Skip to content

עיקר החדשות * מהדורת הבוקר * יום חמישי ה-29 בנובמבר 2018

כותרות המהדורה     בישראל ובארה"ב עוקבים: תימן משמשת לשדה ניסויים עבור המל"טים האיראנים (בטחוני)     ניטרלי? מזכ"ל האו"ם: "יש לנו משימה להקים מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים" (מדיני)     חבר קונגרס בברזיל, בנו של הנשיא הנבחר: "השאלה היא לא אם אנחנו מעבירים את השגרירות שלנו לירושלים, אלא מתי אנחנו עושים זאת" (מדיני)     החמאס פנה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    בישראל ובארה"ב עוקבים: תימן משמשת לשדה ניסויים עבור המל"טים האיראנים (בטחוני)

    ניטרלי? מזכ"ל האו"ם: "יש לנו משימה להקים מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים" (מדיני)

    חבר קונגרס בברזיל, בנו של הנשיא הנבחר: "השאלה היא לא אם אנחנו מעבירים את השגרירות שלנו לירושלים, אלא מתי אנחנו עושים זאת" (מדיני)

    החמאס פנה לאו"ם: "לפעול באופן רציני ומידי לסיים את הסבל של תושבי רצועת עזה" (מדיני)

    רוסיה: דעא"ש מייצר פצצות רעילות באחד מבתי החולים בצפון-מזרח סוריה, ובכוונתו לתקוף כוחות הנתמכים ע"י ארה"ב (חוץ)

    המתיחות בים השחור | הקרמלין: נשיא אוקראינה ביקש לשוחח עם פוטין בעקבות התקרית בים השחור (חוץ)

    דרישה מהאו"ם: הכירו בגירוש יהודי ארצות ערב (חדשות)

    "קשורים בשרשראות של ברזל" | אלפי חרדים הפגינו בירושלים נגד הגיוס; כל העצורים שוחררו (חרדים)

    הרבנות הראשית נגד המתווה הרפורמי: "תפילה מעורבת ליד הכותל אסורה לפי ההלכה ומחללת את קדושתו" (חרדים)

תחזית מזג האוויר

היום(חמישי):  מעונן חלקית. הטמפרטורות ללא שינוי ויוסיף להיות חם מהרגיל
מחר (שישי) גשם קל בצפון הארץ ומישור החוף.בשעות הערב ירד גשם קל במרכז הארץ.

שבת- קרמהרגיללעונהב-2 מעלות.גשם קל בצפון הארץ ורצועת החוף.

חדשות

ראש היחידה למאבק בגזענות בפניה למח"ש: פתחו בחקירה כנגד שוטרים שהכו צעיר ממצוא אתיופי שהתלונן על אחיו השיכור  הותקף בתחנת המשטרה

שופט בית משפט השלום בחדרה סירב להאריך מאעצר הצעיר שהזעיק משטרה לביתו כשאחיו השתולל שם כשהוא שיכור. הצעיר התבקש להגיע לתחנה ושם סירב להתלונן רשמית נגד אחיו, הותקף פיזית ונלקח לאשפוז בבית חולים. המשטרה ביקשה בהיעדרו משופט בית משפט בחדרה להאריך מעצרו וזה הזדעזע מהמקרה, שחרר את הצעיר ללא תנאי ונזף חמורות במשטרה (מגפון ניוז)

דרישה מהאו"ם: הכירו בגירוש יהודי ארצות ערב

למרות שמספרם גדול יותר ממספר הפליטים הערבים, האו"ם לא מכיר באסון של יהודי ארצות ערב ואיראן. על רקע יום השנה לציון הגירוש, הוגשה בקשה לאו"ם להכיר גם באסון שנגרם לקהילות היהודיות הוותיקות (ערוץ 20)

    החקלאים זועמים: נהגי טרקטורונים משמידים שדות ופוגעים ביבול * מדובר בתופעה שהחמירה בשנים האחרונות – אחרי הגשם הראשון, נהגי טרקטורונים ואופנוענים יוצאים לרכיבת שטח, פוגעים בתחילת הנביטה ובצמיחה. במועצה האזורית חוף הכרמל אומרים כי יגבירו את האכיפה (וואלה)

    הכסף שנאסף עבור מרכז קהילתי בפיטסבורג עבר למוסלמים * ארגון הצדקה המוסלמי בעיר פיטסבורג ערכו גיוס תרומות לאחר הטבח במרכז הקהילתי בפיטסבורג, אך רק סכום קטן הגיעו בסופו של דבר לקופת בית הכנסת. השאר? למרכז האסלאמי של פיטסבורג ולמקורות לא ידועים כך טוען אתר סרוגים)

פוליטי

ביזיון הקואליציה – על חודו של קול: הקואליציה הפילה הצעת חוק של האופוזיציה להעלאת קצבת הזקנה;
מחשש לכישלון: האופוזיציה משכה את ההצעות לפיזור הכנסת

לאחר ששני חברי כנסת מהמחנה הציוני נעדרו מההצבעה על החוק להעלאת קצבת הזקנה והשוואתה לשכר המינימום, הקואליציה הצליחה להפילו על חודו של חוק עם 57 מתנגדים לעומת 56 תומכים. בעקבות הכשלון, משכה האופוזיציה את ההצעות לפיזור הכנסת מחשש שאין להם את הרוב הדרוש להעביר את החוק. במקרה שהחוק ייפול, יצטרכו להמתין חצי שנה עד שיוכלו להגיש אותו בשנית * ח"כ רוברט טיבייב שנעדר במופגן מההצבעה הושעה לחודש מכל פעילות פרלמנטרית. טיבייב טען להגנתו כי: "ברור שמדובר בהצעת חוק חשובה. לצערי היתה לי פגישה דחופה שהייתי חייב להיות בה ומנעה ממני הגעה להצבעה. מציע לקואליציה לא למהר לחגוג". גם ח"כ חיליק בר השוהה בחו"ל בסכנת ענישה כשיחזור.

    פנייה לנתניהו ומנדלבליט: למנות שר במשרדי החוץ והביטחון * התנועה לטוהר המידות דורשת כי ראש הממשלה לא יחזיק בכל שלושת התיקים: "מצב בלתי סביר, המתקרב ל'שלטון יחיד', שבו‏ לאדם ‏אחד בלבד ‏מוקנות ‏כלל‏ ‏הסמכויות ‏הנוגעות ‏לנושאים ‏מהותיים" (מעריב)

בטחוני

בישראל ובארה"ב עוקבים: תימן משמשת לשדה ניסויים עבור המל"טים האיראנים

גופי מודיעין במערב מזהים שיפור והתקדמות טכנולוגית במערך המל"טים – כלי הטיס הבלתי מאוישים מתוצרת איראן, שמופעל בשדה הניסויים של האזור – תימן. * בתקופה האחרונה זיהו גופי ביטחון בעולם כי בתימן מופעלים אותם כלי הטיס, מתוצרת איראן, על ידי המורדים החות'ים. ובכך הפכה תימן לסוג של שדה ניסויים עבור האיראנים. * ע"פ הדיווח ב'חדשות כאן' בשם גורם דיפלומטי, ההתפתחות הזו מטרידה כמה מדינות באזור, כאשר ארה"ב וסעודיה מתכוונות לשתף פעולה לבחינת הסוגיה. גם בישראל עוקבים אחר ההתפתחויות, מתוך ההבנה שמה שפועל בתימן, צובר "ניסיון מבצעי", ויכול לשמש גם לזירות אחרות

המהומות על הגדר: "מחבל זורק רימון ומחזיק לידו ילד"

עדויות של חיילים וצלפים שעזבו לאחרונה את הצבא מתארות שימוש ציני שעושים אנשי החמאס בנשים ובילדים כדי לבצע פיגועים "מחבל זורק רימון ומחזיק לידו ילד". * ארגון פרטי שאסף את העדויות, מתכנן להשתמש בהן בעתיד כדי לתבוע את חמאס בבית הדין הבין-לאומי (החדשות)

מדיני

ניטרלי? מזכ"ל האו"ם: "יש לנו משימה להקים מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את מדיניות ההתנחלויות ביהודה ושומרון. בדברים שנשא לציון "יום הסולידריות עם הפלסטינים" באו"ם הוסיף כי "היום הזה מזכיר לכולנו את המשימה הלא גמורה – להקים מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים"

חבר קונגרס בברזיל, בנו של הנשיא הנבחר: "השאלה היא לא אם אנחנו מעבירים את השגרירות שלנו לירושלים, אלא מתי אנחנו עושים זאת"

בנו של נשיא ברזיל הנבחר שמכהן בעצמו כחבר קונגרס בברזיל דן בתחילת השבוע בוושינגטון עם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית טראמפ, בנוגע להעברת שגרירות ברזיל בישראל לירושלים. לדבריו "השאלה היא לא אם אנחנו מעבירים את השגרירות שלנו לירושלים, אלא מתי אנחנו עושים זאת". * קושנר הודה לו במהלך הפגישה על כוונתו של אביו להפוך את ברזיל למדינה הגדולה הראשונה בעולם שתצטרף לארה"ב בהכרה בירושלים כבירת ישראל * הפגישה היתה הפעם הראשונה שבה גורמים רשמיים בברזיל ובארה"ב דנו בהעברת השגרירות.

החמאס פנה לאו"ם: "לפעול באופן רציני ומידי לסיים את הסבל של תושבי רצועת עזה"

ראש הלשכה המדינית של חמאס שיגר פנייה לנשיאת העצרת הכללית של האו"ם ודרש מהקהילה הבין-לאומית "לפעול באופן רציני ומיידי לסיים את הסבל של תושבי רצועת עזה". הנייה אף קרא לאו"ם לפעול נגד הפעילות של ארה"ב וישראל נגד החמאס: "אנו מפנים את תשומת הלב של ארה"ב ללגיטימיות שמעניק האו"ם לתנועות שחרור לאומיות בעולם, ולחוק הבינלאומי שמחזק תנועות נגד כיבוש". * השגריר הישראלי באו"ם: "ארגון טרור שפונה לסיוע מהאו"ם זה כמו רוצח סדרתי שמבקש סיוע משטרתי"

תנאי לחידוש היחסים הדיפלומטיים? צ'אד דורשת: סיוע ביטחוני ורכישת ציוד צבאי מישראל

נשיא צ'אד ואנשיו הציגו במהלך ביקורם בישראל לראש הממשלה וליועץ לביטחון לאומי רשימה של דרישות בתחום שיתוף הפעולה והסיוע הצבאי והביטחוני, ואף רמזו כי עלול להיות קשר בין היענות לדרישותיהם לבין חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, כך נחשף בחדשות עשר. ע"פ הדיווח, הרשימה שהציג נשיא צ'אד כללה גם סוגים שונים של ציוד צבאי שצ'אד מעוניינת לרכוש מישראל. רה"מ והיועמ"ש לא נתנו תשובה בכל הנוגע לרשימת הדרישות של נשיא צ'אד וכי יתקיימו בנושא דיונים פנימיים (רה"מ נתניהו יזמין לדיון את שר הביטחון נתניהו ואת שר החוץ נתניהו) וכן שיחות עם צ'אד בשבועות הקרובים לקראת נסיעה אפשרית של נתניהו לצ'אד (חדשות10)

הסנאט האירי אישר להחרים מוצרים שמקורם בהתנחלויות; ההחלטה עדיין טעונה אישור של הבית התחתון ושל הנשיא

הסנאט האירי אישר ברוב גדול את המשך חקיקת הצעת החוק שמחרים באופן גורף תוצרת ישראלית שמגיעה מיישובים שמעבר לקו הירוק. 25 חברי פרלמנט הצביעו בעד, 20 הצביעו נגד ו-14 נמנעו. וכעת ההחלטה ממתינה לאישור הבית התחתון של הפרלמנט * לפי ההצעה, החוק אוסר על ייבוא ומכירת מוצרים ושירותים שמקורם "בהתנחלויות לא חוקיות בשטחים כבושים". * ההצבעה על החוק נדחתה מוקדם יותר השנה בניסיון לגבש פשרה מול הממשלה שביקשה לרכך אותה בעקבות פניית ישראל. עם זאת, לא הושגו לבסוף הבנות בנושא. * הסנאטורית האירית פרנצ'ס בלאק, שיזמה את החוק אמרה לכאן חדשות כי היא: "מאמינה שהחוק יאושר גם ע"י הנשיא", לדבריה "יש לחוק תמיכה ציבורית נרחבת".

    דיווח במצרים: משלחת של הג'יהאד האסלאמי השוהה בקהיר תדון עם המודיעין המצרי על הפסקת אש בין עזה לישראל. עוד דווח כי לג'יהאד עמדה נוקשה, שאותה המצרים מקווים לרכך, כדי שתתאים לעמדת חמאס

    משרד המשפטים מכחיש: התובעת בהאג לא העבירה מסרים המאפשרים את פינוי חאן אל אחמר * אחרי הפרסום ב'וואלה' מפי שני גורמים מדיניים המשנה ליועמ"ש, קיים באחרונה פגישות בהאג שבהן הציג את כוונת ישראל לפינוי חאן אל אחמר וקיבל מסר כי הפינוי אפשרי. משרד המשפטים מפרסם הודעת הכחשה: "הפרסום לפיו משרד התובעת בבית הדין הפלילי הבין-לאומי אישר לגורמים ישראלים כי "פינוי הכפר ח'אן אל-אחמר אפשרי" או דברים ברוח דומה – אינו נכון" * יחד עם זאת, בממשלה מתכוונים לדחות את הפינוי במספר שבועות נוספים לאור העובדה שהתובעת בהאג עתידה לפרסם בקרוב דו"ח הנוגע למצב האוכלוסייה הפלסטינית בגדה

חוץ

רוסיה: דעא"ש מייצר פצצות רעילות באחד מבתי החולים בצפון-מזרח סוריה, ובכוונתו לתקוף כוחות הנתמכים ע"י ארה"ב

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי ארגון המדינה האסלאמית מייצר פצצות המכילות חומר רעיל באחד מבתי החולים באזור דיר א-זור שבצפון מזרח סוריה. עוד דווח כי בדאעש מתכננים לתקוף את מעוזי הכוחות הסורים הדמוקרטיים שנתמכים על ידי ארצות הברית

המתיחות בים השחור | הקרמלין: נשיא אוקראינה ביקש לשוחח עם פוטין בעקבות התקרית בים השחור

בכיר בקרמלין טוען כי "נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו ביקש לדבר עם פוטין בטלפון, השיחה לא התקיימה בשלב זה" * שר החוץ הרוסי התייחס לתקרית הימית בין רוסיה לאוקראינה ואמר כי "המלחים האוקראינים שנשבו על ידי רוסיה מצהירים כי פעולותיה של אוקראינה נעשו מתוך פרובוקציה ורצון ליצור סקנדל למימוש מטרותיה הגאופוליטיות" * נשיא רוסיה פוטין טען כי נשיא אוקראינה יזם את התקרית בים השחור כדי לצבור תמיכה לקראת הבחירות "הוא במקום החמישי בסקרים ולכן היה צריך תירוץ כדי להכריז על משטר צבאי".

– שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס בנוגע למתיחות בין רוסיה לאוקראינה: "התקרית האחרונה בין המדינות מראה שאי אפשר לסמוך על מוסקבה שתעמוד במילתה"

פוטין וטראמפ יפגשו בסוף השבוע בוועידת ה-G20 בארגנטינה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגשו בפסגת ה-G-20 שתתקיים בסוף השבוע בארגנטינה, כך עולה ממסמכים של הקרמלין שדלפו לרויטרס. * בכיר בקרמלין אמר כי ייתכן שפוטין וטראמפ ידברו בוועידת 20-G גם על התקרית בים השחור בין חיילות הים של רוסיה ואוקראינה * מוקדם יותר השבוע איים טראמפ כי הוא עלול לבטל את הפגישה עם פוטין, וזאת בשל התקיפה הרוסית נגד כלי שיט של חיל הים של אוקראינה

טראמפ לא מתכוון לפגוש את יורש העצר הסעודי בוועידת ה-G20 בארגנטינה, פוטין דווקא כן

היועץ לביטחון לאומי האמריקני אמר כי הנשיא טראמפ לא מתכוון לפגוש את יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בפסגת ה-G-20 שתתקיים בסוף השבוע. זאת, בשל אילוצי לוח הזמנים שלו * בריאיון ל"וושינגטון פוסט" אמר טראמפ כי הוא מטיל ספק בהערכת ה-CIA, לפיה יורש העצר הסעודי הורה על רצח חשוקג'י. טראמפ הוסיף כי בהחלטתו לשמר את היחסים עם סעודיה הוא לקח בחשבון את הכחשותיו החוזרות ונשנות של בן סלמאן לגבי מעורבתו בפרשה.

– הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ייפגשו בשולי פסגת הG-20 בארגנטינה. השניים ישוחחו בין השאר על פרשת העיתונאי הסעודי ועל המצב במזרח התיכון. גם מזכ"ל האו"ם ייפגש עם יורש העצר הסעודי בוועידה בארגנטינה

– יורש העצר הסעודי שהגיע לוועידת 20-G בארגנטינה, גילה כי נפתח נגדו במדינה הליך משפטי בנוגע לרצח חשוקג'י ולמלחמה בתימן. לממלכה הועבר מסר לפיו הוא לא ייעצר במהלך הביקור

    פסגת ה-G-20: הממשלה המליצה לאלו הגרים בבירה בואנוס איירס לצאת מהעיר לקראת סוף השבוע, עם הגעת מנהיגי העולם והפגנות הנגד המתוכננות. 22 אלף שוטרים התפרסו בעיר.

    – היועץ לביטחון לאומי האמריקני, אמר כי סביר שהנשיא טראמפ יתייחס לחיזבאללה ולחמאס בפגישות שיקיים בפסגה, כחלק מקידום המלחמה בטרור

    – נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייפגש עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי בשולי ועידת G-20. פגישתם צפויה לעסוק בין היתר בטיפול בתאי חיזבאללה המצוים בגבול ארגנטינה, ברזיל ופרגואי

הסנאט הצביע בעד הפסקת המעורבות במערכה בין סעודיה לתימן

על רקע הצהרותיו של טראמפ כי לא יאפשר לפרשת העיתונאי הסעודי לפגוע ביחסים בין המדינות הצביע הסנאט הצביע בעד יוזמה בין מפלגתית להפסיק את מעורבות ארצות הברית במערכה בין סעודיה לתימן. * בדיון סגור בסנאט אמר שר החוץ האמריקני כי "הדרדרות הקשר בין סעודיה לארה"ב תהיה טעות עבור ביטחונה של ארצות הברית. סעודיה היא כוח יציב ומשמעותי במזרח התיכון. אם עוד עובדות בנוגע למותו של חשוקג'י יצאו לאור, נשקול עוד צעדי ענישה כלפי סעודיה", לדבריו "לארצות הברית אין אקדח מעשן שמוכיח כי מוחמד בן סלמאן היה מעורב ברצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י". * בצעד חריג, הבית הלבן לא אישר לראש ה-CIA להשתתף בתדרוך

– שר ההגנה האמריקני: סעודיה חשובה הן ליציבות האזורית במזרח התיכון והן לביטחונה של ישראל. עוד אמר מאטיס כי לא ניתן להתעלם מהאינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית, גם אם מחפשים את האשמים במותו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י

סעודיה תרכוש מארה"ב מערכת הגנה מפני טילים

בעסקה שכללה שיחת טלפון בין הנשיא טראמפ והמלך סלמאן: סעודיה תרכוש מערכת הגנה על סך 15 מיליארד דולר של חברת "לוקהיד מרטין" האמריקנית שנועדה להתמודד עם איום הטילים האיראני, זאת, לאחר מאמצים רבים בין הצדדים לבצע את הרכישה למרות הקריאה הבין לאומית להחרים עסקאות עם הממלכה בעקבות פרשת העיתונאי

    בריטניה: "כחלק מתהליך הברקזיט – חתמנו על הסכם שמים פתוחים חדש עם ארצות הברית"

    אמנת ההגירה של האו"ם: שר הפנים האיטלקי הודיע כי איטליה תצטרף לישראל ולארה"ב, ולשורת מדינות נוספות, ולא תחתום על אמנת ההגירה של האו"ם

    קנדה טוענת כי דיפלומט נוסף שלה בקובה חלה באופן מסתורי. מדובר במקרה ה-13 שבו עובד בשגרירות הקנדית במדינה מאובחן כחולה. נסיבות האירועים בבדיקה

    ארה"ב: טראמפ על בניית החומה בגבול מקסיקו: "אני מוכן לגרום להשבתת הממשל אם הקונגרס לא יאשר חמישה מיליארד דולר לטובת מימון הפרוייקט". עד כה הבהירו הדמוקרטים כי הם מוכנים להשקיע רק 1.6 מיליארד דולר

    – בתו של הנשיא האמריקני ויועצת בכירה בבית הלבן, איוונקה טראמפ, הכחישה בראיון לרשת ABC את האשמות כלפיה שהשתמשה בכתובת המייל האישית שלה לצורך ענייני ממשל רשמיים. לדבריה, כל האימיילים שלה מאוחסנים ונשמרים ואין לה מה להסתיר – "לא חרגתי מהכללים"

    – הנשיא טראמפ מכחיש את מעורבותו בפגיעה בקמפיין של הילרי קלינטון בבחירות 2016, וטוען כי לא ידע שיועצו לשעבר רוברט סטון חבר לכאורה למייסד וויקיליקס, בניסיון לפגוע בקמפיין. בנוסף, טען טראמפ שלא ידע על פגישת בנו, דונלד ג'וניור עם העו"ד הרוסי בניסיון להשיג רפש על קלינטון

    – המחוקקת הדמוקרטית נבחרה ליו"ר הזמנית של בית הנבחרים * המחוקקת הדמוקרטית ננסי פלוסי נבחרה להיות מועמדת מטעם מפלגתה לתפקיד יושבת ראש בית הנבחרים. ההצבעה היתה חשאית והיא ניצחה עם 203 מקולות הדמוקרטיים, לעומת 32 מתנגדים. אך על מנת לזכות בהצבעה שתיערך ב-3 בינואר, היא זקוקה ל-218 קולות. הרפובליקאים, שבשנה הבאה יהיו קבוצת המיעוט בבית הנבחרים לראשונה מאז 2010, צפויים להצביע נגד כל מועמד דמוקרטי לתפקיד יו"ר בית הנבחרים. * עד ההצבעה על התפקיד תתמקד פלוסי במאבק בהתנגדות במפלגתה שלה, שם מחוקקים רבים רוצים לראות הנהגה דמוקרטית צעירה יותר. (AP)

    סוריה: דיווחים כי מערכות הנ"מ הרוסיות במערב המדינה הפילו כלי טיס בלתי מאויש של המורדים שהיה בדרכו לבסיס הרוסי שנמצא באזור

בעולם

    טייס נרדם במהלך הטיסה ופספס את היעד ב-46 ק"מ * לפני כשבועיים המריא מטוס קל מהאי טסמניה שבאוסטרליה לטיסה של 240 ק"מ אך הטייס, שהיה היחיד על המטוס הקל נרדם. פספס את היעד והמשיך עשרות קילומטרים נוספים * המקרה התברר כשמרכז התעבורה לא קיבל מענה לקשר שניסה ליצור * הרשויות המקומיות פתחו בחקירה

    טייסי המטוס האינדונזי נאבקו עם מערכת האוטומטית והפסידו * דוח של הרשויות קובע כי היה צריך לקרקע את מטוס חברת "ליון אייר", שעליו היו 189 נוסעים, בשל תקלות קודמות. על אף שאין מסקנות חד-משמעיות, בדוח עלה כי הטייסים נאבקו במערכת שהותקנה במטוס בואינג 737 מקס החדיש, ומסיבה לא ברורה לא הצליחו להשביתה (וואלה)

חרדים

"קשורים בשרשראות של ברזל" | אלפי חרדים הפגינו בירושלים נגד הגיוס; חלקם נעצרו אך כל העצורים שוחררו

אלפי חרדים השתתפו אתמול (רביעי) אחר הצהריים בהפגנת מחאה נגד חקיקת חוק הגיוס החדש ונגד מעצרו של בן ישיבה. קבוצת מפגינים אף קשרו עצמם אחד לשני באמצעות שלשלאות של ברזל כהזדהות עם אסיר עולם התורה העצור בכלא הצבאי *  אחרי שעתיים של חסימת רחובות וסירוב להתפזר הפעילה המשטרה אמצעים מיוחדים.
לפחות 2 מפגינים פונו לבית החולים לאחר שנפצעו מאלימות השוטרים * במהלך ההפגנה נעצרו 29 מפגינים רבים מהם סרבני גיוס גם הם. כל העצורים שוחררו * בן הישיבה נעצר אתמול לפנות בוקר כאשר ירד מהרכבת בנתב"ג וחצה את הגדר בכדי למצוא נסיעת המשך לישיבתו בירושלים, הבוקר הוא צפוי להיות מובא לדיון ראשון בפני בית המשפט הצבאי, כאשר רשויות הצבא צפויים לדרוש להטיל נגדו מאסר ממושך,

הרבנות הראשית נגד המתווה הרפורמי: "תפילה מעורבת ליד הכותל אסורה לפי ההלכה ומחללת את קדושתו"

במסגרת עתירה שהוגשה לבג"ץ נגד המתווה הרפורמי שיזם ראש הממשלה ובמסגרתו תינתן לרפורמים האפשרות לבצע הצגות מעורבות ברחבה הדרומית של הכותל, הביעה הרבנות הראשית את התנגדותה הנחרצת למתווה הרפורמי וציינה כי התקנות לשמירה על המקומות הקדושים חלות גם על רחבת הכותל הדרומית, "שקדושתה אינו פחותה מזו הצפונית", "תפילה מעורבת של נשים וגברים מנוגדת לחיוב ההלכתי המוחלט בדבר הפרדה בין המינים בבתי כנסיות ובמקומות קדושים בזמן תפילה… תפילה מעורבת בסמוך לכותל אסורה מבחינה הלכתית בכל תכלית של איסור ומחללת את קדושתו, והיא מנוגדת ניגוד מוחלט לדין הנוהג מדורי דורות..", טוענת הרבנות

– בטענות שהעלתה הרבנות נכתב כי הרבנות הראשית היא הסמכות ההלכתית גם ברחבה הדרומית ומשכך לא ניתן למנות לרחבה הדרומית ממונה שאינו כפוף לרבנות, לדבריהם הדיון שנערך בלשכת היועץ המשפטי לממשלה בנושא המתווה הרפורמי לא כלל את בעלי הסמכות ההלכתית, והסיכום במסגרתו "מנוגד להלכה ולדין". (אידישע פוסט)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן