Skip to content

מסלול טיול שלכת ביפן כי הסתיו כבר בפתח

ביקור ביפן בעונת השלכת היא חוויה עוצמתית של צבעים לוהבים, אדומים וכתומים, יצירת אמנות של הטבע במיטבה. קבלו הצעה למסלולים לא שגרתיים מומלצים לביקור, באחד משלושת הגנים היפים ביותר ביפן במחוז איבראקי, בין הגנים היפים ביותר בשלכת בטוקיו וגם, להתעמק במרק ראמן ביוקוהמה. לא להחמיץ!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש נובמבר האחרון יצאנו לחוות את מראה העלים האדומים של ה-KOYO, שמשמעותו "שלכת" ביפנית. חברנו היפני המליץ לנו לבקר במחוז איבראקי, מרחק כשעתיים נסיעה מטוקיו ולחוות שם שלכת מדהימה ביעד אהוב על תיירות פנים ולא פחות יפה מהיעדים המומלצים בכל אתרי הטיולים. במחוז איבראקי ביקרנו בעיר מיטו, בירת המחוז, שבה ממוקם אחד משלושת הגנים היפים ביותר ביפן קיראקואן פארק KAIRAKUEN PARK. הגן מתהדר בפריחה נשגבת של עצי השזיף בחודש פברואר שאיננה נופלת מעוצמתה של פריחת הדובדבן. ביקרנו גם במפלים המרשימים ביותר ביפן וחצינו עמק לוהב בשלכת על גשר כחול בצורת דרקון. ראינו גם שלכת בטוקיו ואכלנו ראמן ביוקוהמה.

עונה מושלמת לצילומים

מסלול שלכת ל-3 ימים ב-IBARAKI

מסלול באיבארקי

יום 1: נסיעה מטוקיו לעיר מיטו MITO השוכנת לחוף אגם פסטורלי. העיר שעיקר פרנסתה היא מתעשייה מקומית, איננה נגישה לשאינם דוברי יפנית ברוב המקרים. אנחנו השתמשנו בגוגל טרנסלטור על מנת לתקשר. ניתן להגיע ברכבת מטוקיו ויש אפילו תחנה בגנים המפורסמים. אנחנו שכרנו רכב ונסענו הישר לגנים. הגן KAIRAKUEN PARK  נפתח בשנת 1842 ע"י הלורד ה-9 של מיטו ונועד להוות מקום להתרגעות, שחרור מתחים ושמירה על בריאות הגוף והנפש. כדי ליצור את תחושת האיזון, הפארק תוכנן כך שמחציתו שיחים ועצים פורחים והמחצית השניה בעלת צבע ירוק כהה של במבוק וצמחייה אחרת, בדומה לסמל יין ויאנג. על ראש הגבעה בבפארק עומד ביתו של הלורד וממפרסתו משקיפים על האגם ורחבי העיר. הביקור בבית הלורד כרוך בתשלום צנוע ובהחלט מאפשר הצצה לאורח החיים של אותה תקופה. בגן שבילים וגשרים יפיפיים וציורים ועצים שונים שכל אחד מהם מקבל צבע שונה בשלכת. זה באדום לוהט, האחר בצהוב זוהר ועוד במיני כתומים עזים.

עוזבים את הגן ופונים דרומה מעבר לכביש, למקדש GOKOKU SHRINE. מצידו הדרומי של המקדש נמצא שביל המוליך לחורשה של עצי מייפל. מסך התחרה האדומה של עלוות העצים שבשלכת, חובק את השביל ומשרה אווירה רומנטית. פגשנו שם זוג שמצטלם לקראת חתונתו ועוד זוגות מבוגרים שלובי ידיים מטיילים בשלווה.

את הלילה לנו במלון MITO HOTEL SEASON, בקומה ה-6 בחדר מרווח עם חלון ענק צופה לשקיעה אדירה מעל האגם. המלון ידע ימים טובים יותר, קצת ניינטיז כזה וקצת מוזנח, אבל כל מה שצריך היה בו ומיקומו מושלם. בערב יצאנו לאכול ב"פאב יפני" שזה כמו מסעדת פועלים מקומית. התפריט היה ביפנית והמלצרית איננה דוברת אנגלית. בעזרת הגוגל טרנסלטור הגענו להבנה משותפת כי נוכל לקבל סאקה חם, בירה וטמפורות של בשר, דגים וירקות מעולים ביותר. את המסעדה מצאנו דרך הגוגל מפות.

מתקשרים עם הגוגל טרנסלייט

יום 2: נסיעה ל- FUKURODA FALLS  אחד משלושת המפלים היפים ביותר ביפן. הנסיעה למפלים ברכב אורכת כשעה ועשרים. גובה המפלים 120 מ' ורוחבם 73 מ'. המסלול עובר ב-3 מרפסות תצפית בגבהים שונים כאשר כל מרפסת מקרבת את המבקר לתצפית קרובה יותר של המפלים. המים הזורמים על הסלעים הגעשיים נראים כמו ציור של הטבע. מהמרפסות עוברים על גשר מתנדנד מעל מים סוערים, אל המסלול בעל ה-1000 מדרגות, לטיפוס אל פסגת המפל. הנוף משגע והמאמץ שווה. השלכת הכתומה והאדומה עוטפת את השמורה עם יופי שאינו ניתן לתיאור.

מסלול הליכה במפלים

אלו צבעי השלכת

אחרי בילוי של כשלוש שעות במפלים נסענו כחצי שעה דרומה, ל- RYUJINOTSURI BRIDGE לצפות בשלכת מושלמת בכל עוזה. זהו גשר מיתרים להולכי רגל בלבד באורך 375 מ', המספק תצפית מגובה של 100 מ', על העמקים המכוסים בעצים בשלכת. הגשר הסימבולי הזה מעוצב כדרקון כחול ממתכת הרוקד לעבר השמיים. כ-1000 מיתרים קושרים את הגשר לעוגנים והם מסמלים ברכות לבריאותם של הילדים בפסטיבל צבעוני ביום הילדים ב-5 למאי מידי שנה. בתקופת השלכת בנובמבר מופעל מתקן באנג'י איתו אפשר ליפול מגובה 100 מ' ולהתנדנד מעל העמק המרהיב.

מכאן קופצים באנג'י
מראה מהגשר

יום 3: אחרי ארוחת בוקר יפנית מסורתית במלון הוינטג', נטולת לחם, כי אין, יצאנו למסלול הליכה סביב האגם. זה היה יום ראשון שבו כולם בחופש שגם היה שטוף שמש אך קר, יצאו תושבי העיר מיטו לצעדות, ריצות, פיקניק במרחבי הדשא מסביב לאגם, על טפיהם, נשיהם וזקניהם.  LAKE  SENBA תוכנן ועוצב כחלק מ-.KAIRAKUEN PARK. את המסלול סיימנו במרכז העיר, ב-MITO ART TOWER שהוא מרכז לתרבות ואמנות שתוכנן ע"י האדריכל אראטה איסוזאקי ונפתח בשנת 1990. המגדל עצמו נישא לגובה 100 מ', עשוי ממתכת ומזכיר בעיצובו קיפולי נייר אוריגמים.

תחרות הקימונו היפה ביום הילד
ART TOWER MITO

מסלול שלכת בטוקיו

במחצית השניה של חודש נובמבר, השלכת מגיעה לטוקיו. העצים לאורך הרחובות ובגנים היפנים, הופכים לצהובים, אדומים וכתומים ומעת החשיכה מוארים באורות זוהרים המדגישים את ייחודם. זוהי התקופה שלפני הקריסמס ומופעי התאורה הגרנדיוזיים, שוטפים את אזורי הבילוי והקניות. את לילות טוקיו העברנו בלינה במלון Shinagawa Prince Main-tower (מלון מצוין) הסמוך לתחנת שינאגאווה, מקום מרכזי, הומה במרכזי מסחר ומסעדות ומקושר לכל קווי הרכבת בטוקיו.

תצפית על טוקיו מהחדר במלון שינאגאווה פרינס הוטל

KIYOSUMI GARDEN 

הגן העתיק נפתח לציבור בשנת 1932 והוא שזור באבנים גדולות שהובאו מכל רחבי יפן. מדלגים על האבנים כדי לעבור בין חלקיו השונים של הגן והאגם. מומלץ לשבת על אבן ולהתרגע.

KORAKUEN GARDEN

אחד משלושת הגנים היפים ביותר ביפן ומומלץ לבקר בו בפריחת הדובדבן כמו גם בשלכת. השיטוט בגן מלווה בהשתאות בלתי פוסקת מהיופי הנשגב. כל פינה משכרת יותר מקודמתה.

MOUNT TAKAO 

הר טקאו נמצא במרחק של עד שעה ברכבת מטוקיו, בראשו מקדש, וגם תצפית משכרת על רכסי ההרים והעמקים הצבועים בצבעי השלכת. האתר שזור במסלולי הליכה וגם ברכבל למתקשים בטיפוס. אנחנו עלינו עם הרכבל, אך ירדנו ברגל במסלול נוח להליכה. יעד מומלץ לטיול של יום מחוץ לטוקיו.

מסלול טעים ביוקוהמה – מסע בעקבות מרק הראמן

איך אפשר לסכם ביקור ביפן ללא חווית אכילת הראמן. מרק הראמן הוא המאכל הנפוץ ביותר ברחבי יפן בעיקר בלאנצ' טיים. הקערה גדולה, התכולה מגוונת והמנה משביעה אך לא כבדה. כל "ראמניה" מכינה ראמן בטעמים אחרים עם מאפיינים שונים. כדי ללמוד על המאכל הטעים הזה, יצאנו לפקוד את מוזיאון הראמן  RAMEN MUSEUM שנמצא בשין-יוקוהמה (יוקוהמה החדשה). במוזיאון תצוגה היסטורית של תולדות הראמן, מיום הגעתם של הנודלס מסין במאה ה-14 ועד לאינסטנט נודלס ראמן שרוי אצלנו "מנה חמה" (שפותח לראשונה ביפן ב-1958). במוזיאון הזה אוכלים! במתחם משוחזר של עיירה עתיקה, אפלולית עם שמיים מצויירים, ממוקמות מסעדות אותנטיות המגישות ראמן לפי חלוקה לאזורים מאפיינים של יפן, מהוקאידו בצפון עד לאוקינוואה בדרום. תוכלו לאכול כאן מרקים על בסיס מיסו, סויה, עצמות חזיר ודגים. הכניסה בתשלום ומנת הראמן בתשלום נוסף.

שחזור רחוב טיפוסי עם מסעדות ראמן
מרק ראמן האופייני לצפון יפן

כאנטי תזה לראמן המסורתי ולמוזיאון ההיסטורי שלו, הוקם במפרץ היפה של יוקוהמה, מוזיאון CUPNOODLES MUSEUM לכבודו של ממציא האינסטנט ראמן מומופוקו אנדו. שקית האינסטנט צ'יקן ראמן הראשונה נוצרה ב-1958. ב-1970 פותח בעבור לקוחות בארה"ב גביע האינסטנט שלתוכו מוזגים את המים החמים ואין צורך להעביר את התכולה לקערה. ב-2005 פותחה ההמצאה השלישית, ספייס ראמן, מנת האינסטנט שניתן לאכלה במעבורת חלל. המוזיאון מתאים לפעילות ילדים, עם הפעלות, סדנאות וטעימות.

יוקוהמה היפה

ב ת א ב ו ן !

מסלול נוסף בטוקיו, המתמקד בנושא עיצוב ואדריכלות, תמצאו בכתבה שלי "הטירוף היפה של טוקיו – מסע במקדשי האסתטיקה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן