Skip to content

מפקד בסיס הקריה בתל אביב נחשד בשחיתות חמורה

על פי החשד אל"מ יגאל בן עמי השתמש במאגר רכבי האלופים לנסיעות פרטיות שלו ושל קרוביו, שיבץ לתפקידים נוחים בקריה ילדים של אנשי עסקים עימם היה בקשר חברי וכלכלי, וקיבל הטבות מקבלנים שמשפצים הקריה והיה מעורב במרמה בעסקאות נדל"ן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: מפקד בסיס הקריה בתל אביב, אלוף משנה, יגאל בן עמי, נחקר לאחרונה בידי המשטרה הצבאית בחשד לעבירות שחיתות. בן עמי יצא לחופשה וביקש להקדים את פרישתו מצה"ל מחודש ינואר 2019 כבר לספטמבר 2018.

בחקירה מעורבות גם משטרת ישראל ורשויות המס והיא מתפרשת על פני שלושת שנים האחרונות. לפי החשד, בן עמי השתמש במאגר רכבי הבכירים של צה"ל, בהם מכוניות שטח שמשמשות אלופים, לטובת נסיעות פרטיות שביצע בעצמו בחופשות ובסופי שבוע. לפי החשד, בן עמי אף העביר חלק מכלי הרכב לשימוש פרטי של קרוביו. כמו כן הוא חשוד כי שיבץ לתפקידים נוחים בקריה ילדים של אנשי עסקים עימם היה בקשר חברי וכלכלי, קיבל הטבות מקבלנים שמשפצים הקריה והיה מעורב במרמה בעסקאות נדל"ן.  הוא מכחיש מכל וכל את החשדות.

אל"מ יגאל בן עמי (צילום: דובר צה"ל)
אל"מ יגאל בן עמי (צילום: דובר צה"ל)

מדובר צה"ל נמסר כי בימים האחרונים נחקר במצ״ח קצין בדרגת אלוף-משנה בחשד למעשים שפוגעים בטוהר המידות ונוגדים את פקודות הצבא. החקירה בעיצומה, ולא ניתן למסור בשלב זה פרטים נוספים. עם השלמת החקירה ייבחנו ממצאיה על-ידי הפרקליטות הצבאית.

דובר צה"ל הוסיף כי הקצין יצא לחופשה וביקש להקדים את פרישתו מצה"ל לזמן הקרוב וכי בקשתו התקבלה.
בן-עמי מכהן בתפקיד כבר שלוש שנים וחצי, החל ממרץ 2015. מכרז להחלפתו בתפקיד של בן-עמי כבר פורסם, המועמדים התבקשו להגיש מועמדותם עד מחר (שישי) בשעה 09:00.  ע״פ המכרז, המשרה תאויש באופן מידי עוד החודש.

סניגוריו של בן עמי, הסנגור הצבאי הראשי אל״מ רן כהן וע״י הסנגור אל״מ (במיל׳) אבי עמירם, מסרובתגובה : "אל״מ יגאל בן-עמי הוא קצין עתיר זכויות ומפקד ותיק ומוערך שמשרת בצה״ל ללא דופי למעלה מ-30 שנה. הקצין נדהם מהחשדות נגדו והוא מכחיש אותן נחרצות. הקצין משתף פעולה באופן מלא בחקירה, משיב לכל השאלות ומציג בפירוט את תשובותיו וכן ראיות מצדו שסותרות את החשדות. אנו משוכנעים שהחשדות יתבדו וקוראים להשלמה מהירה של החקירה."


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן