Skip to content

רוסיה מאשימה: ישראל השתמשה במטוס הרוסי שהופל בסוריה כמגן

הרוסים: - "פעילותה של ישראל בסוריה היא כפיות טובה, רוסיה מעולם לא הפרה את ההסכם בגבול" ועוד: "הפעילות של חיל האוויר הישראלי לקתה לכל הפחות בחובבנות, אם לא בהתנהגות פלילית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד ההגנה הרוסי פרסם היום (ראשון), את ממצאי התחקיר שערך בעקבות הפלת המטוס, הרוסים טוענים כי ישראל הודיעה לרוסים על התקיפה בלטקיה רק דקה לפני שהתבצעה ולא אפשרה לה להסיג את כוחותיה. כמו כן, רוסיה טוענת כי ישראל הודיעה לה שתתקוף בצפון סוריה, בעוד שלטקיה נמצאת במערב המדינה. לפי רוסיה, מטוסי חיל האוויר המשיכו לטוס באזור חופי סוריה ובשל כך מערך ההגנה האווירית סבר בטעות כי המטוס הרוסי הוא מטוס ישראל. לטענת הרוסים, הישראלים ידעו שמערכות הנ"מ הסוריות לא יזהו את המטוס הרוסי כמטוס רוסי והשתמשו בו כמגן אנושי – "פעילותה של ישראל בסוריה היא כפיות טובה, רוסיה מעולם לא הפרה את ההסכם בגבול". 

תדרוך משרד ההגנה הרוסי היום (צילום מסך - רשת RT)
תדרוך משרד ההגנה הרוסי היום (צילום מסך - רשת RT)


התקיפה הישראלית כפי שהציג הבוקר משרד ההגנה הרוסי


בתדרוך של משרד ההגנה הרוסי נאמר כי "הפעילות של חיל האוויר הישראלי לקתה לכל הפחות בחובבנות, אם לא בהתנהגות פלילית, ולכן המסקנה שלנו היא שישראל אחראית למה שקרה". גורם המקורב לקרמלין אמר ל'כאן חדשות' כי "למרות ההצהרה התקיפה של משרד ההגנה, אין אצבע מאשימה לממשלת ישראל. לא אומרים שהייתה החלטה פוליטית אלא רשלנות פושעת. כך שככל הנראה, המטרה היא לבנות הסכם מסגרת חדש לפעילות הצבאית הישראלית בסוריה, שיבנה על האינטרסים של רוסיה כיום".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן