Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום ראשון 23 בספטמבר 2018

כותרות המהדורה     דיווח: חמאס ירחיב את ההפגנות בגבול עזה לכל ימי השבוע – "ביום ובלילה" (בטחוני)     טרור התבערה מחריף: בלון נושא נפץ התפוצץ ביישוב בעוטף עזה (בטחוני)     תקרית הפלת המטוס הרוסי | רוסיה דחתה את תוצאות התחקיר שהציגה ישראל ותציג היום תחקיר משלה לתקרית (בטחוני)     אבו מאזן נפגש עם נשיא צרפת: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיווח: חמאס ירחיב את ההפגנות בגבול עזה לכל ימי השבוע – "ביום ובלילה" (בטחוני)

    טרור התבערה מחריף: בלון נושא נפץ התפוצץ ביישוב בעוטף עזה (בטחוני)

    תקרית הפלת המטוס הרוסי | רוסיה דחתה את תוצאות התחקיר שהציגה ישראל ותציג היום תחקיר משלה לתקרית (בטחוני)

    אבו מאזן נפגש עם נשיא צרפת: מוכנים למשא ומתן פומבי או חשאי עם ישראל (מדיני)

    ספרד פועלת לקדם הכרה אירופית במדינה פלסטינית (מדיני)

    דיווח: מדינה מוסלמית שוקלת לפתוח את השגרירות בירושלים (מדיני)

    דיווח: רומניה הבטיחה לפלסטינים שהשגרירות לא תעבור לירושלים (מדיני)

    לפחות 29 הרוגים מירי במצעד צבאי באיראן; המנהיג העליון של איראן האשים את מדינות המפרץ; ארגון בדלני סוני קיבל אחריות לפיגוע (חוץ)

    באמצעות הקלטות סתר: משרד המשפטים האמריקני ניסה להוביל מהלך להדחת טראמפ בטענה שאינו כשיר לתפקידו; סגן התובע הכללי מכחיש (חוץ)

    דיווח: ר"מ בריטניה החלה לגבש תכנית חירום לקראת בחירות בזק בתוך חודשיים (חוץ)

    קידוש ה': רבבות שומרי השבת – בראשות גדולי התורה – הפגינו בבני ברק נגד חילולי השבת המתבצעים בעיר מטעם הממשלה (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית וייעשה נאה. ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית

    שני: מעונן חלקית וייעשה נאה. ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

    שלישי: מעונן חלקית וייעשה נאה. ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

    רביעי: מעונן חלקית עד בהיר. ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

התחזית: לקראת החג – עלייה קלה בטמפרטורות; הקלה רק ביום רביעי

מזג האוויר יהיה בהיר ברוב שעות היום, ולקראת הערב יהיה נעים ברוב אזורי הארץ. בשני תחול התחממות נוספת וייעשה חם מעט מהרגיל לעונה. ברביעי תחול ירידה קלה במעלות (חדשות10)

החדשות

מקרה מוות בגינת צ״ארלס קלור ת״א

לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל  אודות מקרה מוות של אישה כבת 40 ( תושבת כרמיאל) האישה מתה ככל הנראה מלקיחת חומר אסור.

מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות של משטרת ישראל אשר פתחו בבדיקת נסיבות האירוע ועיכבו לחקירה  2 מעורבים ( 40 , ת״א),החקירה נמשכת

במוקד 100 של משטרת ישראל התקבלה הודעה ממד"א על  3 פצועים מהכפר מג'אר (30,27 ו-33)  שפונו  לבית חולים פוריה כשהם מוגדרים במצב בינוני ועל גופו של אחד מהם סימני דקירה.

בשלב זה הפצועים אינם משתפים פעולה.

 עם קבלת התלונה חוקרי משטרת ישראל החלו באיסוף ממצאים, איתור זירת האירוע ופתחו בחקירת נסיבות האירוע.

חברת החשמל: נוכלים פונים ללקוחות בבקשה למסור פרטי אשראי

החברה מסרה כי נעשה ניסיון לדוג פרטים מלקוחות באמצעות הודעת מייל מכתובת ג'ימייל. בהודעה נכתב כי אירעה תקלה בשרתי החברה ועל הלקוח למסור שוב את פרטיו. "ככל הנראה מדובר בניסיון הונאה, יש להמנע ממסירת כל פרטי כרטיס אשראי"

בג"צ קבע כי לצבא אין סמכות לעצור או לגייס חרדים שקיבלו דיחוי בזמן חוק טל אך מסרבים להתייצב בלשכות הגיוס מאז ביטולו

עם פקיעת חוק טל לא חל כל הסדר דיחוי לתלמידי ישיבות תורניות, אך ברשויות הצבא בחרו שלא לזמן את בני הישיבות להתייצבות ואו לגיוס. כשעד לסוף שנת 2014, נמנעו רשויות הצבא, משיקולים פנימיים שלהם, להזמין את בני הישיבות ילידי שנתונים 1992-1995 לחדש את בקשתם לדחיית שירות * לפי סעיף 20 לחוק שירות בטחון, כל מי שערב ביטול חוק טל חסה תחת צו דחיית שירות מכוחו, ולא נקרא לבצע הליכים לקראת גיוס או לא נקרא לגיוס לשירות ביטחון עצמו, עד אשר מלאו לו 20 שנים, וממילא עד אשר חלפה שנה תמימה מתום מועד דחיית השירות שלו אין לצבא עוד סמכות לקרוא לו לגיוס. * בג"ץ נענה לעתירה אשר הוגש באמצעות עו"ד נדב גדליהו וגל נשרים ואסר על המדינה לגייס או לעצור את העותרים והבהיר למדינה כי "זה נושא שבמהותו לא ראוי לפסיקה פרשנותית אלא להסדרה בחוק. במסגרת החוק אתם יכולים לתת מענה לשאלה הזו. השאלה הזו רחוקה מלהיות פשוטה ומובנת מאליה, או להיות מוסדרת באמצעות פרשנות תכליתית".

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 18 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

בהמשך להשלכת מטען צינור בייצור עצמי לעבר היישוב בית אל בליל שישי האחרון, הלילה פעלו לוחמי צה"ל וכוחות מג"ב במחנה הפליטים ג׳ילזון שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין". במסגרת הפעילות, עצרו מספר חשודים העוסקים בטרור וסחר באמצעי לחימה. צה"ל ימשיך לפעול כל העת במטרה לסכל את הטרור ולשמור על הביטחון במרחב.

כמו כן, במהלך סריקות של לוחמי צה״ל למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בעיר שכם תפסו הלוחמים שני נשקים בייצור עצמי. הממצאים הועברו לידי כוהב״ט.

ההפגנות בגבול הרצועה: חייל נפצע קל מרסיס, פלסטיני בן 20 נהרג

למעלה מ-12 אלף פלסטינים השתתפו ביום שישי בהפגנות הקבועות במספר מוקדים על גדר המערכת ברצועת עזה, הפלסטינים השליכו רימונים ומטענים והביאו לפציעת חייל באורח קל. ממזרח לעיר עזה דווח כי צעירים חתכו את גדר התיל הסמוכה לגדר המערכת. ערוץ אל-ג'זירה פרסם תיעוד שבו נראים צעירים מרצועת עזה חותכים את גדר המערכת ונכנסים לישראל, ובהמשך חזרו לרצועה ללא פגע * לפי משרד הבריאות הפלסטיני במהלך ההפגנה נהרג מפגין אחד ו-159 נפצעו, מתוכם 33 פצועים מירי חי, ו-4 במצב קשה * בתגובה לפציעת החייל מרסיס תקף חיל האוויר מספר יעדים בצפון הרצועה

– מפקד חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, שהגיע להפגין נוכחות בהפגנות ממזרח לעיר עזה, אמר בראיון לערוץ אל-קודס מאזור ההפגנות בעזה: "יצאנו עם ההמונים כדי לומר שאנו ממשיכים עד להשגת מטרות עמנו בכל הקשור לשבירת המצור אחת ולתמיד".

– הצוות העליון המארגן את צעדות השיבה קרא לציבור להשתתף בפעילות שתערך ביום השישי הבא תחת הכותרת "יום שישי של אינתיפאדת אל-אקצא"

דיווח: חמאס ירחיב את ההפגנות בגבול עזה לכל ימי השבוע – "ביום ובלילה"

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי הנהגת חמאס תרחיב את ההפגנות השבועיות המתקיימות בסמוך לגדר הרצועה, כך שיתקיימו בכל ימות השבוע, ביום ובלילה.

טרור התבערה מחריף: בלון נושא נפץ התפוצץ ביישוב בעוטף עזה

בלון נפץ נפל בסוף השבוע סמוך לבתי מגורים מאוכלסים במושב מלילות, ועם נחיתתו הופעל מנגנון הנפץ שהיה מחובר אליו – והתפוצץ. לדברי תושבים במושב "היה פיצוץ ממש חזק" * העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי בתגובה לכישלון במאמצי ההרגעה והפיוס יחודש שיגור בלוני התבערה

    אזעקת שווא הופעלה הלילה בעוטף עזה * התרעה נשמעה הלילה במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה, ולאחר בחינת הנסיבות בגינן הופעלה האזעקה, הודיעו בצבא כי מדובר היה באזעקת שווא

    בחסדי שמים סוכל ניסיון פיגוע טרור בעפולה * אלמוני התקשר למשטרה ודיווח על צעיר תושב הרשות שעומד לבצע פיגוע בעפולה. מאוחר יותר נמסר מספר הרכב. החשוד נתפס והוא הועבר לחקירה

תקרית הפלת המטוס הרוסי | רוסיה דחתה את תוצאות תחקיר הפלת המטוס שהציגה ישראל ותציג היום תחקיר משלה לתקרית

רוסיה דחתה את ממצאי הדוח שהציגה המשלחת הצבאית בראשות מפקד חיל האוויר, אודות התקיפה בלטקיה ואף דרשה מישראל לערוך תחקיר חדש. המשלחת הציגה לרוסים הוכחות שישראל לא אחראית לתקרית, ובין היתר השמיעה את שיחת הטלפון שקדמה לתקיפה בין הצבא לרוסים בבסיס חמימים.

– ע"פ הודעת הצבא המשלחת הציגה מפות, מסמכים ומצגת שמראה את שלב התקיפה עד להפלת המטוס הרוסי שלב אחר שלב. הגורם הוסיף כי "הסורים ירו לעבר המטוס הרוסי יותר מ-20 טילים נגד מטוסים באופן לא מקצועי. הראנו לרוסים באופן ברור שהטילים שנורו על המטוס שלהם נורו בשלב של נחיתת מטוסי חיל האוויר בישראל, כאשר באותו שלב המטוס הרוסי נמצא מזרחית ללטקיה בכיוון נגדי לתנועת המטוסים הישראלים".

– משרד ההגנה של רוסיה צפוי לפרסם היום דו"ח על נסיבות הפלת המטוס בסוריה – "תיאור הטרגדיה דקה אחר דקה יוצג עם נתונים אובייקטיבים ממכ"מים באזור"

– משרד ההגנה הרוסי הכחיש את הטענה על כך שהייתה תקלה במטוס הרוסי שהופל בסוריה, ואמר כי למערכות הנ"מ הסוריות לא הייתה מערכת "מדברת/מקשרת", ולכן למערכת ההגנה לא הייתה דרך לזהות את המטוס הרוסי

– שר החוץ הצרפתי הצדיק בראיון לעיתון "לה מונד" את הפעולות הצבאיות הישראליות בסוריה: "אמרתי לאיראנים שנוכחותם הקבועה בסוריה תהפוך את הסכסוך לסכסוך אזורי. הישראלים אינם יכולים להסכים לקבוצות איראניות חמושות או לנשק שהועבר לרשות ארגונים כמו חיזבאללה"

דיווח: רוסיה תסגור לחלוטין את המרחב האווירי מעל המים הטריטוריאליים של סוריה

ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח, כי הרוסים מתכוונים לסגור את המרחב הטריטוריאלי הסורי, לאחר שהצבא הרוסי יסיים את תמרוניו שם. זאת בתגובה לנפילת המטוס בזמן תקיפת ישראל בלטקיה.

    אחרי הפלת המטוס: רוסיה מחפשת שרידים בים * ספינה של חיל הים הרוסי תגיע לאזור ההתרסקות של מטוס האליושין 20, שהופל על ידי מערכת נ"מ סורית ביום שלישי, כדי לחלץ "ציוד ביון רגיש וסודי"

    השר לענייני מודיעין: פוטין סינן את אסד ולא ענה לשיחותיו אחרי הפלת המטוס הרוסי; בקרמלין מכחישים * השר לענייני מודיעין וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמר בראיון לגל"צ בסוף השבוע כי קיימת מתיחות בין נשיא רוסיה פוטין ובין נשיא סוריה אסד בעקבות התקרית במהלכה יירט הצבא הסורי מטוס רוסי – "נשיא רוסיה לא ענה לאסד לטלפונים. הוא ודאי זועם על מה שהם עשו, וכבר אמר שישראל לא אשמה במה שקרה". לדבריו, "אסד ניסה להשיג אותו ופוטין לא ענה לו, לכן הוא שלח איזה מכתב" * דובר הקרמלין הכחיש את הדיווחים לפיהם פוטין סינן את אסד ולא ענה לשיחותיו: "זה לא נכון, אל תאמינו לדיווחים הללו".

מדיני

אבו מאזן נפגש עם נשיא צרפת: מוכנים למשא ומתן פומבי או חשאי עם ישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש בפריז עם נשיא צרפת מקרון וביקש למסור לאמריקאים את נכונותו לשוב לשולחן המו"מ. לדבריו הצד הפלסטיני מוכן "לכל מו"מ עם ישראל, שיתנהל בחשאי או בגלוי, כשהמתווך הוא הקוורטט הבינ"ל או כל מדינה ערבית אחרת" * לדברי בכירים פלסטיניים אבו-מאזן מנהל נסיון אחרון להציל את פתרון 2 המדינות הן דרך האירופים וגם באמצעות נאום באסיפה הכללית של האו"ם. אם ייכשלו מאמציו, הוא עשוי להשהות ההכרה בישראל ואף להכריז על השטחים הפלסטיניים כ"מדינה תחת כיבוש"

– ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר ל'כאן חדשות' כי הוא שותף להערכות על סכנת התלקחות כללית בשטחים עקב המתיחות בין ישראל לחמאס: "נוצר מצב קשה מאוד"

– בכיר חמאס, סאמי אבו זוהרי: "הצהרותיו של אבו מאזן לפיהן הוא דבק במו"מ עם ישראל, משקפות את חוסר האמינות של סירובו לעסקת המאה. הדבר מייצג את הפגיעה של יו"ר הרשות הפלסטינית בעם הפלסטיני שמותקף ע"י ישראל באופן יומי"

ספרד פועלת לקדם הכרה אירופית במדינה פלסטינית

שר החוץ של ספרד אמר בשבוע שעבר בוועידת מנהיגי האיחוד האירופי באוסטריה כי ממשלת ספרד תקדם מהלך אירופי להכרה בעצמאות מדינה פלסטינית ללא קשר לחזון שתי המדינות. לדבריו, בכוונתו לפתוח בקרוב בהליך התייעצויות "אינטנסיבי" עם מקביליו ביבשת לקביעת לוח זמנים, כדי לגבש עמדה משותפת בנושא. אם זו לא תושג, אמר כי ספרד תשקול לקדם לבדה הכרה במדינה פלסטינית. * באיחוד האירופי ישנן חילוקי דעות לגבי מהלך חד-צדדי מסוג זה. * שר החוץ של הרש"פ, ריאד אל-מאלכי, בירך את החלטת ממשלת ספרד להכיר במדינה הפלסטינית: "שמחים מאוד מהכוונות הרציניות של ממשלת ספרד – מדובר בהצהרה מבורכת ומעודדת" * לפי הרשות הפלסטינית, 139 מדינות מכירות כיום בפלסטין.

דיווח: מדינה מוסלמית שוקלת לפתוח את השגרירות בירושלים

נשיא קוסובו פנה לממשלת ישראל והציע לבחון הכרה בארצו כמדינה עצמאית ובתמורה, קוסובו תיצור תקדים של שגרירות מדינה מוסלמית בירושלים * עד היום נמנעה ישראל מלהכיר בעצמאותה של קוסובו, בשל החשש הישראלי מיצירת תקדים בדבר הכרזת עצמאות של עם מוסלמי הטוען לריבונות בשטח שנוי במחלוקת, אשר עשוי להקל על הרשות הפלסטינית לנקוט בצעד דומה, וכך לאפשר את הקמתה של מדינה פלסטינית ריבונית, צעד שמדינת ישראל מתנגדת לו בתוקף. וכן בשל רצונה של ישראל בשמירת הקשרים עם סרביה איתה היא מנהלת אינטרסים צבאיים וכלכליים משמעותיים בה * למרות העובדה שיותר מ-111 מדינות – כולל ארה"ב – מכירות בקוסובו, היא אינה חברה באו"ם, כתוצאה מווטו שהטילה רוסיה במועצת הביטחון בשל התנגדותה הנחרצת להכרה בעצמאות קוסובו.

דיווח: רומניה הבטיחה לפלסטינים שהשגרירות לא תעבור לירושלים

נציג הרשות הפלסטינית במדינה המזרח אירופית טען כי בתמורה לתמיכה פלסטינית במועמדות הומנית למועצת הביטחון של האו"ם – השגרירות לא תעבור לבירת ישראל

אולמרט: "אבו מאזן הוא השותף היחיד לשלום"; הליכוד: "אולמרט הפך לדוברו של אבו מאזן"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נועד בפריז עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר כי "אין תחליף לפתרון שתי המדינות והנשיא עבאס הוא השותף היחיד". ע"פ הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית אולמרט אף אמר כי אבו מאזן לא התנגד לתוכניתו המדינית "הוא לא אמר לא ולא אמר כן, אך אילו נשארתי ראש ממשלה לזמן ממושך יותר, היינו יכולים להשיג שלום"

– גורם בכיר בליכוד התייחס לפגישה בין אולמרט לאבו מאזן ואמר כי "אולמרט הפך לדוברו הנאמן של יו"ר הרשות. בארה"ב ובמדינות ערביות רבות כבר הבינו שאבו מאזן הוא המכשול האמיתי לשלום ושמשמעות הדרישות הקיצוניות שהוא מציב איננה שלום אלא חיסולה של מדינת ישראל" * שר המשטרה ארדן אמר כי "אולמרט הזיק לישראל בזירה הבינ"ל בפגישתו עם אבו מאזן", לדבריו "אולמרט, המנותק מהאמת ומהמציאות, מתייצב לצד המסית אבו מאזן" * ח"כ מייקל אורן: "הפגישה הייתה נחשבת לפשע פדרלי בארה"ב" * ח"כ חזן: "המחבל הזקן כבר לא רלוונטי וכך גם אולמרט"

    דרום אפריקה השיבה את שגרירה לישראל, זאת לאחר שלפני ארבעה חודשים, החזירה אותו לפרטוריה במחאה על הרג הפלסטינים בהפגנות סמוך לגדר הרצועה, ביום שבו נחנכה השגרירות האמריקנית בירושלים

    דיווח: יוזמה קטארית להרגעת המהומות בעזה ביום העברת השגרירות האמריקנית לא הובאה לעיון רה"מ * שר החוץ של קטאר ניסה להעביר במאי באמצעות מתווכים מכתב לנתניהו ובו הצעה להרגעת הרוחות בעזה בניסיון למנוע מרחץ דמים ביום פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים, כך דווח בחדשות עשר. אך יועציו של נתניהו סירב להפגיש את המתווכים עם רה"מ וישראל התדרדרה לעימות

    המגעים לפיוס פנים פלסטיני: בכירים במודיעין המצרי נפגשו עם ראשי חמאס ברצועת עזה * על רקע הקיפאון במאמצי הפיוס עם פתח ובמגעי ההסדרה עם ישראל: משלחת של בכירים במודיעין המצרי ביקרה בעזה ונפגשה עם בכירים בחמאס. במהלך הפגישה שהתמקדה בנושא הפיוס הלאומי ונמשכה מספר שעות הוצגו גישות המתבססות על ההבנות וההסכמים שהושגו בעבר בין תנועת פתח לחמאס

חוץ

צבא איראן ומשמרות המהפכה בתרגיל משותף: "אויבינו יספגו מכה קשה אם יתקפו"

לרגל ציון 38 שנים למלחמת איראן עיראק, פתחו צבא איראן ומשמרות המהפכה בתרגיל נרחב במפרץ הפרסי. בכיר איראני: "אם אויבנו ינקטו בפעולות צבאיות נגד איראן, הם יספגו מכה מוחצת" (מעריב)

לפחות 29 הרוגים מירי במצעד צבאי באיראן; המנהיג העליון של איראן האשים את מדינות המפרץ; ארגון בדלני סוני קיבל אחריות לפיגוע

לפחות 29 בני אדם, מתוכם 12 חיילי משמרות המהפכה, נהרגו וכ-60 חיילים ואזרחים נפצעו במתקפת ירי חריגה במצעד צבאי לציון פרוץ מלחמת אירן-עירק. * חמושים רכובים על אופנוע ירו על חיילים ואזרחים במצעד הצבאי בו השתתף הנשיא רוחאני שהתקיים בעיר אהוואז בירת מחוז חוזסטאן בה רוב התושבים סונים המתנגדים למשטר. עדי ראייה סיפרו כי כמה חמושים ניסו לפרוץ למצעד ולאחר שנכשלו, פתחו באש לעבר הצועדים ולעבר הבמה.

– התקשורת האיראנית מדווחת כי שלושה מהמחבלים שאחראים לפיגוע חוסלו, ומחבל רביעי נעצר

תנועה ערבית אנטי-ממשלתית בשם "ההתנגדות הלאומית של אהוואז" קיבלה אחריות על ביצוע פיגוע הירי. גם בדאעש נטלו אחריות על הפיגוע, ופרסמו הודעה לפיו "יצאה לדרך יחידה של חיילי הח'ליפות לעבר מפגן צבאי של כוחות הבאסיג'. אנחנו אומרים לשיעים הכופרים שהתחייבנו לנקום עבור הסונים. בקרוב תקצרו את פירות העריצות שלכם", אך דובר צבא איראן אמר כי "התוקפים באהואז לא שייכים לארגון המדינה האסלאמית, אלא קשורים לארה"ב ולישראל".

– גורם צבאי איראני אמר כי התוקפים אומנו על ידי שתי מדינות מהמפרץ הערבי והיו מקושרים לארה"ב ולמוסד

– המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי "הפיגוע הוא מזימה של מדינות הבובה של ארה"ב, שמטרתן לערער את ביטחון מדינתו". עוד הוסיף כי "כוחות הביטחון פועלים לאתר את המעורבים ולהביא אותם למשפט בהקדם האפשרי"

– נשיא רוסיה פוטין מסר לנשיא איראן רוחאני את תנחומיו על הפיגוע בדרום המדינה, והוסיף כי הוא "מוכן להאיץ את המאמצים המשותפים למלחמה בטרור"

– פקידים אמריקנים גינו את הפיגוע במהלך מצעד צבאי באיראן ואמרו כי וושינגטון מגנה כל פעולת טרור ואובדן חיי אדם חפים מפשע * דוברת המועצה לביטחון לאומי האמריקני אמרה כי "ארצות הברית ניצבת לצד העם האיראני ומעודדת את המשטר להתמקד בביטחון אזרחיהם בבית"

– איראן זימנה את שגרירי הולנד, דנמרק ובריטניה כדי למחות על ההגנה שהן מעניקות לגורמי אופוזיציה. בהודעה שפרסם משרד החוץ בטהראן נאמר כי אין זה ראוי ששלוש המדינות המדוברות לא רשמו את ארגוני האופוזיציה כארגוני טרור

באמצעות הקלטות סתר: משרד המשפטים האמריקני ניסה להוביל מהלך להדחת טראמפ בטענה שאינו כשיר לתפקידו; סגן התובע הכללי מכחיש

הניו יורק טיימס מדווח כי סמוך לתחילת עבודתו כסגן התובע הכללי של ארה"ב לפני כשנה, הציע סגן שר המשפטים רוד רוזנשטיין להקליט בחשאי את דונלד טראמפ בבית הלבן, על מנת לחשוף את הכאוס בהתנהלות בבית הלבן, ולאחמ"כ לגייס את הקבינט כדי להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה – העברת הסמכויות מהנשיא אם נבצר ממנו לבצע את תפקידו – בטענה שאינו כשיר לתפקידו. * רוזנשטיין, האחראי ישירות על חקירת התובע המיוחד, הכחיש כי "פעל או הורה" להקליט את נשיא ארצות הברית כחלק ממהלך להדיחו מתפקידו

– בעצרת במדינת מיזורי אמר נשיא ארה"ב טראמפ כי "יש צחנה מתמשכת במחלקת המשפטים, ואנחנו הולכים להיפטר ממנה". לדבריו במשרד המשפטים יש גם אנשים מצוינים אך גם כמה רעים במיוחד. טראמפ לא נקב בשמות אך בעת האחרונה התנצח הנשיא האמריקני עם בכירי מערכת המשפטים על רקע החקירות המתנהלות נגדו

דיווח: ר"מ בריטניה החלה לגבש תכנית חירום לקראת בחירות בזק בתוך חודשיים

ה"סאנדיי טיימס" מדווח כי יועציה של ראש ממשלת בריטניה הסופגת ביקורת על כישלונה במו"מ עם האיחוד האירופאי החלו בתכנון תכנית מגירה שתוביל לרעידת אדמה פוליטית בממלכה, ע"פ הדיווח הצוות החל בתכנון קיום בחירות בזק מתוך חודשיים בלבד

מעבורת טבעה באגם בטנזניה, מאות נהרגו

לפחות 218 מנוסעי המעבורת טבעו למוות באגם שבצפון המדינה האפריקנית. כמאה בני אדם הצליחו להיחלץ מהמעבורת כשהחלה לשקוע. ואדם נוסף חולץ בחיים. והוא מאושפז במצב אנוש, ולפי ההערכות גופות נוספות עדיין כלואות בכלי השיט ששקע מטרים ספורים מהחוף * מחקירה ראשונית עלה כי המעבורת שקעה בשל עודף נוסעים, והתהפכה לאחר התקהלות בצד אחד של הסיפון. * מספר הנוסעים עדיין לא פורסם, אולם המעבורת תוכננה ל-101 בני אדם בלבד, הרבה מעל מניין ההרוגים.

ארה"ב הטילה סנקציות על סין לאחר שרכשה מטוסי קרב ומערכות טילים מרוסיה; מפקד חיל הים הסיני הוחזר מביקור בארה"ב

לטענת הממשל, רכישת מטוסי קרב ומערכות נ"מ מתקדמות תוצרת רוסיה על ידי סין מפרות את העיצומים שהטילה על מוסקבה בשל סיפוח קרים והתערבותה בבחירות. * סנקציות הוטלו גם על 33 גורמים רוסיים. * הקרמלין: "הסנקציות האמריקניות עוינות ומערערות את היחסים" * בייג'ינג: וושינגטון תישא בתוצאות * בעקבות הסנקציות החזירה סין את מפקד חיל הים מביקור בארה"ב

דרום קוריאה: קים מעוניין בפסגת גרעין נוספת עם טראמפ; שר החוץ האמריקני: עובדים על פגישה נוספת בין טראמפ לקים

נשיא קוריאה הדרומית אמר אחרי הפסגה עם שליט קוריאה הצפונית כי "קים מעוניין להגיע לפירוז מהיר מגרעין ולהיפגש עם טראמפ על מנת לקדם את התהליך. הוא הביע את רצונו להתמקד בפיתוח כלכלי של ארצו" * שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר כי "ארה"ב עובדת על פגישה נוספת בין טראמפ לקים, אבל יש עוד עבודה לעשות כדי לוודא שהתנאים לכך מתאימים. מקווה שטראמפ וקים יוכלו להיפגש לפני שיעבור יותר מדי זמן". לדבריו, "הסנקציות על קוריאה הצפונית יישארו – עד שתפורז"

טראמפ צפוי לנהל את ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא איראן בהמשך השבוע

טראמפ צפוי לעמוד בראש ישיבה מיוחדת שתעסוק בסוגיית אירן ובמלחמת האזרחים בסוריה בהמשך השבוע. והוא צפוי לפגוש בשולי העצרת בראש הממשלה הישראלי ובראשי מדינות נוספים * בהודעה שפרסם טראמפ הוא הציג את פעילותו באו"ם, שתכלול נאום בפני העצרת הכללית ופגישות עם מנהיגים מרחבי העולם. טראמפ הוסיף שהאו"ם הוא גוף עם הרבה פוטנציאל שאינו ממומש

– שר החוץ הפלסטיני אמר בריאיון ל"רדיו קול פלסטין": אבו מאזן ואני קיבלנו אשרות כניסה היום לתקופה של שלוש שנים, אך הן מוגבלות לפעילות רשמית בלבד

– מגעים מתקדמים בין ישראל לפולין במטרה לארגן לפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לבין נשיא פולין במהלך עצרת האו"ם. הפגישה, אם תצא אל הפועל, תהיה הפעם הראשונה שבה נפגש ראש הממשלה נתניהו עם בכיר פולני מאז תחילתו של משבר חוק השואה

    תקרית אווירית: לפי מקור בריטי שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס: מטוסים צבאיים צרפתים ובריטיים כמעט והתנגשו באזור הים הצפוני. זאת בשל חשש שבאזור נמצאים מטוסים רוסים.

    הברקזיט הבריטי | רה"מ בריטניה: "צפון אירלנד היא חלק בלתי נפרד מבריטניה. לעולם לא אסכים לגבול בים האירי. אף ראש ממשלה בריטי לא יסכים לכך"

    אפגניסטן: לאחר קרוב ל-17 שנות לחימה, הממשל האפגני הסכים לקיים מו"מ לשלום עם ארגון הטאליבן. השיחות צפויות להתרחש במוסקבה, כחודש לאחר ההכרזה הרוסית על רצונה לערוך דיאלוג בין הצדדים. טרם נקבע תאריך רשמי

    ארה"ב: עלה ל-43 מנין ההרוגים בסופה "פלורנס" * 84 אלף בתים עדיין מנותקים מהחשמל בעקבות הסופה * 12 בני אדם נעצרו בחשד למעשי ביזה באזורים שנפגעו מההוריקן

    – פרקליטו לשעבר של טראמפ משתף פעולה 'בהתנדבות' עם חקירת המעורבות הרוסית בבחירות * עוה"ד האישי לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, אומר כי הוא מספק מידע חיוני לתובע המיוחד מולר החוקר אם היה קשר בין מטה הבחירות של טראמפ לגורמים רוסיים לפני מערכת הבחירות לנשיאות ובמהלכה. לדברי כהן "אני מספק את המידע אף שלא חתמתי על הסכם עם מולר. איש אינו רשאי להטיל ספק ביושרה שלי". * לפי הדיווח ברשת ABC, אנשי מולר ראיינו את כהן במשך שעות בחודש האחרון על עסקיו ברוסיה ועל קשרים אפשריים בין הקמפיין למתווכים רוסים.

    ברזיל: חשוד בגיוס כספים עבור פעילויות טרור של חיזבאללה נעצר בדרום המדינה * כחודש לאחר שפרגוואי הוציאה נגדו צו מעצר בינלאומי בחשד לגניבת זהויות: השלטונות בברזיל עצרו את אחמד ברכאת, המשמש כמגייס הכספים של חיזבאללה באמריקה הדרומית ונחשב ליד ימינו של מנהיג הארגון נסראללה. לפי הודעת המשטרה הפדרלית בברזיל, הרשויות בארגנטינה מאשימות אותו בהלבנת עשרה מיליון דולר * העיתון אל-אח'באר, המזוהה עם חזבאללה, טוען כי המעצר הוא חלק מתכנית אמריקנית-ישראלית לפעול נגד אנשי הארגון במשולש הגבולות בין ברזיל, ארגנטינה ופרגוואי

    ונצואלה: הנשיא ניקולאס מדורו אמר ש-34 מנהלי סופרמרקטים נכלאו בגין הסתרת מזון והפקעת מחירים

    – שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הודיע כי ארה"ב מתכננת להגביר את הלחץ על הממשל בונצואלה באמצעות סדרה של פעולות. הוא לא פירט באילו פעולות מדובר אך אמר כי הממשל בראשות הנשיא ניקולאס מאדורו פועל נגד האינטרס של העם ווושינגטון נחושה להבטיח שאזרחי ונצואלה יוכלו לומר את דברם

    ניגריה: 12 חברי צוות בספינה שוויצרית מוחזקים כבני ערובה ע"י פיראטים

    – ארגוני העובדים בתעשיית הנפט במדינה תידרכו את עובדיהם לקראת שביתה אפשרית בשל מחלוקת עם ענקית האנרגיה "שברון"

    סוריה: היועץ של האו"ם לענייני סוריה: רוסיה וטורקיה עדיין עובדות על הפרטים בנוגע להסכם באידליב, ומאמינות שאפשר להימנע משפיכות דמים רצינית

    – המורדים שיגרו רקטה לעבר שכונת אל-חמדאניה בחלב שבשליטת המשטר הסורי והאיראנים, לפחות חמישה נפצעו

    סין: סין והוותיקן חתמו על הסכם דיפלומטי היסטורי, לראשונה מאז נותקו הקשרים בין הצדדים בשנת 1951. במסגרת ההסכם, הוותיקן יקבל אנשי כמורה עליהם החליט המשטר בסין

    קנדה: סופת טורנדו פקדה הלילה חלקים מקנדה וגרמה מספר פצועים ונזק ברכוש: הערכות שכמאה וחמישים אלף בני אדם נותרו ללא אספקת חשמל.

כלכלה

    שגריר ארה"ב בסין זומן לשיחה במשרד החוץ הסיני ברקע מלחמת הסחר בין המדינות

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן