Skip to content

שיטה חדשה להברחת סמים – קוקאין מוספג בבד ציורי שמן

שני תושבי קריית אתא הביאו ארצה ציורי שמן פסטורליים מההוואי בפרו. ציורי שמן יפים - אלא שהבד עליהם צוירו, היה ספוג ב 1.27 ק"ג הקוקאין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד שני תושבי קריית אתא, קונסטנטין (ניסן)   חודז'נדייב בן 31  וקטין בן 18, בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון יצוא, יבוא, מסחר והספקה סמים , ניסיון להחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, והחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית.

מעובדות כתב האישום עולה כי במהלך חודש מאי 2018, החליטו השנים לייבא קוקאין, מדרום אמריקה לישראל . השניים  סיכמו כי הסם ישלח בתמונות נוף המכילות  קוקאין  המוספג בבד הציור לכתובת מגוריו של הקטין בקרית אתא, באמצעות חברת שליחויות, וכי לאחר שהקטין  יקבל את התמונות עם הסם, הוא יעבירו לקונסטנטין ובתמורה יקבל הקטין תשלום בסך 5,000-10,000 דולר.

ציורי שמן ספוגים בקוקאין - (צילום: דוברות משטרת ישראל)
ציורי שמן ספוגים בקוקאין - (צילום: דוברות משטרת ישראל)

ביום  23/05/18, שלח אדם המעורב בפרשה תושב פרו , באמצעות חברת DHL, לכתובתו של הקטין  חבילה המכילה ארבע תמונות נוף, במשקל כולל של 4.78 קילוגרם, ובהן כ-1.27 קילוגרם קוקאין לערך. מחירו של קילוגרם קוקאין נקי בשוק מגיע כיום ל 400 אלף שקלים ויותר. על ]י מידע מודיעיני יומיים לאחר המשלוח,  ב 24/05/18 אותרה החבילה שהכילה את הסם, על ידי רשויות המכס בגרמניה, בדרכה מפרו לישראל. החבילה הועברה על ידי נציג המכס הגרמני לידי רשויות החוק בישראל בתאריך 09/07/18.

עם קבלת עדכון מחוקרי יחידת הסמים של מכס נתב"ג, כי החבילה שנשלחה ארצה מפרו,  מכילה עפ"י החשד סם מסוג קוקאין. בהתאם לתכנית החקירה ועל מנת לחשוף ולעצור את העומדים אחרי העבירה, נבדקה תחילה הכבודה ע"י מעבדת הסמים בחטיבת הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל ועם קבלת האינדיקציה החיובית כי מדובר בקוקאין,  המשיכה המשטרה "ללוות" את החבילה עד העברתה לידי המזמין, כאשר את המסירה הפיזית של החבילה,  בצעו בלשי המשטרה שהתחזו לעובדי חברת השליחויות. אחד השוטרים דפק על דלת ביתו של הקטין  והציג עצמו כנציג חברת DHL, כשהוא אוחז בחבילה. כעבור מספר דקות, פתח הקטין  את דלת הבית. לבקשת השוטר, הציג הקטין  את תעודת זהותו, וקיבל לידיו את החבילה. כשהחבילה הייתה בידיו, נעצר הקטין על ידי בלשי משטרת זבולון והועבר להמשך טיפול חקירות בתחנת המשטרה, שם בוצעו כלפיו תרגילי חקירה שונים קדמו ואלו אפשרו את חשיפת זהותו של השותף – ניסן   חודז'נדייב החשוד השני.
הבוקר הגישה הפרקליטות  המיוצגת על ידי עורך הדין טל עופר  את כתב האישום וביקשה את מעצר השניים עד תום הליכים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן