Skip to content

למרות הודעות על הסכם הבנות עם החמאס, העימותים נמשכים לאורך הגדר

חמישה הרוגים פלסטינים ועשרות פצועים בקרב הפלסטינים במהומות על גדר רצועת עזה. 16 אלף פלסטינים השתתפו במהומות האלימות. חיל האוויר תקף לפחות 3 פעמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה פלסטינים נהרגו היום (שישי) ברצועת עזה, 3 נהרגו ממאש צה"ל בהפגנות בגבול הרצועה – ואחד נהרג עקב פיצוץ בתאונת עבודה שאירעה בביתו, כך הודיע משרד הבריאות בעזה. ההרוג הראשון, בן 27, נפגע מזרחית לג'באליה, השני, נסאר אבו תיים, בן 22, נורה מזרחית לח'אן יונס. הרוג שלישי אחמד אבו לבדה בן 22. נהרג גם הוא מאש צה"ל מזרחית לח'אן יונס.
הוועדה הלאומית שמארגנת את התהלוכות בעזה קראה היום לתושבים להגיע בהמוניהם להפגין תחת הסיסמה "עזה לא תיכנע". בשעה האחרונה דווחו הפלסטינים על שלוש תקיפות של חיל האוויר, במרכז , בצפון הרצועה ובאל בורג'. בתקיפה שבוצעה בצפון הרצועה, יש נפגעים על פי הדיווחים הפלסטינים. בסמוך ל 18:00 בערב, עקב ריבוי האירועים וכמות ההרוגים והפצועים החלו בחמאס לכרוז למפגינים לסגת בהדרגה לכיוון הרצועה.
תוך כך בצה"ל ערכו ניסוי ב"מאוורר" חדש, שינסה להתמודד עם ענני העשן הכבד של הצמיגים הבוערים.

צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית

מוקדם יותר ע"פ פרסום  עיתון אל-חיאת שיוצא לאור בלונדון, דווח כי משלחת המודיעין המצרית שמקיימת פגישות עם בכירים בעזה, ברמאללה ובישראל גיבשה הבנות שלפיהן תופסק האלימות ברצועת עזה בתמורה להקלה במצור. לפי הדיווח, ההבנות כוללת את הפסקת צעדי האלימות שנלווים להפגנות ברצועה – ובהם הפרחת בלוני תבערה, ניסיונות לחצות את הגדר והנחת מטענים. עם זאת, לפי ההבנות ההפגנות עצמן ימשיכו להתקיים כתהלוכות עממיות ללא אלימות.
הבוקר הגיע שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לקיבוץ כרם שלום, למפגש עם ראשי רשויות ותושבים. בפתח הביקור אמר ליברמן כי הוא מצפה לתחילת רגיעה באזור. ""קודם כל אני בתקווה וגם מעריך שהשישי הזה יעבור שקט יותר, כך אנחנו רוצים לקוות. בסך הכל אתמול והיום נכנסו ונכנסות משאיות דלק, דלק קטארי, אבל שישי רגוע בסוף שבוע אחד זה עדיין לא שינוי, זה רק מוכיח שחמאס לגמרי שולט במה שנקרא "מחאה עממית".
ליברמן טען כי "אין שום "מחאה עממית" אלא יש אלימות מאורגנת שהם שולטים בה. אמרתי כבר יותר מפעם אחת שיש להם וסת ביד, הם שולטים בלהבות, כשהם רוצים להעלות את רמת האלימות הם מעלים, כשרוצים להוריד הם מורידים, אף אחד לא בא לגדר ברגל, כולם מובאים בהסעות מאורגנות של חמאס. ולכן כדי להבין את המגמה אנחנו צריכים לפחות עד סוף חודש נובמבר לראות מה יקרה ואז אפשר יהיה להסיק מסקנות כאלו ואחרות. חמאס גם בכל פעם מעלה דרישות נוספות מעבר לדלק אז אנחנו נעקוב, אבל אני בתקווה שלפחות סוף השבוע הזה יהיה רגוע".
מדובר צה"ל נמסר כי בהפרות הסדר האלימות שהתרחשו היום "השתתפו כ- 16,000 משתתפים, במהלכן השליכו המתפרעים בקבוקי תבערה ורימונים, ידו אבנים והבעירו צמיגים. בשני אירועים זוהו חציות של גדר המערכת לזמן קצר. האירועים היו תחת מעקב. במהלך האירועים תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל שלוש עמדות טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה".


 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן