Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום ראשון ה-04 בנובמבר 2018

כותרות המהדורה שישה הרוגים בתאונת דרכים קשה בין מיניבוס למשאית על פני כביש 90 (חדשות) עשרות אלפים הגיעו לעצרת הזיכרון בכיכר רבין. נאומיהם ל חברי הכנסת צחי הנגבי ויאיר לפיד התקבלו בצופרים ושריקות בוז (חדשות) יום שישי שקט יחסית בגבול עזה: המפגינים שמרו מרחק מהגדר; משלחת מצרית הגיעה לאחד ממוקדי החיכוך (בטחוני)     בכיר בחמאס […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

שישה הרוגים בתאונת דרכים קשה בין מיניבוס למשאית על פני כביש 90 (חדשות)

עשרות אלפים הגיעו לעצרת הזיכרון בכיכר רבין. נאומיהם ל חברי הכנסת צחי הנגבי ויאיר לפיד התקבלו בצופרים ושריקות בוז (חדשות)

יום שישי שקט יחסית בגבול עזה: המפגינים שמרו מרחק מהגדר; משלחת מצרית הגיעה לאחד ממוקדי החיכוך (בטחוני)

    בכיר בחמאס מאיים: אם המצור ימשיך להתארך, אתם תראו בחורף את מה שלא ראיתם בקיץ (בטחוני)

    דיווח: טיוטת הסכם הפשרה בין ישראל לחמאס – הסרת המצור תמורת רגיעה (מדיני)

    ממשל טראמפ הכריז על השבת הסנקציות שהוסרו מאיראן כחלק מהסכם הגרעין – החל מיום שני (חוץ)

    צפון קוריאה מאיימת: אם ארה"ב לא תבטל את הסנקציות – נחדש את תוכנית הגרעין (חוץ)

    ספרד: התביעה מתכוונת לדרוש עונשי מאסר כבדים למנהיגים הקטלונים (חוץ)

    ארדואן: ההוראה להרוג את העיתונאי הסעודי באה מדרגים גבוהים בסעודיה אך לא בית המלוכה (חוץ)

    הצעת חוק: סנקציות נגד הורים שיסרבו לחסן את ילדיהם (בריאות)

    צלם חילוני שסיקר את הפגנת החרדים בבני ברק נגד הגיוס: המפגינים לא נקטו באלימות, לא אבנים, לא צמיגים בוערים. המפגינים יושבים על הכביש, משלבים ידיים זה בזה, וקוראים: "נמות ולא נתגייס" ו"לכלא ולא לצבא"; מי שנקטו באלימות היו השוטרים (חרדים)

תחזית מזג האוויר

היום(ראשון):  בוקרמעונןחלקיתבהירבעננותגבוההובינונית. תנשברוחמזרחיתצפוןמזרחית 17-23 קמ"ש, משבירוח 36 קמ"ש.

צהריים מעונןחלקיתעםגשמיםמקומייםמלוויםסופותרעמיםבצפוןהארץומישורהחוף. הטמפרטורות ירדו. תנשב רוח צפון מערבית 17-23 קמ"ש. משבי רוח 36 קמ"ש.

מצב ים התיכוןנוח, גובהגליםבתלאביב 40-90 ס"מ, טמפרטורתפניהיםהתיכון 25 מעלות.

אזהרות מטאורולוגיותסכנתשיטפונותבנחליהדרוםוהמזרח.

שני(5/11) בוקרמעונןחלקיתעםגשמיםמקומייםמלוויםסופותרעמיםבאזוריםשוניםבארץ. תנשברוחמשתנה 11-17 קמ"ש, משבירוח 24 קמ"ש.

שלישי(6/11): טמפ' רגילותלעונה.

טפטוף עד גשם מקומי קל במרכז הארץ.

רביעי(7/11): טמפ' רגילותלעונה.

חמישי(8/11): טמפ' רגילותלעונה.

שישי(9/11): טמפ' רגילותלעונה.

גשם קל באזורים שונים בארץ

חדשות

תאונת דרכים קשה אירעה ב-05:50 הבוקר, על פני כביש 90 בין משאית למיניבוס צפונית לצומת פצאל3בתאונה נהרגו 6 בני אדם,ונפצעו 4 – 1 במצב קשה ועוד 2 במצב בינוני -1 במצב קל. הפצועים פונו מהמקום על ידי מסוק חיל האוויר  

עשרות אלפים השתתפו אמש (מוצ"ש) בעצרת הזיכרון ה – 23 לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין שנרצח מירי אקדח. נאומיהם של ח"כ צחי הנגבי וח"כ יאיר לפיד נתקלו בשריקות וצעקות בוז. הקהל דרש מהנגבי להתנצל ומשלא עשה כך, נשרקו לעברו שריקות בוז, צופרי זמבורות ומשרוקיות. כשלפי אמר: אנחנו (יש עתיד) לא שמאל, נשרקו לעברו קריאות בוז (מגפון ניוז)

כמאתיים חרדים הפגינו אמש בירושלים נגד מעצר בנות דתיות לכלא הצבאי בניסיון לגייסן בכפייה * חרדים הפגינו אמש (מוצ"ש) בירושלים נגד מעצר 4 בנות דתיות בגין סירובם להתגייס לצבא. המפגינים חסמו את נתיב הרכבת הקלה בירושלים, בצומת הרחובות חיים בר לב ושבטי ישראל. 6 מפגינים נעצרו. * לטענתם ההפגנה נערכה על רקע כרסום מתמשך בהסדר הפטור מגיוס גם כלפי בנות חרדיות, כאשר רשויות הצבא מערימות קשיים בקבלת הפטור ודורשים במקרים רבים התייצבות אישית, ועל רקע המרת הפטור המוחלט מגיוס למגישות התצהיר וכפי שהיה נהוג בעבר, לדיחוי מותנה למשך שנתיים כשרק לאחר מכן הוא נהפך לפטור מוחלט כוח משטרה שהגיע למקום פיזר את המפגינים. במהלך הפיזור, נעצרו 6 מפגינים והם הועברו לחקירה  (אידישע פוסט)

בסמוך ל02:00 לפנות בוקר דווח למשטרת ישראל אודות אירוע ירי ברחוב שנקר בחולון. כוחות משטרה וגורמי הצלה הוזעקו למקום. הפצוע (22, חולון) פונה במצב בינוני (עפ"י גורמי רפואה) לבית חולים איכילוב.ן לדברי המשטרה הרקע לאירוע נבדק. הכיוון הוא פלילי

אמש, בסמוך ל – 22:00, בכפר טורעאן פרצה קטטה בין שתי משפחות על רקע הבחירות לרשות המקומית. במהלך הקטטה נזרקו אבנים והתגודדו מאות מעורבים משתי המשפחות.כוחות משטרה שפעלו בכפר עצרו עד 3 חשודים (שנות ה-20 טורעאן) במעורבות באירועים האלימים

בנוסף התקבל דיווח שלבית החולים פוריה בטבריה התפנו 2 פצועי ירי(13,29 טורעאן) במצב קל(ע"פ גורמי רפואה). נסיבות פציעת השניים טרם ברורות.

לאורך שעות הלילה פעלו שוטרי משטרת ישראל בכפר ועצרו סה"כ  10 מעורבים באירועים האלימים שפרצו בשעות הלילה, כלל העצורים נמצאים בבימ"ש שלום נצרת בדיונים בבקשה להאריך את מעצרם

בטחוני

יום שישי שקט יחסית בגבול עזה: המפגינים שמרו מרחק מהגדר; משלחת מצרית הגיעה לאחד ממוקדי החיכוך

כ-10,000 פלסטינים השתתפו ביום שישי בהפגנות שהתרחשו בכמה מוקדים סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. ההפגנות החלו מוקדם מהרגיל, ורוב המפגינים שמרו על מרחק מגדר המערכת ונותרו בעיקר באזור המאהלים המרוחקים כ-700 מטר ממנה, חלק יידו אבנים אך לא נרשמו תקריות חריגות מעבר לכך * בעזה דיווחו על כ-30 נפגעים, 7 מהם מאש חיה.

– חברי המשלחת הביטחונית המצרית הגיעו לאזור ההפגנות בג'באליא שבצפון הרצועה, כדי לוודא שחמאס שומר על ריסון ומקפיד על מרחק בין המפגינים לגדר. ולאחמ"כ התקשרו לבכירי חמאס ושיבחו את האיפוק הרב בהתנהלות של המשתתפים בהפגנות של צעדות השיבה. * על פי מקורות בעזה המשלחת המצרית עמדה אתמול בקשר ישיר עם הצד הישראלי בזמן הפגנות הגדר לאורך גבול הרצועה, כדי לוודא שהירי מכיוונה של ישראל לעבר המפגינים מרוסן אף הוא.

– הצוות המארגן את ההפגנות בגבול רצועת עזה: "במהלך התקופה הקרובה הצעדות הולכות להיות עוצמתיות יותר. עם זאת, אנחנו דבקים בניסיון לשמור עליהן כצעדות שלוות. אנו קוראים לאנשינו להשתתף בצעדות יום השישי הבאות שייקראו 'הצעדה נמשכת'"

– מקורות פלסטינים: מצרים ביקשה מחמאס לשמור על ריסון בגבול עם ישראל גם למשך השבוע הבא לרבות ההפגנות המתוכננות ביום שישי הבא והיא פועלת להביא לביטול ההפגנה השבועית הנערכת בימי שני בצפון רצועת עזה מול חוף זיקים.

בכיר בחמאס מאיים: אם המצור ימשיך להתארך, אתם תראו בחורף את מה שלא ראיתם בקיץ

ח'ליל אל-חיה, בכיר חמאס, נאם במהלך ההפגנות בגבול הרצועה: "בישראל נחים לקראת עונת החורף. אנחנו אומרים להם: 'אם הצעדות יימשכו והמצור ימשיך להתארך, אתם תראו בחורף את מה שלא ראיתם בקיץ" * גורם מדיני בכיר התייחס לאפשרות ששיחות ההסדרה יכשלו "אם זה מתפוצץ, אנחנו ערוכים להפעיל הרבה מאוד כוח"

4 שבועות לאחר הפיגוע: המצוד אחר המחבל מברקן עדיין נמשך

מחסומים זמניים נפרסו אתמול בבוקר בכניסה לטול כרם ובוצע בידוק לכלי רכב בניסיון לאתר את המחבל שביצע את פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן לפני קרוב לחודש בו נהרגו 2. לבני משפחתה של אחת הנרצחות בפיגוע נודע כי מאות פלסטינים הגיעו לעצרת תמיכה ליד בית המחבל בכפר שוויכה – "למה הבית של המחבל עדיין עומד ויש להם איפה לעמוד ולהפגין

במהלך הלילה עצרו כוחותינו וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט‏

בין החשודים נעצר חשוד אשר השליך בקבוק תבערה לעבר כוחותינו לפני מספר ימים במהלך פעילות בכפר עזון שבמרחב החטיבה המרחבית ״אפרים״. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט


מדיני

דיווח: טיוטת הסכם הפשרה בין ישראל לחמאס – הסרת המצור תמורת רגיעה

על רקע הרגיעה היחסית בהפגנות אתמול על גבול עזה, פרסם העיתון הלבנוני אל-אחבאר את פרטי טיוטת ההסכם המתגבש בין ישראל לחמאס, עם זאת, מקורות פלסטיניים מסרו כי אין מדובר בהסכם הפסקת אש אלא הבנות של שקט תמורת שקט. * ע"פ הדיווח ההסכם כולל בין היתר התחייבות של הארגון לרסן את האלימות ולהגביל את פעולות המחאה בגבול עזה. ובתמורה, המעברים לרצועה ייפתחו באופן קבוע, סחורות ודלקים יוכנסו, יוגדל מרחב הדיג, בעיית המשכורות תיפתר בהסכמת הרש״פ ובסיוע של קטאר. בנוסף, מצרים תפעל לחידוש המגעים בין ישראל לחמאס בנוגע לעסקת חילופי השבויים ולהשגת הפסקת אש למשך 3 שנים בחסות בין-לאומית.

– ע"פ הדיווח באל-אחבאר המתווה כולל גם אישורים ל-5,000 פלסטינים בני פחות מ-40 מעזה לעבוד בשטח ישראל, אולם גורם מדיני טען כי אינו נכון, מאחר וישראל דוחה את האפשרות של הכנסת פועלים פלסטינים מעזה בשל התנגדות מפורשת של השב"כ.

– גורמים מדיניים מעריכים שאם מגמת השקט ברצועת עזה תימשך אפשר יהיה להגיד שאנחנו בדרך להפסקת אש, וישראל תכשיר את העברת המשכורות. גורם מדיני בכיר הדגיש שישראל לא תתפשר על מנגנוני פיקוח כדי לוודא שהכסף לא יגיע לטרור. לדבריו, "עדיף שהנשיא הפלסטיני אבו מאזן הוא זה שיהיה אחראי על הכסף הקטארי ויעביר אותו לעזה. כרגע יש נכונות קטארית. צריך לוודא שכספי המשכורות לא יגיעו לגורמי טרור וגם זה כפוף לתוצאות המאמצים להביא לרגיעה"

בצל הדיווחים על הסדרה עם חמאס: אבו מאזן נפגש עם נשיא מצרים

לאחר שסירב לפגוש את ראש המודיעין המצרי לפני כמה שבועות, נועד יו"ר הרשות הפלסטינית המתנגד החריף ביותר לרגיעה עם נשיא מצרים לראשונה מזה שנה. בנוסף לשניים השתתפו בפגישה גם ראש המודיעין המצרי, והאחראים מטעם הרשות הפלסטינית למגעים לפיוס – בכיר הפתח עזאם אל-אחמד והשר לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח.* בהודעת הסיכום הרשמית שפורסמה לאחר הפגישה נמסר כי הצדדים דנו בהתפתחויות במזרח התיכון ובזירה הפלסטינית. אבו מאזן הודה למאמצי מצרים, ואמר כי חשוב שהתיאום בין הצדדים יימשך

– בכיר פת"ח עזאם אל-אחמד שהשתתף בפגישה: "ההבנות בעזה הן לא הסכם רגיעה כולל, שהנו בסמכותה של ההנהגה הפלסטינית ובראשה אבו מאזן"

גורם מדיני בכיר מעריך: בקרוב מדינות נוספות יעבירו את השגרירויות שלהן לירושלים

גורם מדיני בכיר מעריך כי בקרוב מדינות נוספות, נוסף לארה"ב וברזיל, יעבירו את השגרירויות שלהן לירושלים וכנראה שהראשונה שבהן תהיה צ'כיה

– דובר החמאס, סאמי אבו זוהרי, על כוונת ברזיל להעביר את השגרירות שלה לירושלים: "החלטת הנשיא הברזילאי להעביר את השגרירות של מדינתו מתל אביב לירושלים אינה מקובלת. אנחנו קוראים לו לסגת מהחלטתו – הצעד הזה הוא צעד עוין לעם הפלסטיני ולאומה הערבית" 

חוץ

ממשל טראמפ הכריז על השבת הסנקציות שהוסרו מאיראן כחלק מהסכם הגרעין – החל מיום שני

אחרי שנשיא ארצות הברית הכריז מוקדם יותר השנה על נסיגת ארצו מהסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות, שר החוץ ושר האוצר האמריקנים הודיעו על השבת הסנקציות שהוסרו כשההסכם נחתם. – "חברות שיפרו את הסנקציות יאבדו את היכולת לעשות עסקים עם ארה"ב" * הסנקציות יוטלו על יותר מ-700 אישים וארגונים באיראן, על מטוסים, ספינות ומרכזי מסחר של איראן, ויכללו גם הגבלות על ייצוא הנפט, ניתוק ממערכת הסליקה הפיננסית הבינלאומית (SWIFT). * הסנקציות יוסרו רק כשטהראן תפסיק את מעורבותה הצבאית בסוריה ותעצור את תוכניתה הגרעינית. * חרף סבב העיצומים, שמונה מדינות שמתבססות מאוד על הנפט האיראני יקבלו היתר זמני להמשיך ולייבא נפט מאיראן, בין המדינות הודו, קוריאה הדרומית, טורקיה, עיראק, סין ויפן.

– פקיד בכיר אמריקני: "ארצות הברית מאמינה שאספקת הנפט הגלובלית תעלה בשנה הבאה, מה שיקל על מדינות אחרות לקצץ לחלוטין את ייבוא הנפט מאיראן".

– דובר משרד החוץ בטהראן בתגובה לסנקציות: "איראן לא חוששת מהן. ארה"ב לא תוכל לפגוע בעם האיראני, יש לנו את היכולת לנהל את הכלכלה שלנו למרות הסנקציות"

– האיחוד האירופי הצר על ההחלטה להטיל את הסנקציות.

– המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי: "כשפוליטיקאים אמריקנים אומרים שסנקציות נגד איראן הן אמצעי חדש, הם למעשה מבצעים הונאה על עצמם או על העם האמריקני, משום שסנקציות היו קיימות תמיד מאז המהפכה". לדבריו, "ארה"ב כשלה בתוכניתה להשיג שליטה על איראן ולא הצליחה להתמודד עם האתגר האיראני ב-40 השנים האחרונות"

    יומיים לפני כניסת הסנקציות | שר ההגנה האיראני: "התחלנו בייצור המוני של מטוס קרב חדש" * על רקע חידוש הסנקציות האמריקניות נגד איראן, בטהראן הכריזו על חנוכת קו ייצור של מטוס קרב חדש. גורמים במדינה הסבירו כי "הם ייכנסו לשימוש צבאי בקרוב". יש הטוענים כי מדובר בהעתק של דגם אמריקאי משנות ה-60

צפון קוריאה מאיימת: אם ארה"ב לא תבטל את הסנקציות – נחדש את תוכנית הגרעין

שר החוץ של קוריאה הצפונית הזהיר כי מדינתו עשויה לחדש את תוכנית הגרעין שלה אם ארצות הברית לא תסיר את הסנקציות הכלכליות שהטילה עליה. "ארה"ב חושבת שהסנקציות והלחץ החוזרים שלה יביאו לנטרול מנשק גרעיני, איננו יכולים שלא לצחוק נוכח רעיונות טיפשיים כאלו… שיפור היחסים והסנקציות אינם תואמים זה לזה". * בהודעה לא איימה פיונגיאנג להפסיק את המשא ומתן בין המנהיג קים ג'ונג און לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אך עם זאת, היא האשימה את וושינגטון בדרדור המחויבויות שאליהן הגיעו השניים בפסגה שנערכה ביוני בסינגפור, ובה דנו בפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני.

רוסיה וקובה קראו לארה"ב לשקול את כוונתה לסגת מהסכם בקרת הנשק מ-1988

בהצהרה משותפת של נשיאי רוסיה וקובה, קוראים השניים לארצות הברית לשקול מחדש את כוונתה לפרוש מההסכם לפירוק נשק גרעיני לטווח בינוני (INF), עליו חתמו וושינגטון ומוסקבה לפני כשלושים שנה, באומרן שיהיו לפרישה זו השלכות שליליות על הביטחון הבינלאומי. * כזכור, בוושינגטון מעוניינים לפרוש מההסכם בטענה שרוסיה הפרה את תנאיו מספר פעמים

– שר החוץ הרוסי לברוב אמר כי ההצעות הרוסיות לצמצום הסיכויים לתקריות צבאיות בינה לבין מדינות אירופה וצפון אמריקה – עדיין בתוקף. עוד אמר כי מוסקבה מוכנה לשוחח עם האמריקנים על שימור הסכם בקרת הנשק הגרעיני, ממנו הודיעה האחרונה כי תפרוש

– עוזרו של נשיא רוסיה: "פוטין וטראמפ יערכו פגישה ממושכת ומשמעותית בשולי פסגת הG-20 שתתקיים בהמשך החודש בארגנטינה". שני המנהיגים צפויים להיפגש בפריז בעוד כשבוע וחצי, בשולי אירוע לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה

ספרד: התביעה מתכוונת לדרוש עונשי מאסר כבדים למנהיגים הקטלונים

התובע הכללי של ספרד אמר כי בכוונתו לדרוש עונשי מאסר כבדים למנהיגים הקטלונים ש"פעלו למען עצמאותו של החבל תוך שהם קוראים למרד, לחוסר ציות ולהשתלטות על כספים". התובע הודיע כי ידרוש לגזור על סגן נשיא החבל, אוריול ז'ונקרס, את העונש המקסימלי הקבוע בחוק על עבירות אלו – 25 שנות מאסר

ארדואן: ההוראה להרוג את העיתונאי הסעודי באה מדרגים גבוהים בסעודיה אך לא בית המלוכה

בטור שפרסם ב"וושינגטון פוסט" הבהיר נשיא טורקיה כי אין הוא חושב שמלך סעודיה סלמאן הוא זה שהורה לרצוח את חאשוקג'י, אולם הביע אכזבה מניסיונות גורמים במדינה לטייח את המקרה – "מישהו בדרג גבוה במדינה אחראי, אך לא בית המלוכה". לדבריו "בריאד עדיין מסרבים לענות על שאלות". לדבריו, "לנו ולסעודיה יחסים ידידותיים, אך מערכת היחסים הארוכה שלנו עם ריאד לא תגרום לנו להעלים עין מהרצח"

– ברקע דיווחים כי נתניהו הגן על יורש העצר בן סלמן במהלך שיחות עם בכירים בארה"ב, התייחס ראש הממשלה לראשונה באופן ישיר לרצח העיתונאי הסעודי במהלך מפגש בבולגריה. "מה שאירע בקונסוליה באיסנטבול היה נוראי ויש לטפל בכך באופן הראוי", אך הבהיר כי ישנה חשיבות רבה ליציבות סעודיה – "הבעיה הגדולה יותר היא מצד איראן".

    ראש ממשלת אירלנד: "לא חשוב מה יקרה, לא נסכים לקבל גבול מדיני קשיח עם צפון אירלנד

    נחשף: בנו של הצורר הנאצי אייכמן ימ"ש חי בארגנטינה * תחקיר שפורסם ב'דיילי מייל' הבריטי חושף כי אחד הבנים של פושע המלחמה הנאצי עדיין בחיים: "סיפר לילדיו כי היטלר (ימ"ש) רדף את היהודים כיוון שהם זממו להפוך את הגרמנים לעקרים" (חדשות20)

    אפגניסטן: חייל אמריקני נהרג במתקפת טרור שבוצעה על ידי חייל בצבא האפגני

    ארה"ב: הנשיא טראמפ קרא לאזרחי ניו יורק להצביע לחבר הקונגרס ג'ון פאסו בבחירות האמצע לקונגרס האמריקני, שכן יריבו הפוליטי אנטוניו דלגדו, המועמד הדמוקרטי לקונגרס, הוא "בעד איראן ואנטי ישראל"

    – נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי מהגרים אשר יידו אבנים על חיילים אמריקנים ייעצרו, אך לא תפתח אש חיה לעברם. זאת, לאחר שאתמול הנשיא טען כי אמר לחיילים לשקול שימוש בנשק חם נגד זריקת אבנים של מהגרים "כי זה כמו ירי"

    אתיופיה: הפרלמנט של מדינת "אומות ועמי הדרום" אישר את בקשת מחוז סידמה להכרה כמדינה נפרדת. זו תהיה המדינה העשירית תחת השלטון הפדרלי באדיס אבבה, שבשנת 1996 חילק את אתיופיה לתשע מדינות על בסיס אתני ושני מחוזות מנהליים נוספים

    בריטניה: הקבינט צפוי להתכנס ביום שלישי על מנת לדון בתוכנית הברקזיט של ראשת הממשלה תרזה מיי

    הודו: אלמונים התנקשו בפוליטיקאי ההודי אניל פריהר, מזכ"ל מפלגת השלטון ההודית, ובאחיו, סמוך לביתם שבמדינת קשמיר. הרשויות בהודו הטילו עוצר על האזור ומסרו כי פתחו בחקירת האירוע. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי פריהר היה מנהיג מתון ומשפיע באזור וכן כי היה לו בסיס תמיכה ניכר, גם בקרב מוסלמים

    מצרים: לפחות 7 נהרגו במתקפת ירי על אוטובוס במצרים * לפחות שבעה בני אדם נהרגו ועוד 14 נפצעו במתקפת ירי על אוטובוס בו נסעו בני העדה הקופטית בעמק הנילוס * דעא"ש נטל אחריות לפיגוע * הנשיא א-סיסי הצביע צער על הקורבנות והבטיח "לדחוף את הקמפיין נגד החמושים"

    – מטוס קרב רוסי התרסק במהלך טיסת אימון בחצי האי סיני * מטוס קרב מדגם מיג-29M של חיל האוויר המצרי התרסק במהלך טיסת אימונים, הטייס המצרי הצליח להיפלט מהמטוס בשלום. לפי הדיווח, דגם ה-29M הועבר השנה למצרים כחלק מחוזה שנחתם בינה לבין "תאגיד המטוסים המאוחד" הרוסי

    דרום סודאן: 2 מקורבים למנהיג המורדים במדינה ריק מצ'אר, שוחררו מהכלא וזאת לאחר שבחודש פברואר נגזר על השניים עונש מוות. הנשיא סלבה קייר הכריז על שחרורם בנאום שנשא שלשום, לציון הסכם השלום בין הממשל לכוחות המורדים

    סוריה: דיווח: כ-15 בני אדם נהרגו בדיר א-זור שבצפון מזרח סוריה במהלך תקיפה של הקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב

בריאות

הצעת חוק: סנקציות נגד הורים שיסרבו לחסן את ילדיהם

ועדת השרים לחקיקה תדון היום בהצעת חוק החיסונים, המתווה בפעם הראשונה מדיניות לאומית בנושא זה ומספקת כלים להתמודד עם הורים "סרבני חיסונים". על פי ההצעה, יעקוב משרד הבריאות אחר ילדים שלא חוסנו ויתריע על כך לפני הוריהם. הורים שיסרבו לחסן את ילדיהם יסתכנו בשלילת נקודות זיכוי במס

כלכלה

מלחמת הסחר | סגן שר המסחר הסיני: מוכנים לפתור את משבר המסחר עם ארצות הברית

סגן שר המסחר הסיני, וואנג בינגנאן, התייחס למלחמת הסחר בין ארה"ב למדינתו, ואמר כי לבייג'ינג יש את הנכונות לפתור את המחלוקות עם וושינגטון באמצעות שיחות הדדיות

 

 

 

 

   

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן