Skip to content

הצבא עצר שלושה קטינים בנבי סאלח, אחד מהם תחת גיל האחריות הפלילית

באיזו סמכות עוצר הצבא קטינים מתחקר אותם ללא ליווי בוגר ועושה בהם כרצונו? על כך דובר צה"ל לא מצא תשובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלשה ילדים נעצרו הערב (שישי), על ידי חיילי צה"ל. השלושה, סאמר בילאל תמימי בן 11 (תחת גיל אחריות פלילית), עבד אללטיף רשדי תמימי (13),  ואחמד אלקדר חמדאן בן 14 . השלושה נעצרו בכפר נבי סלאח מבלי שנערכה הפגנה כלשהי או מהומות בהן השתתפו.
לאחר שנחקרו בחטמ"ר אפרים במשך כשעה וחצי הם שוחררו והועברו לידי קצין תיאום ברשות הפלסטינית ומשם ישוחררו לבתיהם.

עהד תמימי. הפכה לסמל מאבק הצעירים הפלסטינים כנגד הכיבוש (צילום: תכנית המקור, ערוץ 10 צילום מסך)
עהד תמימי. הפכה לסמל מאבק הצעירים הפלסטינים כנגד הכיבוש (צילום: תכנית המקור, ערוץ 10 צילום מסך)

כזכור הסטירה המפורסמת שנתנה עהד תמימי (16), תושבת נבי סלאח לחייל צה"ל, הפכה מהר מאוד לאחד מהביטויים העדכניים של הסכסוך הישראלי פלסטיני. כשתמימי נעצרה עד תום ההליכים, היא נהפכה סופית לסמל, בקרב דור הצעירים. החיכוכים בין מתנחלים שהשתלטו על מעיין הסמוך לכפר והפכו אותו לקניינם הפרטי, הפכו עד מהרה למקור חיכוך ואלימות. צה"ל פשוט נטל צד וחצץ בין המתנחלים מהתנחלות נווה צוף לפלסטינים. ילדים נוער או פלסטינים שמנסים לרדת אל המעיין הנמצא בתוך שטחי הכפר, נעצרים על ידי חיילים בשלב ראשון על ידי רימוני גז מדמיע שנורים לעברם, אבל אם יעזו להתקרב למעיין בכל זאת, יעצרו במקרה הטוב או יוכו על ידי מתנחלים. התנחלות נווה צוף, נבנתה כולה על אדמות הכפר כשהמדינה מודעת לשוד הקרקעות והודתה בכך בבג"צ.
באיזו סמכות נעצרו ילדים? באיזו סמכות נעצר קטין בגל שמתחת לאחריות פלילית? מדוע נחקרו בלי ליווי בוגר מתאים ועל מה? דובר צה"ל לא ידע לענות עד להעלאת ידיעה זו לאוויר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן