Skip to content

או לה לה! יפתח עם הסרט "שובו של הגיבור"

הפסטיבל הרביעי לקומדיות צרפתיות יפתח ברחבי הארץ ב-14 בנובמבר, 2018, עם הקומדיה החדשה של הבמאי לורן טיראר, ובנוכחותו של התסריטאי גרגואר וינרון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל או לה לה! חוזר במהדורה הרביעית עם מיטב הקומדיות הצרפתיות העכשוויות, לצד קלאסיקות בלתי נשכחות.

במהלך הפסטיבל יוצגו 21 סרטים חדשים וקלאסיים. התסריטאי גרגואר וינרון, יגיע כדי להציג את סרטו האחרון, שיהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל: "שובו של הגיבור" – קומדיה תקופתית המתרחשת בימי מלחמות נפוליאון, ונראה כמו אופרטה משעשעת, כששני גיבורים המתעבים אחד את השני כלפי חוץ מסתירים משיכה גדולה אחד כלפי השני. הסרט בכיכובם של ז'אן דוז'רדן ו-מלאני לורן, שניים מהכוכבים הזוהרים ביותר בקולנוע הצרפתי הממלאים את המסך בהומור, בשנינות ובצרפתיות מענגת. וינרון מהכותבים הקומיים הנחשבים בצרפת שכתב את התסריט עם במאי הסרט לורן טיראר, יעביר גם סדנת כתיבה קומית ליוצרים ישראליים. לכבוד ביקורו, יוקרן עוד אחד מהסרטים הקודמים הזכורים לטובה של וינרון וטיראר: "מולייר", בכיכובם של רומן דורי ו-פבריס לוקיני.

מתוך הסרט "שובו של הגיבור" (באדיבות עדן סינמה)

סרט הנעילה של הפסטיבל הוא הקומדיה האחרונה של היוצר הצרפתי המצליח ביותר – דני בון, "משפחה בהפתעה". בון חוזר למקורות ויוצר קומדיה מטורפת אבל אישית מאד על מעצב מצליח המגיע לפריז מהשטי, איזור בצפון צרפת, בו מדוברת שפה מיוחדת עם ביטויים ייחודיים. תאונת דרכים גורמת לו לחזור להיות הבחור הפשוט מהשטי, שלא זוכר דבר מחייו המזויפים בפריז. בפסטיבל יוקרן גם סרטו של בון "ברוכים הבאים לצפון", הקומדיה הצרפתית המצליחה ביותר בכל הזמנים. ושעוסקת גם היא בדמויות מאזור השטי.

מתוך הסרט "משפחה בהפתעה" של דני בון

בפסטיבל השנה, בחרה המנהלת האמנותית, קרולין בונה, לעשות חיבורים והקשרים נוספים: סרטים המבוססים על דמויות קומיקס וקומדיות המקשרות בין שחקנים ויוצרים שונים. דוגמה לכך, בון הקדיש את סרטו החדש לחברו הזמר ג'וני האלידיי, שהלך השנה לעולמו עם סצינת הסיום בה שרים כולם שיר של האלידיי. לזכרו  של הזמר האהוב, יוקרן גם הסרט "ז'אן פיליפ" בכיכובו של האלידיי המופיע לצדו של פבריס לוקיני, כמעריץ מטורף של ז'אן פיליפ סמט, שמו המקורי של ג'וני האלידיי.

בימים אלו יצאה לאקרנים בצרפת הקומדיה החדשה של השחקן ובמאי מישל בלאן – "תראו איך הם רוקדים". זהו סרט ההמשך לסרטו המצליח של בלאן – "נשיקות צרפתיות" משנת 2002, ורבים מחברי הצוות המקורי חוזרים לדמויות שלהם, בהם שרלוט רמפלינג, קארין ויאר, קרול בוקה, בלאן עצמו ועוד דמויות חדשות, בעלילה מצחיקה המתרחשת 17 שנים אחרי הסרט הקודם. שני הסרטים יוקרנו בפסטיבל.

בעקבות ההצלחה של "הבלונדיני עם הנעל השחורה" בשנה שעברה, יוקרן גם השנה קלאסיקה בהשתתפות פייר רישאר. סרטו של פרנסיס ובר – "חברים בלי מזל" בו הוא מככב לצידו של ז'ראר דפרדייה. כמו בכל הפסטיבלים הקודמים, תוקרן קומדיה בכיכובו של הקומיקאי הדגול לואי דה פינס. הפעם יהיה זה "השוטר מסן טרופז" הראשון בסדרת סרטי השוטר. במסגרת הקלאסיקות תוקרן עוד קומדיה מטורפת של ז'ראר אורי – "המוח" עם בורביל, ז'אן פול בלמונדו והשחקן הבריטי דייויד ניבן.

ליבו של הפסטיבל הוא עדיין הקומדיות העכשוויות ממיטב היבול השנתי בצרפת. עומר סיי חוזר עם עיבוד לדמותו של "ד"ר קנוק": "תתחתן איתי, חבר שלי" של טארק בודלי, המפגיש שניים מכוכבי הקומדיה העכשוויים בצרפת בודלי ו-פיליפ לאשו. את "מאוהב באשתי" ביים דניאל אוטיי על פי מחזה של פלוריאן זלר, בו הופיע אוטיי על הבמה, וכעת הוא מככב בסרט לצדו ז'ראר דפרדייה. "בקאסין", עוד קומדיה תקופתית המבוססת על הקומיקס המפורסם על דמותה של המטפלת בבית המרקיז; "כמו הבנים" קומדיה פמיניסטית המבוססת על סיפור אמיתי; הדרמה הקומית "האישה היפה ביותר" עם מת'ייה קסוביץ ו-פלורנס פורסטי; הזדמנות נוספת לראות את הקומדיה המצליחה – "כל הדרך אלייך"; "משחק הגמר" מביא למסך קומדיה המטפלת ברגישות ובהומור במחלת האלצהיימר; ו-"ראול טבורן" בכיכובם של בנואה פולבורד ו-אדואר בר, על פי ספרו של המאייר הנודע סמפה (יוצר דמותו של ניקולא הקטן) על המומחה לאופניים בכפר הקטן שיש לו סוד גדול, הוא בעצמו לא יודע לרכוב. הסרט "ראול טבורן" יוצג בפסטיבל כמה חודשים לפני שייצא להקרנות המסחריות בצרפת.

פסטיבל הקומדיות הצרפתיות יתקיים בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, שדרות, בבית התרבות בסביון ובגלובוס מקס אשדוד, החל מתאריך 14 בנובמבר, 2018. הפסטיבל מאורגן ומופק על ידי קרולין בונה מנכ"לית עדן סינמה ובתמיכת המכון הצרפתי בישראל וחברת יוניפרנס פילמס. ניהול הפקה: יועד עירון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן