Skip to content

הג'יהאד האיסלאמי: הושגה הפסקת אש בתיווך מצרי

ישראל טרם הגיבה להודעת הג'יהאד האסלאמי וישיבת הרמטכ"ל, אלופי המטכ"ל ושר הביטחון בקריה נמשכת, אך ההפצצות ברצועה פסקו. 36 רקטות נורו במהלך הלילה והבוקר לעבר יישובי עוטף עזה. 15 רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. גורם מדיני בכיר: "ישראל לא מכירה, מתייחסת או מחויבת לשום הפסקת אש עם הג'יהאד האסלאמי ומה שקובע זו המציאות בשטח"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון הג'יהאד האסלאמי הודיע בשעות הצהריים (שבת) באופן רשמי כי בזכות התערבות מצרית הושגו הבנות להפסקת אש מול ישראל. הארגון הודיע כי עד כה ניתנה הודעה על הפסקת אש באופן חד-צדדי, היות ישראל לא הודיעה על הפסקת אש משום שההתייעצות הביטחונית שכינס שר הביטחון אביגדור ליברמן נמשכת. ישראל קיבלה את החדשות על הפסקת האש מעזה ועד כה טרם הגיבה, אך הפצצות חיל האוויר בעזה פסקו.  חיל האוויר תקף במהלך הבוקר שמונה יעדים של הג'יהאד האסלאמי בתגובה להמשך ירי הרקטות. תוך כך מסר הג'יהאד למצריים כי "הודענו למצרים כי נהיה מחויבים להפסקת האש כל עוד ישראל תהיה מחויבת לכך".

בתגובה להודעת הג'יהאד האסלאמי לפיו הסכימו להפסקת אש בתיווך מצרי, גורם מדיני בכיר אומר שישראל לא מכירה, מתייחסת או מחויבת לשום הפסקת אש עם הג'יהאד האסלאמי. לדבריו, ישראל לא מדברת עם ארגון הטרור ומה שקובע זו המציאות בשטח.

צילום: דובר צה"ל
אתר יצור אמצעי לחימה שהוקף (צילום: דובר צה"ל)
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל


דובר צה"ל מסר כי הבוקר תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.
בין היעדים שהותקפו הבוקר ברצועת עזה הותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום רצועת עזה. צה"ל הודיע כי התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הרקטות שמוביל הארגון משעות הלילה לעבר יישובי הדרום.

 דובר צה"ל ציין שוב כי "צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות שבוצעה הלילה לעבר ישובים בשטח ישראל. ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני הוביל את המתקפה בעידוד משלחי הטרור האיראניים ועל רקע אווירה מאפשרת טרור, שמוביל ארגון הטרור חמאס במרחב גדר המערכת". יחד עם זאת ישראל רואה ב"ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל", לשון דובר צה"ל.

תנועת החמאס פרסמה לפני שעה קלה כי ההתנגדות האסלאמית (חמאס) מאיימת על ישראל שתנקוט בדרכים והמנגנונים חדשים להתמודדות , בתגובה לתוקפנות הישראלית על רצועת עזה אתמול בערב והבוקר. תנועת חמאס הצהירה בהודעה זו כי היא לא תאפשר לרצועת עזה ולדם של המפגינים חסרי המגן ואת יכולות ההתנגדות ועמדותיה להישאר נושא ליריבות פנים ישראלית או לזירה לייצוא משטרי הכיבוש המקומי. "ההפגזות, ההרס וההתמקדות של רצועת עזה במהלך השעות האחרונות הן תוקפנות ישראלית רצינית, הנמצאת במסגרת תחרות פרטיזנית וייצוא המשברים הפנימיים שלהם לעם שלנו בעזה"" נמסר בהודעה.

החמאס סוברת  שהתוקפנות הישראלית היא ניסיון להתחמק מכל הטבות לייצוב הסכם הפסקת האש ב -2014 עם פלגי ההתנגדות, הפסקת המצור על רצועת עזה וסבל תושביה.

לטענת החמאס "מטוסי הקרב ישראליים תקפו מאז יום שישי בערב מספר תקיפות אלימות על רצועת עזה, יותר מ-80 אתרים של ההתנגדות, בעקבות פשע הריגה של חמישה מחבלים ופציעתם של יותר מ -200 אחרים".
יו"ר מר"צ, חברת הכנסת תמר זנדברג, הגיבה להסלמה ואמרה: "מלחמה היא האופציה האחרונה. תמיד. ורק אם אין ברירה. מלחמה זה הרוגים ופצועים ומשפחות שנהרסות לתמיד וייאוש וטראומה. לכן הקלות בה משווים בין מלחמה והסדרה מסוכנת. לעשות הכל למנוע מלחמה אומר להסיר המצור מעזה תמורת הפסקת אלימות ואז להיכנס למהלך מדיני רחב מול העם הפלסטיני והנהגתו".

כ-36 רקטות נורו במהלך הלילה והבוקר לעבר יישובי עוטף עזה. 14 אזעקות נשמעו. סביב השעות 22:00, 23:20, 00:30, 01:30, 03:00, 06:00, 08:00, 10:00 ו-10:15 ביישובי שער הנגב, שדרות, אשכול והמועצה האזורית חוף אשקלון. צה"ל הגיב לשיגורים בתקיפה של כ-87 מטרות חמאס. 15 רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. למעט 7 נפגעי חרדה ושני בני אדם, נער ומבוגר שנפלו ונפצעו קל במרוצתם למרחב מוגן, אין אבדות בנפש ולא נפגע רכוש משמעותי.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן