Skip to content

ג'יין בירקין שרה גינסבורג בפסטיבל פרנקופולי באשדוד

לראשונה בישראל אשדוד מארחת את פסטיבל פרנקופלי . בין האורחים השחקנית והזמרת הצרפתיה ג'ין בירקין שתשיר גינסבורג, עם התזמורת הסימפונית אשדוד בניצוחו של גיל שוחט, AMIR (עמיר חדד), מג'יק סיסטם והזמר רפאל. בין הזמרים הישראלים: שלומית אהרון, ריקי גל, יורם גאון, גידי גוב, דני סנדרסון, גילה בשארי, סגיב כהן ועוד... 25-27 בספטמבר, חול המועד סוכות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה בישראל, פסטיבל אושפיזין מארח את פסטיבל פרנקופולי הנודע מצרפת. פסטיבל אושפיזין מוזיקלי באשדוד שייערך בין ה-25-27 בספטמבר, בחול המועד סוכות.

 

ג'יין בירקין שרה סרז גינסבורג בפסטיבל פרנקופולי באשדוד. צילום: יחצ.

פסטיבל "אושפיזין מוסיקלי" יתקיים בחול המועד סוכות זו השנה הרביעית, ויציע גם השנה רשימה מפוארת של מופעים והפקות מקור , מופעים רבים של אמנים מארחים ומתארחים. השנה לראשונה יארח הפסטיבל את מופעי הפסטיבל הצרפתי פרנקופולי.

פסטיבל פרנקופולי Francofolies – צרפת

הפסטיבל החל את דרכו בצרפת באמצע שנות ה-80, בהפקת המפיק הצרפתי לואי פולקיר בעיר הנמל לה רושל, במערב צרפת.  רוח הפסטיבל היא קידום הסצינה הצרפתית תוך שמירה על מגוון תכנים אקלקטיים המשלבים בין כל הדורות וסגנונות המוסיקה .

הפסטיבל התפרס על 8 במות בעיר לה רושל מציע כ-400 אמנים מדי שנה בהם כ-60 אחוזים של אמנים צעירים. "פרנקפולי" היה להצלחה גדולה עם מבקרים של כ-150 אלף איש במהלך חמישה ימים – זה מעל 30 שנה . לאורך השנים התארח הפסטיבל במדינות רבות בהן : קנדה, בלגיה , בולגריה ועוד… בכל מדינה מארחת הופיעו אמני הפסטיבל מאותה שנה או מהשנים האחרונות וסחפו אליהם קהל רב .

 במסגרת חגיגות 70 שנה ליחסים הביליטרליים ישראל צרפת ובמסגרת "עונת ישראל צרפת 2018", מנהלי פסטיבל "פרנקופולי" מצאו סביבה מתאימה וחיובית באשדוד, והתחברו לרוח פסטיבל אושפיזין .

מופעי פסטיבל פרנקופולי:

השחקנית והזמרת הצרפתיה ג'יין בירקין עם התזמורת הסימפונית אשדוד בניצוחו של גיל שוחט, AMIR (עמיר חדד), מג'יק סיסטם והזמר רפאל .

 

ג'יין בירקין - אני אוהבת, אני לא... שיר האהבה של כל הזמנים... באשדוד בסוכות. צילום : קרול בלאיש. Carole Bellaiche

המופעים הישראליים

דני סנדרסון וגידי גוב מארחים את מזי כהן, אלון אולארצ'יק ואפריים שמיר.

גידי ודני והחברים בפסטיבל אושיפיזין באשדוד בחול המועד סוכות. צילום: יוסי צבקר.

יהורם גאון יופיע עם מיטב שיריו הגדולים. דודו פישר וסימפונט רעננה בניצוחו של דוד קריבושי. שלומית אהרון ואנסמבל גלעד אפרת המורחב מארחים את ריקי גל -הפקת מקור לפסטיבל. אגדת שלום שבזי – בהשתתפות: סגיב כהן, שירן אברהם, גילה בשארי ועדי קיסר – מיוחד לפסטיבל. מתוניסיה לירושלים- אנסמבל ארז נטף במופע פיוטים נדירים. שרי במופע החדש "פסיפס". היווניה – מופע עם הלהיטים היוונים הגדולים בהשתתפות לימור עובד והרכב יווני אוריינטאלי.

מועדי המופעים והתכנית האמנותית המלאה

היווניההרכב חדש מבית היוצר של להקת LIVE   ב- 25.9 אודיטוריום מונארט בשעה 20:00

מסיבה יוונית של ממש!  הרכב יווני אוריינטאלי במסיבת ריקודים על טהרת המוסיקה היוונית. מופע שכולו חגיגה המורכבת משלל שירים ולהיטים יווניים וישראליים בגוון יווני, שכולם מכירים ואוהבים.  לימור עובד, זמרת ההרכב, בוגרת בית צבי ושחקנית בתיאטרון הקאמרי, גילתה את המוסיקה היוונית לפני מספר שנים ומאז מחוברת לז'אנר ומבצעת את שיריו באהבה גדולה ובכישרון גדול.

היווניה - לימור עובד בחגיגה יוונית של ממש. צילום: יח"צ.

בין השירים במופע: זינגואלה, כמו שיכור, אך בלילה, מחרוזת ישראלית- שכשנבוא, נערה ממש אוצר, הכל בגלל האהבה, מיליסימו, עיניך החומות, פיגה פיגה, בום פם, טלי טלי, פני מלאך, בכפיים ועוד…

רפאל – הישר מפסטיבל פרנקפולי – צרפת. יופיע ב- 25.9 בית יד לבנים בשעה 20:30

רפאל,  אשר זכה להצלחה מסחררת עם השירים  "על הדרך" ו" קרוואן " יעשה חניית ביניים באשדוד למופע יוצא דופן ולגמרי מקורי. זו הזדמנות לגלות זמר מסעיר שמכשף את הקהל שלו דרך הדיוק שבמנגינותיו ובמילותיו.

רפאל צילום: דויד אוזוחוקוו - C) David Uzochukwu)

רפאל,  מלחין וכותב,  שדייויד בואי, בוב דילך, ג'ימי הנדריקס וגם ברברה מהלכים עליו קסם, יציג מופע בעל עוצמה נדירה שבה יתערבבו שירים חדשים וישנים יותר שיקפיא רגע בזמן.

יהורם גאון עם מופע פותח של להקת "ציפורי שיר" –  יופיעו ב- 25.9 המשכן לאמנויות הבמה בשעה 21:00.

יהורם גאון . צילום: יח"צ

יהורם גאון בליווי תזמורתו מבצע את מיטב הלהיטים הגדולים מכל הזמנים מ"שלום לך ארץ נהדרת" ועד "הנני כאן" במופע מוסיקאלי מרהיב לציון 70 שנים למדינת ישראל. מופע פותח : להקת ציפורי שיר, מתוך תכניתה " נוף ילדות ".

 

הסרט המרוקאי TAZZEKA – הסרט יוקרן ב- 25.9 המרכז להורות משמעותית בשעה 19:30

זוהי קומדיה מרוקאית העוסקת באוכל ובמטבח.  אליאס הנער גדל בכפר מרוקאי בטז'קה. את סודות המטבח הוא לומד מסבתו אשר גידלה אותו.  מפגש עם שף פריזאי שמגיע למרוקו משנה את מסלול חייו.

דני גידי וחברים  יופיעו ב- 26.9 אמפי אשדוד בשעה 20:30

דני סנדרסון וגידי גוב מארחים את מזי כהן, אפרים שמיר ואלון אולארצ'יק, חברים שדרכם הצטלבה לא פעם במשך השנים. החמישה שביחד ולחוד השאירו את חותמם על שדה הבידור הישראלי, נפגשים למופע מוסיקלי מיוחד במינו ויוצרים מארג נפלא של שירים כגון: "נתתי לה חיי", "תשע בכיכר", "רוני", "ערב אבוד", "חללית", "גוליית", "שיר המכולת", "יו יה".

חלקם מההומור עם הקריצה המאפיינים את המיטב שבשירי הלהקות "דודה", "גזוז" ו "כוורת" ועד להיטי הסולו הרבים של כל אחד.

מתוניסיה לירושלים – אנסמבל ארז נטף, עם אורח מיוחד : אילן דמרי  יופיעו ב- 26.9 אוודיטוריום מונארט בשעה 20:00

לפני 30 שנה קיבל ארז נטף נגן עוד, מלחין ויוצר, קלטת שהכילה פיוטים נדירים ומוכרים של שירת הקודש של יהודי תוניסיה, שביצעו סבו והסבא-רבה שלו. נטף הקליט את הפיוטים בעיבודים חדשים, עם האנסמבל הירושלמי שלו.

מתוניסיה לירושלים : ארז נטף עם האנסמבל הירושלמי שלו. צילום יח"צ

את הפיוטים הללו שילב בפרוייקטים קודמים שלו וכעת מציג את פרשנותו הייחודית לפיוטים הנדירים  באלבומו ובמופע החדש "מתוניסיה לירושלים", כשהוא מתבל אותם במקצבים של מוזיקה ישראלית עכשווית. באלבום ובמופע אף מתארח הזמר אילן דמרי (המדרגות ). המופע בביצוע 8 מוסיקאים

 

אגדת שלום שבזי – 26.9 בית יד לבנים בשעה 20:30.

מופע מיוחד לפסטיבל. המילים העתיקות של רבי שלום שבזי מקבלות פנים חדשות בערב שכולו עיבודים חדשים לשירים של גדול משוררי תימן.

עדי קיסר במופע מיוחד לרגל 400 שנה לרבי שלום שבזי. צילום: ליאור אוחיון

ערב מיוחד לציון 400 שנים להולדתו של גדול משוררי תימן בהשתתפות  גילה בשארי, סגיב כהן, שירן אברהם, עדי קיסר, יחד עם להקה בניהול מוזיקלי של רון בקל.

סגיב כהן בשירת תימן במופע הוקרה לרבי שלום שבזי. צילום: צחי ואזנה

 

ג'ין בירקין שרה גינסבורג בליוי התזמורת הסימפונית אשדוד . מנצח : גיל שוחט – ב- 26.9 המשכן לאמנויות הבמה בשעה 21:00.

צילומי הסרט "סלוגן" הם אלה שהפגישו אותה עם זה שיהפוך לפיגמליון שלה, סרג' גינסבורג. הם נשארו יחד והקליטו את השיר "אני אוהב אותך -אני כבר לא" . הצנזורה השתוללה, התקליט נמכר במיליון עותקים תוך מספר חודשים.

ג'יין בירקין אצלנו באשדוד. צילום קרול בלאיש

אגדה נולדה. בשנים האחרונות מופיעה ג'יין בירקין במופע "ג'ין בירקין שרה גינסבורג" בליוי תזמורת סימפונית. כל שירי המופע הם שירים שנכתבו והולחנו ע"י סרג' גינסבורג. התזמורת הסימפונית של אשדוד תלווה את ג'ין בירקין בניצוחו של גיל שוחט.

Magic System & Amir  המופע ייערך ב-  27.9 באמפי אשדוד בשעה 20:30

זוה מופע אמפי חגיגי לציון יובל שנים ליחסי ישראל צרפת. ושני מופעים באמפי בכרטיס אחד.

 

מגי' סיסטם. צילום: יח"צ

Magic System

ילידי  אבידג'אן  (חוף השנהב)  ארבעת החברים הנוכחיים של מג'יק סיסטם, יצרו את ההיסטוריה המשותפת שלהם הרבה לפני ההצלחה,  והם הפכו את חברותם לבסיס איתן בקריירה שנמשכת מזה שני עשורים ארוכים. עשרה אלבומים – וכל כך הרבה הצלחות מסחריות –  מאוחר יותר הם הפכו לשגרירים של ממש של חוף השנהב ברחבי העולם, ולנציגיו המושלמים של הקשר בין ארץ מולדתם וארצם המארחת, צרפת.  תוך כדי שמירת יסוד שמקורו בזוגלו, המוסיקה העממית של חוף השנהב, שספגה השפעות רבות במיוחד, של ראפ או ראי ועבור באראנבי, אלקטרונית ופופ, מג'יק סיסטם ממשיכה להפיץ את את היקום המוסיקלי שלה,  המיוחד במינו ושאינו בר חיקוי. הם יגיעו לאשדוד, נישאים על גלי אנרגיה יוצאת דופן, שמאפשרת להם לפרוץ גבולות ולאחד תרבויות בתנופה סוחפת וחיובית.

 AMIR

התגלה בצרפת בתכנית " דה וויס " בשנת 2014  שם הגיע לגמר, אמיר כבש סופית את הקהל באירוויזיון 2016.  הביצוע שלו פתח את לבבות הצרפתים והלהיב אותם עם האלבום הראשון שלו " Au coeur de moi " (בלב שלי).  ועם האלבום השני הוא הוא יופיע באשדוד בספטמבר . אלבום שני מסביר פנים, ללא מחשבות נסתרות.

אמיר . צילום יאן אוראן. ®Yann_Orhan

" ומה יהיה בני האדם ללא האהבה שהחיים מביאים אליהם ? "  הוא שואל את עצמו בשיר מהלך קסם, קצבי שמאיר את הלב. כשהוא נושא בחובו שתי תרבויות, צרפתית וישראלית, אמיר יודע היטב את התשובה. לתל אביב, שבה השתקע עם משפחתו בגיל שמונה, האיום  מעולם לא מנע את הזיקה ההדדית, את החיוך, ואת שמחת החיים. את גלי האהבה שקיבל כילד מאחיו ואחיותיו, בני דודים או קרובים, בתוך קן מכיל וסובלני, הוא חולק בחפץ לב, בנדיבות חרישית, עם מעריציו.

דודו פישר וסימפונט רעננה  – "הסיפור האישי". מנצח: דוד קריבושי – 27.9 המשכן לאמנויות הבמה בשעה 21:00

"הסיפור האישי", דודו פישר וסימפונט רעננה, בניצוחו של דוד קריבושי. מופע חדש עם מיטב שיריו, להיטים מברודווי ומכל מחזות הזמר שבהם השתתף, שירים חדשים וסיפורים מרגשים מבכי עד צחוק.

שרי – פסיפס (מופע חדש) – 27.9 אודיטוריום מונארקט בשעה 20:00

גם צאת הסינגל החדש של שרי ״פסיפס״ שכתב דודי בר דוד, הלחין לירון לב, והפיק מוסיקלית פטריק סבג, יוצאת הזמרת שרי במופע חדש הנושא את שם השיר החדש ״פסיפס״.

שרי - צילום רון קדמי

המופע בליווי הרכב של 4 נגנים ובעיבודים חדשים למיטב להיטיה: ״דם חם״, ״לעולם בעקבות השמש״, ״זה הרגע לאהוב״, Let's go wild לצד סיפורים מאחורי השירים, ביצועים לקלאסיקות בינלאומיות ונגיעות אתניות מהבית.

 

שלומית אהרון והאנסמבל המורחב של גלעד אפרת, "תקליט עברי" – מופע מיוחד לפסטיבל, אורחת : ריקי גל – 27.9 בית יד לבנים 20:30

 

הפסטיבל בתמיכת משרד החוץ, שגרירות צרפת, משרד התיירות ועריית אשדוד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן