Skip to content

נבחרת פוינטר יוצאת לראלי טורקמניסטן

זו הפעם הראשונה שמתחרים מכל העולם יתחרו במדינה זו, לראשונה יתקיים בטורקמניסטן מרוץ קרוס קאנטרי, על פי תקנון ההתאחדות הבינלאומית ה FIA.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב- 9-15 בספטמבר השנה יחגגו צוות POINTER GULAR, רז הימן והלל סגל, את ראש השנה רחוק מהבית, במדינה אשר שכנותיה הן קזחסטאן, אוזבקיסטאן, אפגניסטאן ואירן. חברת GULAR הינה חברה בינלאומית אשר עוסקת בתחום ה- Homeland Security ובחרה בצוות פוינטר לאחר שנחשפה להישגיהם בליגה המזרח אירופאית בעונות 2017 ו- 2018.  הצהובה נשלחה בתחילת אוגוסט לנמל מרסיי בצרפת, שם תובל על ידי המארגנים דרך גרמניה, פולין, ליטא, לטביה, רוסיה, קזחסטאן, אוזבקיסטאן בואכה טורקמניסטן. לאחר שהרכבים יעברו בדיקות טכניות יזנקו משתתפי הראלי מ- Amul שבצפון מזרח המדינה ויתחרו לאורך גבולה הצפוני עד לסיום ב- Hazar אשר נמצאת על חוף הים הכספי. מדבר KARAKUM אותו יחצו 80 המתחרים כולל דיונות ומשטחי חול אדירים המכסים 70% משטחה של המדינה.

מסלול ראלי טורקמניסטאן

הראלי יימשך חמישה ימים במהלכם יתמודדו הצוותים לאורך 1600 ק"מ, מתוכם 1250 ק"מ נגד השעון. מחנה הלילה השני יהיה ב- Darvaza צמוד למכתש מדהים הנקרא Door To Hell. הפקת הראלי נעשית על ידי מארגני מרוץ אקו אפריקה שמסתיים בדקאר. המארגנים מבטיחים כי האתגר שיעמוד בפני המתחרים יהיה קשה, גם לקבוצות המקצועיות שיגיעו – מיני, טויוטה, פיז'ו וקאמאז.   רז הימן מציין כי "צוות מס' 223 – POINTER GULAR מכוון גבוה ושואף להיות בעשירייה הראשונה של כלל המתחרים בראלי ולעמוד על הפודיום בקטגוריה. נפלה בידנו הזדמנות להתחרות בראלי מדברי גדול בנוסף לאליפות מזרח אירופה בקרוס קאנטרי ובאחה אותה אנו מובילים ואנו תמיד שמחים להיענות לכל אתגר מוטורי. הניסיון שצברנו בראלי דרך המשי ממוסקבה לבייג'ינג והשיפורים המכאניים שהילל ביצע בעקבותיהם, יעזרו לנו להתמודד טוב יותר עם הדיונות בטורקמניסטן".

על הרכב:  מדובר ברכב השייך לקטגוריית T1.2 (רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל), בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב מנוע טורבו של BMW בנפח של 3,000 סמ"ק, 6 צילינדרים ו- 250 כ"ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ-3.5 ק"מ לליטר בזמן המרוץ. משקל עצמי 1,980 ק"ג, צמיגי Toyo חדשים מדגם OPEN COUNTRY M/T, מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר. בולמי פוקס אשר הותקנו ברכב בסוף עונת 2014 עברו שיפוץ וכיול על ידי חברת אאוטבק יבואנית ונציגת בולמי FOX בישראל.

אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר ישראל מציין כי "שמם של רז והלל בתחום הספורט המוטורי הגיע עד למרחוק. הילל ורז אלופי אירופה בשנה החולפת והם בדרכם למקום הראשון גם השנה. אנחנו גאים בצוות הישראלי ומחכים לראות אותם מתחרים גם בישראל בראלי בינלאומי ואינשללה ישתתפו בראלי שישלב את ערב הסעודית, ירדן, מצרים ויסתיים בישראל. דיונות מאתגרות יש לנו בשפע באזור. צריך רצון טוב ומארגנים שירימו את הכפפה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן