Skip to content

בית המשפט העליון הורה לעכב את גירושה של לארה אל קאסם מהארץ

בדיון שנערך היום אחר הצהריים, פסק שופט העליון כי הוא מקבל את בקשתה של הסטודנטית לערער על החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב וקבע דיון בהרכב של 3 שופטים לדון בערעורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון הוציא היום (ראשון)צו ממניעה האוסר על גירושה של הסטודנטית בת ה – 22, לארה אל קאסם, תושבת ארצות הברית מהארץ. בית המשפט יתכנס ביום רביעי הקרוב בהרכב של שלושה שופטים על מנת לדון בעתירתה לעליון כנגד החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שדחה את ערעורה על החלטת בית משפט השלום שאישר את גירושה מהארץ כפי שמבקשת מדינת ישראל לעשות.  
אל-קאסם, סטודנטית אמריקנית שהגיעה לישראל במסגרת חילופי סטודנטים, מוחזקת בנתב״ג זה 14 ימים עקב פעילותה בסניף של ארגון חרם בשנים 2016-2014 – למרות הצהרתה כי אינה חברה עוד בארגון, וכי אין בכוונתה לקרוא לחרם על ישראל במהלך שהותה בארץ.

לארה אל קאסם (צילום מסך ערוץ כאן)
לארה אל קאסם (צילום מסך ערוץ כאן)
החלטת העליון
החלטת העליון

בדיון שנערך היום קיבל השופט את בקשת עו"ד יותם בן הלל פרקליטה של קאסם לקיים דיון בזכותה לערער על החלטת ביהמ"ש לעניינים מנהליים. לשם כך הורה בית המשפט להקפיא את שחרורה עד להחלטה אחרת שתתקבל. אל-קאסם אמורה הייתה להיות מגורשת מהארץ היום בשעה 17:00 בערב. דיון בעניינה יתקיים ביום רביעי הקרוב בפני הרכב של 3 שופטים.

ביום שישי האחרון דחה בית המשפט לעניינים מנהליים את עתירתה של קאסם, שהתקבלה ללימודים באוניברסיטה העברית ולא הורשתה להיכנס בשל תמיכתה בארגון ה-BDS. בית המשפט החליט כי הסטודנטית תיאלץ לצאת מישראל. פרקליטיה ביקשו לעכב את ביצוע ההחלטה, ובקשתם נענתה בעיכוב יציאתה מהארץ עד לשעה 17:00 היום. עו"ד בן הילל אמר למגפון כי הוא מקווה שבית המשפט העליון יעמוד על החלטתו השגויה של בית המשפט בתל אביב לפיה בית המשפט מקבל את עמדת המדינה.  "שוכנעתי כי יש לדחות את הערעור", כתב השופט. "הסמכות למתן שהייה בישראל נתונה לשר הפנים, או למי שהאציל את סמכות זו", נכתב בהחלטה. "כבר נקבע שבית המשפט לא יתערב בהחלטות הרשות המנהלית".

הדיון בעניינה של קאסם בבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב (צילום: ערוץ כאן)

בדיון הראשון בבית משפט השלום שאל השופט את הצעירה: האם בכוונתך להיכנס לשטחים? ואל קאסם ענתה מיד: לא. אלא שיתכן בהחלט כי במסגרת לימודיה אם היא תחל בהם ייכלל סיור בשטחים במסגרת לימודיה. " אני מקווה שהעליון יסיר את המגבלה הזו  בפניה שעלולה לפגוע ביכולותיה ללמוד באוניברסיטה. אך במידה והעליון ידחה את ערעורה תאלץ הסטודנטית הצעירה לעזוב מיד את המדינה ולחזור כלעומת שבאה.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן