Skip to content

למעלה מ 100 אלף מפגינים בכיכר נגד חוק הלאום

למעלה מ 120 אלף איש הגיעו לכיכר רבין להפגנת מחאה נגד חוק הלאום. נתניהו ושריו ניסו בכל מאודם לקבע בדעת ציבור אוהדיהם כי זו בעצם הפגנת שמאל שנועדה להפיל את ראש הממשלה. פעיל ליכוד זייף תכתובת בווטסאפ לפיה הכל נעשה על פי תוכנית שנרקמה בין יו"ר העבודה אבי גבאי לתת אלוף (מיל') אמאל אסעד. העבודה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מ-120 אלף מוחים הערב  בכיכר  רבין נגד חוק הלאום. עשרות אלפים שהגיעו הערב לכיכר רבין בתל אביב כשבראשם בני העדה הדרוזית, להפגנה כנגד חוק הלאום שהפכם יחד עם בני המיעוטים לאזרחים סוג ב' ו-ג' גרמו בכניסות לתל אביב לפקקי תנועה עקב עומס הרכבים והאוטובוסים שבדרכם להפגנה. לראת  21:45 הגיע מספר הנוכחים בכיכר למעלה מ 100 ועשרים אלף מפגינים.
"בכיכר רבין נבנה מחדש את זהותנו האזרחית", הבטיח לקראת ההפגנה רפיק חלבי, ראש מועצת דלית אל כרמל נאם אתמול בהפגנה במרכז דליית אל כרמל ואמר: "השוויון איננו פרס, זו חובתה של המדינה כלפי אזרחיה. יש כאן קרב על התודעה הישראלית, והניצחון שלנו מוחלט".

תא"ל אמל אסעד (מימין) צילום: דן בר דב
תא"ל אמל אסעד (מימין) צילום: דן בר דב


צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
ממבט הציפור (צילום רפי מיכאלי)
ממבט הציפור (צילום רפי מיכאלי)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

 

ממבט הציפור: צילום ציפי מנשה
ממבט הציפור: צילום ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

בעצרת צפויים להשתתף דמויות בולטות בחברה הישראלית ובעדה הדרוזית, בהן המנהיג הרוחני של העדה השיח מואפק טריף, תת-אלוף במיל' אמל אסעד, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, ראש עיריית תל אביב-יפו, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי,  רון חולדאי וזאת לצד אנשי צבא לשעבר, פעילים חברתיים ומנהיגים מקומיים נוספים.

פעילים ומובילים קראו לציבור "להביע את מחאתו ולהתייצב לצד אחינו הדרוזים למען השמירה על האיזון באופייה של המדינה כיהודית ודמוקרטית", זאת במחאה על חוק שמהווה לדבריהם "עיוות מוחלט של הכרזת העצמאות" שכולל "מחיקת ערך השוויון מהגדרת זהותה של המדינה מפני ש'כולנו ישראלים שווים".

ארדן: חוק הלאום מאזן את בתי המשפט שמבכרים לעיתים את זכויות הפרט מול זכויות הלאום
שר התקשורת, בן העדה הדרוזית איוב קרא התראיין הערב בתעניתה של רינה מצליח וקרא לעשרות אלפי המפגינים אנשי שמאל שפועלים להפיל את הממשלה, גם השר לביטחון פנים גלעד ארגן שהתראיין למהדורת החדשות בחברת החדשות אמר כי השמאל השתלט על ההפגנה ואין לה שום קשר לחוק הלאום. מולו  הגיב העיתונאי אמנון אברמוביץ' שמר כי חוק הלאום הוא פשוט חוק עוקף מגילת העצמאות לצרכי הימין ועל כך הסביר השר ארדן כי חוק הלאום בא לאזן את בתי המשפט בין זכויות הפרט לזכויות הלאום והמדינה.

 

 צילום כרזה - ציפי מנשה
צילום כרזה - ציפי מנשה

נתניהו מנסה למסמס את המחאה – אלו פעילי שמאל הנתמכים ע"י הקרן החדשה

בנימין נתניהו ראש הממשלה מיהר כבר אתמול (שישי) להעלות פוסט בקיר הפייסבוק שלו. שם האשים את המפגינים בהשתייכות לשמאל שמבקש להפילו שנסמך בין השאר על הקרן החדשה המובילה מאבק נגד חיילי צה"ל וישראל. לראייה הוא מפנה את קוראיו לדף של ארגון "מידה", שמונפק על ידי הימין הקיצוני, שם נכתב כי "כיכר רבין צפויה לארח מחר (היום) את "העצרת נגד חוק הלאום”, בה ינאמו ראשי ההנהגה הדרוזית ואישי ציבור בכירים יהודים. כדרכן בקודש של מחאות השמאל, גם מארגני ההפגנה נגד חוק הלאום מנסים לייצר מצג שווא של אירוע א-פוליטי, על מנת למשוך את “החברה האזרחית כולה”.המציאות כמובן שונה בתכלית, וכשבוחנים לעומק את הארגונים והאישים העומדים מאחורי העצרת מגלים כי מדובר באירוע פוליטי לכל דבר ועניין המהווה חלק בלתי נפרד מהניסיון המתמשך של השמאל להפיל את שלטון הימין".

בארגון "אנו" שנרתם לטובת ההפגנה, מיהרו להגיב והסבירו כי "בתחילת השבוע פנה אלינו תת אלוף במיל' אמל אסעד, ממנהיגי המחאה בחוק הלאום. "שירתי עשרות שנים את המדינה", הוא אמר לנו. "סיכנתי את חיי. איבדתי חברים. לחמתי בכל החזיתות. אני ישראלי עד העצם. חוק הלאום גורם לנו להרגיש כאילו אנחנו ישראלים סוג ב'. זו לא מחאה של הדרוזים – זו מחאה של כל ישראלי"
" חוק הלאום ללא הבטחת ערך השוויון פוגע בישראל וקורע את החברה לשבטים ולמגזרים. כדי להבטיח שישראל תישמר יהודית ודמוקטית, חייבים לוודא שערך השוויון נמצא בחוקי היסוד. במוצאי שבת תתקיים העצרת לשינוי חוק הלאום, אותה מארגנים מנהיגי החברה הדרוזית, בשיתוף מנהיגים ומנהיגות מכל קשת החברה הישראלית. אפשר לשנות את החוק: קול ציבורי חזר יכול לגרום למקבלי
ההחלטות"
בהקשר לטענות ראש הממשלה מגיבים בארגון: ״אנו” מקבלת תרומות מכל הקשת הפוליטית. ״אנו״ מאפשרת לכל קבוצה באשר היא בחברה הישראלית להביע את עמדתה במגוון תחומים, עמדות ורקעים. ״אנו״ סייעה בארגון העצרת, כי ב״אנו״ חושבים שזו הדרך הנכונה והלגיטימית להביע מחאה על נושאים הדורשים תיקון. ״אנו״ תמשיך לסייע לכל גוף כל עוד הוא עומד בתנאי הערכים של אנו. עמידה בתנאי החוק. שמירה על ערכי זכויות יסוד לאזרחים ועוד. צר לנו שב2018 ישנם אנשים/גופים הרואים בהפגנת מחאה צעד שאינו לגיטימי".

בהמשך לכך פרסםהעיתונאי דן מרגלית  וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "ממשלת נתניהו העבירה חוק אפרטהייד. גם אם נציג דרוזי עמל אסד השמיע ביטוי הבל שישראל מדינת אפרטהייד זו אינה סיבה לסרב לראותו כחלק מנציגותם. טראמפ מוכן להיפגש עם רוחאני וביבי לא עם קצין דרוזי בכיר? ביבי לא יעזור לך הפכת מנכס של הליכוד למעמסה על מפלגתך". כך ציציצו גם בכירים נוספים כמו גובר צה"ל לשעבר תא"ל אבי בניהו, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ועוד. מקורבו לשעבר של נתניהו, צייץ בחשבון הטוויטר שלו וטען כי נתניהו פוצץ שלשום את הישיבה עם נכבדי העדה הדרוזית על מנת להפנות כלפי הדרוזים את זעם פעילי הימין ואוהדיו.

רוני מאנה: נתניהו פוצץ את הישיבה עם הדרוזים בכוונה תחילה
רוני מאנה: נתניהו פוצץ את הישיבה עם הדרוזים בכוונה תחילה

 

אהוד ברק
אהוד ברק

זיופי תכתובת ווטסאפ בה מושמצים הדרוזים ומואשמים בתיאום עמדות עם השמאל והעבודה

הבוקר הופצה תכתובת ווטסאפ מזוייפת, לפיה תיאמו מנהיגי העבודה עם מנהיגי הדרוזים עמה בה יסרבו הדרוזים למתווה אותו הציע ראש  לפי ההתכתבות המזויפת שני פעילים מרכזיים במפלגת העבודה שמחו לשמוע שהדרוזים סירבו לקבל את המתווה שהוצע להם מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הפעילים" כתבו בפירוש כי סירובם של בני העדה הדרוזית נובעת ממניעים פוליטיים וכי התבצרו בעמדתם בתיאום.
בעקבות הפצת תכתובות הווטסאפ המזויפות הגישה מפלגת העבודה תלונה במחלק ההונאה שבמחוז תל אביב נגד נידאל אבראהים עובד הליכוד ונגד יואב אליאסי ״הצל״, בגין זיוף והפצת מידע שקרי במרמה.

התכתובת המזוייפת
התכתובת המזוייפת
התכתובת המזוייפת
התכתובת המזוייפת

"מה עוד אפשר לבקש? הדרוזים מספקים את הסחורה?" כתב "הפעיל" אבי ירון ממחוז מרכז. "אתה חושב שלא יוותרו?", שאל אותו "קרמר", אך ירון התעקש כי ישב אתמול עם תא"ל במילואים אמל אסעד בבית קפה וסגר איתו את הכל. "אין הסכמה ולא תהיה הסכמה", כתב ירון.

ממפלגת העבודה נמסר כי בבדיקה שנערכה ברשימותיה של מפלגת העבודה לא נמצאו השמות קרמר או אבי ירון, וכי מדובר בזיוף.

התלונה במשטרה
התלונה במשטרה

לטענת פעילי העבודה "עובד מפלגת הליכוד מפיץ תכתובת ווטסאפ המיוחסת לאנשי מפלגת העבודה, מדובר בתכתובת שכולה פייק, 100% זיוף, כל שם, אות והודעה כאן פשוט לא אמיתיים. מסוג הדברים שיוצאים ממכונת השטנה בבלפור כדי לפגוע בהפגנה הערב". זאת ועוד: "נפעל מול רשויות החוק על-מנת לחקור את מפיצי הפייק המצורף כאן. ובכל מקרה – התשובה לפייק ניוז של ביבי היא פשוט להפיץ את האמת. ולהגיע הערב לכיכר רבין ב-20:30", ואכן היום אחר הצהריים כבר הוגשה התלונה במשטרה.

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי תקף הבוקר את ראש הממשלה ואמר כי "רוח בלפור המבוהלת מנשבת בתכתובת הוואטסאפ המזויפת שמפיצים בליכוד משעות הבוקר. זו רוח שטנית, מסוכנת, שמפוררת את חוסנה של החברה שלנו וקורעת אותה לגזרים. הכל כשר בדרך לקלפי ולהיחלצות מהחקירות. נחליף אתכם, נתקן את כל מה שהרסתם ונהפוך את מגילת העצמאות לחוקתה של מדינת ישראל – מדינת העם היהודי עם שוויון זכויות מלא לכל אזרחיה".

3 Comments

  1. גורן
    5 באוגוסט 2018 @ 10:36

    יש כאן כאלה שהסיתו את הדרוזים והם מהשמאל שמנסה בכול כוחו להפיל את הימין אבל כולם יודעים שזה לא יעזור פשוט משתמשים בדרוזים בסוף הם יבינו שמשתמשים בהם כשתראו מי היה שם ומי נאם תבינו שהאופרציה היא של ארגוני שמאל שגם שילמו כסף לארגן דבר כזה עולה המון כסף אם הדרוזים היו מארגנים הייתי מבין אבל יש כאן יד בוחשת בקלחת נדמה לי שחלק מהתמונות הם מהפגנת הלהטבים בכלל התמונה השלישית עם המילים שיוון ודגלי הלהטבים גם 120 אלף לא היו שם דובר בתקשורת על אולי 30 אלף מי שקורא את חוק הלאום מבין שאין שום פגיעה בדרוזים

    • אליק מאור
      5 באוגוסט 2018 @ 10:40

      גורן, הרי מה שלא יעשה מר נתניהו, אתה תצעק "יחי" ואמן סלע. לכן לא ניכנס כאן מולך לוויכוח עקר.
      אבל בכל הנוגע לנתונים, אכן היה שלב בו נאמד מס' הנוכחים ב 30 אלף, היה שלב בו נאמד ב 90 אלף והיה שלב בו נאמד מס' הנוכחים ב120 אלף. אלו העובדות.

  2. אלי מייזליש
    4 באוגוסט 2018 @ 23:30

    איך [לפתע] ולמה הגיע יובל דיסקין להפגנה? ועוד אלפי הישראלים [גברים]?
    [מי שקורא מהניר נאום הוא אימפוטנט פוליטי]
    מי האיש שהכין וארגן את ההפגנה? למי הוא שייך, לאיזו תנועה או מפלגה [מרצ?]
    מי ומי ברשימת התומכים [הקבועה שלו]
    מי שילם [מאות אלפים] עבור האוטובוסים
    מי מגיע עם אוטובוס להפגנה
    מה? מה רוצים להביע או להשיג? {הרי לא תשיג כלום]
    מה רוצה לפתע קצין בכיר דרוזי? [יש תמורה בכלל?].
    מה רוצה ציפי לבני
    איזה מתועב מתבטא; "מכונת השיטנה מבלפור".
    כל המפגינים, יועציהם, אוהדיהם, עוזריהם, לא יקבלו 2 מנדטים . אין שום הוכחה כי כל "המפגינים" באו להפגין. רובם סתם סקרנים. יש שם אשה עם אותו טי-שירט 'ביבי תתפטר' ואותו שלט [מרופט] שבאה לכל הפגנת שמאל
    זו דלות החומר. אוויל משריש. טיפשים עם קבלות. מחר יפגינו נגד רחצה בחוף בת-ים כי גם למוכר הארטיקים טי-שירט "אני ליכוד". .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן