Skip to content

שר התחבורה עלול להשבית את הרכבת

ההסתדרות אומרים, כי מהלך חד צדדי שכזה מצד משרד התחבורה, יגרום להסתדרות העובדים להשבית את המשק כולו או חלקים נכבדים ממנו. הבוקר ייפגשו הצדדים בבית הדין לעבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהסתדרות אומרים, כי מהלך חד צדדי שכזה מצד משרד התחבורה, יגרום להסתדרות העובדים להשבית את המשק כולו או חלקים נכבדים ממנו. הבוקר ייפגשו הצדדים בבית הדין לעבודה

מאת אליק מאור

הבוקר אמורים הצדדים לסכסוך הרכבת, ועד עובדי רכבת ישראל והסתדרות העובדים כמו גם שר התחבורה, ישראל כ"ץ, להודיע לבית הדין לעבודה מה הושג במשא ומתן ביניהם, כפי שקבע בית הדין.  בשבת שחלפה, במהלך "שבת תרבות" בבאר שבע, התבטא מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, בעניין

רכבת ישראל (צילום: ציפי מנשה)
מהלך חד צדדי. רכבת ישראל (צילום: ציפי מנשה)

הסכסוך והזהיר כי במידה שלא יתבצע השינוי אליו חותרת הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה בראשה, ואם ההסתדרות תשבית את הרכבת, לא יהיה מנוס מסגירת הרכבת למספר חודשים  לביצוע רה-אירגון, עד פתיחתה מחדש.

מקורבים למזכ"ל ההסתדרות, עופר עיני, אמרו אמש, כי מהלך חד-צדדי שכזה מצד משרד התחבורה, יגרום להסתדרות העובדים להשבית את המשק כולו או חלקים נכבדים ממנו.

כזכור, התבטא כץ, שהמשא ומתן איננו על הפרטת שירותי התחזוק בקרונות הרכבת והעברתם לקבלן חיצוני. אלא על תנאי ה"פיצוי" לעובדי ה רכבת בגלל מהלך זה ותו לא. במקביל, הוא הנחה את הנהלת הרכבת לחתום מיידית על חוזה עם החברה החיצונית שתתחזק את הקרונות. מהלך זה שם לאל כל ניסיון ליישוב הסכסוך, ולמעשה גרם לפיצוץ הפגישה שנערכה בין עיני לכץ, אשר הסתיימה 15 דקות לאחר פתיחתה.

מנכ"ל הרכבת אמר עוד בשבת תרבות: "אני מקווה שבשנתיים הקרובות נשנה את התרבות הארגונית והניהולית ברכבת". הוא הוסיף כי לו היה עומד אדם אחר במקום גילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים ברכבת,  בהחלט יתכן שהיה נוצר דין ודברים אחר.

ב"ניוז 1", אתר החדשות של יואב יצחק, התפרסם אתמול, שהשר כץ כבר מכין מסיבת עיתונאים דרמטית, שתכונס הבוקר ובה כנראה יודיע על סגירת הרכבת, אולי כהשבתת מגן. נודע כי דובר משרד התחבורה סירב לאשר או להכחיש עובדה זו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן