Skip to content

המדינה לחאן אל-אחמר: או שתתפנו ותהרסו, או שאנו נהרוס

במנהל האזרחי מסר הבוקר לתושבי חן אל-אחמר: עליכם להתפנות תוך שבוע במהישוב ולהרוס במו ידיכם את המבנים ובמידה לא: "ככל שתמנעו מלעשות כן, יפעלו רשויות האזור לממש את צווי ההריסה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המנהל האזרחי בשם ממשלת ישראל הודיע הבוקר (ראשון), כי בעוד שבוע ימים, ביום שני ה -1 באוקטובר יגיעו דחפורי המנהל אל הקהילייה הבדואית הקטנה בחאן אל-אחמאר ויבצעו הריסה מלאה של כל פחוני התושבים במקום. ההודעה שנמסרה הבוקר לתושבים באה על מנת לאפשר להם להרוס עצמאית את בתיהם. צו ההריסה נמסר לתושבים בהסתמך על פסק דין בית המשפט העליון שקבע כי המתחם כולו נבנה ללא אשור.

קצין המנהל האזרחי מוסר לתושבים את צווי ההריסה (צילום: דובר צה"ל)
קצין המנהל האזרחי מוסר לתושבים את צווי ההריסה (צילום: דובר צה"ל)

ביחידה לתיאום פעולות ההממשלה בשטחים הכבושים מסרו כי בהתאם לפסיקת בג״ץ, היום נמסרה לתושבי חאן אל אחמר הודעה לפיה התבקשו להרוס את כלל המבנים במתחם עד לתאריך ה-01 לאוקטובר 2018.
"הודעה זו נמסרה בהתאם להחלטת בג״ץ שקבע כי המתחם נבנה ללא האישורים הנדרשים ודחה עתירות שהוגשו נגד הכוונה לביצוע אכיפה במקום".
"נדגיש כי ההודעה נמסרה בהתאם להתחייבות המדינה לאפשר לתושבי חאן אל אחמר לבצע הריסה במקום באופן עצמאי" מבהירים במנהל.
בהודעה לתושבים צוין: "ככל שתמנעו מלעשות כן, יפעלו רשויות האזור לממש את צווי ההריסה בהתאם לפסיקת בית המשפט ולכל דין".

צו והודעה על הריסת המבנים
צו והודעה על הריסת המבנים
צו והודעה על הריסת המבנים בעברית
צו והודעה על הריסת המבנים בעברית

לפני כ- 10 ימים הרסו כוחות המנהל האזרחי את מאחז שנבנה בואדי אל-אחמר שהקימו פעילי זכויות אדם והוועדות העממיות הפלסטיניות בסמוך לחאן אל-אחמר, במחאה על הפינוי הצפוי.
במנהל הסבירו כי "המבנים הובלו באופן בלתי חוקי, בסמוך לכפר אדומים. פעילות האכיפה בוצעה בהתאם לנהלים ועל פי החוק. צעד זה קודם על ידי נציגים מהרשות הפלסטינית כמחאה ובהתרסה נגד החלטת בג"ץ ונגד אכיפת החוק הישראלי בשטחי C".

מבנה בית הספר שנהרס
מבנה בית הספר שנהרס
כיתות הלימוד שנהרסו
כיתות הלימוד שנהרסו
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן