Skip to content

זביגנייב פרייזנר יהיה אורח הכבוד של פסטיבל הסרטים חיפה 2018

זביגנייב פרייזנר, מהמלחינים הגדולים בעולם בכתיבת מוזיקה לסרטים, יהיה אורח הכבוד של הפסטיבל אשר יתקיים בין התאריכים 22 בספטמבר ועד 01 באוקטובר, 2018
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המלחין זביגנייב פרייזנר | Zbigniew Preisner, מגדולי כותבי המוזיקה לסרטים בעולם, ינצח לראשונה בישראל, על קונצרט למוסיקה קאמרית מיצירותיו, בהן מוזיקה שהלחין לסרטים של הבמאי הפולני הידוע קז'ישטוף קישלובסקי ("דקלוג", "חייה הכפולים של ורוניק", שלושת הצבעים: "כחול", "לבן" ו-"אדום") וקטע מיצירתו המפורסמת "רקוויאם לחבר", שכתב לזכרו של קישלובסקי, שגם הופיע בפסקול הסרט "עץ החיים" של טראנס מאליק.

הקונצרט החד פעמי בניצוחו של פרייזנר, בהשתתפות אדית קרז'מיין (סופרן, פולין), קונארד מסטילו (פסנתר, פולין) ומקהלת זמרי האופרה הישראלית (מנצח המקהלה: איתן שמייזר), ילווה בהקרנות קטעים מסרטים על גבי מסך ענק וייערך במוצאי שבת, 29 בספטמבר, 2018, באודיטוריום חיפה.

המלחין זביגנייב פרייזנר (צילום: Anna Wloch)

פרייזנר  יגיע לארץ, כאורח הכבוד של פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-34 חיפה. ובטקס הפתיחה יוענק לו פרס הפסטיבל עבור תרומה אמנותית יוצאת דופן לקולנוע העולמי. במסגרת הפסטיבל שיתקיים בחול המועד סוכות, יקיים פרייזנר מפגש למוזיקאים ואנשי קולנוע ישראליים.

פרייזנר עבד עם במאים נוספים, כמו הקטור בבנקו, לואי מאל, אגניישקה הולנד, הנס-פיטר מולנד, ז'אן בקר ואחרים. הוא כותב יצירות של מוסיקה קלאסית וגם שיתף פעולה עם דיוויד גילמור – הגיטריסט לשעבר של פינק פלויד עבורו הלחין קטעים לאלבומים והופעות.

פרייזנר זכה בפרסים יוקרתיים רבים על יצירותיו. בין השאר, בפרס דב הכסף בפסטיבל ברלין 1977 על "האי ברחוב הציפורים", שני פרסי סזאר: בשנת 1995 עבור "אדום" ובשנת 1996 עבור "אליזה" של ז'אן בקר, ושלוש זכיות רצופות בפסקול המצטיין של השנה, מאגודת המבקרים של לוס אנג'לס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן