Skip to content

קצין צה"ל נהרג וקצין נוסף נפצע בהתקלות ברצועת עזה

משרד הבריאות בעזה פרסם כי 7 פעילי חמאס נהרגו ובהם בכיר בזרוע הצבאית. כיפת ברזל יירטה 3 רקטות מתוך 17 רקטות שנורו לעבר ישראל. בוטלו הלימודים בעוטף עזה והתושבים התבקשו לשהות בסמיכות לחסות מוגנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן אלוף מ. נהרג הלילה (ראשון)  וקצין צה"ל נוסף נפצע באורח בינוני לאחר שכוח משימה מיוחד בו פעלו נחשף בעת פעילות מיוחדת במזרח חאן יונס שברצועת עזה. 7 פעילי חמאס נהרגו ובהם בכיר בזרוע הצבאית של החמאס איסמעיל אבו שנב, הבוקר נמסר כי מצב הקצין שהובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע התייצב והוא מוגדר כפצוע בינוני.
דובר צה"ל אמר הבוקר (שני) כי כוח מיוחד של צה"ל "היה בפעילות ממושכת ונתקל במציאות מורכבת. הלוחמים פעלו באופן הירואי וניהלו קרב הירואי להסרת איום ולחילוץ מורכב מאוד למדינת ישראל שבמהלכו פגע הכוח במי שאיים עליו". פרטיו של סא"ל מ' לא יובאו לפרסום אבל הוא ראוי להצדעת כולנו על פעולתו זו ופעולות אחרות שביצע". שר הביטחון אביגדור ליבראמן אמר הבוקר כי "עם ישראל איבד הלילה לוחם רב פעלים, שתרומתו לביטחון המדינה תישאר חסויה עוד שנים רבות. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בתקרית".
נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "אני מום וכואב את אובדנו של קצין צה"ל שנהרג הלילה ומתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הלוחם שנפצע. חיבוק אמיץ ללוחמינו כולם העומדים על משמר הארץ גם בשעה זו ומבטיחים את שלומינו".

אזור התקלות בחאן יונס (צילום: תקשורת ערבית)
אזור התקלות בחאן יונס (צילום: תקשורת ערבית)
פרסום פלסטיני -שרידי הרכב ששישמש את כוח צה"ל - הושמד בתקיפה אווירית
פרסום פלסטיני -שרידי הרכב ששישמש את כוח צה"ל - הושמד בתקיפה אווירית

במקביל להתרחשויות נשמעו הלילה מספר התרעות צבע אדום ביישובים במועצות האזוריות אשכול ושדות נגב. ונכון לעכשיו שוגרו  17 רקטות לשטח ישראל, שלוש מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.
דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, הגיב לחרושת השמועות שהתפשטו ברחבי הרשתות החברתיות ואמר כי מטרת הפעולה שבוצעה אתמול בעזה לא הייתה חטיפה או חיסול – בניגוד לחלק מההשערות שהועלו ברשתות החברתיות. "הפעולה הייתה בעומק הרצועה", ציין מנליס, והיא "קצה קצהו של פעולות שמבוצעות באופן שוטף ומטרתן לאפשר את העליונות והיכולות של ישראל כפי שקיימות היום".
תושבי המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב נקראו לשהות סמוך למרחבים מוגנים. בתוך כך, קטעי הרכבת שבין אשקלון לבאר שבע, כולל תחנות שדרות, נתיבות ואפקים נסגרו עד להודעה חדשה.

ישיבת שר הביטחון עם בכירי צה"ל (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
ישיבת שר הביטחון עם בכירי צה"ל (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הבוקר (ב') הערכת מצב נוספת בקריה בתל-אביב, עם הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ראש אמ"צ, מתפ"ש, מנכ"ל משרד הביטחון ובכירים בשב"כ ובמל"ל. הדיונים הביטחוניים נמשכים.
עקב המצב הביטחוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיצר את ביקורו בפריז וינחת הבוקר בישראל.
שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע הלילה לבסיס הקריה בתל אביב להתייעצות ביטחונית בהשתתפות בכירים בהם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. היום בשעות הבוקר קיים ליברמן הערכת נוספת בה השתתפו גם ראשי אגף המודיעין והמצבעים, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מנכ"ל משרד הביטחון ובכירים בשב"כ ובמועצה לביטחון לאומי.

חוסל - שיח' נור ברקה, בכיר בזרוע הצבאית של החמאס (צילום: תקשורת ערבית)
חוסל - שיח' נור ברקה, בכיר בזרוע הצבאית של החמאס (צילום: תקשורת ערבית)

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה הלילה כי "יחידה מיוחדת של הצבא הישראלי חדרה לשטח הרצועה, בעומק של כ-3 ק"מ, באמצעות רכב אזרחי באזור מסגד השאהיד איסמאעיל אבו שנב, מזרחית לחאן יונס. הכוח חיסל את המפקד בזרוע הצבאית של חמאס, ישיבת שר הביטחון  עם בכירי צה"ל  (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון). אחרי שהכוח נחשף ולוחמינו הסיגו אותו, נכנסו מטוסי חיל האוויר למרחב והחלו להפציץ כדי לחפות על נסיגת הכוח – דבר שהביא להרוגים בקרב בני עמנו. האירוע נמשך וכוחותינו פועלים מול התוקפנות הציונית המסוכנת".

 21:15 כח קומנדו של צה״ל שפעל בתוך רצועת עזה באזור חאן יונס נחשף, והתחיל לנהל חילופי אש עם חמאס, סיוע אווירי הוזעק למקום כדי לסייע בחילוץ.

21:30 צה״ל תוקף בעוצמה בכל המרחב כדי להדוף את התוקפים, נגרם הרס נרחב ומדווחים ראשוניים עולה על שני הרוגים, בניהם מפקד גזרת חאן יונס של חמאס.

22:10 גל התקיפות של צה״ל ברצועה נמשך, מסוקי קרב משתתפים בתקיפות, מספר ההרוגים הפלסטינים עלה ל-5.

22:16 האירוע הסתיים, הכח כולו נמצא בישראל לאחר מבצע חילוץ מורכב.

22:20 אזעקה (22:20): עוטף עזה (236,238) עדכון: נפילה בשטח פתוח. אין נזק אין נפגעים.

22:24 מסלולי הטיסות בנתב״ג שונו לאחר פניית צה״ל לרשות שדות התעופה.

22:37 דובר חמאס פאוזי ברהום: "התגובה של ההתנגדות להתקפה הישראלית היא מעשה גבורה שמוכיח את הערנות המוגברת של ההתנגדות בשטח".

22:43 אזעקה: עוטף עזה (236,238), מרכז הנגב 238

22:50 דובר צה"ל: "באירוע הביטחוני ברצועת עזה אין חטוף לכוחותינו. פרטים נוספים בהמשך".

22:55 דיווח על נפגעים בכוח צה״ל.

22:58 גדודי אל קודס מכריזים על העלאת הכוננות.

23:06 אזעקה (23:06): עוטף עזה 237.

23:09 אזעקה (23:09): עוטף עזה 236.

23:17 אזעקה: עוטף עזה 237.

23:18 פיקוד העורף: לא יתקיימו מחר לימודים בעוטף עזה.

23:20 דווח ערבי שכוח צה״ל חדר כשלושה קילומטרים לעומק השטח הפלשתיני, לטענתם הוא נחשף לפני שהספיק לבצע את מה שרצה, והצליח לפגוע בשלושה מחבלים בלבד, השאר נפגעו מהתקיפות.

23:22 אזעקה (23:22): עוטף עזה (236,237)

23:24 משרד הבריאות ברצועה דיווח על לפחות שישה הרוגים פלסטינים ושבעה פצועים. לפי מקורות בעזה, אחד ההרוגים הוא מפקד בכיר בחמאס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן