Skip to content

חשד לתרמית ענק של זיופי דיפלומות סיום במקצועות הרפואה

עשרות רופאים ורוקחים נעצרו הבוקר. על פי המשטרה החשודים הציגו תעודות סיום למודים שקריות מארמניה והתקבלו על פיהן לעבודה בבתי חולים ומוסדות רפואיים. במהלך המעצרים נתפסו בבית אביו של אחד החשודים כלי נשק לא חוקיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

40 רופאים ורוקחים, נעצרו הבוקר על ידי משטרת ישראל בחשד כי הציגו תעודות סיום לימודים לימודי רפואה ורוקחות ("DIPLOMA") מאוניברסיטאות בארמניה כאשר בפועל הם למדו שם פרק זמן קצר מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת, על בסיס תרמית זו קיבלו החשודים רישיון לעסוק במקצועות רפואה בארץ.
החקירה הוטלה על ימ"ר צפון אשר ניהלו פעילות סמויות במשך תקופה ארוכה והבוקר ניתן האות ובפעולה מתואמת, פשטו כוחות משטרה על בתי החשודים ברחבי הארץ: ועצרו בו זמנית 40 חשודים, מלקיה בדרום ועד מג'דל שמס בצפון ביניהם רופאים, סטז'רים ורוקחים חלקם עובדים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים. חלק מהחשודים עובדים בבתי חולים, בהם ברזילי, קפלן, אסף הרופא ועוד, ואחרים עובדים במוסדות ציבוריים אחרים.
המשטרה טוענת כי החשודים שידעו כי הם מחזיקים תעודת סיום לימודים שקרית הציגו אותה בפני משרד הבריאות במטרה לקבל את רישיון הרפואה הנחשק. חלקם אף הצליחו לעבור את בחינות ההסמכה ולזכות במשרות ציבוריות כרופאים או סטז'רים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים. אחד החשודים בשנות ה- 30 לחייו תושב ערערה נעצר בזמן שעבד במשמרת בתפקיד רופא במחלקה פנימית באחד מבתי החולים המוכרים בארץ.
במקרה אחר, במהלך מעצר של חשוד תושב טירה שהציג את עצמו כרופא כללי – אביו של החשוד נתפס נמלט מהמקום כשהוא מחזיק ברשותו 2 נשקים האחד מסוג קלצ'ניקוב והשני מסוג קרלו. במקרה אחר החשוד רופא שיניים בעל מרפאה עצמית ריצה בעבר עונש מאסר בפועל בגין עבירות ביטחונית.

אחת מתעודות הסיום המזוייפות (צילום: משטרת ישראל)
אחת מתעודות הסיום המזוייפות (צילום: משטרת ישראל)
אישור מזוייף (צילום: משטרת ישראל)
אישור על סמך תעודות מזוייפות (צילום: משטרת ישראל)
צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל

החקירה החלה בעקבות פנייה של משרד הבריאות למשטרת ישראל לחקור תלונה אנונימית שהוגשה אליהם בנושא. לאחר קבלת התלונה, החקירה הוטלה על ימ"ר צפון אשר ניהלו פעילות סמויות במשך תקופה ארוכה והבוקר ניתן האות ובפעולה מתואמת, פשטו כוחות משטרה על בתי החשודים ברחבי הארץ: ועצרו בו זמנית 40 חשודים, מלקיה בדרום ועד מג'דל שמס בצפון ביניהם רופאים, סטאז'רים ורוקחים חלקם עובדים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים.
במסגרת החקירה עלה כי החשודים למדו לימודי רפואה במוסדות שונים בחו"ל, משלא עמדו בדרישות אותם מוסדות לקבלת ההסמכה הנדרשת, הם פנו למאכר (אשר גם הוא בעבר לא הצליח לסיים את לימודי הרפואה שלו ולבסוף קיבל הסמכה שכביכול הוא בוגר השכלה רפואית) שהפנה אותם למוסדות אקדמאיים שונים בארמניה: SAINT TEREZA, HAYBUSAK, MKHITAR GOSH. החשודים, בסיוע של המאכר, נסעו ולמדו באותם מוסדות פרק זמן קצר שלאחריו קיבלו את תעודת סיום הלימודים, וזאת מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת

עלונים בשפה הערבית שהועברו לסטודנטים (צילום: משטרת ישראל)
עלונים בשפה הערבית שהועברו לסטודנטים (צילום: משטרת ישראל)
נשקים שנתפסו בבית אביו של חשוד (צילום: משטרת ישראל)
נשקים שנתפסו בבית אביו של חשוד (צילום: משטרת ישראל)

במסגרת החקירה נתפסו גם עלונים בשפה הערבית בהם כתוב " אני מבשרים בשמחה לסטודנטים המתקשים בהשלמת לימודיהם – אפשרות העברה לאוניברסיטאות בארמניה, גיאורגיה ללא הפסד שנים – מאוניברסיטאות אירופאיות .. יכולת הסבה ממקצועות הטיפול הטבעי ופיזיותרפיה, שמיעה ודיבור לרפואה כללית או שיניים…." ובהמשך מצוינים גם פרטים ליצירת קשר.
החשודים נלקחו לחקירה כשבסיומה מרבית החשודים יובאו היום לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.
במשטרה מציינים כי המשטרה בכללותה פועלת להגן על בריאות הציבור מפני נוכלים ומתחזים, אך מקרה זה חמור שבעתיים מכיוון שמדובר במקצועות בהם קיים פוטנציאל לנזקי גוף ועד חשש לחיי אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן