Skip to content

פלסטיני בג'בל מוכאבר? גם לרצף את ביתך נדרש אישור

בשבת בוקר תועד קצין צה"ל במנהלת התאום והקישור לשטחים, כשהוא מחרים כלי עבודה השייכים לרצף פלסטני. החרמה כזו דורשת אישור קצין שלל של צה"ל, אישור החטיבה הטכנולוגית והמנהלת, ואמורה להיעשות רק במקרה ויש חשד שכלי העבודה משמשים לייצור אמצעי לחימה. דבר מכל אלו לא התקיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוח של מנהלת התאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), פעל בשבת האחרונה בקרב תושבי הכפר ג'בל מוכאבר שבמזרח ירושלים והחרים כלי עבודה של עובדי שיפוצים.
כך נודע אתמול (ראשון) לאחר ש הפלסטינים דיווחו כי כוחות צבא ישראליים פועלים בבתים בתוך ג'בל מוכאבר במזרח ירושלים ומחרימים כלי עבודה מתושבים במקום.

צילום כלי תקשורת פלסטינים - שיתוף קבוצת 301
צילום כלי תקשורת פלסטינים - שיתוף קבוצת 301

מבירור העניין עלה  כי רצף פלסטיני שעבד לתומו באחד מבתי הכפר נדרש להציג אישור עבודה במקום על ידי כוח מתפ"ש. משאישור כזה לא נמצא בידיו, מפקד כוח המתפ"ש החליט כי הרצף פלסטיני חרג מגבולות הגזרה וריצף ללא אישור. כלי העבודה של הרצף הוחרמו והוא נשלח לביתו.

על פי הוראה מפורשת בצה"ל בכלל ובמתפ"ש בפרט, כלי עבודה נלקחים אך ורק בנוכחות קצין שלל ובאישור חט"ל (החטיבה הטכנולוגית בצה"ל) והמנהלת אך ורק  עקב ייצור או חשד לייצור אמלח.
כאמור, בשבת בבוקר תועד אחד מקציני המנהלת מחרים את דלי ובו מונחים כלי עבודה כמו פלס מים, משור ידני, מפתח צינורות וכלי עבודה נוספים השייכים ככל הנראה לרצף, מבלי שהיו שבמקום נכח קצין שלל ומבלי שהיה כל חשד כי הרצף מייצר אמל"ח (אמצי לחימה).

למרות זאת במנהלת התיאום והקישור טענו כי ההחרמה המוזרה הזו, נעשתה כדין ולטענתם "ביום שבת האחרון (04.08) התקיים סיור פיקוח ואכיפה שגרתי על ידי קצין מנהלת תיאום וקישור באזור עוטף ירושלים.במהלך הסיור, הבחין כי נעשות עבודות תשתית בלתי חוקיות במקום בו נמסר צו הפסקת עבודה. על כן, הוחרמו כלי העבודה ששימשו לביצוע העבודות".

בתי הכפר ג'בל מוכבר מצויים בחלק המזרחי של ירושלים וגובלים בתי הכפר בשכונת תלפיות מזרח היהודית שנבנו על אדנות שהופקעו מתושבי הכפר. תושבי הכפר, סופחו בעל כורחם לירושלים ונחשבים לתושבי ירושלים סוג ב'. לצורך כך, בגלל הסיפוח הם בעלי תעודות זהות כחולות ואמורים להנות ממלוא זכויות האזרח בישראל, למעט זכות הבחירה לכנסת וקבלת דרכון ישראלי. לשם כך, אינם תושבי ישראל. יתרה מכך, בחלקה הצפוני של השכונה ושוב, על אדמות שהופקעו משטח הכפר ותושביו החלה להיבנות בשנת 2005 שכונת יוקרה יהודית בשם נוף ציון. בשכונה מתוכננים כ-400 יחידות דיור, מרכז מסחרי ובית מלון. עד פברואר 2008 הושלמו 91 יחידות הדיור הראשונות, ששווקו בעיקר לקהל הדתי.
פלסטיני הגר בכפר יכול להביט בהשתלטות יהודית על אדמות כפרו ובבניה המואצת שנעשית עליהן, אך לרצף את ביתו, או בית אחרים? לא ולא. לשם כך עליו לעבור תהליך אישורים שיקבע אם מותר לו לעבוד בכפרו.


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן