Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום ראשון 28 באוקטובר 2018

כותרות המהדורה     שבת מתוחה בדרום: הג'יאהד האיסלאמי ירה לפחות 34 רקטות לעבר ישראל;  אין נפגעים; חיל האוויר תקף בתגובה 87 מטרות של חמאס (בטחוני)     האולטימטום של חמאס: 15 מיליון דולר במזומן מידי חודש או שהמצב יסלים; התאריך שננקב: יום חמישי הקרוב; הקבינט יתכנס במהלך היום (בטחוני)     מגפון חושף – פרטים נוספים על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    שבת מתוחה בדרום: הג'יאהד האיסלאמי ירה לפחות 34 רקטות לעבר ישראל;  אין נפגעים; חיל האוויר תקף בתגובה 87 מטרות של חמאס (בטחוני)

    האולטימטום של חמאס: 15 מיליון דולר במזומן מידי חודש או שהמצב יסלים; התאריך שננקב: יום חמישי הקרוב; הקבינט יתכנס במהלך היום (בטחוני)

    מגפון חושף – פרטים נוספים על ניסיון חטיפת החייל במהלך צעדות השיבה לפני שבועיים (בטחוני)

    לראשונה מזה 22 שנה: נתניהו וראש המוסד ערכו ביקור רשמי בעומאן ונפגשו עם שליט המדינה; אבו מאזן ביקר בעומאן ביום ראשון שעבר (מדיני)

    דיווח: השליח האמריקני יגיע השבוע לישראל – לקראת הצגה אפשרית של תוכנית טראמפ בחודשיים הקרובים (מדיני)

    הבהלה בארה"ב | נעצר חשוד במעורבות במשלוחי חבילות הנפץ לבכירי ממשל אובמה; טראמפ: "האירוע הזה הוא טרור שאין לו מקום בארצנו" (חוץ)

    פיגוע ירי אנטישמי במרכז קהילתי בארה"ב; לפחות 11 הרוגים; טראמפ: "מי שעושה דבר כזה צריך לקבל עונש מוות" (חוץ)

    חקירות נתניהו | הפרקליטות מתקשה לגבש כתב אישום בתיק 2000; מסתמן: תיק 1000 לא יכלול את רכיב השוחד (פוליטי)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: לרוב בהיר ויבש. במהלך היום ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון והמרכז. תחול עלייה קלה בטמפרטורות. הלילה: בהיר. בהרי הצפון, המרכז והר הנגב ינשבו רוחות מזרחיות חזקות.

    שני: בהיר ויבש. במהלך הבוקר יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון, המרכז והר הנגב. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות.

    שלישי: בהיר ויבש. במהלך הבוקר יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון והמרכז. תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות והן יהיו מעט גבוהות מהרגיל בעונה.

    רביעי: ללא שינויי ניכר במזג האוויר.

חדשות

הלילה ב-2:00: ישראל עברה לשעון חורף

הלילה (מוצאי שבת) בשעה 02:00 לפנות בוקר הסתיים שעון הקיץ, והשעון הוזז שעה אחת אחורה לשעה 01:00. בעלי טלפונים סלולריים שלא מכוונים על "זמן רשת אוטומטי" או משתמשים שאינם בוטחים במנגנון העדכון האוטומטי יכולים לעדכן את השעה במכשיריהם באופן ידני. גם לאחר המעבר להגדרה ידנית, תמיד ניתן להשיב את המכשיר הנייד למצב סנכרון אוטומטי של התאריך והשעה

    בהלת העכברת | לאחר שהיו סגורים תקופה ממושכת עקב החשש מזיהום, אישר משרד הבריאות כי נחל יהודיה ובריכת המשושים בטוחים לרחצה. מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "אם לא תהיה תוכנית ממשלתית לטיפול בזיהומים האלה – בשנה הבאה נחזה באותו אירוע"

אתר ׳כלבו׳ חיפה – התפתחות דרמטית בבחירות: המועמד דוד עציוני יפרוש ככה״נ בשעות הקרובות ויעביר את תמיכתו לעינת קליש רותם. המהלך עשוי להתפרש כנקמה של עציוני בשר כחלון, שעציוני היה יועצו אך לא זכה בתמיכתו של הבוס לשעבר שבחר לתמוך בידידו הוותיק יהב

לבקשת נציג המשטרה הוארך אמש  מעצרם של שני החשודים הנוספים במעורבות בתאונת ה-״פגע וברח״ שארעה לפני שבוע בסמוך למושב ברכיה.אמש הסתיים בבית המשפט באשקלון דיון הארכת מעצרם של שני החשודים (21, 20) הנוספים במעורבות בתאונת ה-״פגע וברח״ שארעה לפני כשבוע, ביום שישי 19.10. כבוד השופט עידו כפכפי נעתר לבקשת חוקרי המשטרה והאריך את מעצרם של שני החשודים בחמישה (5) ימים, עד יום ד׳ 31.10 בשעה 13:30

פוליטי

חקירות נתניהו | הפרקליטות מתקשה לגבש כתב אישום בתיק 2000; מסתמן: תיק 1000 לא יכלול את רכיב השוחד

חדשות כאן חשף, כי בפרקליטות מסמנים קושי בגיבוש כתב אישום בתיק 2000, ע"פ הדיווח תיק 1000 הולך לכיוון של מרמה והפרת אמונים, אבל בתיק 2000 לא בטוח שאפשר למצוא דרך ביניים – זה יכול ללכת לשוחד או לכלום. נתניהו טען: ביצעתי מהלכי סרק.

סקר: במידה וסער יעמוד בראשות הליכוד; ינדדו מהמפלגה 5 מנדטים לבנט וליברמן

סקר חדשות עשר מצביע כי לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 30 מנדטים, ואילו בראשות גדעון סער – 25 מנדטים. כש-3 מנדטים עוברים לבית היהודי, ו-2 נוספים נודדים לישראל ביתנו

– ע"פ הסקר לו הבחירות היו נערכות היום, ונתניהו היה עומד בראשות מפלגת הליכוד – הליכוד במקום הראשון עם 30 מנדטים (לעומת 30 כיום), יש עתיד – 19 (11), הרשימה המשותפת – 14 (13), המחנה הציוני – 12 (24), הבית היהודי – 10 (8), מרץ – 8 (5), כולנו – 7 (10), יהדות התורה – 6 (6), ישראל ביתנו – 5 (6), מפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס – 5, ש"ס – 4 (7)

– ע"פ הסקר לו הבחירות היו נערכות היום, וסער היה עומד בראשות מפלגת הליכוד – הליכוד במקום הראשון עם 25 מנדטים (לעומת 30 כיום), יש עתיד – 19 (11), הרשימה המשותפת – 14 (13), הבית היהודי – 13 (8), המחנה הציוני – 12 (24), מרץ – 8 (5), כולנו – 7 (10), ישראל ביתנו – 7 (6), יהדות התורה – 6 (6), מפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס – 5, ש"ס – 4 (7)

    פסקת ההתגברות: היועמ"ש יגיע באופן חריג לישיבת ועדת השרים לחקיקה בכדי להביע את התנגדותו לחוק * היועמ"ש מתכוון להופיע היום לפני ועדת השרים לחקיקה בניסיון לשכנעה שלא לקדם את הצעת החוק העוקף את בג"צ בנושא המסתננים. לדעתו של היועמ"ש כי חקיקת חוק ובו פסקת התגברות צרה לעניין המסתננים תפגע במשטר החוקתי של ישראל ותסב נזק כבד לתדמיתה של מערכת המשפט הישראלית בעולם המערבי

בטחוני

שבת מתוחה בדרום: הג'יאהד האיסלאמי ירה לפחות 34 רקטות לעבר ישראל; אין נפגעים; חיל האוויר תקף בתגובה 87 מטרות של חמאס

34 רקטות נורו במהלך ליל שבת ושבת בבוקר מרצועת עזה, לעבר ישראל. 13 רקטות יורטו בידי מערכת כיפת ברזל, שתיים נפלו בשטח הרצועה והיתר בשטחים פתוחים. * הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, סראיא אל-קודס, קיבל על עצמו רשמית אחריות לשיגורים. והודיע כי אירועי סוף השבוע האחרון קיבלו את השם "נקמת אוקטובר". הארגון הכריז כי במהלך הפעילות נורו יותר מ-51 טילים ופצצות מרגמה. הפלוגות הדגישו שפלגי ההתנגדות לא יאפשרו לישראל להמשיך לתקוף את העם הפלסטיני * על פי דיווחים בעזה, הג'יהאד זועם על המצרים שהתעלמו מהם בשיחות האחרונות שקיימו בעזה * בחדשות כאן דווח בשם מקורות פלסטינים כי חמאס נתן אור ירוק לשיגור הרקטות של הג'יהאד האסלאמי, זאת בעקבות אי שביעות רצון מההצעה הישראלית להסדרה.

– בתגובה לירי הרקטות תקף חיל האוויר 87 מטרות חמאס ברצועה, כשמלבד שטחי אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה, מפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום הרצועה, הותקף גם בניין בן ארבע קומות המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי. הפלסטינים מדווחים כי גם בית החולים האינדונזי 'שיפע' שבצפון הרצועה נפגע בעקבות התקיפות * בצבא מסרו: "אנחנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה. חמאס לא ירה – אבל הוא אחראי וריבון"

– הג'יהאד האסלאמי: לנוכח המשך הרג חפים מפשע בדם קר והמשך שפיכות הדמים של האזרחים, ההתנגדות אינה יכולה לשבת בחיבוק ידיים. היא נהגה באיפוק זמן רב מתוך הערכה למאמצים לייצב את הפסקת האש. ההתנגדות הזהירה כמה פעמים מפני הישנות הפגיעה באזרחים, אך הכיבוש לא כיבד את החוקים * בכיר הג'יהאד האסלאמי בעזה חאלד אלבטש אמר כי אי אפשר שפשעים כמו הרג פלסטינים בהפגנות "בדרכי שלום" – ייוותרו ללא תגובה. "תגובת הזרוע הצבאית של הג'יהאד וההתנגדות היא נאמנות להבטחה להגן על תהלוכות השיבה ולנקום את דם השהידים"

– דובר חמאס טען כי מה שהתרחש בעזה הינה "תוקפנות ישראלית חמורה שבה מנסה הכיבוש לייצא את הבעיות הפנימיות שלו כלפי הרצועה".

האולטימטום של חמאס: 15 מיליון דולר במזומן מידי חודש או שהמצב יסלים; התאריך שננקב: יום חמישי הקרוב; הקבינט יתכנס במהלך היום

גורמים ממצרים ומהאו"ם מתווכים בין ישראל לארגונים בעזה במטרה להביא לרגיעה והפסקת אש. ארגון הטרור הציב בפני ישראל דרך מצרים תנאי לרגיעה ממושכת: הזרימו 15 מיליון דולר במזומן מדי חודש מקטר או שנחריף את האלימות בגדר. כך דווח ב'החדשות' * את הכסף הם דורשים במזומן, על מנת לעקוף את מנגנון התיאום והפיקוח הישראלי שהיה נהוג עד כה * התאריך שננקב: יום חמישי הקרוב. בישראל טרם גובשה החלטה אם להיענות לאיום או לסרב * היום (א') יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון שנקבע מראש והוא צפוי לעסוק גם במצב בדרום הארץ.

– גורם באחד מארגוני הטרור בעזה לאתר החדשות הערבי אלח'ליג און-ליין: "מצרים מנהלת מגעים מרוכזים מול ישראל וחמאס בניסיון לעצור הסלמה אפשרית. ישראל היא האחראית להסלמה ברצועה"

פרטים נוספים על ניסיון חטיפת החייל במהלך צעדות השיבה לפני שבועיים

שבועיים לאחר שדווח במהדורת החדשות שלנו הידיעה על ניסיון חטיפת חייל בגבול הרצועה שסוכל כאשר אחד משלושת הפלסטינים שחדר לשטח ישראל במהלך צעדות השיב טיפס על עמדת הצלפים כשלוחם מיחידת עילית קרא לו לעצור וכשלא נענה – נורה מטווח אפס, ועל פי החשד הפלסטיני ניסה לחטוף ללוחם את נשקו. מהדורת החדשות של מגפון חושפת פרטים נוספים מהאירוע שפרטיו הוסתרו מהציבור: בחסות עשן הצמיגים חדרו לשטח ישראל 25 פלסטינים אחרי שהרסו את הגדר. 3 מהם רצו לעבר העמדה. שני פלסטינים נורו מטווח של 10 מטרים כשניסו לטפס לעמדה לאחר נוהל מעצר חשוד. כשתצפיתן צבאי גילה פלסטיני שלישי עומד מתחת לעמדה בנקודה מתה מבחינת הצלפים. אזהרה שוגרה לעבר החיילים, אחד מהם שיפר את מיקומו וגילה את הפלסטיני במרחק של פחות ממטר ממנו כשהוא מנסה להקיף את העמדה ולהפתיעם מאחור. החייל ביצע נוהל מעצר חשוד. הפלסטיני שלף סכין הסתער על החייל וניסה לגנוב את נשקו. החייל נאבק בו השתחרר ממנו וחיסל אותו. * מבחינת הצבא זהו אירוע חמור ביותר בו כוח מבודד היה מוקף עשרות פלסטינים. היה יכול להסתיים אחרת לגמרי. לינץ' או חטיפה.

שלשה שבועות לאחר הפיגוע, המצוד נמשך: כוחות הביטחון נעצרו חשודים נוספים בסיוע לבריחת המחבל מברקן

כשלושה שבועות לאחר שרצח שנים בפיגוע במפעל בברקן, המחבל טרם נלכד. בפעילות בטול כרם נעצרו כמה חשודים שסייעו לבריחתו, לאחר שסייען נוסף נעצר מוקדם יותר השבוע. * בפיקוד מרכז הקימו כוח משימה ייעודי ללכידתו

    המתיחות בדרום: הלימוד בדרום צפויים להתקיים ברגיל; בבתי הספר התיכוניים מתכוונים להשבית את הלימודים * בפיקוד הדרום עשו הערכת מצב ובסיומה הוחלט על הסרת מגבלות ההתגוננות באזור עוטף עזה, כשבתי הספר ומערכות החינוך בישובי האזור צפויים לפעולם כרגיל, אך עם זאת בעקבות אירועי סוף השבוע החליטו נציגי ציבור בעוטף עזה להשבית את הלימודים בבתי־הספר התיכוניים באזור. בהודעה שנשלחה להורים נכתב: "אנו פונים להורים ומבקשים לשתף פעולה עם ההחלטה, כדי לנסות לשׂים סוף למלחמת ההתשה הבלתי־נסבלת שבה הפכנו כולנו להיות חיילים"

    צעדות השיבה: לפחות 4 הרוגים פלסטינים * כ-16 אלף פלסטינים הפגינו ביום שישי בשורת מוקדים על גבול הרצועה, חלקם השליך בקבוקי תבערה ורימונים, יידה אבנים והבעיר צמיגים. עשן צמיגים הורגש בקיבוץ כרם שלום. אולם הפעם בלי הרעשה כבדה של מוזיקה כמו בכל שבוע. * במהלך העימותים נהרגו 4 פלסטינים ונפצעו לפחות 180 * סוכנות הידיעות "קודס" פירסמה תיעוד ובו נראים פלסטינים מצליחים לחתוך את גדר התיל מול ישראל כשברקע נשמעים קולות של ירי ישראלי

    לפני ההסלמה בדרום: המצרים השיגו הבנות בין ישראל לחמאס לעצירת האלימות; הג'יאהד האיסלאמי התנגד * העיתון "אל חיאת" דיווח שהושגו הבנות, בתיווך מצרי, במטרה להוביל לרגיעה. לפי הפרסום, חמאס הסכים להפחית את האלימות בגבול כולל שיגור בלוני תבערה, חדירת גדר הגבול, ויידוי אבנים. כשתמורה הסכימה ישראל על הגדלת אזור הדיג, הזרמת סולר וחשמל לרצועה. עם זאת, חברי המשלחת הודיעו לצדדים כי לא מדובר בהסכם רגיעה וכי אין משמעות הדבר שתהלוכות השיבה ייעצרו * אתר פלסטיני דיווח מעזה כי חמאס הסכים לעצור את ההפגנות על הגדר ואילו הג'יהאד סרב תמורת הבטחות בלבד ודרש ליישמן. חמאס לא התכוון להכריז על כך בטרם ישכנע את הג'יהאד ובין שני הארגונים ניטש ויכוח בנושא, עד שלבסוף חמאס איים להכריז על כך חד צדדית

מדיני

לראשונה מזה 22 שנה: נתניהו וראש המוסד ערכו ביקור רשמי בעומאן ונפגשו עם שליט המדינה; אבו מאזן ביקר בעומאן ביום ראשון שעבר

רה"מ נתניהו וראש המוסד ביקרו בסולטנות עומאן, עמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים. נתניהו הוזמן לביקור על ידי שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד, לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות, וזהו המפגש הרשמי הראשון בדרג זה מאז שנת 1996. על הביקור הוטל איפול והצנזורה הצבאית הונחתה לפסול כל פרסום בנושא לפני נחיתתו בישראל

– השיחות בין נתניהו לשליט עומאן, החלו ביום חמישי בלילה, נמשכו שעות ארוכות והסתיימו לקראת השעה שש וחצי בבוקר ביום שישי. בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון ומספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון. * גם ראש המוסד, שהצטרף לביקור, ערך פגישות עם מקביליו

– ביום ראשון השבוע ערך הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס ביקור רשמי בן יומיים בעומאן. בראיון לתקשורת הפלסטינית אמר כי הביקור היה לצורך תיאום עמדות בסוגיות אזוריות ובכל הקשור להצגת העמדה הפלסטינית ביחס לתהליך המדיני.

– שר החוץ העומאני בראיון לתקשורת הממלכתית: אין לנו תכנית מוגדרת בעניין הסוגיה הפלסטינית. נתניהו ואבו מאזן באו לשמוע את דעותיו של הסולטאן – "איננו מתווכים בין ישראל לפלסטינים, זה התפקיד של האמריקנים, אבל אנחנו רואים את עצמנו כמי שיכולים לסייע. הסולטן קאבוס הציג לנתניהו ולאבו מאזן רעיונות, אולי נוכל לתת רעיונות שיהפכו את העסקה הזו למקובלת על הצדדים"

– עיתון "אלחיאת" דיווח בשם מקורות פלסטינים כי הפלסטינים הודיעו לסולטנות עומאן כי אינם רואים הזדמנות לחידוש התהליך המדיני, כל עוד ממשלת הימין הנוכחית נמצאת בשלטון בישראל

– שר החוץ של בחריין, ח'אלד בן אחמד, גיבה את המהלך של הסולטאן קאבוס לקבל את פניו של רה"מ נתניהו בעומאן: "בחריין מעולם לא הטילה דופי בתבונה של הסולטאן קאבוס ובניסיון שלו לסייע ולהשקיע מאמצים כדי לפתור את הסוגיה הפלסטינית. אנו מקווים שהמאמצים שלו יצליחו"

– בכיר חמאס, סאמי אבו זהרי: "קבלת הפנים של נתניהו בזירות ערביות שונות היא טעות גדולה. ישראל היא האויב והיא תישאר כזו עד שירושלים תוחזר ואדמת פלסטין תשוחרר"

– דובר ארגון הג'יהאד האסלאמי: "הנורמליזציה מכיוון המפרץ מעלה סימני שאלה גדולים. אנחנו קוראים לכל המפלגות והכוחות הערביים והארגונים שמסרבים לנורמליזציה להרים את קולם"

– דובר משרד החוץ האיראני: "אין ספק שהאומה הציונית מעוניינת ליצור פילוג בקרב המדיניות המוסלמיות, ומכסה על 70 שנה של גזל וטבח בתושבים הפלסטינים המדוכאים"

דיווח: השליח האמריקני יגיע השבוע לישראל – לקראת הצגה אפשרית של תוכנית טראמפ בחודשיים הקרובים

חדשות עשר מדווח מפי בכירים בבית הלבן כי השליח האמריקני לתהליך השלום, ג'ייסון גרינבלט, יגיע השבוע לביקור בישראל. וזאת, על רקע כוונת הבית הלבן להציג את תכנית השלום של הנשיא טראמפ בתוך חודשיים הקרובים.

    דיווח: הרש"פ שוקלת לחדש את מימון תשלום משכורות הפקידים ברצועת עזה * חדשות כאן דיווח בשם גורם בכיר באש"ף כי בהנהגה הפלסטינית שוקלים לחדש את מימון תשלום משכורות הפקידים ברצועת עזה. הגורם ציין שהצעד נובע מרצון הרשות ללחוץ על חמאס מבלי לפגוע בתושבים. * בשנה האחרונה הטיל אבו מאזן סנקציות על הרצועה, שכללו את הקיצוץ בתשלום המשכורות

    ירדן: מעולם לא התעורר ספק באשר למחוייבותנו להסכם השלום עם ישראל * ירדן מדגישה את מחוייבותה להסכם השלום עם ישראל, על אף החלטתה שלא להמשיך ולהחכיר לה את המובלעות ליד צופר וליד נהריים. שר החוץ הירדני איימן ספדי מבהיר כי ההחכרה היתה מלכתחילה צעד זמני ולכן נקבעה לו מסגרת זמן. "מעולם לא התעורר ספק באשר למחוייבותנו האיתנה להסכם" (רויטרס)

חוץ

הבהלה בארה"ב | נעצר חשוד במעורבות במשלוחי חבילות הנפץ לבכירי ממשל אובמה; טראמפ: "האירוע הזה הוא טרור שאין לו מקום בארצנו"

משרד המשפטים האמריקני אישר כי הבולשת הפדרלית עצרה חשוד במעורבות שליחת החבילות המסוכנות לבכירי המפלגה הדמוקרטית, החשוד מואשם בחמישה סעיפים שונים, ביניהם החזקה בלתי חוקית של נשק, העברת חומר נפץ בין מדינות שונות, שליחת חומרי נפץ ואיומים על נשיאים לשעבר, ואם יימצא אשם בהן – ייגזרו עליו עד 58 שנות מאסר. * בזירת המעצר של החשוד במעורבות שליחת החבילות החשודות כמטעני נפץ, נתפס רכב מסחרי שנטען כי הוא שייך לחשוד. על הרכב הופיעו כרזות ומדבקות שמזוהות עם הנשיא טראמפ והמפלגה הרפובליקנית

– בכיר במערכת אכיפת החוק אמר לרשת CNN כי על אחת החבילות החשודות, שנשלחו לבכירים המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית, נמצא DNA שעזר לחוקרים לזהות את החשוד * ע"פ הדיווח ברשת ABC: החשוד במעורבות בשליחת מעטפות הנפץ בארה"ב אותר בעזרת מעקב לשיחות הטלפון שלו.

– רשת CBS דיווחה כי חבילה חשודה נשלחה גם לסגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, רשת MSNBC דיווחה שחבילה נוספת נמצאה בניו יורק ויועדה לראש המודיעין הלאומי לשעבר, ג'יימס קלאפר

– ה-FBI קבע כי מעטפות הנפץ שנשלחו בימים האחרונים לא הכילו חומר ביולוגי

– הנשיא טראמפ: "רוצה לשבח את הגורמים השונים שעשו עבודה פנטסטית בכל הנוגע למעצר החשוד. אני יודע שהחשוד תומך בי אבל אני לא יודע יותר מזה". בהמשך אמר טראמפ: "אני שמח להודיע שרשויות החוק עצרו חשוד. האירוע הזה הוא טרור שאין לו מקום בארצנו".

פיגוע ירי אנטישמי במרכז קהילתי בארה"ב; לפחות 11 הרוגים; טראמפ: "מי שעושה דבר כזה צריך לקבל עונש מוות"

לפחות 11 בני אדם נהרגו בשבת בבוקר כשפעיל אנטישמי פתח בירי במהלך קריאת שם לתינוק שהתקיים במרכז קהילתי בפיטסבורג שבפנסילבניה בו שהו באותה שעה בין 60 ל-100 איש. הוא נתפס לאחר שהתבצר בקומה השלישית וצעק "כל היהודים האלה צריכים למות"

– היורה נכנס למרכז בשעה 10:00 בבוקר (שעון מקומי) הוא ירה למוות בארבעה בני אדם בקומת הכניסה, ולאחר מכן ירה למוות בארבעה נוספים במרתף. לאחר הירי, הוא עלה לקומה השלישית של המבנה הגדול, שם התבצר. כשהגיעו השוטרים לזירה, הוא ירה לעברם מהחלון ופצע ארבעה מהם. השוטרים הצליחו לפצוע אותו, ולאחר מכן הסתערו על המבנה והצליחו ללכוד את היורה שעל פי דיווחים זחל על הרצפה בעקבות פציעתו.

– נגד היורה האנטישמי הוגש כתב האישום הכולל 29 סעיפים, כשלדברי התובע הכללי של ארה"ב, ג'ף סשנס: "האישומים שיוגשו נגד מבצע הטבח יכולים להוביל לעונש מוות"

– נשיא ארה"ב, טראמפ: "מי שעושה דבר כזה צריך לקבל עונש מוות" לדבריו, "אנטישמיות מייצגת את החלק הדוחה ביותר בהיסטוריית האנושות. לא חשבנו שבתקופה הזו בהיסטוריה דבר כזה יכול לקרות. צריך למגר אנטישמיות ולהתעמת איתה"

– נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה: "על כולנו להיאבק בעליית האנטישמיות ובשיח השנאה נגד אלו שנראים, אוהבים או מתפללים אחרת. עלינו למנוע מאלו שרוצים לפגוע בחפים מפשע להשיג כלי נשק בכזו קלות"

טראמפ על הדיווח לפיו הסינים מצוטטים לשיחותיו בנייד: "אני כמעט שלא משתמש בטלפון סלולרי. מדובר בעוד פייק ניוז"

הנשיא האמריקני הכחיש את הדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו חיבתו לטלפונים סלולריים חושפת אותו להאזנות מצד גורמים עוינים "אני כמעט שלא משתמש בטלפון סלולרי, אני אוהב טלפונים קוויים. מדובר בעוד פייק ניוז" * כתבת ה"ניו יורק טיימס" הבהירה בראיון ל- MSNBC כי על אף הכחשותיו של טראמפ, היא עומדת מאחורי הדיווח בדבר ההאזנות הרוסיות והסיניות לשיחותיו של הנשיא.

בשל שיירת המהגרים: טראמפ הורה לשלוח קרוב לאלף חיילים לגבול מקסיקו

ארה"ב שוקלת שליחת כוחות צבא לגבול עם מקסיקו, על מנת לבלום שיירה שיצאה החודש מהונדורס ולטענת המארגנים מונה כ-7,000 אנשים, ע"פ הדיווח, הצבא צפוי להציב 1,000-800 חיילים בגבול עם מקסיקו. * טראמפ פנה למהגרים: "אלו מכם שבקרוואנים – חזרו למדינותיכם, אנו לא מאפשרים לאנשים להיכנס לארה"ב באופן בלתי חוקי. אם אתם רוצים – הגישו בקשה לאזרחות, כפי שעושים מיליוני אנשים אחרים" * בלחץ טראמפ: הציעה מקסיקו לשיירת המהגרים להישאר בשטחה ולהשתלב בשוק העבודה המקסיקני ולהכניס את ילדיהם למערכת החינוך, תוך דרישה שלא יתקרבו לגבולה הצפוני של המדינה

צרפת מנסה ליזום מפגש פיסגה בין טראמפ לפוטין בדבר עתידו של ההסכם לפירוק נשק גרעיני לטווח בינוני

נשיא צרפת ייפגש בקרוב עם עמיתיו מארה"ב ומרוסיה לדון בעתידו של ההסכם לפירוק נשק גרעיני לטווח בינוני, הסכם שטראמפ מתכוון לפרוש ממנו משום שלטענתו רוסיה מפרה אותו. כך סיכמו מקרון וטראמפ בשיחת טלפון * דובר הקרמלין: נשיא רוסיה פוטין דן עם מקבילו הצרפתי מקרון באפשרות לקיים בפריז מפגש פסגה בין רוסיה לארצות הברית * טראמפ ופוטין יבואו בחודש הבא לטקס בפריס לציון 100 שנה לסיומה של מלחה"ע הראשונה

– שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס תקף את איראן ורוסיה בנאום בבחריין: "אנחנו מתנגדים להפצה וניסוי של מערכות טילים, שמפרות הסכמות בינ"ל ומפיצות בצורה לא אחראית את האיומים הללו לסוריה, לבנון, תימן ומקומות אחרים. לא נעמוד מנגד כאשר המשטר האיראני מנסה להשיג נשק גרעיני"

פרשת העיתונאי הסעודי | טורקיה מבקשת את הסגרת של 18 החשודים; סעודיה מתנגדת

התביעה באיסטנבול הגישה בקשה לסעודיה שזו תסגיר לידיה את 18 החשודים במותו של העיתונאי ג'מאל ח'אשוקג'י. לפי משרד המשפטים הטורקי, הם מואשמים "ברצח בכוונת תחילה" * שר החוץ הסעודי דחה את בקשת טורקיה להסגרת החשודים ברצח חשוקג'י, והודיע כי החשודים יישפטו בסעודיה

– נשיא טורקיה, ארדואן אמר כי יש בידי טורקיה מידע ומסמכים נוספים על פרשת העיתונאי * העיתון הטורקי "יני שפק" דיווח כי החוקרים הטורקים מאמינים כי חלקים מגופתו של ג'מאל חשוקג'י נמצאים עדיין בטורקיה * המשטרה הטורקית שחוקרת את פרשת הרצח של חשוקג'י לקחה דגימה ממקור מים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול

– רוסיה: "מברכים על חקירת רצח ג'מאל חאשוקג'י. לא צריכה להיות סיבה להטיל ספק בהצהרת סעודיה כי משפחת המלוכה אינה מעורבת בפרשה"

– במהלך פסגה שערכו המנהיגים בנוגע למתיחות בסוריה שיתף נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שיתף את מנהיגי צרפת, גרמניה ורוסיה בפרטים אודות פרשת העיתונאי

– נשיא צרפת שוחח עם קנצלרית גרמניה בנוגע להשלכות פרשת העיתונאי. גרמניה התחייבה לעצור את ייצוא הנשק הגרמני לממלכה, עד שיינתן הסבר למות העיתונאי. אך מנגד, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר כי אין קשר בין מכירת נשק לסעודיה לפרשת העיתונאי.

דיווח: "ראש המודיעין הסעודי דן עם גורם ישראלי בהפלת המשטר באיראן"

ה"דיילי ביסט" מדווח כי היועץ לביטחון לאומי האמריקני לשעבר, מייקל פלין, נפגש בתחילת השנה שעברה עם בכ ראש המודיעין הסעודי, אחמד אל-אסירי שפוטר בגלל מעורבותו בפרשת העיתונאי, בכדי לדון בהפלת המשטר באיראן. במפגישות נכח כם יועץ אסטרטגי ישראלי שמתמחה במדיה חברתית ובאיסוף מידע מודיעיני שנחקר במסגרת חקירת המעורבות הזרה בבחירות בארה"ב

    צרפת גירשה דיפלומט איראני בתגובה לניסיון המשטר בטהראן להוציא אל הפועל פיגוע בכנס של האופוזיציה האיראנית, שהתקיים בפריז לפני כחצי שנה

    טראמפ הטיל סנקציות חדשות נגד חיזבאללה * נשיא ארצות הברית חתם על חוק המחריף את העיצומים האמריקניים על ארגון חזבאללה. בנאומו באירוע בבית הלבן לציון 35 שנים לפיגוע התופת בביירות שבו נהרגו 241 נחתים אמריקנים אמר טראמפ כי "חיזבאללה שני רק לאל-קאעידה מבחינת מספרם של האמריקנים שידיו גואלו בדמם"

    ירדן: אוטובוס תלמידים נקלע לשיטפון בים המלח; לפחות 21 נהרגו רובם ילדים * לפחות 21 בני אדם שהשתתפו בטיול בית ספר ירדני נהרגו ביום חמישי בשיטפון שפקד את הצד הירדני של ים המלח. 22 בני אדם נפצעו ועוד כמה מוגדרים נעדרים. * אוטובוס עם 37 תלמידים ושבעה מורים מלווים נסעו באוטובוס ליד ים המלח כשגשמים עזים ירדו באזור. עד ראייה סיפר שהאוטובוס שבו נסעו התלמידים ומוריהם נסחף במים. * מלך ירדן עבדאללה השני הודיע על ביטול ביקורו הממלכתי בבחריין ועל חזרתו לעמאן בעקבות האסון בממלכה. הממשלה הירדנית הודיעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעקבות האירוע.

    סוריה: המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח על 41 הרוגים בשורות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים שנתמכים בידי ארה"ב, בעקבות תקיפה של דאעש במזרח סוריה. בדיווח נטען שהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב נגד דאעש לא סייעה לכוחות, והארגון הצליח להחזיר לעצמו שטחים בשתי עיירות באזור

    – נשיא רוסיה פוטין שוחח עם נשיא טורקיה ארדואן באיסטנבול לקראת שיחות רחבות בנושא סוריה, בהשתתפות קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת מקרון

    – קצין בדרגת עקיד בצבא הסורי שאחראי על מחסני הנשק הכימי, נהרג מירי שבוצע לעבר רכבו. לאחר שיצא מדמשק לעבר העיר לטקיה, ועל פי עדי ראיה, בכביש המהיר נורו לעברם עשרות קליעים מכיוון מחנה השייך למודיעין הצבאי. כך דווח באתר החדשות "זמאן אל-וואסל"

    – דיווח: חיזבאללה ואיראן חזרו בחשאיות לדרום סוריה * הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ארבעה חודשים לאחר נסיגתם מדרום סוריה, שבו חיזבאללה וכוחות הנתמכים על ידי איראן לאזור. מקורות מסרו כי ארגון הטרור הקים כוחות תחת שמות בדויים וכי הם מונים יותר מ-1,600 פעילים שגויסו תמורת שכר של 300 דולר בחודש (וואלה)

    סין: מספר ההרוגים באסון קריסת מכרה הפחם עלה ל-11. על פי ההערכות עשרה כורים עדיין לכודים במקום

    רוסיה: שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB) מסרו כי הם עצרו שישה חברים בארגון דאע"ש שתכננו פיגוע במוסקבה, כך דווח בסוכנויות הידיעות הרוסיות. לדבריהם, השישה תכננו להשתמש באקדחים ומטעני נפץ מאולתרים, והם הונחו על ידי חברי דאע"ש הנמצאים בסוריה

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן