Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום רביעי 15 באוגוסט 2018

כותרות המהדורה     מגזין האטום טוען: "ישראל ערכה ב-1979 ניסוי גרעיני בסיוע דרום אפריקה"; ישראל: "השערה מגוחכת שאינה מחזיקה מים" (בטחוני)     הפלסטינים מאיימים: פעולה ישראלית נוספת תביא לירי טילים לעבר ת"א (בטחוני)     בכיר בחמאס קרא לתושבי הגדה לפתוח באינתפאדה (בטחוני)     נסראללה: "איננו מעוניינים במלחמה אבל איננו פוחדים או חוששים ממנה. ננצח בכל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מגזין האטום טוען: "ישראל ערכה ב-1979 ניסוי גרעיני בסיוע דרום אפריקה"; ישראל: "השערה מגוחכת שאינה מחזיקה מים" (בטחוני)

    הפלסטינים מאיימים: פעולה ישראלית נוספת תביא לירי טילים לעבר ת"א (בטחוני)

    בכיר בחמאס קרא לתושבי הגדה לפתוח באינתפאדה (בטחוני)

    נסראללה: "איננו מעוניינים במלחמה אבל איננו פוחדים או חוששים ממנה. ננצח בכל מערכה" (בטחוני)

    דיווח: משלחת ממדינה ערבית סיירה בשבוע שעבר בבסיסים צבאיים סודיים בישראל (בטחוני)

    היום: הפלגים הפלסטינים ייפגשו בקהיר כדי לדון בהסדרה; פקיד ישראלי בכיר: "הסכם הרגיעה עם חמאס כמעט מוכן לגמרי" (מדיני)

    דיווח: חמאס מסרב להפסיק את צעדות השיבה בתמורה להסרה מלאה של המצור (מדיני)

    גורם פלסטיני בכיר: "הסדרה ארוכת טווח חייבת לעבור דרך אבו מאזן" (מדיני)

    בכיר בממשל טראמפ: רוצים הפסקת אש ברצועת עזה, עם הרשות או בלעדיה (מדיני)

    סגן שר החוץ הרוסי: מוסקבה מוכנה לדיאלוג בנושא הנשק האסטרטגי החדש של רוסיה (חוץ)

    איטליה: גשר ששימש ככביש מהיר התמוטט מפגיעת ברק, עשרות נהרגו (חוץ)

    התפרצות העכברת: 12 בני אדם אובחנו כחולים במחלה; נבחנת הרחבת אזהרת הרחצה בנחלים בצפון (בריאות)

    בצל בדיקות העכברת: מחסור חמור במים של מי עדן (בריאות)

    מי עדן ניסתה להסתיר תוצאות חריגות בבדיקות המים שלה (בריאות)

תיק 4000 – ראש הממשלה ייחקר ביום שישי הקרוב בפעם האחרונה בתיק זה (חדשות)

תחזית מזג אוויר

תחזית מזג האוויר: מעונן חלקית עד בהיר; תורגש עלייה בעומסי החום

לצד העלייה בטמפרטורות, הים התיכון יהיה מעט מסוכן לרחצה. מחר תורגש התחממות קלה נוספת, ובסופ"ש לא יחול שינוי ניכר. בשבוע הבא תורגש הקלה בחום (חדשות עשר)

חדשות

מסתמן: ההמלצות בתיק 4000 – שוחד

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר ביום שישי הקרוב על אודות תיק 4000, וזו צפויה להיות החקירה האחרונה בפרשה. אם לא יחולו שינויים משמעותיים, חוקרי המשטרה אמורים להתחיל לסכם את התיק וההערכה היא כי מתגבשת תשתית ראייתית להעמיד את ראש הממשלה לדין בעבירות שוחד.

לצד זאת, מסכת חקירותיו של ראש הממשלה לא צפויה להסתיים ביום שישי והוא צפוי להיפגש עם חוקרי להב 433 להשלמות חקירה בתיקי 1000 ו-2000 נוכח עדותו של עד המדינה ניר חפץ.

בכוונת היועץ המשפטי לממשלה לעסוק בשלושת התיקים כמקשה אחת רק לאחר שיקבל סיכומים של פרקליט המדינה. מבחינת לוח הזמנים הצפי לכך הוא בחודשים המאוחרים של שנת 2019. באשר לשאלה אם זה יקרה לפני או אחרי הבחירות התשובה היא שתלוי מתי הן תתקיימנה.

מסביבת ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום: "בשביל מה צריך חקירת משטרה אם כבר יש המלצה? קודם מחליטים ואחר כך חוקרים – זו שערורייה".

תשתית ראייתית גם נגד השר דרעי

במקביל לחקירות ראש הממשלה, גם החקירה המתנהלת נגד שר הפנים אריה דרעי מגיעה לשלבי הסיום שלה. פעולות החקירה של רשות המיסים הסתיימו, ובכל הקשור לעבירות הכלכליות המיוחסות לדרעי מתגבשת תשתית ראייתית להעמידו לדין בעבירות מס.

בנוסף, לוח הזמנים הצפוי נגד שר הפנים קצר הרבה יותר מזה שמסתמן נגד ראש הממשלה.

נור, צעירה בדואית שחותנה בכפיה לגבר המבוגר ממנה בעשרים שנה ונשוי לאחרת,  נשפטה למאסר בן 11 שנה תשוחרר בחודש הבא זאת לאחר שנשיא המדינה הקל בעונשה וקיצרו בשנתיים ולאחר הפחת שליש מעונשה היא צפויה כאמור להשתחרר
ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) פנתה במכתב לנשיא בנובמבר האחרון, בבקשה לחון את נור (שם בדוי), צעירה בדואית שנמכרה פעמיים לנישואין בכפייה, נאנסה והייתה קורבן להתעללות ואלימות קשה, שהביאו אותה לרצוח את הגבר שפגע בה.

לביא אמרה בעקבות ההחלטה: "חייה של נור היו רצופי אלימות פיזית ונפשית, נישואי כפייה ואונס אכזרי, וכחברה לא היינו שם עבורה ברגע האמת. בנסיבות חריגות כל כך, קיצור העונש היה הצעד המתבקש והצודק ביותר, שיש בו גם הכרה במצוקה והפחד מתוכם פעלה. מברכת את הנשיא ריבלין על שגילה רגשיות וחמלה ונענה לפנייתי, את שרת המשפטים שחתמה על בקשת החנינה ולעו"ד רוני אלוני סדובניק שהובילה את המאבק והייתה לצידה לכל אורך הדרך. אני מקווה שהרשויות יעשו כל שנדרש לספק לה כעת את ההגנה המתבקשת".

לביא הוסיפה: "המקרה הזה שופך אור על אחד מדפוסי הדיכוי, הניצול וההשפלה הקשים ביותר כנגד גופה ונפשה של אישה. נור היא לא היחידה, חובתה של המדינה והחברה להיות שם כדי למנוע את האסון הבא"

פוליטי

מסתמן: המשטרה תמליץ להאשים את נתניהו בשוחד בתיק 4000

ראש הממשלה צפוי להיחקר ביום שישי בפעם האחרונה בפרשת בזק, ואז יחלו חוקרי המשטרה לסכם את הממצאים ולדון בהמלצות. ההערכה היא שלאחר החקירה הזו החוקרים יחלו לסכם את התיק. נכון לעכשיו מתגבשת תשתית ראייתית נגד נתניהו בעבירת שוחד. (החדשות)

בטחוני

בהתאם להחלטת שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, בהתייעצות עם ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט נפתח הבוקר מחדש מעבר כרם שלום לפעילות מלאה ויורחב מרחב הדיג ברצועת עזה לתשעה מיילים ימיים

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש ובבקעה 15 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

במהלך הלילה, במסגרת מבצע במרחב החטיבה המרחבית "בנימין" למעצר פעילי טרור העוסקים בהסתה, כוחות צה"ל ומג"ב עצרו פלסטיני שהפיץ באופן שיטתי תכני הסתה לרשתות החברתיות נגד מדינת ישראל וכוחות צה"ל. הפלסטיני צילם וערך סרטונים של חיילי צה"ל בזמן פעילות מבצעית תוך עידוד פעילות אלימה נגדם, והסית לביצוע פיגועים נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. למעשים אלו קשר ישיר לביצוע פעילויות טרור נגד כוחות הביטחון.

צה"ל רואה בחומרה מעשים אלו, ויפעל בכל האמצעים כדי למגר את תופעת ההסתה ברחבי יהודה ושומרון.

מגזין האטום טוען: "ישראל ערכה ב-1979 ניסוי גרעיני בסיוע דרום אפריקה"; ישראל: "השערה מגוחכת שאינה מחזיקה מים"

במחקר שפורסם בכתב העת "Science & Global Security", נטען כי כי פיצוץ מסתורי בסמוך לחופי דרום אפריקה ב-22.10.79 הידוע כ"תקרית ולה" – כאשר הלוויין האמריקאי "ולה הוטל" זיהה הבזק כפול של אור, מאפיין מוכר של פיצוץ גרעיני – היה מעבר לכל ספק ניסוי בנשק גרעיני, "העובדה שנמצאה נשורת קרינה על כבשה שמתה באוסטרליה בסמוך לניסוי, ועדויות נוספות הובילו את המדענים למסקנה חד משמעית כי מדובר בנשק גרעיני". להערכת החוקרים, הנשורת הגרעינית, הגיעה באמצעות גשם 4 ימים לאחר הניסוי. ע"פ המדענים שחקרו את התקרית, מדובר היה בניסוי גרעיני בעל עוצמה קטנה ביותר, ברמה של ירי פגז עם נשק גרעיני.

– המאמר שהתפרסם הגיע למסקנה כי ישראל היא זאת שאחראית, כיוון שאף אחד מהמדינות שהחזיקו נשק גרעיני באותה תקופה לא הייתה צריכה להוכיח יכולת

– בניו זילנד הסמוכה לאוסטרליה ביקש השר האחראי על פירוז מנשק פרטים נוספים על המחקר מהחוקרים עצמם.

– שגריר ישראל בניו זילנד הגיב לעיתון herald הניו זילנדי האם ישראל עומדת מאחורי הפיצוץ: "מדובר בהשערה מגוחכת שאינה מחזיקה מים" (כאן)

הפלסטינים מאיימים: פעולה ישראלית נוספת תביא לירי טילים לעבר ת"א

עיתון "אל-אח'באר" הלבנוני דיווח כי גורמים בפלגים הפלסטינים העבירו לישראל איום דרך מצרים, לפיו "פעולה מצד ישראל תוביל לתגובה אלימה של הפלסטינים בדמות טילים לעבר ת"א, אשר ישתקו את העיר"

בכיר בחמאס קרא לתושבי הגדה לפתוח באינתפאדה

סוכנות הידיעות "אל-קודס" מדווחת כי חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא דוואדין, קרא לציבור הפלסטיני בגדה המערבית לבצע אינתיפאדה בתגובה למדיניות ישראל בשטחים

נסראללה: "איננו מעוניינים במלחמה אבל איננו פוחדים או חוששים ממנה. ננצח בכל מערכה"

בנאום שנשא באירוע לציון 12 שנה לסיום מלחמת לבנון השנייה, אמר נסראללה כי היום חיזבאללה נמצא במקום הטוב ביותר מאז הקמתו מבחינת הנשק, האמצעים, הציוד, מצבת הכוח, הניסיון, הידע, האמונה והרצון שלו, לדבריו, חיזבאללה "איננו מעוניינים במלחמה, אבל איננו פוחדים או חוששים ממלחמה. מי שרוצה מלחמה – אהלן וסהלן. אנחנו ננצח בכל מערכה". נסראללה אף הבהיר כי נתניהו לא יצליח להוציא את איראן מסוריה. לטענתו, איראן היום, למרות הסנקציות, חזקה מתמיד וכי המשטר שלה חזק ויציב.

דיווח: משלחת ממדינה ערבית סיירה בשבוע שעבר בבסיסים צבאיים סודיים בישראל

אתר החדשות "חליג' און ליין" מדווח כי משלחת ביטחונית מאיחוד האמירויות ביקרה בסוף השבוע שעבר בישראל. ע"פ גורמים פלסטינים, כי המשלחת סיירה בבסיסים צבאיים "סודיים וחשובים", ונפגשה עם בכירים צבאיים וביטחוניים

    מעטפות עם אבקה חשודה נשלח לשגרירויות ישראל וארה"ב בברלין * משטרת גרמניה הודיעה כי מכתבים מאיימים, שכללו אבקה לבנה חשודה, נשלחו לשגרירויות ישראל וארה"ב בברלין. בשלב הזה לא יודע מי עומד מאחורי המכתבים המאיימים, וכן האם תכולת המכתבים הייתה מסוכנת. (וושינגטון פוסט)

    שני מטעני צינור הושלכו לעבר מתחם קבר רחל; שלשה חמושים התקרבו לאלון מורה * 2 מטעני צינור הושלכו היום לפנה"צ לעבר מתחם קבר רחל. המטענים שהושלכו מצידה הפלסטיני של גדר הביטחון נוטרלו. במקביל, עמדת תצפית זיהתה שלושה חשודים שמתקרבים ליישוב אלון מורה, החשודים ניסו להחביא את מטעני הצינור באמצעות השלכתם לשיחים אך נתפסו.

    למרות הרגיעה: ארבעה בלוני תבערה נחתו בשדות קיבוץ ארז אך לא גרמו לשריפה * ארבעה בלוני תבערה נחתו בשדה של קיבוץ ארז, אך לא גרמו לשריפה במקום * קב"ט מועצה אזורית נגב סיפר כבלונים עם חומרי בעירה שוגרו מרצועת עזה: "מציאות הזויה, אבל ניאלץ להתרגל לשריפות כמו שהתרגלנו לרקטות. זו השגרה שלנו"

מדיני

היום: הפלגים הפלסטינים ייפגשו בקהיר כדי לדון בהסדרה; פקיד ישראלי בכיר: "הסכם הרגיעה עם חמאס כמעט מוכן לגמרי"

משלחות של חמאס ופלגים נוספים ברצועת עזה יצאו לקהיר, לדיונים בהסכם הרגיעה מול ישראל ובפיוס הפנים פלסטיני. לשיחות הוזמנו נציגים מחמאס, מפת"ח, מהג'יהאד האסלאמי ומשתי החזיתות – העממית והדמוקרטית. גורם ישראלי בכיר המעורב בשיחות ההסדרה בין ישראל לחמאס אמר לעיתון הלוס אנג'לס טיימס כי ההסכם בין ישראל לבין חמאס כמעט מוכן.

– מקורות המקורבים לחמאס מסרו לעיתון אל-קודס כי התנועה תציג לפלגים הפלסטינים את המסמך הסופי של נוסח הרגיעה והפיוס. לדבריהם, התנועה מעוניינת שתילקח החלטה בנוגע להסכם הרגיעה במסגרת הסכמה לאומית, כולל השתתפותה של תנועת הפתח שתעודכן בנוגע לנוסח הסופי של מסמך הרגיעה. מצרים ושליח האו"ם צפויים להוסיף מספר שינויים קטנים בעניין ההגעה להסכם שיימשך מספר שנים ויכלול הסרה כמעט מלאה של המצור, ומעבר רפיח ישמש לתנועת אנשים ומסחר.

דיווח: חמאס מסרב להפסיק את צעדות השיבה בתמורה להסרה מלאה של המצור

עיתון "אל-אח'באר" דיווח כי חמאס סירב להפסיק את צעדות השיבה ואת הפעולות ליד גדר הגבול בתמורה להסרה מלאה של המצור. עוד דווח כי חמאס מוכן להפסקת אש בת חמש שנים, בתנאי שישראל תסיר את המצור, תאפשר יציאה מהרצועה ותאפשר קיום יחסי מסחר-חוץ, כל זה במקביל להתחלת השיחות על חילופי השבויים

גורם פלסטיני בכיר: "הסדרה ארוכת טווח חייבת לעבור דרך אבו מאזן"

המאבק בין הפתח לחמאס משפיע על המגעים עם ישראל: אבו מאזן בולם את המאמצים המצריים להסדרה בעזה ולא שולח נציג לשיחות. בכיר ברשות הפלסטינית אמר ל'כאן חדשות' כי מו"מ להסדרה עובר רק דרכנו ולא דרך חמאס, והוסיף כי הרשות הפלסטינית מתנגדת להקמת נמל ימי לעזה בקפריסין. לדבריו, "בלי העברת השליטה על הרצועה לא יהיה פיוס, ובלעדיו, כל רגיעה שתושג לא תימשך לאורך זמן"

בכיר בממשל טראמפ: רוצים הפסקת אש ברצועת עזה, עם הרשות או בלעדיה

ממשל טראמפ מעוניין לראות הפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, "עם או בלי" מעורבות הרשות הפלסטינית או תמיכתה – כך אמר אמש (שני) ל"הארץ" גורם בממשל, על רקע המגעים המתקיימים בתיווך מצרים והאו"ם. – "אנחנו תומכים במאמצים של מצרים להבטיח הפסקת אש בעזה ונמצאים בקשר קרוב עם ישראל, מצרים והאו"ם בנושא הזה", אמר הגורם, שהבהיר כי הממשל יתמוך בהפסקת אש שתושג בתיווך מצרים גם ללא תמיכה מצד הרשות.

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס היום לדיון במצב בעזה

היום בשעה 10 בבוקר צפוי להתכנס הקבינט המדיני ביטחוני לדיון במצב בעזה. זהו הדיון הרביעי בקבינט מאז יום חמישי שעבר. לקראת הדיון בקבינט ולאחר שליברמן הודיע כי אם השקט ברצועה יישמר עד מחר – ייפתח מעבר כרם שלום, בנט הבהיר כי שרי המפלגה יצביעו נגד הסכם ההסדרה. בנט הבהיר כי הוא מתנגד באופן נחרץ להקלות בעזה, והזהיר כי "המחבלים ילמדו שהטרור משתלם, וכוח ההרתעה ייפגע".

    פקידים באו"ם: יש חשש שבשל מחסור בתקציב, בתי הספר של אונר"א ברצועת עזה, ברשות הפלסטינית, בירדן, בלבנון ובסוריה – לא ייפתחו בזמן (רויטרס)

    בהאג מחפשים "נפגעים מפשעי מלחמה ישראליים" ובישראל זועמים "לא פועל בהגינות" * חודש אחרי שנחשף ב'כאן חדשות' החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג "לעודד את הפלסטינים להעביר חומרים ועדויות על פשעי הכיבוש", ישראל מוחה בכתב ובפגישות עם בכירים בבית הדין. לבכירים נאמר כי ספק אם יש בסמכותם לפנות לקורבנות בעזה. * גורם ישראלי בכיר: "בית הדין בהאג לא סיפק הסברים להתנהלותו"

    דירוג בינלאומי קובע: ישראל מרבה לכלוא ילדי מהגרים * "ילדי מהגרים עלולים לשהות במעצר תקופות ממושכות עד לגירושם", נקבע בדו"ח, שמיקם את ישראל במקום ה-15 מתוך 20 מדינות. במקום האחרון בדירוג – ארה"ב * בראש הרשימה מוצבת ברזיל שלפי אחת ממחברות הדו"ח "מאפשרת למשפחות עם ילדים לחיות בקהילה בזמן שבקשתם נבחנת" (הארץ)

חוץ

סגן שר החוץ הרוסי: מוסקבה מוכנה לדיאלוג בנושא הנשק האסטרטגי החדש של רוסיה

בכירים בממשל האמריקני טוענים כי הניסיונות של רוסיה לפתח מערכת מבוססת לייזר להרס לווינים – מדאיגים. סגן שר החוץ הרוסי הודיע כי למרות שהמעצמה האמריקנית לא חתמה על הסכם בקרת הנשק בשנות ה-80, יש מקום להידברות – "מוכנים לדון עם האמריקנים בפיתוח הנשקים החדשים, על אף שאינם נכללים בהסכמים עם ארה"ב"   * סגן שר החוץ הרוסי אמר עוד כי "מוסקבה מצרה על כך שארצות הברית משעה את שיתוף הפעולה בין המדינות, בתחום טיסות תצפית צבאיות"

איטליה: גשר ששימש ככביש מהיר התמוטט מפגיעת ברק, עשרות נהרגו

אסון כבד בעיר הנמל גנואה: לפחות 35 בני אדם נהרגו ורבים נוספים נפצעו בהתמוטטות חתיכה באורך כ-80 מטר מגשר "מוראנדי" בזמן סערה לא צפויה. אדם שהיה עד לאירוע סיפר כי ראה ברק פוגע בגשר לפני ההתמוטטות. נהג סיפר: "החלק המרכזי החל להתפורר ואז כל השאר נפל למטה" * רוב החלקים שקרסו נפלו על מסילות רכבת, וכי "מכוניות ומשאיות" שהיו על הגשר נפלו מטה לתוך ההריסות. לפי מקורות במשטרה המקומית, 20 כלי רכב היו מעורבים בקריסה * הגשר נבנה על הכביש המהיר A10 בשנות ה-60, ושופץ בשנת 2016. מפעיל הכביש המהיר אמר כי עבודות לחיזוק בסיס הגשר נעשו בזמן קריסתו, וציין כי מצב הגשר היה תחת מעקב קבוע. * שר התחבורה: מסתמן כטרגדיה ענקית

– גורם במשרד התחבורה באיטליה: "מוקדם להגיד מה גרם להתרסקות הגשר, אולם אי אפשר היה לצפות את האירוע. לא הייתה אינדיקציה שמשהו לא בסדר"

– אחד מניצולי קריסת הגשר בג'נובה שבצפון איטליה תיאר לכלי תקשורת במדינה את גודל האסון ואמר כי הוא חש שזה נס שהוא נשאר בחיים. הניצול סיפר כי הוא עמד לצד המשאית שלו מתחת לגשר כאשר המבנה כולו קרס עליו. לדבריו, ההדף העיף אותו עשרה מטרים קדימה לתוך קיר וגרם לפציעת ירכיו וכתפו הימנית. "עמדתי מול המשאית שלי ועפתי הצדה וכמוני הכל עף מסביבי. אין לי מה להגיד. נותרתי חסר מילים".

האו"ם: 20 עד 30 אלף לוחמי דאעש נותרו בעיראק ובסוריה

האו"ם מזהיר כי חרף התבוסות שלו בשטח והפסקת זרם הלוחמים זרים לשורותיו, לארגון דאע"ש יש בין 20 ל-30 אלף טרוריסטים בסוריה ובעירק. לפי דו"ח שהוגש למועצת הביטחון, הלוחמים נמצאים באזורים עירוניים או מסתתרים בתוך קהילות סימפטיות. לפי ההערכות, דאע"ש יצליח לשמור על נוכחות בדרום סוריה – קרוב לגבול עם ישראל – וימשיך לנסות לבצע פיגועים על אדמת אירופה * הערכה היא ששרידים של הארגון ימשיכו לפעול גם באפגניסטן, לוב, דרום מזרח אסיה ומערב אפריקה

גורם אמריקאי מזהיר את טורקיה: "אם האמריקני לא ישוחרר – יוטלו סנקציות נוספות"; ארדואן מאיים: "נחרים מכשירים אלקטרוניים מתוצרת ארה"ב"

נשיא טורקיה הכריז על צעדים נגד וושינגטון בעקבות הסנקציות והמכסים שהטילה על אנקרה, שהובילו לצניחת ערך הלירה, והודיע כי מדינתו תחרים מוצרי אלקטרוניקה אמריקאים. לדבריו, "שימוש במטבע זר משמעותו תהיה כניעה לאויב". * במקביל, בכיר בבית הלבן אמר לרויטרס כי הממשל ינקוט בפעולות נוספות אם אנקרה לא תשחרר בקרוב את האמריקני העצור במעצר בית במדינה: "הלחץ יימשך אם לא נראה תוצאות" * לבנתיים, פרקליטו של האמריקני הגיש לביהמ"ש בקשה לשחרורו ולהסרת המגבלות

בריטניה: פיגוע דריסה ליד הפרלמנט בלונדון; שני בני אדם נפצעו; הנהג נלכד

לפחות שני בני אדם נפצעו היום מדריסת מכונית שלאחר מכן התנגשה בעוצמה במחסום אבטחה סמוך לבית הנבחרים בבירת אנגליה. הנהג, אזרח בריטי בן 29 שהיגר אליה ממדינה אחרת נתפס אך מסרב לשתף פעולה עם החקירה שהועברה לידי היחידה ללוחמה בטרור * עד ראייה מסר ל-BBC כי הוא ראה רכב פוגע בקבוצת רוכבי אופניים ואז פונה לכיוון המחסום מחוץ לפרלמנט. לדבריו נראה כי הדריסה היתה מכוונת. עד ראייה נוסף אמר כי לאחר שהרכב פגע ברוכבי האופניים הוא הסתובב, האיץ ככל יכולתו ופגע במחסום.

    סעודיה שיחררה שני דייגים איראנים שנעצרו ע"י משמר החופים בשנה שעברה

    בניגוד לחוק הבינלאומי: טראמפ אסר על העברת מטוס F-35 לטורקיה * נשיא ארה"ב חתם על חוק שקבע בין היתר את עיכוב העברת המטוס המתקדם לחברת נאט"ו למשך 90 ימים. טורקיה הייתה מעורבת בייצור המטוס עוד מראשית התהליך (מעריב)

    מצרים החליטה לתגבר כוחות צבאיים במיצרי באב אל-מנדב שבים האדום * דיווח: נשיא מצרים א-סיסי הודיע לנשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי, שמצרים החליטה להגדיל בימים הקרובים את מצבת הכוח הימי שלה באזור מיצרי באב אל-מנדב שבים האדום. זאת, כחלק מתכנית של קהיר לאבטח את השיט בתעלת סואץ ולהבטיח שלא יהיו אי סדרים בשיט לאורך התעלה

    אוגנדה: שלושה מחוקקים ומספר אזרחים נעצרו לאחר שהושלכו אבנים לעבר שיירתו של הנשיא מוסווני

    ארה"ב: הסנאטור ברני סנדרס זכה בבחירות למועמדות הדמוקרטית לסאנט של ורמונט. אבל הוא מתכנן לדחות את המועמדות ולרוץ שוב כעצמאי

    ונצואלה: השלטון הודיע כי עצר שני קצינים בכירים בצבא בחשד למעורבות במתקפת הרחפן נגד הנשיא מאדורו בעת שנאם לפני כשבוע וחצי (AFP)

    אקוודור: לפחות 23 הרוגים ו-14 פצועים בתאונת אוטובוס סמוך לקיטו הבירה

    וונצואלה: האו"ם: כ-3 מיליון אזרחים נמלטו מוונצואלה בחודשיים האחרונים

    קוריאה: ארה"ב: "השיחות עם צפון קוריאה מתקדמות בכיוון הנכון" * שר החוץ האמריקני, כתב כי שוחח בטלפון עם מקבילתו מקוריאה הדרומית. הם דנו בשיחות האחרונות בין נציגי הקוריאות: "ארצות הברית וקוריאה הדרומית יישארו בשיתוף פעולה קרוב כדי להבטיח פירוז סופי של קוריאה הצפונית. אנו מאמינים שיכולה להיות התקדמות בכיוון"

צרכנות

גל ההתייקרויות: גם עוף טוב מתכוונת לייקר מוצריה בכ-4.5%

קבוצת עוף טוב מבקשת לייקר את מחירון מוצריה בשיעור של כ-4.5%. החברה הודיעה לקמעונאים על ההתייקרות שמתייחסת למוצרי עוף טוב המצופים, כשהמחירון החדש מיועד להיכנס לתוקף מיד אחרי החגים. * בכך מצטרפת עוף טוב לספקיות מזון נוספות שהודיעו לאחרונה על עליית מחירים, בהן תנובה, טרה, גד, ויסוצקי, סוגת ואחרות. (גלובס)

בריאות

התפרצות העכברת: 12 בני אדם אובחנו כחולים במחלה; נבחנת הרחבת אזהרת הרחצה בנחלים בצפון

לאחר שבדיקות מעבדה של המכון למחקר ביולוגי אישרו כי מטיילים בנחלים נדבקו במחלה. * צעירים נוספים הגיעו לבתי החולים זיו בצפת ורמב"ם בחיפה שבצפת עם סמפטומים של חום, כאבי בטן, בחילות וכאבי שרירים, ונשלחו לבדיקות דם לאבחון מחלת העכברת. * משרד הבריאות מתכוון להרחיב את אזהרת הרחצה לנחלים נוספים בצפון. ונבדקת האפשרות של התפרצויות גם במרכז הארץ. במשרד הבריאות אומרים כי הם פועלים להתחקות אחר מקור המחלה, שככל הנראה מצוי בעדרי בקר שהיו באזור

בצל בדיקות העכברת: מחסור חמור במים של מי עדן

בימים האחרונים נרשמים שיבושים באספקת מוצרי "מי עדן", בעקבות זיהום במעיין החברה. בימים האחרונים נסגרו נחלים סמוכים למעיין החברה בשל חשש להתפשטות מחלת העכברת, אך בחברה מכחישים כי זהו מקור הבעיה, מהחברה מסרו לקמעונאים וגורמים שונים ברשתות השיווק שפנו אליהם כי מדובר במחסור על רקע החום הכבד והביקוש הרב. * מי עדן מפיקה את המים שהיא מוכרת ממעיין סלוקיה שברמת הגולן, אותו אזור שבו נסגרו בימים האחרונים נחלים בשל הוראת משרד הבריאות בעקבות זיהומים.

מי עדן ניסתה להסתיר תוצאות חריגות בבדיקות המים שלה

בשבועות האחרונים התלוננו לקוחות רבים של מי עדן על תקלות באספקת המים. בחברה מיהרו לתלות את האשם בביקוש גבוה אולם כעת מסתבר כי הייצור הופסק פעמיים עקב תוצאות בדיקות חריגות במי המעיין. מי עדן: "הייצור חודש כשהתוצאות היו תקינות" (וואלה)

כלכלה

מלחמת הסחר מחריפה: טראמפ חתם על הגברת הפיקוח על השקעות זרות; סין קראה לארה"ב "להתייחס בהוגנות למשקיעים"

עם סיום חופשתו חתם טראמפ על חוק חדש המחזק את הוועדה האמריקנית המפקחת על השקעות זרות. לפי ההערכות, יושפעו מהצעדים שני ענקיות תקשורת סיניות אשר גורמי מודיעין בארה"ב הביעו בעבר דאגה מכך שהן עשויות לעשות שימוש במוצרים שלהן על מנת לרגל בארה"ב. בייג'ינג מסרה בתגובה כי היא תבחן את החקיקה והוסיפה כי "על ארה"ב למנוע מהוועדה להפוך למכשול להשקעה ולשיתוף פעולה".

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן