"מנמוזין" של להקת קמע: פילוסופיה ופסיכולוגיה במחול.

יצירת המחול של תמיר גינץ עוסקת בשאלות פילוסופיות ופסיכולוגיות של זהות. זהות אישית מול זהות קולקטיבית. קונפליקט בין זיכרון פיזי המתחבר למסורות וריטואלים, לבין זיכרונות אישיים של אירועים מעצבי חיים הבונים את הזהות האישית. המופעים בסוזן דלל ובתיאטרון ירושלים.

Print Friendly

"מנמוזין", יצירת המחול מאת הכוריאוגרף תמיר גינץ בביצוע להקת קמע , עוסקת בסוגיית הזהות הקולקטיבית אל מול הזהות האישית, בקונפליקט בין זיכרון פיזי המתחבר למסורות וריטואלים, לבין זיכרונות אישיים של אירועים מעצבי חיים הבונים את הזהות האישית.

מנמוזין: זהות פרטית מול זהות קולקטיבית. צילם כפיר בולוטין

להקת המחול קמע תופיע ב-9.12 במסגרת חשיפה בינלאומית וב-12.12 במרכז סוזן דלל למחול בנווה צדק, וב-13.12 בתיאטרון ירושלים, עם היצירה "מנמוזין" Mnemosyne, שנוצרה לכבוד חגיגות 15 שנים ללהקה.

תמיר גינץ, המנהל האמנותי של הלהקה, יצר את "מנמוזין" לצלילי מוזיקה מקורית של אבי בללי ("נקמת הטרקטור"), השניים משתפים פעולה זו הפעם השלישית, בהמשך להצלחתם בעבר עם היצירות "במדבר דברים" ו"לא נודע".

בהתייחס לעבודה המשותפת עם בללי, אומר גינץ כי עבודתם יחד מפרה אותו בהמשך המחקר שלו ליצירת שפה ייחודית לקמע שבה הרגש והפיזיות יחד יוצרים להט ותשוקה בלתי אמצעיים.

"מנמוזין" עוסקת בסוגית הזהות הקולקטיבית, במסורת של קהילה, בזיכרון משותף של הגוף הבא לידי ביטוי בחגיגות וטקסים ונמצא בקונפליקט נצחי עם הזהות הפרטית המעוצבת משברי זיכרונות אישיים.

מנמוזין: הזהות הפרטית המעוצבת משברי זיכרונות אישיים בקונפליקט מול זהות קולקטיבית. צילם כפיר בולוטין

גינץ מספר כי הרעיון הראשוני ליצירה החדשה התעורר בו בתגובה לקיטוב על רקע עדתי בשנים האחרונות, דווקא בעידן בו פלורליזם תרבותי כבר נראה באופק. תהליך העבודה הוביל לקונפליקט בין זיכרון פיזי המתחבר למסורות וריטואלים, לבין זיכרונות אישיים של אירועים מעצבי חיים, דמויות וריגושים, אלו הבונים את הזהות האישית. העבודה בנויה כמסע בין דמויות הנעות בין הקולקטיבי לאישי, בין שמחה לקינה, בין השייך לנבדל ובין מזרח למערב.

מנמוזין: מסע בין דמויות הנעות בין שמחה לקינה, בין השייך לנבדל ובין מזרח למערב. צילם כפיר בולוטין

"תחילת העבודה הייתה ברעיון חברתי, אולם בסופו של דבר הפלגתי למחוזות אישיים אל מזוודת הזיכרונות הפרטית שלי, והרקדנים הביאו גם הם את המטענים שלהם לתוך התהליך" מספר תמיר גינץ ומוסיף: "הדבר שהניע אותי ביצירה הוא הרגש: העבר המשמעותי שלנו מתעצב מהזיכרונות שלנו, אלו מניעים את החלומות והשאיפות שלנו".

בהפקת מנמוזין חברו היוצרים הבאים: כוריאוגרפיה: תמיר גינץ, מוזיקה מקורית: אבי בללי, יועץ דרמטורגי: יואב מיכאלי, תלבושות: ענבל בן זקן, עיצוב במה: אדם קלר, תאורה: שי יהודאי.

היצירה "מנמוזין" לציון 15 שנה ללהקת קמע. צילם כפיר בולוטין

הקדנים במופע:  איילת אלפו, אופק אדמוני, אדי ארזו קלאזל, לוריס אשונג'ה,  ג'וני בוקשטיין, שגיא בללי, תום דויד, עלמה לאואר, לו לונדרה, רונה לרנר, פיטר סטאר, נעם עפרון, עינב קרינגל, אליוט תומפסון.

 

Ofek Admoni, Ayelet Alfo, Eddy Hersaut Calazel, Sagi Baleli, Jonatan Bukschtein, , Tom David, Lorris Eichinger,  Noam Ephron, Einav Kringel,  Lou Landre, Alma Lauer, Rona Lerner, Peter Starr, Elliot Thompson.

טריילר למופע https://www.youtube.com/watch?v=iX8sblEDlgI

 

מועדי ההופעות של "מנמוזין" בחודש דצמבר

יום ראשון ה-9.12 בשעה 11:00 בסוזן דלל, במסגרת חשיפה בינלאומית

יום רביעי ה-12.12 בשעה 21:00 בסוזן דלל

יום חמישי ה-13.12 בשעה 20:30 בתיאטרון ירושלים, אולם רבקה קראון

 

Print Friendly

על אודות סיגל גליל

סיגל גליל היא חוקרת פילוסופיה, אמנות ותרבות, מומחית לואן גוך ולברוך שפינוזה, תרבות יפן, והציירים האימפרסיוניסטים. בין מסעותיה בזמן וברוח בדגש אמנות ופילוסופיה, היא חיפשה את ואן גוך ביפן, יזמה והדריכה טיול שורשים בהולנד בעקבותיו, וביקרה והדריכה במוזאונים הגדולים והחשובים בהולנד בתערוכות הקשורות בו. גליל, היא יוצרת רב-תחומית, שמצלמת וכותבת על ספרות ועל מחול, על אדריכלות ותיירות. היא חובבת טיולים נלהבת. היא לימדה כמעט בכל האוניברסיטאות בארץ תקשורת, אמנות ותרבות יפן. בהרצאותיה, במאמרים ובתוכניות הרדיו הדוקומנטריות שלה היא מנסה לחשוף חוטים סמויים המחברים בין אמנות, תרבות, תקשורת, פילוסופיה וחוויות הקיום האנושי.
פוסט זה פורסם בקטגוריה אירוע, מחול, פנאי, תרבות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>