Skip to content

בשביל הנשמה – מסע האופניים השביעי של בית השנטי

ב- 27 באוקטובר ,1500 רוכבים, 180 ק"מ ו-365 ₪ לאדם שיתרמו במלואם לבית השנטי. מסע אופניים מבית השנטי בת"א לשנטי במדבר במסלול ללא הפרעת כלי רכב. ההרשמה עדיין פתוחה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב-27 לאוקטובר יצא המסע השביעי של "בשביל הנשמה" לדרך עם 1,500 רוכבים שירכבו לאורך 180 קילומטר למען מטרה חשובה – גיוס תרומות עבור בית השנטי. כ-8,000 איש רכבו עד היום בשביל אנושי שמחבר את בית השנטי בתל אביב לשנטי במדבר, והוא נחשב למסע הגדול מסוגו בארץ.

בשביל הנשמה (צילום יח"צ טלי שיאצו)

המסע כולו יתקיים בסביבה סטרילית (ללא הפרעת רכבים), ובמהלכו יעמדו לרשות הרוכבים ארבע נקודות ריענון מפנקות. בסוף המסע תחכה לרוכבים בגן שניאור חשין (בקרבת שדה בוקר) ארוחת שפים שעליה ינצחו ערן זינו וצחי בורשטיין, שיבשלו יחד עם ילדי השנטי, וכן יעמדו לרשותם מקלחות, והסעות חזרה לנקודת המוצא בתל אביב, כולל העמסת האופניים. כל רוכב יקבל במתנה מעיל רכיבה איכותי של חברת Dare2b ובאדיבותה של חברת מקיטה.

"מסע בשביל הנשמה" הוא מסע אופניים ייחודי שהקימה עמותת בית השנטי לפני 7 שנים, במטרה לגייס כספים בדרך חווייתית ומהנה עבור בני נוער רבים שעבורם בית השנטי הוא תחנה אחרונה, הזדמנות חד פעמית לשיקום ובנייה של חיים חדשים. "כל רוכב תורם 365 שקל כדי להזכיר לכולנו שילדי בית השנטי במסע בחירה בחיים 365 יום בשנה", אומר מיכאל בין יוסף, מייסד המסע וממנהלי בית השנטי. "ובזכות החסויות שמשלמות את ההוצאות – התרומה הולכת נטו לילדים".

בשביל הנשמה ( צילום יח"צ אמיר גיא)

בית השנטי הוא בית חם, מחבק ואוהב לנערים ולנערות בסיכון מיידי. במשך 34 השנים האחרונות עברו בבית השנטי יותר מ-50 אלף בני נוער בני 21-14 – בלי הבדל של דת, גזע מין ולאום. עמותת בית השנטי מפעילה שני בתים – בתל אביב ובדרום הארץ –  25% מהכנסותיה מגיעים ממדינת ישראל והיתר מתרומות. אחד ממקורות ההכנסה הייחודים שלה הוא מסע האופניים הזה.

 במסע האופניים משתתפים גם חלק מילדי בית השנטי. "קבוצת הרכיבה בבית השנטי במדבר הוקמה שנה לאחר פתיחת שנטי במדבר ב-2011. "החלטנו לחקור את האזור ואין דרך טובה יותר מאשר באופניים", מספר זאביק לייסטין, רכז טיפול והדרכה בשנטי במדבר, ומדריך קבוצת הרכיבה של הילדים. "בתחילת הדרך שכרנו זוגות אופניים אך לאחר שהילדים התאהבו בשיעורי הרכיבה החלטנו לרתום תורם לעניין שרכש עבורנו אופני כביש ושטח, וכך הוקמה לה קבוצת "בשביל השנטי", אקדמיה טיפולית לרכיבה, שאפשר לילדי בית השנטי להשתתף במסע שנוצר למענם.

"הרכיבה באופניים היא חוויה מעצימה לילדים, היא מחברת אותם לאדמה שעליה אנו חיים, מחזקת את האהבה לארץ, ומסייעת להיכרות עם הטבע ולשמירתו", מסביר לייסטין. "הרכיבה גם משפרת את יכולות הניווט, מעודדת אותם להתאמץ כשקשה, לתמוך זה בזה, לעזור ולעודד, ואת כל התובנות האלה הם לוקחים גם לחיים – וזו למידה משמעותית. איך לא לוותר לעצמנו גם כשקשה, כיצד לעזור לחבר בעת הצורך מבלי רצון או כמיהה לקבל משהו בחזרה.

מסע בשביל הנשמה, 27 באוקטובר, בשעה 6:00

לפרטים והרשמה https://shanti.org.il/bike-2018/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן