Skip to content

אירועי אמנות בחודש אוקטובר 2018

אוקטובר של אחרי החגים הוא פסטיבל אחד גדול של אמנות. עונות חדשות של תערוכות ופסטיבלים לאמנות ברחבי הארץ שהמתינו בסבלנות למזג אויר נוח לשוטטות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 ק י ב ו ץ   ה ז ו ר ע מוזיאון וילפריד ישראל לאמנות וידיעת אסיה

המוזיאון פותח שתי תערוכות חדשות של אמנים יפנים עכשוויים. האמנים שנולדו וגדלו ביפן, חיים ויוצרים באירופה.

״מרחבי תודעה״ קוג׳י אונו ohnho kouji)

קוג'י אונו (נולד בטוקיו ב-1971) בוגר תואר שני בפיסול מיפן, חי ויוצר באמסטרדם וזו הפעם הראשונה שהוא מציג בישראל. המיצב שייצר אונו במיוחד לתערוכה במוזיאון וילפריד ישראל, דן במימד אחר שבו כח הכבידה נעלם. זהו עולם נטול גבולות, בו צפות בחלל דמויות הנרקמות מחוטי משי מוארים. יצירתו של אונו מושפעת גם מהפיזיקה הקוונטית התופסת את היקום כמרחב אינסופי של חלקיקים ותנודות המתקיימות ומתרחשות בו זמנית.  זהו פיסול המתייחס לקיום האנושי כגוף תודעה, שאיננו ניתן להפרדה אף לרגע מכל הסובב אותו.

אוצרת: שיר מלר ימגוצ׳י

Introspection קוג'י אונו
"מקום אחר" תערוכת וידיאו של האמן היראקי סאווה

יצירתו של סאווה היא מסע אל "מקום אחר" הקיים בנבכי זכרונו.  עולמו הדיגיטלי שבנוי בעמלנות משכבות של דימויים הלקוחים מהבית ומהטבע , מהקרוב ומהרחוק ומשתלבים בהרמוניה.  מחזוריות, מעגליות ורעיון הזמן הם מוטיב חוזר בעבודותיו.  בעולמו המעודן של האמן קיים טשטוש גבולות בין חוץ לפנים, בין טבע לתרבות ובין דומם לתנועה. בתערוכה מוצגות 5 יצירות בפורמטים שונים ויזואלית וטכנולוגית. האמן יקיים הרצאה חד פעמית ומפגש  בתל אביב, גלרית שלוש, מזא"ה 7, בתאריך 14.10.18 בשעה 18:00. ההשתתפות ללא תשלום אך בהרשמה מראש במייל [email protected]

אוצרת: אתי גלס גיסיס

פתיחה: יום שבת  13.10.18  בשעה 12:00 נעילה 21.1.19

אתר האינטרנט של מוזיאון וילפריד ישראל כאן

ת ל  א ב י ב

מוזיאון תל אביב מארח יצירות מופת ממוזיאון פילדלפיה לאמנות, בתערוכה חדשה הנקראת "זמנים מודרנים", אשר יוצגו בה חמישים יצירות מופת מתוך האוסף הייחודי של מוזיאון פילדלפיה לאמנות, לאחר שהוצגו בפאלאצו ריאלה, מילאנו. התערוכה מקיפה תשעים שנות אמנות אירופית וכוללת עבודות במגוון נושאים: נופים, מראות עירוניים, סצנות כפריות, תיאורי פְּנים, טבע דומם ודיוקנאות, שיצרו האמנים הגדולים בני התקופה, בהם פול סזאן, אדואר מאנה, קלוד מונה, וינסנט ואן גוך, אדגר דגה, אנרי מאטיס, קונסטנטין ברנקוזי, פבלו פיקאסו, פייר־אוגוסט רנואר ועוד.

Edgar Degas, The Ballet Class, c. 1880

אוצרת אורחת: ג'ניפר א' תומפסון, אוצרת ציור ופיסול אירופי ע"ש גלוריה וג'ק דרוסדיק מוזיאון פילדלפיה לאמנות. אוצרת אחראית: סוזן לנדאו  / עוזרת לאוצרת אחראית: אלה פאינרו

אולם סם ואילה זקס – הבניין הראשי – מוזיאון תל אביב לאמנות

פתיחה: 11.10.2018. נעילה: 2.2.2019

ת ל  א ב י ב "אוהבים אמנות עושים אמנות 2018" 18.10-20.10

השנה יופנה המבט אל הקשר שבין אמנות, סביבה וקהילה באמצעות אירועים שיתקיימו במספר מוקדים בחלקה הדרומי של העיר. בנוסף לאירועים אלה, 150 אמנים יפתחו את חללי היצירה שלהם לשיחות ומפגשים מרתקים לצד 30 גלריות ו5 מוזיאונים ברחבי העיר.

כל הפרטים, התערוכות, האירועים, הסיורים, הכל נמצא באתר עירית תל אביב כאן

גלריה המדרשה, הירקון 119: תמר גטר / "סאקרום, עָצֶה" 1.11-8.12.2018

תערוכתה החדשה של תמר גטר כוללת ארבע עבודות חדשות בטכנולוגיות שונות של רישום ווידיאו: "ארנבת במנוסה", "חיירונה", "קנטאורמאכיה", ו"פחד וגבורה". ארבע העבודות עוסקות בגוף, בכוח ובאלימות. מבטן מושקע באנטומיה של גפיים ובסיפורים קצרצרים שעניינם הלשון הגראפית של תיאורי זוועות רצחניות. התערוכה הנוכחית מהווה ניסיון של גטר לפרוע את גישתה ואופני עבודתה ב"הליוטרופיון" (הצבתה הגדולה מתחילת 2018 במוזיאון עין-חרוד), בין השאר בהתבטאות פוליטית ישירה, תגובתה לחוק הלאום ולמתרחש בעזה.

Fear and Might GETTER video still25
Fear and Might GETTER video still24

אוצר : אבי לובין

גלרית המדרשה: שעות פתיחה: א'-ה' 13:00 – 20:00, יום ו' 10:00 – 14:00

י ר ו ש ל י ם

פסטיבל "מנופים" לאמנות עכשווית בירושלים, חוגג עשור ויתקיים השנה בין התאריכים 23-27 באוקטובר 2018. את הפסטיבל הקימו ומנהלות האמניות הירושלמיות לי היא שולוב ורינת אדלשטיין.

ראידה אדון, אישה ללא בית

הפסטיבל ייפתח השנה ב – 23 באוקטובר, עם התערוכה המרכזית "נכסים", שתציג את הסיפור ההיסטורי רב הפנים של השכונה הירושלמית  טלביה. התערוכה תתפרש ברחבי השכונה, בתוך בתים פרטיים ובמבנים ציבוריים שחלקם ייפתחו לראשונה בפני הקהל הרחב. בין אירועי הפסטיבל : פתיחות של עשרות תערוכות חדשות כל ערב באזור אחר של ירושלים (מפורטות בהמשך) , כנס ירושלים לאמנות בשיתוף עם "ערב רב" בבית הנסן, מפגשים עם אמנים בסטודיו באזור התעשייה תלפיות, המערבל – הרצועה המוסיקלית של  הפסטיבל תציג סדרת מופעים מותאמי מקום ברחבי ירושלים המערבלים בין מזרח ומערב, בניהולו המוסיקלי של רם מזרחי שפינוזה (D.J RAMZY), בין השאר יופיעו להקת היללה שיארחו את אפו, המוזיקאי הארמני ממזרח העיר, הודנא אורקסטרה  עם אמן הרזידנסי מזימבבואה טינופיריי ג'ו,  SHIRAN שתארח את יוסי פיין וערב מחווה ללהקת האינדי הלבנונית משרוע ליילה, מסיבות אל תוך השעות הקטנות של הלילה בגלריות במרכז העיר, השקת גיליון "תמונת ניצחון" של כתב העת הדיגיטילי לאמנות – "הרמה" ועוד. במסגרת הפסטיבל יתארחו בתכנית הרזידנסי של סדנאות האמנים LowRes Jerusalem  האמנים אלכסנדרה וילצ'ינסקה (פולין) ןטינופיריי זו (זימבבואה).

פרטים באתר

בית אנה טיכו יציג תערוכה, המורכבת כולה מעיזבון אנה טיכו במוזיאון ישראל  – האוסף הגדול והמשמעותי ביותר של יצירות האמנית כולל עבודות מוקדמות מימיה כנערה בווינה בתחילת המאה ה-20 ועד ליצירותיה המאוחרות שנוצרו בירושלים כשטיכו היתה לאמנית מנוסה ומוערכת בארץ ובעולם. התערוכה נחתמת בעבודת וידאו חדשה "אילו אהבת אותי ואילו" של האמן דוריאן גוטליב שצילם מבעד לחלון רכבת את המסע מבית שמש לירושלים – נופי אנה טיכו של הרי ירושלים בתנועה. התערוכה מוצגת לרגל הוצאה לאור (ינואר 2019) של ספר מקיף על יצירתה של אנה טיכו הכולל מחקר מעמיק על חייה ואמנותה.

אנה טיכו. דיוקן עצמי 1925. גיר אדום על נייר B80.0505. צלם אלי פוזנר

נוף חייה: יצירתה של אנה טיכו  | Lifescape: The Work of Anna Ticho

אוצרת: תמנע זליגמן | 26 באוקטובר 2018 עד מרס 2019

בית האמנים ירושלים

ארבע תערוכות יחיד חדשות של אמנים ישראלים – מחזור חורף 2018: טל ירושלמי / לא יום ולא לילה, יערה אורן / תריס – תערוכה לזוכת פרס מוזס לאמן צעיר 2018 (ציור), מירה חרמוני-לוין /  דומם, מריה סאלח מחאמיד / פחמאוויה.

טל ירושלמי, לא יום, 2018, , צילום דור אבן חן, Tal Yerushalmi, Neither Day, 2018, photo Dor Even Chen

20.10.18 – 15.12.18

בית האמנים ירושלים, שמואל הנגיד 12, ירושלים. טל' 02-6253653

שעות פתיחה : ב, ד, ה 18:00-10:00; ג' 20:00-14:00; ו' 13:00-10:00; שבת 14:00-11:00; א'- סגור

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן