Skip to content

איך הופכים דירה לבית, על פי איקאה

איקאה משיקה את קטלוג 2019 . הקטלוג מציג שבעה בתים אשר כל אחד מהם מציע סיפור עיצובי וסיטואציית חיים שיעניקו השראה לקהלי יעד שונים. במסגרת ההשקה פרסמה איקאה את הסקר –Life At Home אשר בוחן את ההיבט הפסיכולוגי שהופך ארבעה קירות ל"בית" עבור אנשים ברחבי העולם.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איקאה השיקה היום בישראל את הקטלוג החדש לשנת 2019 תחת הקונספט: "Celebrating different needs- אנשים שונים, צרכים שונים, בתים שונים". לצד הקטלוג, הושק גם הסקר– Life At Home Report, שבחן מה הופך ארבעה קירות לבית עבור אנשים ברחבי העולם. המסקנה העיקרית היא שהדירה בה אנו מתגוררים היא מרחב פיזי, אבל המילה "בית" מכילה בתוכה היבטים פסיכולוגיים שמשפיעים על חיי היום יום שלנו ומערכות היחסים שלנו בתוכו. התובנות והמסקנות מהסקר מבוססות על שילוב של מתודולוגיות שנבדקו לאורך 6 חודשים וכללו: סקר של כ- 22,000 אנשים מ- 22 מדינות, ניטור שיחות וקבוצות פייסבוק, צ'אטים עם קהילות מעצבים בעולם וביקורי בית במגוון בתים וקהילות ברחבי העולם (ישראל לא נכללה בסקר).

איקאה משיקה את קטלוג 2019 (צילום:דן בר-דוב)

בסקר שערכה איקאה, נבדקו הצרכים והחלומות של האנשים, לצד האתגרים האמיתיים של החיים וכיצד מושפעים מכך הבית וסביבתו. הקטלוג מוביל את הקונספט האיקאי ל"יצירת חיים טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר", ומאפשר לכולם לקבל השראה ורעיונות לעיצוב הבית בהתאם לסיטואציית החיים בה הם נמצאים.

"אנשים שונים, צרכים שונים, בתים שונים" (צילום:דן בר-דוב)

הסקר מצא כי הרגשות בבית מושפעים מכמה היבטים פסיכולוגיים המגדירים את אופן החיים שלנו בבית. מניתוח תוצאות הסקר, עלה, כי ישנם ארבעה גורמים המשנים את החיים בבית והופכים אותם לטובים יותר:

בית שמאמץ טכנולוגיות (אבל יודע לשים גבולות ולא נותן לה להפריע למערכות היחסים בבית).    בית בו אנחנו מרגישים נוכחים (שיש בו את הזהות שלנו, החפצים שלנו). בית בו ניתן להגדיר את המרחב האישי. בית מסודר ונקי (מלא בחפצים וריהוט שאנחנו אוהבים). הסקר הוביל את התובנה המהווה בסיס לקטלוג איקאה 2019:

השראה ורעיונות לעיצוב הבית (צילום:דן בר-דוב)

Celebrating different needs – אנשים שונים, צרכים שונים, בתים שונים – להעניק ולהציג השראה לבתים שונים, לאופן הסידור שלהם, לפתרונות לכל סיטואציית חיים, אהבות ורצונות ולאפשר ללקוחות לשפר את ההרגשה ואת איכות החיים בבית.

לצד שבעת הבתים, מוצגים מגוון מוצרים חדשים, אשר ממשיכים את הקו העיצובי של איקאה בדגש על פונקציונליות ומחיר שווה לכל כיס, זאת בנוסף לחדשנות במוצרים ובעיצובים לצד שיתופי פעולה עם חברות ומעצבים בינלאומיים.

קטלוג איקאה 2019 (צילום:יח"צ)

שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל: "בשנים האחרונות, אנו עדים למגמת מעבר לערים הגדולות, היוצרת ערי ענק (מגה סיטי) בהן מתגוררים מיליוני אנשים. מגמה זו מצריכה שינוי תפיסתי הן בצורת הבנייה והן בפתרונות הריהוט. המבנה בו אנו מתגוררים הוא רק מרחב פיזי, אבל ה"בית" מורכב מהיבטים פסיכולוגים רבים המשפיעים על חיי היום יום של כולנו. קטלוג 2019 של איקאה, מציג סיטואציות חיים שונות, החל ממשפחה מרובת נפשות, דרך זוגות מבוגרים ועד בתים ירוקים וחכמים, וכל זאת במטרה להציע פתרונות לכולם ולגעת בכל קהלי היעד.

איקאה קטלוג 2019 (צילום:יח"צ)

אבי בר, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל מגוון ומכירות איקאה ישראל: "קטלוג איקאה לשנת 2019 מכיל השראה ופונה לכולנו, בין אם מדובר בדירת 18 מ"ר בלב העיר, בית עם ילדים מתבגרים, בית של זוג מבוגרים המארח את הנכדים, בית לזוגות צעירים ועד לבית המוקדש כולו לנושא הקיימות עם מוצרים ופריטים ידידותיים לסביבה, איקאה מציעה פתרונות לכולם. השנה, מאפשר הקטלוג התמצאות קלה וחווייתית יותר, תוך יצירת זהות, חיבור והתאמה לסיטואציית החיים האישית של כולנו.

קטלוג IKEA לשנת 2019 מתפרש על 280 עמודים, מתורגם ל-38 שפות ומופץ ב- 55 מדינות.

הקטלוג יופץ בישראל ב – 1,520,000 עותקים וכן בארבעת חנויות הרשת בבאר שבע, קרית אתא, ראשון לציון ונתניה. בנוסף, ניתן למצוא את הקטלוג גם במהדורה דיגיטלית באתר החברה.

קטלוג IKEA לשנת 2019 , 280 עמודים,1,520,000 עותקים (צילום:דן בר-דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן