Skip to content

כשתעלם תרועת הגנרלים

הקשבה לכל פרשן צבאי/בטחוני, ולכל מתלהם, שהוא לא במקרה גנרל לשעבר, מציגה את האמת במערומיה אנחנו עם של אידיוטים, שדופק את הראש בקיר פעם אחר פעם, עד שיפתח לעצמו את הראש ואולי אז יבין שיש משהו שעדיין לא ניסינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם יש משהו שמדינת ישראל משופעת בו זה "קיביצרים", נותני עיצות, פרשנים ואלפי גנרלים לשעבר, שמסרבים מנטלית להשתחרר מהצבא. הקשבה לדבריהם מבהירה מיידית  שהצבא הוא  הכל, חוץ ממאגר מוחות.

התפטר ברוך השם - ליברמן

"נכשלנו", הם צועקים, "אין הרתעה", "להכניס להם בכל הכוח", "לכבוש את עזה" ועוד תילי תילים של משפטים חסרי משמעות, שהיחידים שמקשיבים להם הם אותו חלק מהציבור הישראלי, שהאינטיליגנציה שלהם אפילו נמוכה מזו של גנרל לשעבר.

על "פרשנינו לענייני בטחון" או קשקשנינו לענייני צבא, אין מה להוסיף. אלו המריירים למראה טנק על מוביל או אלו, שמתייצבים מול המצלמה ובקול דרמטי ופרצוץ רציני פומפוזי מתחילים לנתח את מה שכל אידיוט רואה ומבין ללא פרשנות מיוחדת.

אבל בואו ונעשה קצת סדר: את הסבב הנוכחי החל כמו תמיד צה"ל. בפעולה שמטרתה היתה לחטוף את ראש הזרוע הצבאית של החמאס. אינני יודע מי שכנע את הקבינט שמבצע כזה בכלל אפשרי, אבל הרי גם בקבינט יש הרבה יותר טסטוסטרון משכל. הרי ברור היה שפעולה שכזו מסוכנת ועם סיכויי הצלחה נמוכים, בעיקר כשהמודיעין מהשטח שואף לאפס באיכותו. ולא, זו לא הנחה, זו קביעה, שכן העזתים מצליחים פעם אחר פעם להפתיע את ישראל.
התזמון של הפעולה, בעיצומן של שיחות על רגיעה, מעלה את השאלה האם צה"ל בכלל רוצה רגיעה? ואם אין בכל חיל המודיעין המפואר מישהו, שמסוגל לנתח תהליכים עתידיים כתוצאה מפעולה שכזו, בין אם היא מוצלחת ובין אם היא כשלון טוטלי.

אגב, אם מישהו בצה"ל רוצה לשמור משהו בסוד, מן הראוי שיסתיר הכל מדובר צה"ל ולשחרר לו ידיעה מוכתבת מראש רק כשהכל מותר לפרסום.

מדינת ישראל רועשת גועשת, "נכנענו לחמאס", "היתה לנו הזדמנות", "השתפנו".האפסנאי הבכיר אביגדור ליברמן התפטר, אותו טמבל שהבטיח לחסל את איסמעיל הניה תוך 48 שעות, בזעקות שבר קורעות לב "נכנענו לטרור".

אז בואו ונראה מה בעצם יכולנו לעשות ועדיין לא עשינו: לכלוא אותם, להרעיב אותם, להפציץ אותם כדי להרוג, להרוס את עזה, להטיל עליה מצור, לטבוח בהם כשהם מפגינים. עשינו הכל והם עדיין שם, הפלשתינים, כן כן, העם הזה שלא קיים עבור הימין הישראלי. עמיד בפני כל צורה של אסון, שתמיט עליו, ולא פלא הרי כבר ניסינו הכל. לכבוש את עזה לא נוכל בלי אלפי הרוגים, אם בכלל. אבל מי בכלל רוצה לכבוש את עזה? מה נעשה איתה? והאם זה יפתור את הבעיה? ברור שלא.

הקשבה לכל פרשן צבאי/בטחוני, ולכל מתלהם, שהוא לא במקרה גנרל לשעבר, מציגה את האמת במערומיה אנחנו עם של אידיוטים, שדופק את הראש בקיר פעם אחר פעם, עד שיפתח לעצמו את הראש ואולי אז יבין שיש משהו שעדיין לא ניסינו… לשחרר, לדבר, ללכת לקראתם. אבל היהודים מבינים רק כוח. אלא שכוח כאן פשוט לא עובד. הרתעה איננה קיימת, ואי אפשר לשקם אותה, כי הרתעה עובדת על אלו שפוחדים ממשהו, ולעזתים אין כבר יותר ממה לפחד, הרי המוות שוחר לפתחיהם מדי יום. ההרס מסביבם בלתי ניתן לשיקום. אי אפשר להרתיע את מי שאין לו מה להפסיד.

 

5 Comments

  1. אביב המבין
    15 בנובמבר 2018 @ 7:27

    עמית אתה צודק בכללי.
    גורן באמת לא קראתה את עמית אבל גם לא הבנתה את המצב שלנו.
    אי אפשר להרוג את כולם שם. מהסיבה שאחרי זה הממשלה תהרוג גם את כולנו.
    אני מבין שליברמן = סבוטז ( מרגל שהושתל ע"י המודיעין הרוסי ראה האמריקאים, במטרה בזמן אמת להרוס את מקום מושבו מבפנים = כל מה שעשה עד היום במדינתי) שלח אות ואתה מעריץ אותו. אבל הוא 0.

    יום טוב

    • גורן
      15 בנובמבר 2018 @ 13:53

      אביב המבין
      אני לא בעד להרוג את כולם לישראל יש מספיק מנופים לפגוע בחמאס אל הסרה דאגה מליבך הממשלה לא תהרוג את כולנו הכנסתם לראש שלכם שהימין הוא פשיסט / גרמניה שנות השלושים/ ולכן המוח שלכם נדבק בפחד הזה שהממשלה תהרוג אתכם אתם פשוט חיים בפאניקה מאז שהפסדתם את השלטון מהלכים על עצמכם אימים בקשר לליברמן אין כאן ענין הערצה האיש בצדק התפטר אם הוא " מרגל" אני סומך על שרותי הביטחון

  2. גורן
    14 בנובמבר 2018 @ 18:56

    לא צריך לכבוש את עזה פשוט להפסיק להזרים חשמל דלק חומרי בניה הם יכולים לפנות לאחים שלהם מצרים שיספקו דלק חומרי בניה חשמל הבעיה שאנחנו עם רחמן רוסיה למשל הייתה הופכת את עזה למשטח ישר כמו שעשתה בצ'צ'ניה זו הבעיה שלנו אנחנו רחמנים היום נתפס בתוך שטח ישראל מחבל עם רימונים וסכנים לא היו צרכים לתפוס אותו פשוט לחסל אותו אבל שוב מדינה של רחמנים בצדק עשה ליברמן שהתפטר כאשר קושרים לך את הידיים אתה לא יכול להילחם איזו מדינה בעולם מזרימה מזון חשמל מים חומרי בניה [ למנהרות] למדינת אויב שיורה לעבר ישובים אזרחים כ400 רקטות אף מדינה בעולם לא הייתה מתנהגת כמו מדינת ישראל הם כבר מבטחים שביום שישי ימשך "הפסטיבל "מול הגדר

    • עמית מנדלזון
      14 בנובמבר 2018 @ 23:18

      גורן למה אתה טורח להגיב לדברים שאתה לא ממש קורא עד הסוף ?

      • גורן
        15 בנובמבר 2018 @ 0:57

        זה כמו בגשש שואלים אותם שאלות ועונים אותו דבר אתה כותב מה שאתה כותב תמיד ואני עונה לך כמו תמיד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן