Skip to content

"כרמינה בורנה" של להקת קמע חוזרת לבמה: ב-11 בנובמבר בסוזן דלל

גורלות, הפכפכות החיים, תאווה, תענוגות, הימורים, אושר, יגון ושמחה במופע המחול המפורסם של להקת קמע מבאר שבע. חגיגה חסרת מעצורים של חיזור, נעורים וארוטיקה המגיעים לפורקן של חופש, אהבה רוחנית וגשמית ביצירתו של תמיר איגנץ למוסיקה של קרל אורף המבוססת על שירה מימי הביניים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להקת המחול קמע תופיע ב-11 בנובמבר 2018 בסוזן דלל עם המופע המצליח "כרמינה בורנה".

תמיר גינץ הכוריאוגרף והמנהל האמנותי של הלהקה יצר בשנת 2007 בהזמנת פסטיבל קיפריה בקפריסין, את גרסתו  ליצירה המוזיקלית הנודעת   "כרמינה בורנה" מאת קרל אורף, המביאה פרשנות ליצירה במחול עכשווי. מאז הועלה המופע עשרות פעמים בכל רחבי הארץ והעולם ובכלל זה באירועי התרבות של אולימפיאדת בייג'ינג ב 2008,  עם תזמורת חיה ובגרסה מוקלטת.

כרמינה בורנה : הכוריאוגרפיה של תמיר גינץ מציעה פרשנות עכשווית במחול למוסיקה של קרל אורף. קרדיט צלם ULRICH BLAURACKE

"כרמינה בורנה" יצירתו של קרל אורף שהולחנה בשנת  1936, היא קנטטה עלילתית המבוססת על 24 שירים מתוך קובץ של דברי שירה מימי הביניים בשם זה. הפרוש המילולי של השם הוא "שירי בוירן" , שם זה מתייחס למנזר בנדיקטבויירן, שם נמצא כתב העת המקורי. היצירה עוסקת בקשת רחבה של נושאים: גורלות, הפכפכות החיים, תאווה, תענוגות, הימורים, אושר, יגון ושמחה.

כרמינה בורנה: יצירה המבוססת על קובץ שירה מימי הביניים. קרדיט צלם ULRICH BLAURACKE

המופע בנוי כחגיגה חסרת מעצורים של קבוצה סגורה בה משתלבים זוגיות, חיזור, נעורים וארוטיקה. ההתפתחות המוזיקלית ההדרגתיות שנפרשת ביצירה, תואמת את משחקי החיזור, ואת התפתחותן של הדמויות הנחשפות על זהותן הייחודית. היצירה מגיעה בשיאה לפורקן של חופש, אהבה רוחנית וגשמית.

כרמינה בורנה: במהלך התפתחות הדמויות נחשפת זהותן הייחודית. קרדיט צלם ULRICH BLAURACKE

במופע "כרמינה בורנה" משתתפים 13 רקדנים, 75 דקות, לצלילי פסקול מוקלט. רקדני להקת המחול קמע 2018-19 : איילת אלפו, אופק אדמוני, לוריס אשונג'ה,  ג'וני בוקשטיין, שגיא בללי,  תום דויד, עלמה לאואר, לו לונדרה, רונה לרנר, פיטר סטאר, נעם עפרון, עינב קרינגל, אליוט תומפסון.

כוריאוגרף: תמיר גינץ

מוזיקה: כרמינה בורנה ,קרל אורף.

תלבושות: קרן מילו, ביה"ס לעיצוב אמנויות הבמה רקפת לוי, יוליה הרמן.

עיצוב תאורה: שי יהודאי

בסוף החודש עתידה להופיע להקת המחול קמע בפולין,  במרכז שייקספיר בעיר גדנסק, עם יצירתו האחרונה של גינץ "מנמוזין". תיאטרון זה הוא מהיוקרתיים ביותר באירופה. בחודש אוקטובר הופיעה הלהקה עם היצירה "כרמינה בורנה" בגרמניה.

 אודות הלהקה

להקת המחול קמע (קבוצת מחול עכשווי – קמ"ע בראשי תיבות) היא להקת מחול ישראלית מבאר שבע.

הלהקה הוקמה בספטמבר 2002  על ידי דניאלה שפירא מנכ"לית בת-דור באר שבע ותמיר גינץ, המנההל האמנותי וכוריאוגרף הבית שלה. הרקדנים של הלהקה היו בוגרי בית הספר בת דור.

הופעת הבכורה של הלהקה נערכה ב-  22 במאי 2003 עם המופע היה גן נעול. המופע זכה להצלחה רבה ולביקורות מעולות. בלהקה רוקדים 14 רקדנים. הלהקה חרתה על דגלה לקדם רקדנים מבאר שבע ומסביבתה. הרקדנים שהצטרפו ללהקה מרחבי הארץ ומרחבי העולם מחויבים לגור בעיר.

הלהקה הופיעה ברחבי הארץ וברחבי העולם וזכתה להכרה ולהצלחה רבה.  בספטמבר 2007  הוזמנה הלהקה להופיע ב"פסטיבל קיפריה" שבקפריסין. היא העלתה במופע בכורה מיוחד את "כרמינה בוראנה" עם התזמורת הלאומית של הונגריה ומקהלות מקפריסין. קמע ייצגה את ישראל עם מופע זה, באירועי התרבות של אולימפיאדת בייג'ינג ב-2008.

הלהקה מקיימת מיזמים חינוכיים ברחבי הארץ, כמו גם סדנאות אמן, סדנאות רפרטואר הוראה והסברה בבתי ספר ובאולפנות מחול.

להקת קמע מופיעה בדרך קבע במשכן לאומניות הבמה באר שבע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן