Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום שלישי ה-20 בנובמבר 2018

    כותרות המהדורה     סקר: לו הבחירות היו מתקיימות היום מפלגות הקואליציה היו מקבלות רק 50 מנדטים; מפלגה חדשה בראשות גנץ תוצב במקום השני לאחר הליכוד (פוליטי)     אחרי תרגיל של האופוזיציה: האופוזיציה הצליחה להפיל חוק של הקואליציה (פוליטי)     נתניהו לחברי הליכוד: אנחנו חייבים לגלות משמעת קואליציונית, יש לנו עוד שנה שלמה עד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

 

כותרות המהדורה

    סקר: לו הבחירות היו מתקיימות היום מפלגות הקואליציה היו מקבלות רק 50 מנדטים; מפלגה חדשה בראשות גנץ תוצב במקום השני לאחר הליכוד (פוליטי)

    אחרי תרגיל של האופוזיציה: האופוזיציה הצליחה להפיל חוק של הקואליציה (פוליטי)

    נתניהו לחברי הליכוד: אנחנו חייבים לגלות משמעת קואליציונית, יש לנו עוד שנה שלמה עד הבחירות (פוליטי)

    גורמים ב"כולנו": כחלון ידרוש מנתניהו ערובות שלא יהיו חקיקות שיעלו מיליארדים (פוליטי)

    נתניהו: אנו ממשיכים לפעול בסוריה גם אחרי הפלת המטוס הרוסי; העברות הנשק לחיזבאללה פחתו ולכן יש פחות תקיפות (בטחוני)

    תמלילי הקשר של חמאס חושפים | כך נחשף הכח הישראלי בעומק עזה בשבוע שעבר: "הרכב פרץ את המחסום, הם יהודים" (בטחוני)

    שליח האו"ם למזרח התיכון: "אי אפשר ששני מיליון פלסטינים יהיו בני ערובה; קורא לפלסטינים להביא להתקדמות בחודשים הקרובים" (מדיני)

    נתניהו: ישראל מוכנה לאפשר לפלסטינים לצאת מעזה ולהגר, אבל "אף מדינה לא מוכנה לסייע להם לצאת מעזה" (מדיני)

    אחרי עומאן: מגעים לביקור נוסף של נתניהו במדינה מוסלמית שאין איתה יחסים דיפלומטיים (מדיני)

    למרות שהשתתפה בגיבושו: מסתמן כי ישראל תפרוש מהסכם ההגירה של האו"ם (מדיני)

    ארה"ב: פיגוע ירי בבית חולים בשיקגו; לפחות ארבע במצב אנוש; המפגע נוטרל ארה"(חוץ)

    משרד עורכי הדין לצבא: "יש לתת פטור אוטומטי לכל מי שקיבל דיחוי בתקופת חוק טל, וסירב להתייצב בלשכות הגיוס לקבלת דיחוי לאחר חקיקת חוק הגיוס החדש" (חרדים)

    תמונות מזויפות, חוקרים פרטיים, הטרדות והתחזויות: כך ניסו רשויות הצבא להפיל בת חרדית לצבא; בעקבות עתירה לבג"ץ הבת קיבלה פטור, והצבא חויב בהוצאות משפט // מזעזע (חרדים)

חדשות

    נתניהו: חאן אל אחמר יפונה בקרוב מאוד * בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה אתמול אמר נתניהו כי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר יפונה בקרוב מאוד. ראש הממשלה סירב לציין את מועד הפינוי אך הבהיר כי נערכים לזה בהקדם. * את הדברים אמר נתניהו בתגובה לדבריו של בנט הבוקר שעקץ את ראש הממשלה על כך שטרם פונה המאחז.

    ארגנטינה רכשה ציוד ביטחוני ישראלי עבור אבטחת ה־G-20 * לקראת מפגש הפסגה נרכשו ארבע ספינות סיור ותקיפה מסוג שלדג וכן תוכנת הגנת סייבר ישראלית * העסקאות מסתכמות בעשרות מיליוני דולרים (ישראל היום)

בימ"ש השלום בפ"ת האריך הבוקר את צו איסור הפרסום בחקירת החשד לרצח בטירה מיום 31.10.18. הצו אוסר על פרסום כל פרט מפרטי החקירה וכן כל פרט העלול לזהות את החשודים. תוקפו של הצו למשך 15 ימים ועד ליום 3.12.18.

אורחים לרגע – מאגמון החולה של הקרן הקימת לישראל  נמסר כי הבוקר נספרו 51,800 עגורים באגמון

פוליטי

המשבר הבא: נתניהו רוצה לשנות את "חוק גדעון סער", כחלון מתנגד

עימות ראשון בקואליציית ה-61 השברירית: ראש הממשלה מעוניין לקדם את חוק שינוי סמכויות הנשיא כבר בתקופה הקרובה, אך יו"ר כולנו מתנגד. הסיבה: השינויים בנוסח החוק שלא נלקחו בחשבון. אם כחלון לא יתמוך בחוק סער, לנתניהו לא תהיה אפשרות להעבירו (Ynet)

סקר: לו הבחירות היו מתקיימות היום מפלגות הקואליציה היו מקבלים רק 50 מנדטים; מפלגה חדשה בראשות גנץ במקום השני לאחר הליכוד

מסקר שפורסם בחדשות 10 עולה כי הליכוד לראשונה מזה שמונה חודשים הייתה יורדת אל מתחת ל-30 המנדטים, וכי המפלגות המרכיבות היום את הקואליציה ומחזיקים בסך הכל ב-61 חברי כנסת, מקבלים 53 מנדטים בלבד. בנוסף במידה ובני גנץ יעמוד בראשות רשימה חדשה, הרי שמפלגות תגיע למקום השני ותקבל 15 מנדטים, והמפלגות המרכיבות היום את הקואליציה מקבלים 50 מנדטים בלבד. המשמעות של תוצאות הסקר הם כי מפלגות השמאל יכולות להציב גוש חוסם לממשלת ימין, ובמידה ויצליחו להעביר אליהם את כולנו, ישראל ביתנו או את המפלגות החרדיות יוכלו להרכיב את הממשלה אף ללא הערבים. למרות שתרחיש כזה לא מסתמן, אבל אופציה שכזו מעלה את כח המיקוח של המפלגות מול נתניהו.

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד במקום הראשון עם 29 מנדטים (לעומת 30 כיום); יש עתיד – 17 (11); הרשימה המשותפת – 14 (13); המחנה הציוני – 14 (24); הבית היהודי – 9 (8); ישראל ביתנו – 8 (6); מרץ – 7 (5); מפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס – 7; יהדות התורה – 6 (6); כולנו – 5 (10); ש"ס – 4 (7)

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום ותרוץ מפלגה חדשה בראשות בני גנץ: הליכוד במקום הראשון עם 27 מנדטים ( לעומת 30 כיום); מפלגה בראשות גנץ – 15; הרשימה המשותפת – 14 (13); יש עתיד – 12 (11); המחנה הציוני – 10 (24); הבית היהודי – 9 (8); ישראל ביתנו – 8 (6); יהדות התורה – 6 (6); מרץ – 6 (5); מפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס – 5; כולנו – 4 (10); ש"ס – 4 (7)

סקר: 7% בלבד תומכים בנתניהו כשר ביטחון; 28% מהציבור היו רוצים את גנץ כשר הביטחון

רק 5 ימים עברו מאז הודיע ליברמן שהוא עוזב את משרד הביטחון והקואליציה, ומסקר שפורסם בחברת החדשות עולה כי הרמטכ"ל לשעבר גנץ מוביל בפער ניכר על פני האישים האחרים שהוצגו כמועמדים לתפקיד שר הביטחון – בהם גבי אשכנזי ונפתלי בנט. נתניהו, שנכנס לתפקיד אמש, זוכה ל-7% אחוזי תמיכה בלבד

אחרי תרגיל של האופוזיציה: האופוזיציה הצליחה להפיל חוק של הקואליציה

חברי האופוזיציה מסרו ליו"ר ועדת הפנים כי יצביעו בעד התיקון לחוק המקרקעין שנועדה לאפשר את הפרדת הבעלות בקרקע ל"יחידות מרחביות שכוללות את שטח עומק וגובה הקרקע". אולם בעת ההצבעה הצביעו נגד והחוק נפל בקריאה השלישית ברוב של 47 מתנגדים נגד 42. בעקבות זאת הסירה הקואליציה את כל הצעות החוק מסדר היום. * ח"כ חסון: "זה רק הפרומו". הליכוד: "ביזיון". * מוקדם יותר החרימה הקואליציה ארבע הצעות אי האמון לאחר שהבינה שאין לה רוב – וההצעות אושרו ברוב של 47-50 תומכים, ללא מתנגדים. להצבעות אי האימון אין משמעות מעשית, מאחר ובכדי להפיל ממשלה יש צורך ברוב של 61 חברי כנסת.

נתניהו לחברי הליכוד: אנחנו חייבים לגלות משמעת קואליציונית, יש לנו עוד שנה שלמה עד הבחירות

אחרי שאיום הבחירות הוסר, ראש הממשלה פתח במרתון שיחות עם ראשי המפלגות במטרה לייצב ולהבטיח את המשך העבודה של הקואליציה, ונפגש הערב עם כחלון ועם ליצמן. * בישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו: "כדי להמשיך ביחד, אנחנו חייבים לגלות משמעת קואליציונית. אין מורדים, אין חסרים ואף אחד לא עושה דין לעצמו". "בימים האחרונים שוחחתי עם כל ראשי הקואליציה. אמרתי להם שבעת זו אסור להפיל את הממשלה. אני שמח שהמאמצים נשאו פרי. יש לנו עוד שנה שלמה עד הבחירות".

גורמים ב"כולנו": כחלון ידרוש מנתניהו ערובות שלא יהיו חקיקות שיעלו מיליארדים

על רקע צמצום הקואליציה ל-61 חברי כנסת בלבד: בכירים ממפלגתו של שר האוצר מסרו למעריב כי הוא צפוי להיוועד בהמשך השבוע עם רה"מ, ולשמוע ממנו אילו ערובות הוא יכול לתת לו לכך שלא יהיו חקיקות שיעלו מיליארדים "כחלון לא מתכוון להפיל את הממשלה היום" * בישיבת סיעתו העריך שר האוצר כי למרות הצהרות בנט ושקד, הממשלה לא תאריך ימים.

    למרות התנגדות שרת המשפטים: היועמ"ש שלח את זילבר לייצגו בדיון על חוק היועמ"שים * היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא מבטל את השתתפותו בוועדה לביקורת המדינה בעניין החוק של שקד, ומינה את המשנה שלו דינה זילבר למחליפתו על אף התנגדות שרת המשפטים. * יועמ"ש הכנסת הבהיר כי לא ניתן להתערב בהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לאפשר למשנה שלו לייצג אותו: "לא ניתן להכתיב ליועמ"ש מי יציג את עמדתו בוועדה", "הליכי חקיקה תקינים מחייבים לשמוע את דברי נציגי היועמ"ש כפי שהוא יקבע אותם"

    היועמ"ש: לרה"מ אין סמכות לאסוף מידע על עמותות שמאל ישראליות * בעקבות הפרסומים על מאמצי נתניהו לעצירת המימון לעמותת השמאל "המועצה להגנה על חירויות", הודיע היועץ כי הנחה להפסיק את איסוף המידע על גופי חברה אזרחית ולמחוק את המידע שנאסף. ההחלטה מגיעה בעקבות עתירה שטענה כי זו פגיעה בחופש הביטוי

בטחוני

‏היום בשעות הבוקר יחל תרגיל צבאי במרחב המועצה האזורית שער הנגב, שעתיד להסתיים לאחר מספר שעות.

במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון וכלי רכב וכן יישמעו פיצוצים במרחב.

יודגש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2018 ונועד לשמירה על כשירות הכוחות וכוננותם

במהלך פעילות לוחמי צה"ל בכפר דוחא שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון" התפתחה הפרת סדר אלימה במהלכה פלסטינים השליכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים ומטענים לעבר הלוחמים. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בנוסף, במהלך פעילות במרחב החטיבה המרחבית ״הבקעה והעמקים״ למציאת אמצעי לחימה במרחב הבקעה הצפונית, תפסו לוחמי צה"ל נשק מסוג ״קרלו״. הנשק והחשודים הועברו לכוהב"ט

כמו כן, במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש ובבקעה 10 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט

לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו הלילה, מעט אחרי חצות פלסטיני שניסה להיכנס למתחם מערת המכפלה בחברון שבחטמ"ר יהודה שכעל גופו הוסלקה סכין.

בחצות הלילה  הגיע פלסטיני שהעלה את חשדם של לוחמי מג"ב המוצבים באחת הכניסות למערת המכפלה בחברון. הלוחמים ביצעו בפלסטיני בידוק ביטחוני שכלל בדיקת גלאי מתכות שהתריע על עצם מתכתי אותו נשא. למרות שנבדק על ידי הגלאי מספר פעמים ולמרות שהוציא לכאורה את כל החפצים שהיו בכיסיו הלוחמים המשיכו בבידוק במהלכו התגלתה סכין שהוסלקה בבגדיו.

הפלסטיני תושב אזור חברון בשנות ה- 20 לחייו הועבר לחקירת גורמי הביטחון.

נתניהו: אנו ממשיכים לפעול בסוריה גם אחרי הפלת המטוס הרוסי; העברות הנשק לחיזבאללה פחתו ולכן יש פחות תקיפות

רה"מ נתניהו התייחס בישיבת ועדת החוץ והביטחון לגבול הצפוני ואמר כי ישראל ממשיכה בטיסות ביון בשמי האזור, וכן פעולות נוספות שלא ניתן לספר עליהם, לדבריו, "מהמידע שיש לנו – כמות העברות הנשק האיראני דרך סוריה לחיזבאללה בלבנון פחתה באופן משמעותי מאז הפלת המטוס הרוסי, לכן יש פחות צורך בתקיפות של חיל האוויר". * על היחסים עם רוסיה לאחר הפלת המטוס אמר נתניהו "היחסים עם רוסיה טובים. השיחה שלי עם פוטין היתה מעולה. הצעתי לו שנגביר את התיאום בין הצבאות בסוריה. למרות זאת אנחנו ממשיכים לפעול בסוריה"

תמלילי הקשר של חמאס חושפים | כך נחשף הכח הישראלי בעומק עזה בשבוע שעבר: "הרכב פרץ את המחסום, הם יהודים"

תמלילי רשת הקשר של חמאס שופכים אור על האופן שבו נחשף הכוח המיוחד של ישראל בשבוע שעבר שלושה קילומטרים בעומק עזה. תחילה חשבו בחמאס שמדובר באירוע עברייני, אך נוכחות מטוסי הקרב הובילה לחשיפת הכוח: "תסגרו על היהודים!"

– ע"פ ההקלטות שנחשפו ב'החדשות' אנשי חמאס זיהו רכב שעורר את חשדם אך עדיין לא ידעו מי הם האנשים שנמצאים בו. הקשר החמאסי התריע על רכב מסוג פולקסווגן כחול שיש בו חמושים, "צריך לעצור אותם במהירות האפשרית. מי שרואה אותו שידווח"

– אחד הרכבים פתח במרדף אחרי הפולקסווגן החשוד וממזרח לו הוצב מחסום של אנשי חמאס. הפולקסווגן שבו נסעו החיילים פרץ את המחסום ובשלב זה החלו חילופי האש במהלכם נהרג קצין ונפצע קצין נוסף. ובקשר החמאסי: "הרכב פרץ את המחסום שלנו וירו עלינו מתוך הרכב. כל הכוחות, תגיעו למקום. על כולם להגיע לאזור לטובת האירוע. נכנסו מעלינו מטוסי קרב במפתיע. על כולם להיזהר"

– רק כשאנשי חמאס מזהים את מטוסי הקרב של חיל האוויר הם מבינים שמדובר בכוח צבאי ישראלי: "תקשיבו היטב להנחיות שלנו – מדובר ביהודים. ארבעה מטוסי קרב מעליי, יש הפגזה לידינו. מטוסי קרב מגיעים מצפון. הם תקפו את אחת המכוניות. תסתתרו. תסגרו על היהודים שלא יוכלו לצאת (מהרצועה)!"

– בשלב זה, הכוח יצא מהרכב והרג את מחבלי חמאס. במקביל, מסוק הפגיז את אחד מרכבי חמאס שרדפו אחרי הלוחמים. בשלב זה הצליחו החיילים להגיע לנקודת חילוץ משם חולצו באמצעות מסוק.

– בחמאס עדיין מתחקרים את האירוע. הם מנסים להבין מה עשה הכוח וכיצד הוא נמלט וחמק להם מבין הידיים. למרות שהתפארו בהישג, מבחינתם מדובר בכישלון רציני. הם ניסו לתפוס את החיילים – חיים או מתים – ובכך כשלו.

מפקד צבאי בכיר בעזה: ישראל סתירה חלק מהנזקים שספגה בסבב האחרון; הירי על האוטובוס עם טיל הקורנט העביר את המסר

מפקד צבאי בכיר בחמ"ל המשותף לפלגים הפלסטינים בעזה טען בראיון לעיתון העזתי "פלסטין" כי "במהלך הסבב האחרון, ההתנגדות הסבה לכיבוש נזקים גדולים שאת תוצאותיהם הוא מסתיר. מה שנראה בסבב הוא רק חלק קטן מהאפשרויות שלנו. הירי על האוטובוס עם טיל הקורנט העביר את המסר".

הטייח שבנה בתים לישראלים ונהפך לראש ארגון הטרור האחראי על ירי הטילים לעבר אותם בתים

הטייח שלפני 40 שנה עזר לבנות בתים באשקלון – עומד היום בראש ארגון הטרור ברצועה ואחראי על ירי הטילים אל עבר אותם בתים, בהם בית המשפחה שאצלה נהג להתארח ולאכול * דני מכלוף, קבלן תושב אשקלון, סיפר לחדשות עשר כיצד העסיק את ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה כטייח כשהיה בן 16: "הוא היה בן בית, אדם ישר וחכם"

    סוכנות ידיעות המקורבת לארגון חיזבאללה פרסמה היום תמונות של כוח ישראלי מחזק בברזל את גדר הבטון החדשה שהוקמה בגבול הצפוני עם לבנון, מול היישוב משגב עם.

        "סכין בחטיף": סוכל פיגוע דקירה במעבר קלנדיה שבצפון ירושלים * פלסטינית נעצר אמש  במעבר קלנדיה בעת שניסתה להיכנס לישראל. בתיקה נתפסה סכין מוחבאת בתוך גליל קרטון של מזון. והיא הועברה לחקירה

    משרד הבריאות בעזה: 25 פצועים מירי ישראלי במהלך משט מהרצועה * מאות פלסטינים הפגינו מול הגדר בצפון רצועת עזה במסגרת המשט השבועי מהרצועה שמטרתו לפרוץ את אזור הדיג סביב הרצועה. הפלסטינים מדווחים על ירי ישראלי לעבר המפגינים וכלי השיט שהגיעו לגבול הימי. לפי משרד הבריאות בעזה, 25 פלסטינים נפצעו בדרגות פציעה שונות

    טרור התבערה חוזר?: רחפן מאולתר אליו חובר חומר נפץ נחת בשטחי המועצה האזורית שדות נגב.

    שבוע לפגיעת הרקטות באשקלון: כחמש עשרה משפחות, 40 נפשות, עדיין מתגוררים במלון באשקלון, ולא יוכלו לחזור לביתם לפחות במהלך השנה הקרובה. לחלקם אין כל רכוש. כמה מהם אמרו שהחלו לחפש דירות להשכרה, במימון המדינה, והטיפול שהם מקבלים ממס רכוש הוא טוב. כמעט כל הנפגעים סובלים מטראומה וחרדה. (כאן)

החקדים כנגד המדינה וצה"ל – משרד עורכי הדין לצבא: "יש לתת פטור אוטומטי לכל מי שקיבל דיחוי בתקופת חוק טל, וסירב להתייצב בלשכות הגיוס לקבלת דיחוי לאחר חקיקת חוק הגיוס החדש"

משרד עורכי הדין נדב גדליהו וגל נשרים הגיש בקשה למיצוי הליכים, התראה לפני פנייה לערכאות ל'מיטב', ובו דרישה לפטור באופן אוטומטי כל מי שקיבל דיחוי בתקופת חוק טל, וסירב להתייצב בלשכות הגיוס לקבלת דיחוי לאחר חקיקת חוק הגיוס החדש, וזאת על בסיס סעיף 20 לחוק שירות ביטחון המורה כי אין לצבא כל סמכות לגייסם. * בעתירה פרטנית בעלת מאפיינים שהגישו עורכי הדין נענה בג"ץ לעתירם ואסר על הצבא לנקוט כל הליך של מעצר או גיוס נגד בני הישיבות, וקבע כי במדה והצבא מעוניין לנסות לגייסם, עליו לשנות את החוק. (אידישע פוסט)

מדיני

שליח האו"ם למזרח התיכון: "אי אפשר ששני מיליון פלסטינים יהיו בני ערובה; קורא לפלסטינים להביא להתקדמות בחודשים הקרובים"

שליח האו"ם למזרח התיכון, התייחס להפסקת האש בעזה: "אי אפשר ששני מיליון פלסטינים יהיו בני ערובה. אני קורא לפלסטינים להביא להתקדמות בחודשים הקרובים. על חמאס והארגונים האחרים להפסיק את הירי חסר האבחנה לעבר בתי אזרחים". מלאדנוב קרא לישראל "לקבל את העובדה שעזה על סף פיצוץ ולהקל את המצור". לדבריו, "הפלסטינים דורשים את איחוד עזה והגדה, סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית – וזה מה שמגיע לאוכלוסייה"

– שגרירת ארה"ב באו"ם בתגובה: "הפעולות של ישראל בעזה היו בתגובה לירי רקטות ופצמ"רים ללא אבחנה. אנחנו לא יכולים לברוח מהעובדה שהג'יהאד האסלאמי, שאחראי לירי, ממומן על ידי איראן. יש רק צד אחד שתוקף אזרחים ללא אבחנה – אך אני מסכימה שיש להגיע לפשרה"

נתניהו: ישראל מוכנה לאפשר לפלסטינים לצאת מעזה ולהגר, אבל "אף מדינה לא מוכנה לסייע להם לצאת מעזה"

בוועדת החוץ והביטחון אמר נתניהו כי אפשר לכבוש את עזה, ואפשר לייצב את עזה כלכלית והומניטארית. נתניהו הציג לח"כים שורה של יוזמות שישראל עשתה בעבור הפלסטינים בעזה ואמר כי ישראל מוכנה לאפשר לפלסטינים לצאת מעזה ולהגר, אבל "אף מדינה לא מוכנה לסייע להם לצאת מעזה". * נתניהו אף הבהיר בפני חברי סיעתו כי בזמן הדיון בקבינט על הפסקת האש אחרי סבב הלחימה האחרון בעזה – אף אחד מהחברים לא התנגד לה. "חשוב לי להגיד לכם את זה כדי שתדעו את האמת מול הספינים".

אחרי עומאן: מגעים לביקור נוסף של נתניהו במדינה מוסלמית שאין איתה יחסים דיפלומטיים

מגעים מתקדמים לתיאום ביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו במדינה מוסלמית שלישראל אין עמה קשרים דיפלומטיים. בישראל ציפו לשחזר בקרוב את התמונות עם הסולטאן קאבוס בעומאן * פרשן מבחריין: "אין שום מניעה מכך שנתניהו יבקר אצלנו, אבל הוא לא האיש שיקדם את השלום" (כאן)

למרות שהשתתפה בגיבושו: מסתמן כי ישראל תפרוש מהסכם ההגירה של האו"ם

אינטרסים בינלאומיים שונים כלפי תמיכת ישראל בנוגע להסכם המהגרים של האו"ם הקורא להגברת שיתוף הפעולה בין מדינות העולם בנושא הגירה חוקית ובלתי חוקית וקובע קווים מנחים לטיפול בנושא ההגירה, כאשר ישראל לקחה חלק פעיל בגיבוש ההסכם ודיפלומטים ישראלים השתתפו בכל ישיבות ההכנה של ההסכם בשנתיים האחרונות. עם זאת, העיסוק בנושא היה בעיקר בדרג המקצועי במשרד החוץ והדרג הפוליטי, קרי ראש הממשלה ושר החוץ נתניהו לא היה מעורב כלל. * בעוד בכירים באיחוד האירופי, בבריטניה ובגרמניה מעוניינים כי ישראל תישאר בהסכם, הרי שהונגריה ואוסטריה מעוניינים תפרוש מההסכם. * לפני חודשיים במהלך נאומו באו"ם הודיע הנשיא טראמפ כי ארה"ב מתנגדת להסכם ההגירה הבינלאומי ולא תהיה חלק ממנו. בעקבות נאומו פנה משרד החוץ לפנות לממשל האמריקני ולברר מה עמדתו לגבי השתתפות ישראל בהסכם. והמסר שקיבלה היתה כי ארה"ב תשמח אם ישראל לא תהיה חלק מהסכם ההגירה הבינלאומי. * בשבועות האחרונים הודיעו עוד כמה מדינות במזרח אירופה שנחשבות בנות ברית של ישראל על פרישה מהסכם ההגירה הבינלאומי כגון – צ'כיה, רומניה ובולגריה. גם ממשלת אוסטרליה הודיעה על כוונתה לפרוש מההסכם. * בישיבת סיעת הליכוד היום אמר נתניהו לסגנית שר החוץ: "אנחנו מתואמים עם האמריקנים בנושא הסכם ההגירה הבינלאומי של האו"ם. אנו שוקלים את הנושא. עקרונית אנחנו לא בעד ההסכם וכנראה שזה מה שיהיה * בחודש הבא תתכנס במרקש שבמרוקו ועידה בינלאומית בה יאושרר ההסכם. וע"פ הדיווח בחדשות עשר בשם פקידים ישראלים בכירים ישראל לא תשלח נציגים לוועידה. (חדשות10)

    בישיבת ועדת החוץ והביטחון, מספר חברי כנסת אמרו לשר החוץ נתניהו שמשרד החוץ בקושי מתפקד בגלל היעדר תקציב, וציינו כי המשרד עומד בפני קיצוץ נוסף. נתניהו פנה למנכ"ל המשרד, שישב לצידו ושאל: "זה נכון?"; המנכ"ל נאלץ לאשר (חדשות10)

    דיווח בעזה: משלחת מטעם חמאס תצא מחר (ג') לקהיר לשיחות על הפיוס הפנים פלסטיני בין פתח לחמאס וההסדרה בעזה. משלחת של הג’יהאד האסלאמי תצטרף אליהם ביום רביעי

    משלחת מטעם האיחוד האירופי הגיעה הבוקר (ב') לרצועת עזה דרך מעבר ארז. בראש המשלחת עומד סגנו של ניקולאי מלאדנוב שליח האו"ם למזרח התיכון

    מלך סעודיה: הנושא הפלסטיני נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו * מלך סעודיה הצהיר היום בפתח מועצת השורא בריאד כי הנושא הפלסטיני נמצא בראש סדר העדיפויות של מדינתו. בנוסף, המלך סלמאן התייחס גם לתוכנית הגרעין האיראנית, וקרא לקהילה הבינלאומית לעצור אותה ואת תוכנית הטילים הבליסטיים של הרפובליקה האיסלאמית. * אבו מאזן הביע הערכה לדבריו של מלך סעודיה, לאחרונה ניכרת התקרבות בין הצדדים, ברקע המעורבות של קטר במאמצי ההסדרה בעזה

    חברת התיווך העולמית Airbnb: הודיעה כי תפסיק לפרסם דירות מעבר לקו הירוק – "אזור שנוי במחלוקת שנמצא בלב הסכסוך". * חברת airbnb, המתווכת בין בעלי יחידות הדיור לבין שוכרים לטווח קצר, הודיעה כי תסיר מודעות המציעות דירות ביישובים ישראליים מעבר לקו הירוק, החברה הסבירה כי מדובר בדירות ש"נמצאות בלב המחלוקת בין הישראלים לפלסטינים". לדבריה, קיבלה את ההחלטה בשל לחצים שהופעלו עליה. * במשרד התיירות פועלים להגבלת פעולת החברה בישראל (מגפון ניוז)

    ברקע המתיחות בין המדינות: סגן שר החוץ הרוסי נפגש עם השגריר הישראלי * סגן שר החוץ הרוסי נפגש היום עם השגריר הישראלי, השניים שוחחו על המצב במזרח התיכון בדגש על המתיחות בעזה, ההתנחלויות וכן על היחסים בין המדינות

חוץ

ארה"ב: פיגוע ירי בבית חולים בשיקגו; לפחות ארבע פצועים במצב אנוש; המפגע נוטרל

התקפת ירי התרחשה הלילה (אחר הצהריים, זמן מקומי) בבית החולים "מרסי" שבדרום שיקגו. ארבעה בני אדם נפצעו באורח אנוש. ועל פי דיווח ב-CNN, בין הפצועים שוטר שיסה לנטרל את המפגע, וכן החשוד בירי. * עד ראיה: "זה נראה כאילו הוא יורה באנשים באקראי" * המשטרה ביקשה מאזרחים שלא להגיע למקום. * בתיעוד מזירת הירי שפירסמה רשת CBS ניתן לראות נוכחות גבוהה של ניידות טיפול נמרץ סביב בית החולים.

האיחוד האירופי שוקל להקים מנגנון סחר עם איראן שיעקוף את הסנקציות האמריקניות

בניסיון לעקוף את הסנקציות על אירן באיחוד שוקלים הקמת מנגנון שיוכפף לחוק האירופי באופן שיאפשר את המשך הסחר עם טהרן.

– שר החוץ האירני על פגישתו עם שר החוץ הבריטי: "דנו בנושאים בעלי עניין משותף, במיוחד על הסכם המעצמות על תוכנית הגרעין האיראנית והמחויבות האירופית להשיג נורמליזציה ביחסים הכלכליים עם איראן. עוד דנו, על הדרך לסיים את המלחמה הקטסטרופלית שמתרחשת בתימן"

– שרת החוץ של האיחוד האירופי: האינטרס של האיחוד האירופי הוא לשמור על הסכם הגרעין. זה לא אומר שאנחנו מתעלמים מדברים אחרים, לרבות חלק מהמצבים באזור המזרח התיכון בהם מעורבת איראן"

– נשיא איראן רוחאני: "לא ניכנע ללחצים, מלבד המשטר הציוני ומדינות אחרות באזור אף מדינה לא מגבה את הלחץ האמריקני עלינו"

    בנק צרפתי שהפר סנקציות אמריקניות נקנס בעשרות מליוני דולרים * משרד האוצר האמריקני קנס את הבנק הצרפתי "Société Générale" ב-54 מיליון דולר בעקבות הפרה של סנקציות נגד איראן, סודן וקובה. לפי הערכות אמריקניות, הבנק ביצע פעולות עסקיות בהיקף של 5.6 מיליארד דולר עבור המדינות

עריק צפון קוריאני: "ל-80% מהדור הצעיר אין נאמנות למנהיג קים ג'ונג און"

חייל צפון קוריאני שערק לדרום בשנה שעברה, ונפצע קשה ממטחי אש של חבריו לנשק לפני כשנה התגלה כבן של גנרל צפון קוריאני, ובראיון ראשון לעיתון יפני הוא מעריך כי 80% מבני דורו אדישים כלפי המשטר: "הוא לא מצליח אפילו להאכיל אותם"

    פקיסטן: ארה"ב השקיעה טריליון דולר באפגניסטן, אך טליבאן חזק מתמיד * ראש הממשלה הפקיסטני תקף את טראמפ, אחרי שהאשים אותה בכך שהיא לא נלחמת בטרור והעניקה מקלט לבן לאדן. "על ארה"ב לעשות בדק בית רציני. האם יש מישהו שהקריב יותר מאתנו?" (וואלה)

    פרשת העיתונאי הסעודי | גרמניה אסרה כניסת 18 סעודים המעורבים ברצח חאשוקג'י לאירופה * גרמניה הטילה איסור כניסה למדינה ל-18 אזרחים סעודים החשודים במעורבות ברצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. שר החוץ הגרצמח אמר כי המהלך תואם עם בריטניה ועם צרפת, בתגובה לחיסול העיתונאי בקונסוליה באיסטנבול.

    – מלך סעודיה: גם גינויים לא יסיטו את סעודיה מדרכה * מלך סעודיה התייחס לפרשה העיתונאי הסעודי בפתיחת מושב הפרלמנט הסעודי ואמר: "הממלכה קמה על דרך האסלאם המתרכז בביסוס הצדק והשיוויון. הממלכה לא תסטה מיישום ההלכה המוסלמית וגם גינויים לא יסיטו אותה מדרכה. אנו גאים במאמציהם של אנשי המשפט במילוי התפקיד המוטל על כתפיהם"

    פוטין: נגיב אם ארה"ב תפרוש מההסכם לפירוק מנשק גרעיני לטווח בינוני * נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי מוסקבה תגיב אם ארצות הברית תממש את איומיה לפרישה מהסכם לפירוק הנשק הגרעיני לטווח בינוני (INF), שנחתם ב-1987. כך דיווחה טאס"ס, סוכנות הידיעות המרכזית של ממשלת רוסיה

    גואטמלה: אלפים נמלטו מבתיהם בעקבות התפרצות הר הגעש פואגו * לבה שוב נפלטת מהר הגעש שבאזור העיר אנטיגואה, כחצי שנה לאחר שכ-200 איש נקברו תחת הבוץ והאפר בהתפרצות קטלנית. ענני האפר עשויים להגיע עד לגובה של קילומטר מעל פסגת פואגו, שמתנשא ל-3,736 מטר (וואלה)

    סוריה: צבא סוריה הודיע רשמית כי חיסל את המעוז האחרון של דאעש בדרום המדינה. לפי ההודעה, האזור "טוהר מטרור" לאחר חיסול מעוז הארגון בתלול א-ספא, מזרחית למחוז א-סווידאא' שבהר הדרוזים

בריאות

התפרצות החצבת: חשש להידבקות עשרות נוסעי תחבורה ציבורית

בעקבות גילוי חצבת אצל תינוק בן שנה וחצי, הזהיר משרד הבריאות כי עשרות נוסעים ששהו במחיצתו בקווי תחבורה ציבורית בחיפה עלולים היו להידבק. והם נקראו ליצור קשר עם לשכת הבריאות כדי לשקול טיפול מונע * הנסיעות המדוברות: קו 24 של אגד שנסע ביום חמישי בסביבות 18:00 לכיוון רמב"ם; קו 40א' שנסע לכיוון שוק תלפיות בסביבות 21:45; קו 970 שיצא ביום שישי מחיפה לבני ברק בסביבות 12:50; וקו 970 שיצא באותו היום מבני ברק לחיפה ב-19:15

תחבורה

    החל מעוד חודש, התשלום באוטובוסים בגוש דן באמצעות רב קו בלבד * החל מ21.12, יאסר בהדרגה התשלום במזומן באוטובוסים בגוש דן ותל אביב. העלייה תתאפשר באמצעות רב-קו בלבד

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן