Skip to content

רומנייה בתרשיחא? מסעדת אמה המפתיעה

בכניסה לתרשיחא, בואכה מעלות, במרתף קניון "זאמאן" שוכנת מסעדה רומנית קטנה ומפתיעה עם אוכל ביתי, אותנטי, ובה מוגשים סלטים בטעם של פעם, קדרות בשר מענגות, קבב רומני המדהים, ממליגה אלוהית והשוס שמאפיל על כולם - זו ללא ספק הפפאנש - מנת הקינוח של אמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמה הרומנייה הגיעה לארץ בעקבות אהבתה למיכה, הרבה תעסוקה לא הייתה לה והיא אירחה בביתה שבמעלות והגישה לחבריו אוכל רומני מעולה, אבל, כשחיפשה תעסוקה החליטו בני הזוג לפתוח מסעדה. האווירה במסעדה משפחתית, אמה אמונה על הבישול מיכה על הגריל והאירוח, ביחד צוות מנצח,
במקום מגשים מנות הדגל של המטבח הרומני הנעשות באהבה רבה, והם מוכנים בעזרת הידע שצברה אמה מהבישול בביתה ומתכונים שעוברים בירושה מאות שנים.. על בסיס – דור לדור יביע אומר.
פתחנו בסלטים מעולים מהמטבח הרומני, טעמנו ונהנינו מכבד קצוץ ביד (לא במכונה) בדיוק כמו של הסבתות, סלטי חציל מעולים, כמה סוגי סלטי פלפלים כבושים כמו שרק הרומניים יודעים להכין, ורגל קרושה עדינה ומפנקת וטעימה להפליא.


למנה העיקרית הזמנתי (בעקבות המלצות של חברות)  את טוקיטורה (65 ₪) – בשר חזיר מבושל בישול ארוך ברוטב עשיר מוגש עם ממליגה שעליה ביצת עין וגבינת קשקבל  מגורדת, משהו מדהים בטעמים ברכות ובעסיסיות הבשרים. פשוט מנה שעושה שמח בפה ואושר לנשמה.


טעמנו גם את הקבב הרומני (60 ₪) שהוגש עם פירה מושלם, הקבב היה עשוי לתפארת לפי מתכון רומני
בין מאות שנים שעובר בירושה במשפחתה של אמה. ובינינו? זה היה הקבב הטוב שאכלתי עד היום.


בהמלצת של מיכה הזמנו סטייק צוואר לבן ( 65 ₪) עם תפוחי אדמה. זה הוגש בליווי מלפפון קריספי חמוץ ביתי, וסלט כרוב כבוש פשוט אלוהי. המנות הוגשו בלוי יין שפריץ,  כמו פעם,  (20 ₪) שהשלים טעמים..

וכעת באנו אל הקינוח…
חשבנו שאין לנו מקום בקיבה, אבל הטעם, טעם גן עדן.
אז קינחנו בפפאנש (Papanash)  שהיה אורגזמה קולונרית..
מנת הפפאנש מורכבת משתי סופגניות גבינה, קצפת וריבה איכותית וזו מנת קינוח מושלמת לשני סועדים.

הטעם המופלא של מנות האוכל במסעדה הפכו את מסעדת אמה לאחת מהמסעדות המסקרנות והמרתקות ביותר באזור הצפון, מעבר למנות האוכל המרגשות העומדות לרשותכם במסעדה, נהנינו מחוויית אירוח לבבית שמוענקת לכם על ידי אמה ומיכה.

המקום קטן ובו רק כ20- מקומות, למיכה ואמה אין כוונה להגדיל את המקום כי מעוניינים לשמר את חויית האירוח האישי,  "אנחנו כאן בשביל ההנאה שלנו ולא בשביל הבנק", אומר מיכה.
לכן מומלץ להזמין מקום מראש במיוחד בסופי שבוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן