Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום שני 8 באוקטובר 2018

כותרות המהדורה פרטים נוספים על הפיגוע באזור התעשייה ברקן: נבדק האם המחבל התכוון לקחת עובדים כבני ערובה; מעצור בנשק גרם למחבל להימלט ובחסדי שמים נמנע אסון גדול יותר (בטחוני) יממה לאחר פיגוע הירי הרצחני בברקן: נמשך המצוד אחר המחבל; חשש כי המחבל החמוש ינסה לבצע פיגוע נוסף (בטחוני) דיווח: אבו מאזן איים על מצרים עם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

פרטים נוספים על הפיגוע באזור התעשייה ברקן: נבדק האם המחבל התכוון לקחת עובדים כבני ערובה; מעצור בנשק גרם למחבל להימלט ובחסדי שמים נמנע אסון גדול יותר (בטחוני)
יממה לאחר פיגוע הירי הרצחני בברקן: נמשך המצוד אחר המחבל; חשש כי המחבל החמוש ינסה לבצע פיגוע נוסף (בטחוני)
דיווח: אבו מאזן איים על מצרים עם המגעים להסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס יימשכו, הרש"פ תפורק (מדיני)
ארה"ב: "צפון קוריאה תאפשר כניסת פקחים לאתרי הגרעין שלה" (חוץ)
אחרי פגישת פומפאו וקים, מפגש שני בין קים לטראמפ בדרך (חוץ)
תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)
היום: מעונן חלקית עם ירידה קלה בטמפרטורות. בבוקר ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ ובמישור החוף. הלילה: מעונן חלקית יתכן טפטוף בצפון הארץ ובמישור החוף.
שלישי: מעונן חלקית. בבוקר ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ ובמישור החוף. הטמפרטורות ירדו במקצת ויהיו מעט נמוכות מהרגיל בעיקר בהרים
רביעי: מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.
חמישי: מעונן חלקית בבוקר יתכן טפטוף בצפון הארץ ובמישור החוף.
תחזית מזג אוויר: ירידה קלה בטמפרטורות; טפטוף בצפון ובמישור החוף
צפויה ירידה קלה בטמפרטורות ובשעות הבוקר טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ ובמישור החוף. כך צפוי להיות גם בימים הבאים. בשעות הלילה יהיה מעונן חלקית וייתכן גשם קל (וואלה)

חדשות

מטען חבלה התפוצץ ברכב של מפקדת בשב״ס.
רכב של קצינה בשירות בתי הסוהר , מפקדת אגף בבית סוהר רימונים, ניזוק הבוקר, כתוצאה ממטען שהתפוצץ ברכבה כאשר חנה בסמוך לביתה בנתניה. אין נפגעים. לרכב נגרם נזק. נסיבות האירוע נבדקות על ידי המשטרה. אגף הביטחון וחטיבת המודיעין בשב״ס בודקים את האירוע והשלכותיו.

סמוך לשעה 07:00 התקבל דיווח במוקד ה-100 אודות שריפת קוצים סמוך למגרש הכדורגל בטבריה.
בתום פעולות הכיבוי על ידי כב"ה אותרה גופת אדם.מדובר בגופת גבר שאותרה ב"זולה"(מקום מאולתר הכולל מזרון וספות).
שוטרי משטרת ישראל בסיוע חוקר דליקות מכב"ה וחוקרי זירה ממערך זיהוי פלילי פועלים בזירת הארוע באיסוף ממצאים. זהות הגבר ונסיבות הארוע טרם ברורים

תביעת מיליונים: רופאת שיניים התחזתה לרופאה פלסטית וגרמה נזק חמור לפניה
של מטופלת
רופאת שיניים התחזתה לרופאה פלסטית, ביצעה ניתוח אסתטי בפניה של מטופלת כבת 63 מערד – וגרמה לה נזקים חמורים – כך נטען בתביעה המתבררת בימים אלה בבית המשפט השלום תל אביב. על פי התביעה, כתוצאה מהניתוח, אותו הרופאה לא הייתה מוסמכת לבצע, לקתה המטופלת בזיהום חמור בלחיה השמאלית. עוה"ד עדי אברג'יל-ברוורמן ודוד פייל ממשרד עורכי הדין דוד פייל ושות', המייצגים את האישה, טוענים כי מכון FACE IT בתל אביב שהעסיק את הרופאה, הציג את עצמו כמתמחה בטיפולי אסתטיקה והסתיר את העובדה שמדובר ברופאה עם התמחות בשיניים

המשטרה פענחה את אירוע השריפה במתחם מיקס בחדרה * המשטרה פיענחה את סיבת השריפה במתחם קניות ובילוי בחדרה. כזכור, ביום שישי בערב פרצה שריפה במתחם קניות ובילוי ברחוב צה"ל פינת מוהליבר. כתוצאה מהשריפה, הקומה השנייה במתחם נשרפה כליל והמבנה נסגר בשל סכנת קריסה.
חקירה מהירה ומאומצת שהתנהלה בתחנת חדרה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים הביאו לזיהוי 2 ילדים כבני 11 החשודים בגרימת השריפה במבנה וזאת לאחר שהחלו להצית קרטונים אשר היו בסביבה. אתמול נגבתה עדות מהקטינים אשר שוחררו בתום עדותם.

סגירת תיק החקירה כנגד גל הירש
פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום לשני מעורבים מרכזיים בפרשת פינוי הנפלים בחוף ראשון לציון, לימור ברזילי ומעוז איגר, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בגין עבירת מרמה והפרת אמונים בקשר להתקשרות העירייה עם החברה שביצעה את פרויקט פינוי הנפלים.
לצד זאת, הודיעה הפרקליטות לעודד שכנאי כי תיק החשדות נגדו בפרשה נסגר בהעדר ראיות מספיקות.
עוד הודיעה הפרקליטות לגל הירש, דרור שכנאי, יוסף אדם ויניב אדם על סגירת התיק בעניינם בהעדר אשמה.

פוליטי

סקר החדשות: הליכוד ממשיך להתחזק; ישראל ביתנו בצניחה
ישראל בדרך לבחירות? מסקר מנדטים שהתפרסם ב'החדשות' עולה כי הליכוד ונתניהו ממשיכים להוביל עם 32 מנדטים, בעוד גבאי והמחנה הציוני ממשיכים להיחלש, כך גם מפלגתה החדשה של לוי-אבקסיס שפרשה מישראל ביתנו עוקפת עם 6 מנדטים את מפלגתו של ליברמן שמקבלת רק 5. על פי הסקר, במקרה שבו גנץ רץ לבדו בבחירות, הוא מקבל 12 מנדטים, במצב כזה הליכוד מקבל 29 מנדטים, יש עתיד 13, והמחנה הציוני 10.
– ע"פ הסקר: הליכוד במקום הראשון עם 32 מנדטים (לעומת 30 מנדטים שיש לה היום); יש עתיד – 18 (11); המחנה הציוני – 12 (24); הרשימה המשותפת – 12 (13); הבית היהודי – 10 (8); כולנו – 7 (10); יהדות התורה – 7 (6); מרץ – 6 (5); מפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס – 6; ש"ס – 5 (7); ישראל ביתנו – 5 (6)
משרד המשפטים בלם בקשה לשיפוץ מעונו הפרטי של רה"מ על חשבון המדינה
משרד המשפטים בלם בקשה לשפץ את מעון רה"מ הפרטי שבקיסריה ב-450 אלף ₪. בעקבות הסירוב לממן את שיפוץ המעון בקיסריה בסכום של 450 אלף שקלים, במשרד רה"מ הגישו הצעה מופחתת. לפי גורמים במשרד, מניעת השיפוץ – מעכבת את שיפוץ המעון הרשמי בירושלים (חדשות10)
תיק המעונות: בית המשפט הציע לצדדים לסיים את התיק בהסכמות
משפט רעייתו של רה"מ בתיק המעונות נפתח אתמול בבית המשפט השלום בירושלים, נשיא בית המשפט, הציע לעורכי הדין לקיים פגישה ללא הנאשמים, על-מנת לנסות להגיע להסכמות ביניהם ואולי אף לסיום התיק הוכחות. "הצעתי לצדדים לקיים דיון בלשכתי על-מנת לבחון אפשרות לצמצום המחלוקת או אף לסיום ללא הוכחות. הצדדים נעתרו לבקשה, ובהתאם לכך הישיבה הקרובה תוקדש לנושא זה". בהמשך יתקיים דיון בטענות המקדמיות של עורכי-הדין, בטרם מתן תשובתם של הנאשמים לכתב האישום, וכי החלטה בעניין הרכב השופטים שידונו בתיק – האם יהיה הרכב של שלושה שופטים או דן יחד תשלח לצדדים בהמשך.
– הדיון אתמול לא נגע לראיות אלא בבקשת המדינה על הרחבת הרכב השופטים בתיק. לטענת הפרקליטות: "מדובר ברעייתו של ראש הממשלה, בזמן כהונתו, במעונו הרשמי. יש לתת הרכב של שלושה שופטים. זהו בדיוק התיק המתאים לכך" * עורך הדין של נתניהו: "מעצימים את המשפט שמדבר על פתיתים וחמגשיות. זה תיק פשוט מאוד שלא היה צריך בכלל להיות מוגש" * עורך דינו של סיידוף: "התחושה שיש פה שני נאשמים ושני מעמדות. בגלל שלגברת נתניהו יש מעמד ציבורי, סיידוף צריך להתייצב מול שלושה שופטים עם כל המשמעויות?"
– עורך דינה של נתניהו, האשים בדיון הראשון בתיק כי הפרקליטות בעמדת מכוון מעלימה ממנו חומרים: "החומר הועבר אלינו בצורה לא מסודרת. הפרקליטות מעלימה ממני בכוונה חומרים, למשל הסכם עד המדינה שלא קיבלתי."

בטחוני

נשיא המדינה וראש הממשלה נועדים בשעה זו בבית הנשיא
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו נועדים בשעה זו, שני, כ"ט בתשרי תשע"ט, 8 באוקטובר, בבית הנשיא לפגישת עדכון בסוגיות ביטחוניות ומדיניות
פרטים נוספים על הפיגוע באזור התעשייה ברקן: נבדק האם המחבל התכוון לקחת עובדים כבני ערובה; מעצור בנשק גרם למחבל להימלט ובחסדי שמים נמנע אסון גדול יותר
מתחקיר האירוע עולה כי המחבל פלסטיני מהכפר שוויכה שבאזור טולכרם שעבד במפעל "אלון מתכת" באיזור התעשיה ברקן שבשומרון כחשמלאי, שלא הופיע לעבודה בשבועיים האחרונים הגיע למקום בשעה רבע לשבע בבוקר, וכעשר דקות לפני שביצע את הפיגוע ביקש מהמחסנאי של המפעל אזיקונים בטענה שבכוונתו לתקן את החשמל במשרד. בהמשך הוא ניגש לנרצחת, שישבה בסוף המסדרון, כפת את ידיה באמצעות האזיקונים. עובדת אחרת שישבה במשרד סמוך הבחינה בהתרחשות, ואז ירה בה המחבל ופצע אותה בבטנה. הפצועה הצליחה לחזור למשרדה ושם הסתתרה מתחת לשולחן. אז ירה המחבל באזוקה שני קליעים. * ההרוג השני שמע את קולות הירי וניסה להימלט, ואז נורה גם הוא. בהמשך נתקל המחבל בעובד נוסף, שלדבריו שלף אקדח, ירה בו והחטיא. המחבל ניסה לירות בעובד, אך אז התגלה מעצור בנשקו והוא נמלט. * לפי התחקיר רעש המכונות איפשר למחבל לירות למוות בשני עובדי הקומה מבלי שישמעו אותו ולהימלט.
– במשטרה מנסים לחקור מדוע המחבל עשה שימוש באזיקונים ונבדקת האפשרות שרצה לחטוף בני ערובה. גורמים המעורים בפרטי הערכת מצב שהתקיימה בנושא המצוד אחר המחבל, שביצע את הפיגוע בברקן, אומרים כי לפי אחת ההערכות, הוא תיעד את מעשיו. לפי אותה הערכה, ייתכן שהושפע מאנשי דאע"ש וניסה לחקות דרכי פעולתם
– מנהל מחסן במפעל בברקן, מספר שנתקל במחבל וירה לעברו: "הייתי במחסן ושמעתי את העובדים צועקים. רצתי לקומה העליונה, וכשראיתי את אחת הפצועות ירויה הבנתי שזה פיגוע. סרקתי את הקומות עם האקדח. כשיצאתי ראיתי את המחבל בכביש. הוא ירה עליי, ואני השבתי אש"
גינוי הפיגוע: שגריר ארה"ב: "אזור התעשייה ברקן היה מודל לדו-קיום ישראל-פלסטיני מאז שנת 1982. היום מחבל חיסל את ההרמוניה בכך שרצח בברוטליות שני ישראלים במקום עבודתם. תנחומינו העמוקים ביותר למשפחות הקורבנות"
– שגריר האיחוד האירופי בישראל,: "תנחומיי למשפחות הקורבנות. כולי תקווה שימוצה הדין עם הפושע, אין לחמול על אלימות"
– שגרירות איטליה בישראל: "המומים ממתקפת הטרור נגד אנשים תמימים. מחשבותינו עם משפחות הקורבנות ותפילותינו עם הפצועה. אין הצדקה לאגרסיביות ברוטלית שכזו"
יממה לאחר פיגוע הירי הרצחני בברקן: נמשך המצוד אחר המחבל; חשש כי המחבל החמוש ינסה לבצע פיגוע נוסף
המצוד אחר המחבל שרצח שני עובדים ונמלט עם כלי הנשק נמשך. על פי הערכת מערכת הביטחון, המחבל נמלט ברגל והמצוד אחריו מתמקד בעיקר באזור ברקן. החשש הוא שהמחבל החמוש ינסה לבצע פיגוע נוסף, לתקוף את כוחות הביטחון או לעודד חקיינים. * בצה"ל ובשב"כ מתייחסים למחבל הנמלט כאל פצצה מתקתקת * חמאס טול-כרם מנסה לשלהב את הרוחות וקורא להצית את הגזרה.
– במסגרת המצוד אחר המחבל מהמפעל, נערכו חיפושים בחנויות על הכביש הראשי בכפר חארס, בין היישוב ברקן לאריאל. * סביבתו הקרובה של המחבל נעצרה ונחקרה בניסיון למצוא קצה חוט שיוביל אליו. וכן בניסיון להבין אם ניתן היה לסכל את הפיגוע הרצחני.
– בשב"כ ובמשטרה בודקים איך הצליח להיכנס חמוש למפעל. וכעת ייבדק אם חברת האבטחה האזרחית פעלה על פי הנוהל הצבאי. מאבטח באזור התעשייה אמר כי "בשעות הבוקר עוברים אלפי פלסטינים דרך המגנומטר בעמדת הבידוק, והוא לא מפסיק לצפצף. אנחנו בקושי מצליחים לבדוק שהיתרי הכניסה לא מזויפים. אין לנו יכולת ממשית לבדוק כל אחד ואחד מהפועלים"
דיווח: המחבל השאיר לפני 3 ימים מכתב התאבדות אצל חבר שעובד במפעל * מחקירת הפיגוע עולה שהמחבל השאיר לפני 3 ימים מכתב התאבדות אצל חברו, שעובד גם הוא במפעל. החבר, ששמר על המכתב שקיבל בסוד, נעצר ונלקח לחקירה
נתניהו: "נערכים צבאית" לפעולה בעזה * ראש הממשלה נתניהו קשר את המשבר ההומניטרי בעזה להסלמה, ואמר לחברי הקבינט שאם המצב ברצועה לא ישתפר – ישראל נערכת צבאית: "זאת לא אמירת סרק". (החדשות)
טרור העפיפונים: חמש שריפות פרצו אתמול בעוטף עזה; חיל האוויר תקף חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה * במהלך יום האתמול פרצו בעוטף עזה חמש שריפות כתוצאה משיגורי בלוני תבערה משטח הרצועה לעבר ישראל. בתגובה, תקף כלי טיס חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה, על פי הפלסטינים יש בתקיפה פצועים
במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 19 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

מדיני

דיווח: אבו מאזן איים על מצרים עם המגעים להסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס יימשכו, הרש"פ תפורק
העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" מדווח בשם בכיר מצרי כי המגעים בין יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לבין הבכירים המצרים סביב נושא הפיוס הפנים פלסטיני – היו סוערים. לטענתו, אבו מאזן איים על קהיר כי אם תמשיך במגעים להסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס, קיים סיכוי גבוה שהרש"פ תפורק.
בצל המשבר בין ישראל לרוסיה: היום תיערך בארץ הועידה הכלכלית הבינממשלתית הישראלית-רוסית
היום תיערך בארץ הועידה הכלכלית הבינממשלתית הישראלית-רוסית שאמורה לדון במגוון נושאים כלכליים ומסחריים הקשורים בין 2 המדינות. * ייצגו את המדינות: סגן ראש ממשלת רוסיה, השר זאב אלקין (כאן)
סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, הכחיש דיווחים אודות מאמצים רוסיים קונקרטיים לפגישה בין נתניהו לאבו מאזן

חוץ

ארה"ב: "צפון קוריאה תאפשר כניסת פקחים לאתרי הגרעין שלה"
שר החוץ האמריקני פומפאו אמר כי קים ז'ונג-און מוכן להתיר כניסת פקחים בינלאומיים למתקני הגרעין והטילים של המדינה המבודדת. לפי פומפאו, הפקחים יבקרו בפיונג ריי לאחר ששני הצדדים יסכמו על פרטי הביקור
אחרי פגישת פומפאו וקים, מפגש שני בין קים לטראמפ בדרך
שר החוץ האמריקני ביקר בקוריאה הצפונית ושוחח במשך שלוש שעות עם מנהיג המדינה המבודדת. השניים דנו בפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני ובפיקוח של ארה"ב על התהליך, ובסיומה סיכמו השניים לקיים פסגה נוספת בין הראשון לבין טראמפ "בהקדם האפשרי". מנהיג קוריאה הצפונית, תיאר את פגישתו עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, כ"יעילה ונפלאה".
– כלי תקשורת בדרום קוריאה דיווחו כי ארצות הברית וצפון קוריאה החלו בהכנות לקראת פגישה נוספת בין המנהיגים, לאחר שקים הביע נכונות לפגישה נוספת במהלך ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו.
– שר החוץ האמריקני פומפאו ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בחנו מקומות ותאריכים אפשריים למפגש פסגה שני בין טראמפ לקים
– נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתב: "מזכיר המדינה מייק פומפאו קיים פגישה טובה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג, יש התקדמות בנוגע להסכמי סינגפור. אני מצפה לפגוש את קים פעם נוספת בעתיד הקרוב"
מנהיג קוריאה הצפונית צפוי לבקר בקרוב ברוסיה; נשיא סין יגיע לביקור בפיונגיאנג
נשיא קוריאה הדרומית אמר במהלך ישיבת קבינט בסיאול, כי מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און, יבקר בקרוב ברוסיה. בנוסף, נשיא סין, שי ג'ינפינג, יגיע בזמן הקרוב לביקור בפיונגיאנג.
הדרמה סביב היעלמות נשיא האינטרפול בסין נמשכת, סין מודה: "נשיא האינטרפול מוחזק בידינו, הוא נעצר בחשד לשוחד"
הגוף האמון על מלחמה בשחיתות במדינה הקומוניסטית אישר כי ראש האינטרפול (המשטרה העולמית) שדווח כנעדר מזה כעשרה ימים נעצר ונמצא תחת חקירה בחשד לשוחד * זמן קצר לאחר פרסום ההודעה הסינית, הודיע האינטרפול כי הנשיא הגיש את התפטרותו המיידית. סגן הנשיא, קים ג'ונג יאנג מדרום קוריאה, ישמש כנשיא הארגון בפועל עד לבחירתו של יורש.
עשרה ימים אחרי הצונאמי באינדונזיה: מניין ההרוגים עלה ל-1,944 כ-5,000 עדיין נעדרים; מאמצי החיפוש ייפסקו תוך ימים
62 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם, ולמעלה מאלף בתים נקברו תחת בוץ, בשיטפונות בוץ שנגרמו כתוצאה מרעידת האדמה שהכתה באי סולאווסי. מניין ההרוגים הרשמי עומד על 1,944, וכ-5000 עדיין נעדרים. * כוחות ההצלה יפסיקו ביום חמישי את החיפושים אחר גופות קורבנות רעידת האדמה והצונאמי באי סולאווסי, והממשלה שוקלת להפוך את הכפרים פטובו ובלרואה, שהפכו לבולענים בעקבות האסון, לקברי אחים
נשיא סוריה: "ההסכם בין טורקיה לרוסיה על אידליב, עניין זמני"
נשיא סוריה אסד אמר בכינוס של הוועד המרכזי למפלגת הבעת', מפלגת השלטון, שההסכם שהושג בין רוסיה לטורקיה בעניין מחוז אידליב הוא מהלך זמני שהניב לסוריה הישגים רבים בשטח, ובראשם מניעת שפיכות דמים, אך המשטר ישיב לידיו את כל חלקי המדינה. לדבריו, "ההיסטריה של המערב לפני הקרב על אידליב נבעה מהעובדה שמדובר בסוגיה גורלית עבורם. ניצחון של סוריה מהווה כישלון של תוכניותיהם נגדנו, הם רואים בנו איום על התוכניות האזוריות כמו עסקת המאה"
דיווח: חיזבאללה עצר את איש הכספים של הארגון בחשד שמעל בכספי הארגון
העיתון "עוכאז" הרואה אור בערב הסעודית דיווח כי ארגון חיזבאללה חטף לפני כחודשיים את איש הכספים שלו, המכונה אכרם סעד. המקורות מסרו לעיתון כי האיש עצור ככל הנראה ברובע הדאחייה שבביירות, באשמה שגנב 15 מיליון דולר מכספי הארגון
היעלמות העיתונאי הסעודי: באיראן טוענים כי הוא עונה למוות בשיתוף עם קציני מודיעין ישראלים
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן אמר כי הוא עוקב באופן אישי אחר פרשת היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'אשוקג'י לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באנקרה. * סגן יו"ר מפלגת השלטון בטורקיה אמר שלרשויות יש מידע קונקרטי על גורלו, וכי הוא לא עזב את הקונסוליה הסעודית באיסטנבול "בדרכים שגרתיות" * בתקשורת האיראנית נטען כי הוא עונה למוות ע"י אנשי השירות החשאי של סעודיה בשיתוף עם קציני מודיעין ישראלים
השרה הראשונה של סקוטלנד ניקולה סטרג'ון אומרת בוועידת המפלגה הלאומית הסקוטית שייקבעו צעדים נוספים בדבר עצמאות לסקוטלנד, ברגע שיתבהר מצב העניינים בנושא הברקזיט
ארה"ב: תאונה קטלנית בניו יורק: עשרות הרוגים בתאונת לימוזינה * משטרת ניו יורק מדווחת על כ-20 הרוגים בתאונת דרכים קשה שהתרחשה באזור אולבני, בה התנגשה לימוזינה בכלי רכב בעת שהייתה בדרכה לחתונה. לפי מקור המעורה בפרטי החקירה, 18 מההרוגים ישבו בתוך הלימוזינה, ושניים נוספים הם עוברי אורח.
בוסניה: בבחירות על המושב הסרבי בנשיאות המשולשת של בוסניה זכה ככל הנראה המועמד הפרו־רוסי מילוארד דודיק הנהנה מתמיכה גלויה של פוטין. * תוצאות חלקיות מלמדות כי 56% מהבוחרים הצביעו לדודיק, הדוגל בפרישת הסרבים מבוסניה. לצד דודיק יכהנו בנשיאות בוסניה נשיא מוסלמי ונשיא קרואטי
ברזיל: מועמד הימין ניצח בבחירות, אך יאלץ להתמודד בסיבוב שני * מועמד הימין, זכה ב-46.7% מהקולות. למרות ההצלחה הגדולה הוא לא השיג את 50% הדרושים לניצחון בסיבוב הראשון, ולכן ייאלץ להתמודד בסיבוב השני, שייערך ב-28 באוקטובר, מול מועמד השמאל מטעם מפלגת הפועלים, שזכה ב-28.37% מהקולות. השניים צפויים להתחרות בסיבוב השני בסוף החודש * עוד בטרם הסתיימה ספירת הקולות הרשמית, קרא מועמד השמאל, "לאחד את השורות לקראת הסיבוב השני כדי לנצח את בולסונרו". לדבריו, ניצחון של מועמד הימין יהווה "סכנה לדמוקרטיה"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן