Skip to content

גורדי שחקים כאבסטראקט

לצלם גורדי שחקים ברחובותיה הצרים באופן חסר פרופורציה לגודל המבנים של ניו יורק, זה אתגר מסוג אחר,לקחתי אותו לכיוון האבסטראקט והרי לכם גלריה מעניינת.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לבקר בניו יורק פירושו לצלם הרבה מאוד מבנים שפשוט לא נכנסים לעדשה, אין עדשות מספיק רחבות. תכלס ני יורק אמנם עיר גדולה אבל היחס בין הרחובות לגובה המבנים חסר פרופורציות לחלוטין. מה שאולי גורם למבקר הצופה בהם לפעור פה בתדהמה נוכח גודלם המרשים  אבל לא ממש מאפשר צילום נורמלי. אבל היות וצילום נורמלי אף פעם לא היה הצד החזק שלי, אז לקחתי אותם קצת לכיוון האבסטראקט והרי לכם התוצאה.

צבעים - צילום: עמית מנדלזון
אלמנט דקורטיבי מזכוכית - צילום: עמית מנדלזון

כל אחד מהצילומים הללו הינו קטע ממבנה כשהדגש הוא על מאפייני המבנה או על אלמנט ספציפי שמשך את עייני ולא בהכרח ימשוך את עינו של כל אחד אחר.

קטע מתקרת זכוכית - צילום: עמית מנדלזון
קונטראסט - צילום: עמית מנדלזון
ואותו מבנה מגיב לשמש - צילום: עמית מנדלזון

האמת היא שרוב רובם של גורדי השחקים הוותיקים בניו יורק הם בסך הכל קופסאות זכוכית ענקיות שבין הייתר פשוט מסתירים את השמש. אבל עם קצת דמיון…

לוחות קמורים כדקורציה - צילום: עמית מנדלזון
לוחות דקורטיביים מזכוכית והשתקפותם - צילום: עמית מנדלזון

אחת הבעיות וגם אחד האתגרים הוא העובדה ששמש כמעט ולא חודרת חומת גורדי השחקים, שרק הולכת ומתעבה עם השנים, זו אחת הבעיות בהתמצאות בניו יורק – בלי צל קשה לדעת היכן הצפון. אבל שמש חודרת את רחובות העיר הצרים דרך השתקפותה במפלצות המראה הענקיות.

מדרגות - צילום: עמית מנדלזון
ושוב צבעים - צילום: עמית מנדלזון

העדרות אור בצורה המוכרת לנו תתסכל צלמים, שינסו להמחיש את מהות הבניינים בצורה אמיתית ומדוייקת אבל לאלו שמחפשים את היופי שבאשליה היא נותנת הזדמנות לשחק עם אור צל והשתקפות, אחרת

שקיפות והשתקפות - צילום: עמית מנדלזון
בפנים מבחוץ - צילום: עמית מנדלזון
טקסטורה שנוצרת מהשתקפות הבניין הסמוך - צילום: עמית מנדלזון
פינה - שקועה או בולטת? - צילום: עמית מנדלזון
חפיפות - צילום: עמית מנדלזון
לא, זה לא שטוח - צילום: עמית מנדלזון
לא אבסטראקט אבל נראה דמיוני לחלוטין - צילום: עמית מנדלזון
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן