Skip to content

ענקית השכרת דירות נפש Airbnb: החלטנו להסיר דירות להשכרה בשטחים הכבושים

חברת השכרת יחידות הדיור לטווח קצר הודיעה כי היא מפסיקה לפרסם מודעות השכרה של דירות בגדה המערבית. "הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להסיר את הדירות שרשומות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים", הסבירה החברה. ראש מועצת אפרת: "ההחלטה...תתברר כשגוייה וכמרחיקה את השלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ענקית השכרת הדירות לטווח קצר, אייר בי אנד בי (Airbnb), הודיעה הערב (שני) כי החליטה להסיר מהאתר שלה דירות להשכרה ביישובים יהודים ביהודה ושומרון. בהצהרה שפרסמה החברה באתר האינטרנט שלה נכתב: "הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להסיר את הדירות שרשומות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים". החברה לא הודיעה מתי ההחלטה, שצפויה לגרום להסרתן של כ-200 דירות, תצא לפועל.
תגובות זועמות מצדה הימני של המפה הפוליטית לא אחרו לבוא

Airbnb (צילום מדף הפייסבוק של החברה)
Airbnb (צילום מדף הפייסבוק של החברה)

שר התיירות יריב לוין הוגיע בתגובה כי הוא דורש בתוקף מהנהלת airbnb לבטל את ההחלטה המפלה להסיר מהאתר דירות מהיישובים ביהודה ושומרון. לוין הדגיש כי מדובר בהחלטה מבישה ואומללה ובכניעה מחפירה של החברה. ממשרדו נמסר כי בהנחיית השר לוין החל משרד התיירות לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ.
במקביל הנחה השר לוין את הנהלת משרדו להוציא לפועל תוכנית מיוחדת לעידוד התיירות והלינה בדירות נופש בכל רחבי יהודה ושומרון.
מועצת יש"ע הגיבה ומסרה: "חברה שאין לה מניעה להשכיר דירות בדיקטטורות ברחבי העולם ובמקומות שאין בהם זכר לזכויות אדם, נטפלת למדינת ישראל, זה נובע מאנטישמיות או מכניעה לטרור, או משניהם יחד. אנו נפעל נגד האתר במידה ולא יבטל את החלטתו.
במקום להיות אתר תיירות, הפך אתר Airbnb להיות אתר פוליטי שרוצה לפגוע בכלכלת האזור ובכך לגרום נזק לכלל האוכלוסייה. אנו קוראים לכולם, להמשיך לטייל ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ללון בצימרים הפזורים באזור וליהנות מהמרחבים, מאתרי התיירות ומהמסלולים המיוחדים שיש לארץ התנ"ך".
ראש המועצה האזורית שומרון, יֹוסי דגן הגיב ומסר כי "מדובר בהחלטה מזעזעת נפשעת ואנטישמית. עם זאת את עתיד השומרון ובתוך כך את עתיד התיירות בשומרון לא יקבע אתר Airbnb ולא ה bds. השומרון ימשיך לצמוח. ההחלטה הזו רק מחזקת אותנו להשקיע אף יותר בתיירות הנכנסת הן מהארץ והן מהעולם".

ראש מועצת אפרת וראש אגף קשרי חוץ של מועצת יש"ע, עודד רביבי, הביע אכזבה עמוקה מהחלטת אתר air bnb שלא לפרסם דירות ביו"ש ואמר: "מאכזב לראות שבגלל לחץ של קיצוניים האתר נכנע ופוגע בעצם מהות קיימו וייחודו. היתרון של האתר היה היכולת להפגיש אנשים, לגרום לשיח ולשאלות ולא רק לעשות כסף. ההחלטה עושה עוול למתיישבים, מהווה כניעה לקיצוניים ותתברר כשגוייה וכמרחיקה את השלום."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן