Skip to content

למעלה מ 100 רקטות נורו לעבר ישראל

מטחי רקטות כבדים נורו הערב לעבר יישובי עוטף עזה, שדרות, נתיבות וגם לעבר באר שבע. צה"ל תוקף בשעות אלו והפלגים הפלסטינים מאיימים: "אם ישראל תמשיך להגיב לתגובה הנוכחית שלה אזי הפלגים ירחיבו את טווח השיגורים. ראש הממשלה ושר הביטחון מקיימים התייעצות ביטחונית בקרייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטח רקטות כבד של למעלה מ 100 רקטות נורה הערב (שני) לעבר ישראל מרצועת עזה.

נכון ל-17:30,נורו יותר ימ-80 רקטות נורו לעבר יישובי העוטף, שדרות ונתיבות ובאר שבע.  אזעקות צבע אדום רדפו זו אחר זו ללא הרף. כיפת ברזל הופעלה ויירטה חלק מהרקטות. צעיר נפצע קשה מפגיעת פצמ"ר או טיל נגד טנקים באוטובוס ביישוב בעוטף עזה. צה"ל תוקף בשעה זו ברצועת עזה.


מטח רקטות כבד

עקב המטחים הונחו התושבים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. ממד"א נמסר כי שלושה בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסים עקב פגיעה בשדרות. סה"כ נפצעו כ -12 בני אדם באורח קל ועוד 7 פצועים משדרות, פונו לביה"ח ברזילי באשקלון.  מדוברות איחוד הצלה – מחוז דרום נמסר: כעשרה נפגעים באורח קל טופלו עד כה ע"י חובשים באיחוד הצלה סניף שדרות ושער הנגב כתוצאה מנפילת הרקטות והאזעקות בשדרות.

פגיעה במבנה בנתיבות (צילום דוברות המשטרה)
פגיעה במבנה בנתיבות (צילום דוברות המשטרה)
פגיעה באופקים
פגיעה באופקים

נהוראי דרשן ראש סניף איחוד הצלה בשדרות סיפר: "מדובר בנפגעים מרסיסים של נפילת הרקטות ונערה שהאצבע שלה נקטעה חלקית עקב דלת הממ"ד שנטרקה על ידה במהלך הכניסה למרחב מוגן עקב האזעקה. החובשים רצים ונוסעים ממקרה למקרה עקב ריבוי המקרים של פצועים מרסיסים ונפגעי חרדה רבים".

מדובר צה"ל נמסר ב 19:20 כי "נכון לשעה זו זוהו כ-80 שיגורים לעבר שטח ישראל. בוצעו כמה יירוטים על-ידי לוחמי כיפת ברזל. צה"ל תוקף יעדי טרור ברצועת עזה". במקביל להודעות על התקיפה הישראלית, הודיע החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות ברצועת עזה כי החל בירי של עשרות רקטות על יישובים ישראלים ומוצבים צבאיים "בתגובה לפשע שישראל ביצעה אמש".
פיקוד העורף הנחה  כי באזור עוטף עזה, התושבים נדרשים לשהות במרחבים מוגנים. באזור דרום הנגב וחלק מיישובי לכיש, התושבים נדרשים לשהות בקרבה למרחבים מוגנים ולהיכנס למיגון בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם. עוד נמסר כי חל איסור על התקהלויות והתכנסויות בשטח פתוח. תושבי הערים נתיבות ואופקים נדרשים לשהות במרחבים מוגנים. גם תושבי באר שבע ואשדוד נדרשים לשהות בקרבה למרחבים מוגנים ולהיכנס למיגון בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם.
דובר צה"ל מסר כי הרשויות באזור עוטף עזה, דרום הנגב וחלק מיישובי לכיש הונחו לפתוח מקלטים וכי יש להישמע להוראות פיקוד העורף, "מדובר בהוראות מצילות חיים. נעדכן ככל שיידרש".

האוטובוס שנפגע
האוטובוס שנפגע

מהג'יהאד הפלסטיני נמסר הערב כי "תגובת ההתנגדות היא תגובה טבעית בשם העם הפלסטיני. החמ"ל המשותף קיבל החלטה כדי שישראל וכל תומכיה יבינו שהם לא ירגישו ביטחון כל עוד העם הפלסטיני לא ירגיש ביטחון. המשחק בחיי אנשינו לא יעבור ללא מחיר". עוד מאיימים הפלגים בעזה כי "אם ישראל תמשיך להגיב לתגובה הנוכחית שלה אזי הפלגים ירחיבו את טווח  השיגורים ויכניסו יישובים מרוחקים יותר למעגל הירי".
ראש הממשלה בנימין נתניהו שחזר הבוקר מביקור בצרפת  ושר הביטחון אביגדור לביברמן התכנסו לישיבה בטחונית בקריה בתל אביב.

ראש הממשלה ושר הביטחון בהתייעצות בקריה (צילום: בן גרשום לע"מ)
ראש הממשלה ושר הביטחון בהתייעצות בקריה (צילום: בן גרשום לע"מ)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן