Skip to content

"אי הכלבים": ווס אנדרסון יצר אגדה משעשעת ומחממת לב

התסריטאי והבמאי ווס אנדרסון חוזר בסרט מקורי, מצחיק ומעורר השראה על נער וכלבו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התסריטאי והבמאי ווס אנדרסון יצר לעצמו שם עם סרט הבכורה שלו: "פשיעות קטנות" מ-1996. בשני העשורים מאז, אנדרסון המשיך לפתח את סגנון הבימוי הייחודי שלו עם הרבה הומור, השראה ומקוריות. עם כמה סרטים מצליחים ואיכותיים במיוחד, כמו "משפחת טננבאום", "רכבת לדארג'ילינג", "ממלכת אור הירח" ו-"מלון גרנד בודפשט", אנדרסון חוזר עתה עם סרט מונפש בסגנון סטופ-מושן: "אי הכלבים". בעבר, הוא העזר להתנסות בהנפשה מסוג זה, עם "מר שועל המהולל" משנת 2009, שגם זכה לביקורות חיוביות להפליא – כמו סרט זה. "אי הכלבים" הוא סרט חכם, מקורי, משעשע ובעיקר מחמם לב על נער וכלבו.

"אי הכלבים": יצירה משעשעת ומקורית של ווס אנדרסון

בהמשך לקריירה שלו כיוצר עצמאי, אנדרסון כתב וביים את "אי הכלבים" על סמך סיפור שהוא יצר עם משתפי פעולה תכופים, כמו רומן קופולהג'ייסון שוורצמן וכן קוניצ'י נומורה. העלילה של הסרט לפעמים קצת מסובכת, אך היא מושרשת בסיפור הקלאסי על ילד וכלבו. כמובן, מה שהופך את הסרט של אנדרסון לכל כך ייחודי הוא האווירה הדיסטופית העתידית שבו הוא מתרחש, והשימוש בסטופ-מושן כדי להביא לחיים את הכלבים. שילוב של כלבי רחוב עם כלבי מחמד, שנדחקו כולם לאי מלא זבל, נשמע קודר למדי, אך זוכים לנימה חיה ומקורית בזכות הציניות החדה והמתוחכמת של אנדרסון. השכבה הנוספת בסיפור, אשר עוסקת בשחיתות פוליטית, נרקמת להפליא אל תוך קו העלילה שבו גיבור הסרט, אטארי, מחפש אחר כלבו, ועובדה זו מציעה עומק ועניין, ועל כן הסרט יכול להתאים למבוגרים ולצעירים ברוחם (אם כי לא לילדים קטנים).

מה שעוד מקפיץ את העלילה בסרט "אי הכלבים" הוא העושר הוויזואלי בעולם המונפש של אנדרסון. יש הרבה פרטים שהבמאי הכניס, ולא רק הדמויות המונפשות מתעוררות לחיים באופן נפלא, אלא גם ההיסטוריה הנרחבת של מגסאקי – העיר שבה מתרחשת העלילה. כאמור, יש אינספור פרטים, שפע עובדות היסטוריות בדיוניות, הצופים עלולים ללכת לאיבוד בזמנים השונים המתוארים בסרט, אבל כל אלו מסייעים להביא עוד שכבות של עניין וצבע לסרט. לרבות מן הדמויות הראשיות, הן הכלבים והן בני האדם, יש רקע מפותח לאורך הסרט, ולכל דמות יש אופי ועניין. בהתאם לאופי, קולות הרקע והדיבוב של דמויות הסרט הותאמו על ידי שחקני צמרת, עובדה נוספת שמביאה חלומיות וקסם לכל הסיפור.

כבר בכתוביות הפתיחה אפשר לקרוא במהירות את רשימת השחקנים המרשימים שהעניקו את כולם לדמויות הסרט, ביניהם: סקרלט ג'והנסון, ביל מארי,ג'ף גולדבלוםאדוארד נורטוןבריאן קרנסטוןטילדה סווינטון, ליב שרייברפרנסס מקדורמנדפ. מארי אברהםהארווי קייטל, יוקו אונו ועוד ועוד. חלק מדובבים כלבים וחלק בני אדם – אך לכל מדובבת ומדובב יש האופי הייחודי שלו.

"אי הכלבים" הוא עוד מיזם סטופ-מושן מוצלח למדי של אנדרסון, שבו הוא מביא את הסגנון הייחודי שלו בסיפור מחמם לב, שבוודאי ישמח את המעריצים הוותיקים, וילהיב צופים חדשים. סבירות גבוהה כי "אי הכלבים" יגרוף כמה פרסים מכובדים עם פתיחת עונת הפסטיבלים המתקרבת, אך מעבר לצד האמנותי,  גם אם אינכם חובבי כלבים – בוודאי תאהבו את הסרט, כיוון שהוא מלא הומור ומתאר הרפתקה נהדרת לכל אורכו.

XXX

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן