Skip to content

נתניהו תוקף את ההמלצה להעמידו לדין: "זה משחק מכור מראש – אז מה חדש? אי אפשר לצפות לתוצאה אחרת"

ראש הממשלה תקף הערב בחריפות את בכירי המשטרה, חוקריו ומפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך והאשימם ברדיפתו האישית ובאורח מגמתי. בפתח דבריו השווה עצמו לכוחות האור מול כוחות החושך בהבטיחו שבסוף האור ינצח. ציפי לבני: ״מופע השתלחות מזעזע. כשראש ממשלת ישראל משקר שמשטרת ישראל תופרת תיקים זה יהיה גם כתב ההגנה של ראש ארגון הפשע הבא״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף קשות את רשויות החוק והמשטרה והתייחס הערב (ראשון) בכינוס של הליכוד ערב חג החנוכה להמלצת המשטרה להעמיד אותו לדין על לקיחת שוחד בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה).  נתניהו התקרבן ואמר כי "מסע הציד נגדנו נמשך בעיתוי שקוף ובתהליך שהוא נגוע מראשיתו", בפתח דבריו השווה עצמו לכוחות האור מול כוחות הרשע ואמר: אנחנו חוגגים היום את ניצחון האור על החושך. תקשיבו לי טוב – בסוף, האור תמיד מנצח את החושך". "זה משחק מכור מראש, אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס לכל חקירותיו ואמר: "חנוכה זה אמנם חג של נסים, אבל אני חייב לשאול אתכם איך ידעו לפרסם את ההמלצות ההזויות האלה נגד שרה ונגדי בדיוק ביום האחרון של המפכ"ל. מה אני אגיד לכם, נס חנוכה אמיתי. אבל למה ציפיתם? עוד לפני החקירה הראשונה כבר קבעו והדליפו שאלו יהיו ההמלצות, אז מה חדש? אי אפשר לצפות לתוצאה אחרת".

צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה

הוא תקף בחריפות את צוות חוקרי המשטרה, מפקדיהם ואת המפכ"ל היוצא, רוני אלשיך והאשימם שניהלו נגדו חקירה מעוותת:  "ראשי המערכת טענו בעזות מצח שאני שלחתי חוקרים וששרה שלחה את צ' להתלונן על הטרדה מינית נגד ראש היחידה החוקרת", אמר בהתייחסו לפרשת רוני ריטמן. "אותם קצינים המשיכו לנהל את החקירות נגדי ונגד שרה, למרות שהיו בניגוד עניינים מובהק. איך אפשר לנהל כך חקירה נקייה?". בהמשך אמר: "אינני יודע מי יהיה המפכ"ל הבא, אבל אני יודע דבר אחד – תהיה לו עבודת שיקום גדולה מאוד, כי האמון של הציבור המשטרה הוא לא בשיא של כל הזמנים".

נתניהו התייחס לטענה לפיה היטיב עם בזק בתמורה להטיית הסיקור בוואלה ואמר: "לא נתתי לאלוביץ' כלום ולא קיבלתי כלום. אני מקבל החלטות כשרק דבר אחד לנגד עיניי – טובת אזרחי ומדינת ישראל". הוא טען כי עסקת בזק-יס אושרה בהליך תקין ועל דעת כל אנשי המקצוע, וכי "לא היו שום טלפונים ושום לחצים". זאת, אף שמשרד התקשורת בראשות נתניהו ומקורבו, עד המדינה שלמה פילבר, קידם את אישור העסקה בהליך מזורז. "לא רק שהוא לא קיבל, בתקופתי הוא (אלוביץ') ובזק הפסידו הון עתק", והסביר כיצד רפורמת השוק הסיטונאי, גרמה לבזק ולאלוביץ' הפסדים של עשרות מליוני שקלים. "ומה אני קיבלתי?", שאל נתניהו והמשיך, "קיבלתי סיקור איום ונורא בוואלה – אתר שמאלני שנתן לי סיקור עוין במשך שנים, ובייחוד ערב הבחירות. זאת עסקה חסרת תקדים – אף אחד לא נותן כלום ואף אחד לא מקבל כלום".

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

משפטן בכיר שצפה בנאומו אמר למגפון: "אני מתקשה להאמין אבל, אני בגוף הנאום, בקונוטציה ובפונטיקה של הנאום הזה מזהה דפוס עדות עבריין מעל דוכן העדים בבית המשפט שנותן עדות ראשית בפני השופט".

ראשת האופוזיציה ציפי לבני הגיבה לנאום נתניהו ואמרה: ״מופע השתלחות מזעזע. כשראש ממשלת ישראל משקר שמשטרת ישראל תופרת תיקים זה יהיה גם כתב ההגנה של ראש ארגון הפשע הבא״.
״ישראל היא לא מדינה מושחתת אבל נתניהו משחית את ישראל. מבקש למוטט סדרי עולם ולהסיט אזרחים טובים נגד טובי אנשינו. אמת היא שקר ושקר הוא אמת. הכאוס טוב לנתניהו אבל ישראל חשובה ממנו. על החשוד בקבלת שוחד להיאבק על חפותו בלי למשכן מדינה שלמה עבורה".

נתניהו הוסיף ותקף: "ישראל היא מדינת חוק, ובמדינת חוק אין שום תוקף חוקי להמלצות המשטרה. רק לאחרונה נדחתה ערימת המלצות נגד שורת ראשי ערים. הן הסתיימו בלא כלום. וגם כאן אתם יודעים איך זה יסתיים – לא יהיה כלום", וכאן השיב לו הקהל: "כי אין כלום". בתום נאומו הבהיר כי הוא מתכוון להישאר בתפקידו: "חנוכה זה חג של גבורה ושל התמדה. אנחנו מתמידים, אני מתמיד, החקירות לא הסיטו אותי וההמלצות  לא יסיטו אותי מהדברים החשובים באמת שאני עוסק בהם יומם ולילה. נמשיך לפעול למען מדינת ישראל".
ראש הממשלה התייחס בדבריו גם אפשרות שהתקשורת ואישי ציבור יעקמו את האף נוכח התקיפה החריפה והחלשת האמון במשטרה בעייני הציבור ואמר: הם יעקמו את האף? אז שיעקמו ויישארו עם אף עקום"

נאומו של נתניהו בו הוא תוקף את רשויות החוק, חוקרי המשטרה ובכיריה היה זהה הערב לדפוס נאומו גם בשנה שעברה, אז על רקע דיווחים על התפתחויות בחקירות ראש הממשלה, הפך אירוע חנוכה של הליכוד למפגן תמיכה בנתניהו. "אז יהיו המלצות", אמר אז, "אז מה? רוב רובן של המלצות המשטרה מושלכות לפח". בהתייחסו לכלי התקשורת ולמפגינים נגד השחיתות הוסיף נתניהו: "יש פה מסע ציד מאוד מאורגן. המכפישים בכיכרות ובמהדורות ינסו לנפח את הבלון הזה לפני שיוצא ממנו כל האוויר. הם לא רוצים משפט תקין, הם רוצים משפט שדה ברוטשילד, ולזה הם קוראים שלטון החוק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן