Skip to content

"אישה במלחמה": קומדיה משעשעת, פוליטית וסביבתית

המלצת צפייה מפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-34 חיפה • "אישה במלחמה" - הסרט שאסור להחמיץ במהלך הפסטיבל בסוכות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהמשך לסרט הבכורה האקסצנטרי שלו, "על סוסים ואנשים", הבמאי האיסנלדי בנדיקט ארלינגסון מציג את סרטו השני: "אישה במלחמה" – עם תסריט בנוי למופת אודות אופיו של הטבע והאדם, וברקע הרבה רגש ואמירות פוליטיות ברורות.

"אישה במלחמה": דוד נגד גוליית

בתפקיד הראשי מופיעה האלדורה גיירהארדסדוטיר כ'מחבלת אקולוגית', הפוגעת ברשת החשמל של ארצה, כדי לשמר את נופיה המרהיבים. כך הסרט מתחיל ובאופן משעשע למדי, אבל בהדרגה מתפתח למשהו מרגש אף יותר, בעוד הגיבורה בורחת מהרשויות.

ארלינגסון מצטוות שוב עם הצלם הנהדר ברגסטיין ביורגולסון ("משחק שחור"), אשר לוכד את העוצמה הכפרית המדהימה של איסלנד באופן מפתיע על המסך הרחב, ובשיתוף עם התסריטאי אולאור אייל איילסון, ארלינגסון משלים אגדה מודרנית אודות דוד הנלחם בגוליית, כאשר דוד היא דמותה המלוהקת להפליא של גיירהארדסדוטיר ואילו גוליית הוא התעשייה וממשלת איסלנד.

ארלינגסון מכתיב את הטון התוסס והמופלא של הסרט באמצעות דימויים מכוילים בקפידה (שילוב של צילומים רחבים לעומת תקריבים), וכן האופן שבו הוא משתמש בפסקול הנעים של דויד ת'ור יונסון, כאשר מוזיקאים מבצעים את הפסקול והמוזיקה בזמן אמת ומאחורי הקלעים – רב משמעית. זה נראה קצת כמו גימיק בהתחלה – אבל ככל שהסיפור מתקדם ומתעצם, נוכחותו של המלחין ברקע מתפתחת ומוסיפה עוד רובד לפעולה.

הסרט מכיל גם מבחר טוויסטים, פיתולים והפתעות יפות, ולצד הצילומים המדהימים והמוזיקה האקלקטית על המסך – המשלבת אקורדיון, פסנתר ומקהלה, גם חלק מהדמויות חוזרות בצורה חכמה, בזכות העריכה המתוחכמת של דויד אלכסנדר קורנו, ששומר על קצב יציב, אבל מתבל הכל בהומור ציני ובעיקר באושר חזותי.

בשלוש מילים מסכמות, אם יש סרט אחד שאתם חייבים לתפוס במהלך פסטיבל חיפה – זה הסרט הזה !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן