Skip to content

קטסטרופה, מגדר ומיניות במוזיאונים בטוקיו

למבקרים ביפן, המלצה גורפת על 4 מוזיאונים, 3 בטוקיו ו-1 באאומורי, המציגים אמנות עכשווית משובחת. התערוכות מתחלפות ותמיד מעניינות בתכניהן ובעיצוב הצגתם. טעימות מהמוזיאון הדיגיטלי המטורף באודייבה, מהתערוכה המחכימה אודות כוחה של האמנות כביטוי בעקבות אסונות ומשברים, צילומים עכשוויים על מגדר ומיניות של אמניות אסייתיות וביקור בפנינה אדריכלית באאומורי שבצפון יפן, המשמשת כאכסניה לשהות אמנים, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

CATASTROPHE AND THE POWER OF ART – מוזיאון מורי לאמנות ברופונגי הילס טוקיו

אסונות טבע ומשברים עולמיים מעסיקים לרוב את מדיית החדשות או את המפיקים הגדולים של הוליווד ואח"כ נשכחים בחדשות טריות יותר. האוצר קונדו קניצ'י, לוקח את הנושא הזה למקום אחר, למקום של תגובה, ביטוי או שיפור, באמצעות האמנות. בתערוכה הקבוצתית "קטסטרופה וכוחה של האמנות" בודקים האמנים המשתתפים כיצד השפיעו עליהם האירועים הדרמטיים דרך למעלה מ-40 קטעי וידיאו, מיצבים, ציורים ופסלים המוצגים בשני מודולים. המודול הראשון " כיצד האמנות מתארת אסון – תיעוד, יצירה, דמיון" מציג עבודות העוסקות באסונות טבע כמו רעידות אדמה וצונאמי ביפן, לצד אסונות מעשי ידי האדם כמו תאונות, מלחמות ואסונות טרגיים אישיים, משברים פיננסים כמו משבר 2008, אסון הכור בפוקושימה. האמנים מבטאים את התייחסותם לבהלה, לפחד ומביעים את תקוותם לעתיד טוב יותר. המודול השני "לברוא מההרס" מציג עבודות העוסקות ב"מה שלא שובר – מחשל". אסונות ואירועים טרגים שואבים אותנו לדכדוך. העיסוק באמנות בדרך הטיפולית שלו, מסוגל להוציא אותנו ממצב כזה. במודול הזה מוצגות תקוות ומשאלות. המיצב הראשון בכניסה לתערוכה נוצר במיוחד לתערוכה זו ע"י תומס הירשהורן ומתאר התמוטטות בנין בזמן רעידת אדמה, כולל פרטי חדרים על תחולתם ומצבם בעת התרחשות רעידת האדמה. המיצב האחרון בתערוכה שייך ליוקו אונו ונקרא "הוסף צבע – ספינת פליטים". המיצב שנוצר לראשונה ב-1960 ואח"כ ב-2016 מזמין את המבקר להיכנס לחדר ובו מוצבת סירה רעועה ולהוסיף מילות תקווה וצבע על הקירות, הרצפה והסירה. האמן הסיני איי וי וי מציג רישומים דיגיטלים החוזרים על עצמם המתארים את חיי הפליטים במחנות הסגורים. רצועות הרישומים ממלאים קירות שלמים ומותירים תחושת אין אונים של בעיית הפליטות בעולם.

תומס הירשהורן
איי וי וי
איי וי וי - פרט
מראה של תקווה
יוקו אונו

נעילה: 6 לינואר 2019

לאתר המוזיאון לחצו כאן

MORI DIGITAL ART MUSEUM – מוזיאון חדש באודייבה טוקיו 

המוזיאון החדש לאמנות דיגיטלית נפתח ביוני 2018 וכבר הפך לאטרקציה הלוהטת בטוקיו. המוזיאון מציע חוויה רב חושית בתוך מולטימדיה ענקית תלת מימדית. המבקרים מוזמנים לגעת, לעקוב או להוסיף משל עצמם באמצעות אפליקציה בטלפון החכם. חוויה אינטראקטיבית בעולם דמיוני עליו ניתן להשפיע או לשנות בכל רגע נתון.

חברי קבוצת ה-TEAMAB שמציגים מזה שנים בסינגפור, לונדון, פריס ושנזן, פתחו סוף סוף בית משלהם במולדתם. בסיוע קבוצת האחזקות MORI, הוקם מוזיאון חדש באי המלאכותי אודייבה, הסמוך לטוקיו. פה הם מציגים תערוכה קבועה המתפרשת על שטח של 10,000 מ"ר ובה 50 מיצגים, 520 מחשבים ו-470 מקרנים. התערוכה אמנם קבועה, אבל מה שתראו לעולם אינו קבוע מאחר והוא מושפע מתנועת המבקרים. אין שני ביקורים זהים. ה-TEAMLAB הוא קולקטיב שהוקם ב-2001 במטרה לשלב אמנות, מדע, טכנולוגיה, עיצוב ומציאות. שותפים לפרויקט הם אמנים, מתכנתים, מהנדסים, אנימטורים, מתמטיקאים וארכיטקטים. כל זאת, על מנת ליצור אינטראקציה בין בני האדם לטבע ובין הפרט לכלל באמצעות האמנות, מתוך ההכרה כי האמנות הדיגיטלית משחררת עצמה מגבולות פיסיים ומוגדרים הקיימים במציאות.

המוזיאון מחולק ל5 מתחמים: עולם ללא גבולות, היער האתלטי, הפארק העתידי, יער המנורות ובית התה. מתחם עולם ללא גבולות הוא הגדול ביותר. יש הרבה מה לחוות ולכן מומלץ להקדיש כמה שעות לביקור. כדאי לאכול לפני כן, מאחר ואין אפשרות לאכול בתוך המוזיאון. כמו כן, אין שילוט המורה על המסלול הנכון. המבקר תוהה, תועה וטועה ובכל פינה ממתינה הפתעה חדשה שחשבתם שכבר ביקרתם בה, אבל טעיתם!

כל הפרטים באתר המוזיאון שם נדרש לרכוש כרטיסים מראש.

TOP MUSEUM המוזיאון לצילום בטוקיו

I KNOW SOMETHING ABOUT LOVE   – תערוכת צילום עכשווי קבוצתית של אמניות מאסיה

אסיה של היום עוברת תקופה של שינוי ופיתוח במיוחד בתחום האמנות והצילום העכשווי. האמניות המשתתפות בתערוכה זו, מתמקדות בתיאור פניה המשתנות של אסיה העכשווית בתחומי המשפחה, המגדר והמיניות. הן שונות בגילן, אזרחותן, הקריירה האמנותית שלהן, אבל כולן "יודעות משהו על אהבה". הן באות מסין, סינגפור, טייואן, דרום קוריאה, ילידות קוריאה שגדלו ביפן ויפניות.

קים אונסוק נולדה ביפן ויוצרת בסיאול. מציגה דיוקן משפחתי של משפחה קוריאנית ביפן המתמודדת עם פערי התרבויות.

קים אונסוק

קים אוקסון נולדה וחיה בסיאול , מציגה זוגות מעורבים מגזעים שונים.

קים אוקסון

הולו שור טי נולדה בארה"ב וגדלה בטייואן, מציגה צילומים העוסקים במעמד חברתי, מגדר וזהות בכפרים בטייואן.

הו לו שור צי

צ'ן זה נולדה בבייג'ין, למדה בארה"ב ועוסקת בנושא נשים בסין.

ג'רלדין קאנג נולדה בסינגפור, לומדת בניו יורק, מציגה צילומים העוסקים ביחסיה עם סבתה.

ג'רלדין קנג

סודו איאנו נולדה באוסקה שביפן, מציגה צילומים של חברותיה העוטות את דמותן של נערות שהוכרזו כנעדרות.

סודו איינו

נעילה 25.11.2018

לאתר המוזיאון לחצו כאן

Aomori Contemporary Art Center – Artist in Residence Program

הפנינה האדריכלית של האדריכל היפני הבינלאומי טדאו אנדו, נמצאת בתוך יער סמוך לעיר אאומורי בצפון יפן. הרעיון האדריכלי של המבנה הוא "אדריכלות בלתי נראית", כזו  שאיננה מפריעה לטופוגרפיה הטבעית. המבנה כאילו קבור ביער ולא ניתן לראות אותו בקו הנוף. הכניסה עוברת דרך מנהרה חיצונית שממנה נפתח מראה המוזיאון. למוזיאון מבנה של פרסה מבטון חשוף עם קירות זכוכית המשקיפים אל בריכה המצויה במרכז הפרסה. במוזיאון מספר גלריות, אולם יצירה ומבנה נפרד על צלע ההר שמשמש כסדנאות לאמנים האורחים. מבנה נוסף של מגורי האמנים נמצא בחלק התחתון של צלע ההר. כל המבנים משקיפים אל הנוף הפסטורלי וזאת במטרה לגרום להשראה יתרה לאמנים. הגלריות מציגות תערוכות של האמנים בתכנית השהות. בשטחי המוזיאון מפוזרים פסלים ומיצבים עכשוויים.

התערוכה הנוכחית MOTION עוסקת בהתייחסות למסגרות המאפיינות את חיינו ולתנועה המאפיינת אותה. האמן קייטה מורי רושם איורים בעזרת חוט אותו הוא מדביק לקיר עם אקדח דבק חם. ג'ולן מוק מהונג קונג מציגה סדרה שהיא קוראת לה BLUE FOREST המהווה אנטיתזה לג'ונגל העירוני ממנו היא באה. אייקו יאמאשיטה משרטטת גבולות ליצירת המחול שלה. קויאן וואנטו מתייחסת בעבודתה לבריכה שתכנן טדאו אנדו.

מנהרת הכניסה
המבנה בצורת הפרסה
הגלריה
מבנה הסדנאות של תכנית שהות אמן

לאתר המוזיאון לחצו כאן 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן