Skip to content

"כך עושות כולן": על תשוקה, אהבה וזוגיות עם האופרה הירושלמית

אופרה על אופרה, אהבה וזוגיות : עיבוד עכשווי לאופרה הפיוטית והנוקבת של מוצרט על סודות ושקרים ועל הפכפכות הרגשות מאחורי הקלעים של התיאטרון. ההפקה הקרובה של האופרה הירושלמית בשיתוף התזמורת הסימפונית אשדוד. ב-15,16/12 בתיאטרון ירושלים וב-19/12 במרכז לאומנויות הבמה באשדוד.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האופרה הירושלמית מציגה: כך עושות כולן COSI FAN TUTTE. זהו עיבוד עכשווי ומקורי לאופרה של וולפגנג אמדאוס מוצרט, לליברית של לורנצו דה פונטה (וינה, 1790). האופרה בבימוי מלא של הבמאי ארי טפרברג,  תחת שרביטו של מאסטרו עומר אריאלי, בשיתוף התזמורת הסימפונית אשדוד, ובהשתתפות זמרי האופרה הירושלמית. ביניהם: אלינור זון, אלכסנדרה קוגלביץ, אושרי שגב, גבריאלה ריביס, דניס סדוב ומימה מילוא.

"כך עושות כולן" מוצרט בהפקה עכשווית. צילום: יאיר מיוחס סטודיו זוז

המופע יתקיים בשני מועדים בתיאטרון ירושלים, מוצאי שבת ב- 15/12 ולמחרת ב- 16/12, המופע השלישי יתקיים במרכז לאומנויות הבמה באשדוד ב- 19/12.

האופרה מספרת על שני מעריצים נלהבים שניגשים בסוף הצגת אופרה אל מאחורי הקלעים כדי לברך את בנות זוגם – הסולניות המפורסמות. בדרך הם פוגשים את במאי האופרה שמזהה את אהבתם התמימה והעיוורת, ומחליט ללמד אותם שיעור על אהבה ונאמנות. בעזרת המלבישה הם מביימים עוד אופרה, סוערת לא פחות, אבל הפעם – במציאות. ״איך ייתכן שהלב יכול לשנות את טבעו ביום תמים אחד?״

"ההפקה הינה עיבוד עכשווי לאופרה הפיוטית והנוקבת, אשר מפנה את המבט אל מאחורי הקלעים של התיאטרון, שם נחשפים גם הסודות המפותלים המסתתרים מאחורי ההצגה שנקראת זוגיות, אהבה ותשוקה" –  מספר הבמאי ארי טפרברג על ההפקה הקרובה ומוסיף, ב"כך עושות כולן" הדמויות מוצאות את עצמן ניצבות אל מול כל מה שחשבו שהוא יציב ואיתן, רק כדי לגלות שהוא הפכפך ונתון לשינויים כמו המים, הרוח והלב.

צוות ההפקה:
מנהל מוסיקלי ומנצח: עומר אריאלי
במאי: ארי טפרברג.
יועץ אמנותי: גבריאלה ריביס.
התזמורת הסימפונית אשדוד
מקהלת האופרה הירושלמית
זמרים ראשיים: אלינור זון (פיורדיליג), אלכסנדרה קובלביץ (דורהבלה), אושרי שגב
(פרנדו ), גבריאלה ריביס (גוליאלמו), דניס סדוב (דון אלפונסו), מימה מילוא (דספינה)
מעצבת תפאורה: שני טור.
מעצבת תלבושות: שירה וייז.
מעצב תאורה: נדב ברנע.
עוזר במאי: אהוד ורדי.
יועצת מוסיקלית: דיאנה צליוביץ
מפיקה ראשית: סמדר כהן-רוזנפלד.
מתאם המקהלה: דוד קובנסקי.
כמה מילים על האופרה הירושלמית

האופרה הירושלמית נוסדה בשנת 2011 במטרה להקים בירושלים אופרה איכותית, לקדם
אמנים ירושלמים, לטפח את כשרונותיהם, לשפר את יכולותיהם וליצור גרעין אמנותי ירושלמי לאופרה.

האמנים הצעירים נהנים מהדרכה קבועה של אמני מוסיקה, שירה ובמה ברמה בינלאומית, ומופיעים בהפקות השנתיות לצד אמנים ותיקים ומנוסים. עד כה הוצגו במסגרת האופרה מספר הפקות גדולות: הנזל וגרטל (2018), חליל הקסם (2017), הספר מסביליה (2016), מאדאם באטרפליי (2015), נישואי פיגרו (2014) ודון ג'ובאני (2013), לצד מספר הפקות קטנות.

מועדי ומקומות המופעים של האופרה "כך עושות כולן"

ירושלים: יום שבת 15/12 וראשון 16/12, בשעה 20:30, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים

אשדוד: יום רביעי 19/12, בשעה 20:30, המשכן לאומנויות הבמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן