Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום שישי ה27 ביולי 2018

כותרות המהדורה     הרוג ושני פצועים בפיגוע דקירה קטלני ביישוב אדם; המחבל חוסל בידי אזרחים (בטחוני)     דריכות בגבול הרצועה: בחמאס נערכים לחידוש ההפגנות בגדר (בטחוני)     הבית הלבן: תוכנית השלום של טראמפ תהיה המפורטת ביותר אי פעם ותכיל פרויקטים לשיפור המצב הכלכלי של הפלסטינים (מדיני)     רוסיה הציע לנתניהו ואבו מאזן להיפגש; אבו מאזן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    הרוג ושני פצועים בפיגוע דקירה קטלני ביישוב אדם; המחבל חוסל בידי אזרחים (בטחוני)

    דריכות בגבול הרצועה: בחמאס נערכים לחידוש ההפגנות בגדר (בטחוני)

    הבית הלבן: תוכנית השלום של טראמפ תהיה המפורטת ביותר אי פעם ותכיל פרויקטים לשיפור המצב הכלכלי של הפלסטינים (מדיני)

    רוסיה הציע לנתניהו ואבו מאזן להיפגש; אבו מאזן הסכים, נתניהו סירב (מדיני)

תיק 3000: עד המדינה בפרשת הצוללות: "תכננו לנפח את המחיר של כל צוללת, כדי לגזור קופון על חשבון המדינה" * נציג המספנה הגרמנית, מיקי גנור, שהפך לעד מדינה מרכזי בתיק 3,000 המכונה פרשת הצוללות, חשף בחקירתו את השיטה בה ניסה להוציא במרמה מאות מילוני דולרים על הצוללות בעזרת "ניפוח מחירן" (חדשות)

    התובע המיוחד בוחן האם הודעותיו של טראמפ שיבשו את חקירת התערבות רוסיה בבחירות (חוץ)

    חברי קונגרס רפובליקנים פתחו בהליך להדחת סגן שר המשפטים, המפקח על החקירה הרוסית (חוץ)

    דיווח: ארה"ב שלחה מטוס לאיסוף חלקי גופות מצפון קוריאה; שיחות בין דרום וצפון קוריאה ביום שלישי הקרוב (חוץ)

    אירן מאיימת: הים האדום אינו בטוח עוד בפני מעבר של אמריקנים (חוץ)

    דו"ח אמריקני: יכולות הסייבר של איראן מתקדמות במהירות, שיפרה את יכולות הטילים שלה באמצעות מידע שגנבה מחברות בטחון (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    שישי: מעונן חלקית עד נאה עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

    ליל שבת: מעונן חלקית

    יום שבת: מעונן חלקית עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. הטמפרטורות תהיינה נמוכות מהרגיל בעונה.

    ראשון: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות ללא שינוי משמעותי.

    שני: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים.

התחזית: לאחר שיאי החום שנשברו השבוע – מגמת ההתקררות נמשכת

מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר ותורגש ירידה קלה נוספת בטמפרטורות שיהיו ממוצעת לעונה. מחר תורגש ירידה נוספת, ומחר קיים סיכוי לטפטוף עד גשם קל – בעיקר בצפון (חדשות10)

חדשות

במקום שינוי חוק הלאום: נתניהו הבטיח לדרוזים "צופרים", לטפל בהריסת הבתים ולהקצות תקציבים

לאחר פגישה של רה"מ, ליברמן וכחלון עם נציגי הדרוזים בקואליציה, הודיע נתניהו כי תגובש תוכנית ש"תיתן ביטוי למחויבות העמוקה של מדינת ישראל לציבור הדרוזי". לדברי מקורות שנכחו בפגישה, נתניהו הבטיח להקל בתחום הבנייה הלא חוקית אף שקידם ב-2016 חוק המחמיר אכיפה במגזר הערבי * ב-2016 אישרה הממשלה תכנית ארוכת טווח דומה לפיתוח היישובים הדרוזים. אך מאז לא קרה הרבה * בתחילת השבוע עתרו לבג"ץ שלושת חברי הכנסת מהעדה נגד החוק בטענה שהוא מפלה בני מיעוטים, ובסיום הפגישה בין רה"מ ושר התקשורת לח"כים דרוזים הבהיר אכרם חסון ממפלגת כולנו כי כל עוד מעמד העדה לא ייקבע בחוק, לא יחזור בו מהעתירה שהוגשה נגד חוק הלאום.

– ראש העדה הדרוזית, השייח’ מואפק טריף, הבהיר כי הוא שמח להיענות להזמנת רה"מ לפגישה ובלבד שהדיון יתמקד בתיקון שיש לעשות בחוק הלאום ולא בתוכניות לדרוזים. "אנו רוצים לדעת מה מעמדנו בחוק הלאום וכיצד באה לידי ביטוי הגדרת מעמד העדה הדרוזית וזכויותיה במדינה ישראל"|

סוף סוף מישהו פועל כנגד השתוללות רוכבי אופנים – בפעילות שנערכה הבוקר על ידי שוטרי יחידת השיטור הרגלי בעיר אשדוד, מוקדה פעילותם של השוטרים כנגד תופעת רכיבה על גבי אופניים חשמליים, בדגש לקטינים מתחת לגיל 16, שרוכבים תוך סיכונם העצמי, סיכון הסובבים ופגיעה בביטחון משתמשי הדרך.

במהלך הפעילות שכללה הסברה בנושא חוקי התעבורה ברכיבת אופניים, מחד, אכפו השוטרים כנגד עבירות נסיעה על המדרכה שלא בשביל אופניים, מעשה המסכן לא אחת את ציבור הולכי הרגל ולעיתים אף מסתיים דבר זה בפציעה. לקטינים מתחת לגיל 16 שנתפסו רוכבים בניגוד לחוק, הוסברה העבירה ונסיעתם הופסקה על אתר לאחר שהשוטרים רוקנו את האוויר בגלגלי האופניים. בין קטינים אלו נתפס קטין שזמן קצר לפני כן, במהלך רכיבה תוך שמרכיב גם חבר נוסף, ירק הקטין על שתי עוברות אורח בעת שחלף על פניהן

בסך הפעילות נבדקו כ-25 רוכבי אופניים ונאכפו כנגד 7 רוכבים (שגילם מעל 16 שנים) להם נרשמו דו"חות אזהרה בגין עבירת נסיעה שלא בשביל אופניים / כביש.

"פעילות זאת מטרתה לשמור על בטיחות הרוכבים, ציות לחוק, והגברת ביטחונם של שאר משתמשי הדרך שלעיתים הופכים קורבנות של רוכבי אופניים אלו", ציינו במשטרה

תאונת דרכים קטלנית.

סמוך לשעה 0100 בפינת הרחובות שי עגנון אבן גבירול בת"א, פגע רכב בשני הולכי רגל כבני 13 וגרם למותו של אחד מהם ולפציעתו באורח קשה (עפ גורמי רפואה) של האחר אשר פונה לקבלת טיפול רפואי בביה"ח איכילוב בת"א

שוטרי התנועה ובוחני התנועה אשר הוזעקו למקום מטפלים כעת בזירה והחלו בחקירה לברור נסיבות האירוע

מחקירה ראשונית עולה כי נהג הרכב הפוגע הגיע בנסיעה עג רחוב שי עגנון ובצומת ככל הנראה איבד שליטה על הרכב ובמקום לפנות שמאלה המשיך ישר ופגע בשני הולכי הרגל אשר עמדו על המדרכה * נהג הרכב הפוגע תושב ירושלים כבן 23 נעצר ע"י המשטרה והועבר לחקירת בוחני התנועה.

פוליטי

    תיק 3000: עד המדינה בפרשת הצוללות: "תכננו לנפח את המחיר של כל צוללת, כדי לגזור קופון על חשבון המדינה" * נציג המספנה הגרמנית, מיקי גנור, שהפך לעד מדינה מרכזי בתיק 3,000 המכונה פרשת הצוללות, חשף בחקירתו את השיטה בה ניסה להוציא במרמה מאות מילוני דולרים על הצוללות בעזרת "ניפוח מחירן". בעדותו סיפר גנור לחוקרי היחידה הכלכלית כיצד הוא ואנשיו כמעט שלשלו לכיסם מאות מיליוני דולרים מקופת המדינה באמצעות ניפוח מחירי הצוללות * למרות הביקורות על הימשכות החקירה בעניין גורמים במשטרה אומרים: גנור הוא עד המדינה החשוב ביותר שגיוס (ידיעות אחרונות)

    ח"כ לוי אבקסיס: "אשב בממשלה בראשות נתניהו" * מפלגתה החדשה של ח"כ לוי-אבקסיס מצליחה לשמור על 5 מנדטים למרות שטרם הכריזה על רשימת המפלגה בבחירות הקרובות, ועשויה להיות זו שתכריע כיצד תיראה הממשלה הבאה. בראיון ל'החדשות' היא אומרת שתהיה מוכנה לשבת בממשלה בראשות נתניהו בתנאי שתקדם את הנושאים החברתיים (החדשות)

בטחוני

הסכינאות חוזרת? – הרוג ושני פצועים בפיגוע דקירה קטלני ביישוב אדם; המחבל חוסל בידי אזרחים

צעיר בן 31 נהרג ושנים נוספים נפצעו בפיגוע דקירה קטלני ביישוב אדם הסמוכה לירושלים. * לפני הפיגוע התריע המחבל על כוונתו לבצע פיגוע ונכנס ליישוב באמצעות קפיצה מעל הגדר * אחד הנפגעים ירה במחבל שלשה קליעים וחיסלו * בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי בירכו על הפיגוע, בעולם מגנים.

צעיר בן 31 נהרג ושנים נוספים נפצעו בפיגוע דקירה קטלני ביישוב אדם (גבע בנימין) הסמוכה לירושלים. מבדיקה ראשונית של פרטי התקרית עולה כי המחבל חלף על פני מאהל בדואי, שתושביו פנו לש"ג של אדם וסיפרו כי אמר להם שהוא מתכוון לבצע פיגוע. משם המשיך המחבל ליישוב אדם לשם חדר באמצעות קפיצה מעל גדר הביטחון. עם כניסתו להתנחלות דקר שני בני אדם בשעה שישבו מחוץ לבית. אחד מהם, כבן 30, נפגע באורח קשה מאוד בפלג גופו העליון ומאוחר יותר נפטר בבית החולים, ואדם נוסף נפצע באורך בינוני. שכן שהזדמן למקום ניגש אליהם בהנחה שמדובר בקטטה, ולאחר שנדקר בעצמו ירה בדוקר שלושה קליעים והרג אותו. לדברי עד ראייה, בשלב זה פגעה במחבל מכונית שעברה ברחוב.

– בעקבות הפיגוע נשמעו אזעקות ביישוב והתושבים נדרשו להישאר בבתיהם, וסריקות נערכו ביישוב כדי לשלול הימצאות מחבל נוסף בזירה. בהודעה לתושבים נאמר: "בעקבות אירוע בטחוני ביישוב, הנכם מתבקשים להישאר בבתים, לנעול דלתות ולאגוף תריסים. יש לכבות אורות פנים ולהדליק אורות חוץ. נא להתקשר למוקד רק בשעת חירום או על כל דבר חריג".

– המחבל, בן 17 מהכפר כובר כתב בטרם יצא לפיגוע: "בני העם הפלסטיני – ששותקים אחרי כל העושק, ההרג, הגירוש והפקעת האדמות – הם בוגדים בעצמם. כל מי שנושא נשק צריך לזכור שיש אויב שיש לשים קליעים בגופו"

– במהלך הלילה נכנסו כוחות צבא לכפר כובאר שבאזור רמאללה ממנו יצא המחבל לפיגוע כדי לבצע סריקות ומעצרים

– בחמאס ובג'יהד האיסלאמי עודדו את הפיגוע: "פעולה הירואית וטבעית לפשעי הכיבוש הציוני נגד העם הפלשתיני. אינתיפאדת ירושלים נמשכת". לדברי חמאס "הפיגוע מוכיח את אחדות עמנו ואת גורלו המשותף. האויב הרג בעזה שלושה מאנשי ההתנגדות, והנה באה התגובה המהירה בלב הגדה"

– האיחוד האירופי התייחס לפיגוע: "נחרדים מרצח הצעיר הלילה. שולחים תנחומים למשפחתו ולחבריו ומאחלים החלמה מהירה לפצועים בהתקפה הברברית הזאת. הטרור והאלימות פוגעים בכולנו"

– ג'ייסון גרינבלט, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, התייחס לפיגוע: "שוב התקפה ברברית. מתי יו"ר הרשות אבו מאזן ומנהיגים פלסטינים אחרים יגנו את האלימות? המחשבות והתפילות שלנו עם הקורבנות ובני משפחותיהם"
נשיא המדינה, טובי רבלין,  שעשה את דרכו לישראל מביקור ממלכתי בקרואטיה וסרביה אמש בשעה שהתרחש הפיגוע ביישוב אדם, עודכן בפרטים עם נחיתתו. בהתייחסות לתוצאות הקשות אמר הנשיא: ״אנו שולחים הבוקר כוחות ונחמה אל בני משפחתו של יותם עובדיה ז״ל, אשר אבדה את היקר מכל בפיגוע המזעזע והנורא אמש.

תפילותינו נתונות להחלמתם של הפצועים ולתושבי היישוב אדם כולו. ידעו כל מבקשי רעתנו כי אנו לא נאפשר לטרור להרים ראשו. נרדוף, נשיג ונבוא חשבון עם כל רוצח נפשע ועם כל אשר יסייעו לו. תחזקנה ידי צה״ל ומפקדיו ויתר העושים במלאכת הביטחון גם בשעה קשה זו.״

דריכות בגבול הרצועה: בחמאס נערכים לחידוש ההפגנות בגדר

לאחר שני סופי שבוע של לחימה ברצועת עזה, מתכוון חמאס לחדש היום את ההפגנות ההמוניות בגבול הרצועה, ואף יעמיד לרשות המפגינים אמצעי תחבורה אל הגבול. * בישראל מתכוונים להגיב בתקיפות יתרה לכל ניסיון לפגוע בגדר או להשליך רימונים ומטעני חבלה אל החיילים, כדי להבהיר לחמאס שזוהי הפרה של הסכם הפסקת האש שהושג בסוף השבוע האחרון ושישראל לא תסכים לכך.* במערכת הביטחון מעריכים שחמאס ישמור את האלימות בהפגנות על אש קטנה, מחשש להסלמה. * לאחר הרג החייל ופציעת הקצין, בודק הצבא כיצד להגן על הכוחות מאש צלפים

האו"ם לחמאס: "אתם משחקים באש, המצב עלול לצאת משליטה"

שר המודיעין המצרי ושליח האו"ם למזרח התיכון בסבב שיחות אינטנסיביות מול חמאס בניסיון למנוע הסלמה עם ישראל * שליח האו"ם שנכנס פעמיים תוך יום לרצועה העביר מסר ברור להנהגת חמאס והתריע מפני פעולות שעלולות לצאת משליטה. גם קהיר שיגרה מסר דומה לעזה. * בד בבד, פנו ארגונים שונים לתכנית הסביבתית של האו"ם וביקשו לגנות את ההצתות של חמאס

    שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות: "אנו מוכנים לקחת אחריות ביטחונית על המתרחש במזרח התיכון, לא נוכל עוד להישען בלעדית על סיוע מצד ארה"ב ובריטניה"

מדיני

הבית הלבן: תוכנית השלום של טראמפ תהיה המפורטת ביותר אי פעם ותכיל פרויקטים לשיפור המצב הכלכלי של הפלסטינים

גורם בממשל טראמפ אמר בתדרוך לכלי תקשורת אמריקנים כי תכנית השלום של ממשל טראמפ המכונה 'עסקת המאה' תהיה "המפורטת ביותר אי פעם" ותכיל בתוכה תכנית כלכלית נרחבת לשיפור המצב הכלכלי של האוכלוסייה הפלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה על מנת לסייע בפתרון הסכסוך. * בבית הלבן הוסיפו כי למרות שהנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס מחרים את התוכנית, הם מאמינים כי הפלסטינים יקראו אותה לפני הפרסום ומקווים שהם ימצאו את הדרך להציע "הצעות קונקרטיות" כיצד להתקדם בתהליך השלום. * הבכירים ששוחחו עם התקשורת האמריקאית לא נקבו בתאריך יעד לפרסום התוכנית, אלא אמרו רק שהיא תתפרסם "במועד המתאים". * קושנר וגרינבלט נפגשו השבוע בוושינגטון עם ראש המודיעין המצרי, ושוחחו אתו על המצב ברצועת עזה וניסיונותיה של מצרים למנוע הידרדרות למלחמה בין ישראל וחמאס

רוסיה הציע לנתניהו ואבו מאזן להיפגש; אבו מאזן הסכים, נתניהו סירב

במהלך פגישתם האחרונה הציע שר החוץ הרוסי לברוב לרה"מ לקיים מפגש פיסגה עם אבו מאזן, והדגיש כי יו"ר הרשות הסכים לה. נתניהו השיב כי לא יהיה מוכן לקיים מפגש שכזה עד אשר לא תונח הצעת השלום של הנשיא טראמפ "רוצה למצות קודם כל את המהלך האמריקני" (חדשות10)

הפלסטינים: "נפילת האבן מהכותל – חלק מתוכנית ישראל להרוס את אל אקצא"

דובר הפתח טען כי האבן שנפלה בתחילת השבוע מהכותל מוכיחה שישראל גיבשה תוכנית להרוס את מסגד אל-אקצא בירושלים. לדבריו, נפילת האבן היא "סימן מסוכן לכל מה שקורה במסגד אל אקצא ובסביבתו", כשהוא מתייחס לעבודות החפירה הארכיאולוגיות שמתקיימת באזור הר הבית במשך עשרות רבות.

ירדן מתלוננת בפני ארה"ב: ישראל מנסה להתחמק מפרויקט תעלת הימים המשותף

מחלוקת חדשה מעיבה לאחרונה על היחסים בין ישראל וירדן: ברבת עמון חוששים שישראל מנסה להתחמק מהפרויקט המשותף להקמת תעלת הימים בין ים סוף לים המלח. מקור ממשלתי אמר ל'דה מרקר' כי "ישראל קיבלה רגליים קרות ביחס לפרויקט, מה גם שהירדנים לא מצליחים לגייס את המימון להקמתו" * על פי ההסכם לביצוע הפרויקט, ישראל מחויבת לקנות מהירדנים מים במחיר גבוה מאוד של דולר לקוב, לעומת מחיר של כ-2.2-2 שקלים לקוב מים בישראל – ללא סבסוד. מדובר ב-35 מיליון קוב בשנה שמתורגמים ל-35 מיליון דולר בשנה, ומתווספים ל-45 מיליון דולר בשנה שיעלה תפעול החלק הישראלי בתעלת הימים. * בממלכה פנו לארה"ב, השותפה גם היא לפרויקט ההתפלה והתשתיות, על מנת שתפעיל לחץ על ממשלת נתניהו. * בכירים בבית הלבן: "ישראל צריכה לעמוד במילתה או להביא הצעה חלופית" (חדשות10 | דה מרקר)

    רוסיה בהודעה חריגה: "מודים לישראל על תקיפת מחבלי דאעש בסוריה" * משרד הביטחון הרוסי פרסם הצהרה יוצאת דופן, בה הודה לישראל על "השמדת הטרוריסטים" של ארגון המדינה האסלאמית * ההודעה באה על רקע ירי התגובה של ישראל נגד כוחות דאעש בגולן הסורי בו נהרגו כמה מאנשי ארגון הטרור והושמדו משגרי טילים. * בצבא הרוסי אמרו כי אנשי דאעש ניסוי אתמול בערב לירות טילים לעבר עמדות הצבא הסורי, אך פגעו בישראל.

חוץ

התובע המיוחד בוחן האם הודעותיו של טראמפ שיבשו את חקירת התערבות רוסיה בבחירות

רוברט מולר, התובע המיוחד שמונה לחקור את המעורבות הרוסית בבחירות 2016, בוחן את הודעותיו של טראמפ, ואת אמירותיו השליליות על התובע הכללי ג'ף שסנס ועל ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. ובודק האם מעשיו של טראמפ מהווים ניסיון לשבש את החקירה על ידי איום על עדי מפתח (מה שמהווה עילה להדחה מהנשיאות), והפעלת לחץ על גורמי אכיפת החוק למתן את החקירה. * נשיא ארה"ב התבטא בהודעותיו נגד שני האישים הללו, כאשר במקביל ניסה במפגשים פרטיים להפעיל לחץ על שניהם – שני עדי מפתח בחקירה של מולר – בנוגע לחקירה. (ניו יורק טיימס)

חברי קונגרס רפובליקנים פתחו בהליך להדחת סגן שר המשפטים, המפקח על החקירה הרוסית

בצעד שנתפס כהצהרתי בעיקרו, קוראים 11 מחוקקים בבית הנבחרים לפטר את רוד רוזנשטיין, האחראי על חקירת המעורבות הרוסית. לטענתם, הוא הסתיר מידע מהקונגרס. * המהלך מחריף את המאבק בוושינגטון סביב פעילות החוקר המיוחד רוברט מולר. * כדי להדיחו יידרש רוב של שני שלישים בסנאט, שבו לרפובליקאים יש רוב קטן. (רויטרס)

דיווח: הוכחה ראשונה למעורבות רוסית בבחירות האמצע בארה"ב

ב"דיילי ביסט" דווח כי ישנה הוכחה למעורבות של סוכנות הביון הרוסית בבחירות האמצע שייערכו בארה"ב בחודש נובמבר. על פי הדיווח, סנאטורית דמוקרטית מטעם מדינת מיזורי, הידועה בהתנגדותה לקרמלין, הוצבה כמטרה לפגיעה ע"י הרוסים

דיווח: ארה"ב שלחה מטוס לאיסוף חלקי גופות מצפון קוריאה; שיחות בין דרום וצפון קוריאה ביום שלישי הקרוב

דיווח: מטוס של צבא ארצות הברית נמצא בדרכו לקוריאה הצפונית במטרה לאסוף חלקי גופות של חיילים אמריקנים שנהרגו במלחמת קוריאה, כך דווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ" * הבית הלבן אישר כי הממשל בפיונגיאנג החזיר שרידי גופות של חיילים אמריקנים שנהרגו במלחמת קוריאה. וכי כעת הם מועברים לבסיס אמריקני בקוריאה הדרומית * ע"פ הדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית בדרום קוריאה: דרום וצפון קוריאה יקיימו שיחות צבאיות ביום שלישי הקרוב

אירן מאיימת: הים האדום אינו בטוח עוד בפני מעבר של אמריקנים

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים, קאסם סולימאני הגיב לאיומיו האחרונים של נשיא ארה"ב, ואמר כי "טראמפ מוכרח לדעת שאנחנו ממתינים לו ושאנחנו אוהבים להיות שהידים. אתה יכול לפתוח במלחמה – אבל רק אנחנו יכולים לסיים אותה וכול מה ששייך לך ייהרס". לדבריו, הים האדום אינו בטוח עוד בפני מעבר של אמריקנים * מלבד זאת, טען: "האמריקאים ביקשו ממני לא לתקוף אותם בעיראק"

דו"ח אמריקני: יכולות הסייבר של איראן מתקדמות במהירות, שיפרה את יכולות הטילים שלה באמצעות מידע שגנבה מחברות בטחון

דו"ח "סכנות הסייבר" האמריקני: יכולות הסייבר של איראן מתקדמות במהירות, ומדובר באיום גובר על ארה"ב. בין השאר, הדו"ח מפרט סדרה של תקיפות איראניות שהיו בעת האחרונה נגד חברות ביטחון ובהן נגנב מהן מידע, שסייע לאיראן לשפר את יכולות הטילים ואת הציוד הטכנולוגי שלה

מטוסי קרב בריטים הוקפצו לעבר כלי טיס רוסי שהתקרב לבסיס נאט"ו ברומניה

חיל האוויר המלכותי של בריטניה הודיע כי שני מטוסי קרב מסוג טייפון הוזנקו מבסיס נאט"ו ברומניה בתגובה לפעילות כלי טיס רוסי ליד בסיס של נאט"ו בים השחור. מטוסי הטייפון סרקו את השמיים זמן קצר לפני שחזרו לבסיסם, ווידאו כי כלי הטיס הרוסי לא נכנס לשטח האווירי של נאט"ו (רויטרס)

צבא אסד השתלט על העיר קוניטרה בגולן הסורי; דגל סוריה הונף סמוך לגבול עם ישראל

כוחות התומכים בנשיא אסד משלימים את כיבוש קוניטרה מידי המורדים והניפו את דגל סוריה בקונייטרה הישנה, בסמוך למעבר המפריד בין המדינה המשוסעת לישראל * ההשתלטות הגיעה שבוע לאחר שנחתם הסכם הפסקת אש עם המורדים ושבוע של לחימה עם כוחות דאעש באזור * הצבא הסורי מצא בשטחים שנשלטו ע"י ה"טרוריסטים" בסמוך למעבר קוניטרה בית חולים שדה ובו * למשטר נותר רק להכריע את כיס דאעש באזור תרופות ישראליות

אסד: נוכחותם של כוחות רוסיים בסוריה הכרחית לא רק בשביל המלחמה נגד הטרור

נשיא סוריה אסד אמר לכלי תקשורת רוסיים כי נוכחות כוחות רוסיים חמושים היא לטווח הרחוק, ולא דרושה רק למלחמה נגד הטרוריסטים. אסד הוסיף כי "פעילי 'הקסדות הלבנות' שמסרבים למסור את נשקם יחוסלו – כפי שחוסלו הטרוריסטים"

טראמפ מאיים על טורקיה בסנקציות כבדות אם לא תשחרר לחלוטין אמריקאי שהואשם בסיוע לנסיון ההפיכה

הממשל האמריקני מזהיר את אנקרה וקורא לה לשחרר איש דת אמריקני, שנעצר ב-2016 לאחר שהואשם בסיוע לניסיון ההפיכה הצבאי הכושל במדינה. טורקיה מנסה להשתמש בו כקלף מיקוח בדרישה להסגיר את המטיף המוסלמי פֶתוּלַה גוּלֶן, השוהה בארה"ב ולטענתה עומד מאחורי ניסיון ההפיכה לפני שנתיים * האמריקני שוחרר שלשום למעצר בית, ואם יורשע הוא עלול להישלח ל-35 שנות מאסר * נשיא טורקיה: "הממשל האמריקני לא ישיג את התוצאות הרצויות באמצעות איומים על טורקיה. על ארה"ב לשקול מחדש את גישתה ולאמץ עמדה חיובית, לפני שתגרום נזק לאינטרסים שלה ולברית שלה עם טורקיה"

– ולבנתיים, סנקציה אמריקנית ראשונה על טורקיה: וועדת החוץ של הסנאט אישרה חוק שמגביל את היכולת של טורקיה לקבל תמיכה כלכלית וטכנית מגופים כלכליים בין-לאומיים

    ארה"ב שחררה למצרים סיוע צבאי ב-195 מיליון דולר * ארה"ב שחררה כספי סיוע צבאי בסך 195 מיליון דולר למצרים, שהוחרמו מחשש לפגיעה של הרשויות בקהיר בזכויות אדם. בהודעת משרד החוץ האמריקני נמסר כי מצרים נקטה בשנה האחרונה צעדים בנושא, ולכן הוחלט להעביר את כספי הסיוע

    יוון: הממשלה חושדת כי הצתה גרמה לשריפת הענק שגרמה למותם של יותר מ-80 איש * השר האחראי על ההגנה האזרחית אמר כי יש בידי הרשויות אינדיקציות מבוססות לכך שהשריפות שהביאו למותם של יותר מ-80 איש נגרמו כתוצאה מהצתות

    סין: צעיר הפעיל מטען נפץ בפתח שגרירות ארה"ב בבייג'ין * בן 26 תושב מונגוליה פוצץ מטען ביתי קטן בסמוך למבנה השגרירות האמריקנית בסין, ונפצע בידו. לפי עד ראייה, האדם שהחזיק במטען ניסה לזרוק אותו, אך זה התפוצץ מוקדם מדי * המפגע נעצר * השגרירות, שנמצאת בצפון בייג'ין, נחשבת למתקן מאובטח ביותר. מדי יום מגיעים אליה רבים מאזרחי סין כדי לקבל אשרות כניסה לארה"ב. * שעתיים לאחר האירוע השגרירות חזרה לפעולה. * באזור שבו אירע הפיצוץ יש כמה שגרירויות זרות, בהן שגרירות ישראל.

    פולין: הסאנט הפולני אישר: הממשלה תוכל להחליף את נשיאת ביהמ"ש העליון * למרות התנגדות האיחוד האירופי, נשיא פולין חתם על החוק שאישר הפרלמנט המאפשר לממשלה להדיח את נשיאת בית המשפט העליון ולהנהיג שינויים בהרכב בית המשפט * ראש ממשלת פולין: "ורשה אינה זקוקה להבהרות מצד האיחוד האירופי כדי לקבוע איך תפעל מערכת המשפט שלה" * בעקבות ההחלטה התארגנו הפגנות מול ארמון הנשיאות בוורשה, פולין ומול בית המשפט בקרקוב במסגרת "המלחמה על הדמוקרטיה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן