Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת ערב שבת – 07 בדצמבר 2018

כותרות המהדורה     בעקבות מזג האוויר הסוער: פועל נהרג מקיר שקרס; נתיבי איילון נחסמו לתנועה; 80 תושבי המושב אחיעזר פונו מבתיהם (מזג אוויר)     שר החוץ הלבנוני: "פעולות ישראל בגבול – הכנה למתקפה נגדנו"; החיזבאללה: "ישראל לא נערכת למלחמה, היא יודעת את ההשלכות" (בטחוני)     גורם מדיני בכיר: חשיפת המנהרות תעניק לגיטימציה למבצע צבאי בלבנון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    בעקבות מזג האוויר הסוער: פועל נהרג מקיר שקרס; נתיבי איילון נחסמו לתנועה; 80 תושבי המושב אחיעזר פונו מבתיהם (מזג אוויר)

    שר החוץ הלבנוני: "פעולות ישראל בגבול – הכנה למתקפה נגדנו"; החיזבאללה: "ישראל לא נערכת למלחמה, היא יודעת את ההשלכות" (בטחוני)

    גורם מדיני בכיר: חשיפת המנהרות תעניק לגיטימציה למבצע צבאי בלבנון (בטחוני)

    חיזבאללה מחזיק ב-130 אלף טילים; מתוכם עשרות טילים מדוייקים (בטחוני)

    חודשיים אחר הפיגוע, המחבל מברקן טרם נתפס: "ההנחה היא שהוא חמוש ומסוכן. חייבים לעצור אותו לפני שיבצע פיגוע נוסף" (בטחוני)

    פרטים נוספים על הכח המיוחד שנחשף בחודש שעבר בעזה: "חפר בורות בניסיון להתחבר לרשת תקשורת של חמאס. חברי היחידה נחקרו בידי חמאס במשך 40 דקות לפני שהתקרית התפוצצה" (בטחוני)

    רוב בעצרת או"ם בעד גינוי חמאס; אולם בעקבות קומבינה של כווית ההחלטה לא התקבלה (מדיני)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: גשום בצפון הארץ ובמרכזה. ייתכנו סופות רעמים יחידות. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח קיים חשש משיטפונות. יוסיפו לנשב רוחות דרום מערביות חזקות. בדרום הארץ ייתכן אובך. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

    ליל שבת: בצפון הארץ ובמרכזה יוסיף לרדת גשם מדי פעם.

    שבת: בצפון הארץ ובמרכזה יוסיף לרדת גשם מדי פעם. הטמפרטורות עדיין יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

    ראשון: מעונן חלקית עד מעונן. צפוי גשם מקומי בעיקר מישור החוף. תחול עליה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

    שני: מעונן חלקית. ללא שינויי ניכר בטמפרטורות. ייתכן גשם מקומי ברובו קל בצפון הארץ.

חדשות

בעקבות מזג האוויר הסוער: פועל נהרג מקיר שקרס; נתיבי איילון נחסמו לתנועה; 80 תושבי המושב אחיעזר פונו מבתיהם

בשל עליית מפלס המים בנחל איילון עד לגובה הכביש, הכביש המרכזי נחסם ממחלף גלילות דרומה וממחלף גנות צפונה למשך 5 שעות * פועל נלכד תחת קיר שקרס בעקבות הגשמים במפעל באזור התעשייה עטרות – ונהרג * יותר מ-80 תושבי המושב אחיעזר, הסמוך לנתב"ג, פונו הבוקר (שישי) מבתיהם שהוצפו במהלך הסערה. חלק מהבתים ניזוקו, אך לא היה חשש לחיי התושבים. מפקד כח החילוץ: "המים הגיעו לגובה של 1.20 מטרים. כל בית שהיו אנשים שלא יכלו לצאת, חילצנו אותם על גבי הסירות" * כביש 4402 מכפר חב"ד למושב צפריה נחסם לתנועה בעקבות הצפה, אב ושלושת ילדיו שנתקעו במשך כשעה בשלולית מתחת לגשר חולצו ע"י כוחות כיבוי * 50 ילדים ושתי גננות חולצו אתמול (חמישי) ממתחם גנים ברחובות שהוצף בעקבות מזג האוויר הסוער.

המשטרה חילצה בשעות אחר הצהריים 2 נהגים בחיפה ובאום אל פחם,  שנפצעו לאחר שרכבם "נעצר" בחומה בשול הדרך

שוטרי התנועה טיפלו בשעות האחרונות בשני אירועים חריגים במזג האוויר הסוער,  בהם נהגים נפגעו כתוצאה מתאונה בדרך, כאשר רכבם נעצר בחומה בשול הדרך, בדרך פרויד בחיפה ובאחת השכונות באום אל פחם. בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונות, לצד הכוונת התנועה לצירים חלופיים ובטוחים,  עד הסרת המפגע.

בעקבות פגעי מזג האוויר,  קרס קיר בצד הדרך באום אל פחם,  כשסלעים הגיעו עד הכביש וחסמו את נתיב הנסיעה של תושבת המקום בת 19, שכאמור נפגעה קל ופונתה לקבלת טיפול רפואי.   קטע הכביש נחסם למען בטחון כלל משתמשי הדרך,  עד לתיקון המפגע ע"י הרשות המקומית.

 תאונת דרכים קטלנית בכביש 6 –    מפרטים ראשוניים עולה כי רכב פרטי, בו ישבו 5 נוסעים לרבות הנהג, נסע מכיוון דרום לצפון. בשלב מסוים ומסיבה אותה יבחנו בוחני התאונות, סטה הרכב והתהפך דרך התעלה שמפריד בין כיווני הנסיעה עד שנעצר על נתיבי הנסיעה לכיוון דרום.  כתוצאה מהתאונה נקבע על ידי מד"א מותה של אחת מיושבות הרכב, תינוקת פונתה במצב אנוש, ו-3 נוספים במצב בינוני וקשה

פאראמדיקים של מד"א קבעו את מותה של אשה כבת 30   וחובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואי של צה"ל  העניקו טיפול רפואי ופינו במסוק צבאי לבי"ח סורוקה תינוקת כבת שנה עם פגיעה רב מערכתית במצב קריטי תוך פעולות החייאה, צעיר כבן 20 במצב קשה עם פגיעת ראש מורדם ומונשם, וגבר כבן 40 במצב בינוני עם חבלת ראש בהכרה יציב.  בנוסף צעירה כבת 18 במצב בינוני בהכרה, לאחר שהייתה לכודה פונתה באמבולנס של מד"א לבית חולים סורוקה.

המשטרה עצרה חשוד בביצוע הטרדות  כלפי קטינות

בעקבות פעילות חקירתית ואופרטיבית של שוטרי משטרת ישראל  , נעצר אתמול (ה) גבר בן 33 ממרכז הארץ, החשוד בהטרדות כלפי קטינות באיזור הרצליה ורמת השרון.

על פי החשד , במהלך החודשים האחרונים, נהג החשוד לשבת ברכבו ולהציע לקטינות בנות 10-12 להיות דוגמניות או לשחק במשחק סליים ואף הציע לאחת מהן להיכנס לרכבו.

כאמור, אתמול נעצר החשוד וברשותו נתפסו פריטים ובכללם ציוד אלקטרוני ומשחקי ילדים.

היום הוא הובא אל בית משפט השלום בתל אביב ומעצרו הוארך עד ליום 10/12/18.

המשטרה חושדת כי יש מקרים נוספים, אשר טרם דווחו ומזמינה את הציבור להתלונן בכל תחנת משטרה. החקירה מתנהלת במשטרת גלילות 09-9704444

בית המשפט נעתר לבקשת הסניגור של החשוד ואסר לפרסם את פרטיו.

פוליטי

    תיק 4001 | רעיית ראש הממשלה נחקרה במשך שלוש שעות * רעיית ראש הממשלה נחקרה היום בעקבות פרשית בת של פרשת המעונות בחשד למסירת מידע כוזב למבקר המדינה בעניין העסקתו של יועץ התקשורת לשעבר ניר חפץ. ע"פ החשד נתניהו הציגה בפני מבקר המדינה קבלות פיקטיביות. * עד המדינה חפץ העיד שרצה שהעסקתו בלי תשלום תוסדר, משום שחשש שהדבר ייתפס כטובת הנאה.  עו״ד יוסי כהן, פרקליטה של שרה נתניהו מסר:"כצפוי, בסיום החקירה יתברר שמדובר בעוד גיבוב כזבים וסיפורי מעשיות של עד המדינה ניר חפץ, שאין בהם כלום.כשהתיקים האחרים מתרסקים, ממציאים בדיות חדשות.עד מתי תמשך הרדיפה אחרי משפ׳ נתניהו?"

בטחוני

מהומות צעדת השיבה לאורך גדר עוטף עזה – משרד הבריאות הפלסטיני בעזה: סה"כ 33 פצועי ירי היום.

שר החוץ הלבנוני: "פעולות ישראל בגבול – הכנה למתקפה נגדנו"; החיזבאללה: "ישראל לא נערכת למלחמה, היא יודעת את ההשלכות"

שר החוץ הלבנוני, ג'בראן בסיל, גינה את מבצע "מגן צפוני", וטען כי היא מהווה הכנה למתקפה ישראלית על לבנון. מנגד, גורם בחיזבאללה אמר לעיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" כי "ברור שישראל אינה נערכת למלחמה", לדבריו "האויב יודע שמלחמה לא תהיה קלה והוא מודע להשלכותיה". * ארגון חיזבאללה ותנועת אמל השיעית בפגישת העדכון השבועית של נציגיהם: "האויב הישראלי מנסה להטריד את לבנון". בפגישה הודגש כי "ההתנגדות ערוכה למנוע מהאויב לממש את מטרותיו".

גורם מדיני בכיר: חשיפת המנהרות תעניק לגיטימציה למבצע צבאי בלבנון

גורם מדיני בכיר בתייחס למבצע בצפון ואמר כי סביר שנצטרך בעתיד לנקוט פעולה צבאית נגד חיזבאללה, ואחת ממטרות המבצע היא לייצר לגיטימציה. לדבריו "העיתוי לפתיחת מבצע 'מגן צפוני' נבע מחשש לדליפת מידע לארגון הטרור" * העיתון הלבנוני אל-ג'ומהוריה דיווח כי ארצות הברית הזהירה את לבנון, שישראל תגיב אם תהיה תגובה של חיזבאללה בעקבות המבצע לגילוי והשמדת המנהרות

חיזבאללה מחזיק ב-130 אלף טילים; מתוכם עשרות טילים מדוייקים

מחקר שפורסם לפני מספר חודשים באתר "The Missile Threat" בחן את ארסנל הטילים שברשות ארגון הטרור של חיזבאללה. לפי המחקר, ארגון הטרור השיעי מחזיק כבכ-130 אלף טילים והוא "השחקן החמוש ביותר בעולם שאינו מדינה". באירוע שהתקיים אמש בירושלים אמר נתניהו כי "לחזבאללה יש כמה עשרות בודדות של טילים מדויקים, למרות שהיו אמורים מצוידים היום באלפים".

לקראת הריסת מנהרות חיזבאללה: משלחת ישראלית התאמנה בשנה שעברה במערב אירופה עם מומחים לקידוח

11 אנשי הנדסה נשלחו בשנה שעברה לאימונים בחו"ל ולמדו ממומחים מקומיים לקדוח בסוגי קרקע זהים לאלה של המנהרות שחדרו לשטח ישראל. הכשרה זו, אומר בכיר בצבא, לא נועדה רק למבצע הנוכחי – אלא גם "לכל האתגרים" שבפעילות תת-קרקעית. * בניגוד לדרום, שבו הצבא קודח במקדחי כוס גדולים המוציאים את החול בקלות יחסית – ובכך גם מאיצים את קצב החפירות – הפעם המהנדסים נדרשים לחפור במקדחי יהלום החוצבים בקצב איטי יותר. בחלק מאתרי החפירה בצפון הקודחים הם אזרחים, ובאחרים פועלים אנשי ההנדסה שהוכשרו באירופה. (הארץ)

דיווח: איש החיזבאללה שתועד במנהרה בצפון – מפקד יחידת התצפיתנים ומפקד ביחידת המנהרות

ערוץ החדשות I24NEWS מדווח כי איש החיזבאללה אשר תועד במנהרת הטרור של הארגון בגבול לבנון הוא עמאד "עז אל-דין" פאחס שמשמש בין היתר בתפקיד מפקד יחידת התצפיתנים של חיזבאללה בגבול עם ישראל ומפקד ביחידת המנהרות.

אחרי הכחשת הלבנונים: יוניפ"ל מאשרים קיום מנהרה בגבול לבנון; בישראל דרשו מיוניפ"ל להשמיד מנהרת טרור שיוצאת מהכפר השיעי רמיה ומגיעה לאיזור זרעית

יוניפי"ל אישר אתמול את קיומו של מנהרה בגבול ישראל-לבנון. בהצהרה שפרסם כוח האו"ם בלבנון נכתב כי ביקורו של מפקד יוניפי"ל, באחד האתרים שבהם מתבצעות עבודות לאיתור מנהרות, מאשש קיום מנהרה שכזו. קציני יוניפי"ל התחייבו להגיע אל פירי המנהרות בצד הלבנוני ולמלא בהתאם דוח לאו"ם. * בפגישה שהתקיימה בין אלוף פיקוד הצפון למפקד יוניפי"ל הוצגה מפה של הכפר השיעי רמיה ובו מסומנת קבוצת בתים מהן נחפרת מנהרת טרור התקפית נוספת המגיעה לאיזור היישוב זרעית שבשטח ישראל. ישראל העבירה דרישה ברורה כי יוניפי"ל יוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול

ישראל פרצה לרשת הסלולרית בלבנון ושידרה הודעות אזהרה נגד חיזבאללה; לבנון פנתה לאו"ם

בלבנון טוענים כי ישראל פרצה לרשת הסלולרית המקומית ושידרו לתושבים באזור הגבול הודעות אזהרה נגד ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה. על פי הדיווח ברשת "א-נשרה" הלבנונית, התושבים קיבלו הודעות לטלפונים הסלולריים, שלהם ובהן נכתב כי "יש בסביבת הבתים שלכם מנהרות שחיזבאללה פעל כדי לחפור אותן והדבר מעמיד את שלומכם בסכנה. עליכם לנקוט משנה זהירות". "תושבי כפר כילא, חיזבאללה מסכן אתכם בגלל חפירת המנהרות. המנהרות האלה עומדות להיחשף. כל מי שינכח בקרבת המנהרות מסכן את חייו". * בעקבות האירוע הורה שר החוץ הלבנוני לשגרירת המדינה באו"ם, להגיש תלונה נגד ישראל בגין הודעות קוליות שישראל שלחה לאזרחים לבנונים "שמאיימות עליהם ועל חייהם". לטענתו "ישראל מנהלת קמפיין מדיני ודיפלומטי נגד לבנון המלווה בפריצה לרשת התקשורת במדינה"

– דובר הצבא בערבית, שיגר מסר לתושבי לבנון: "תושבי לבנון. זו האמת המצערת, אחד מכל שלושה בתים בדרום לבנון הוא עמדה של חזבאללה. כך בכפר כילא וברוב הכפרים השיעים בדרום לבנון. כך הופך חזבאללה את דרום לבנון למובלעת טרור מתחת לאפה של הממשלה"

    יו"ר מפלגת הכוחות הלבנוניים, סמיר ג'עג'ע, התייחס למבצע בגבול לבנון: "אם הדוח של יוניפ"ל יראה שיש מנהרות, אז על ממשלת לבנון לבקש באופן רשמי מחיזבאללה להפסיק זאת, כיוון שהדבר מהווה סכנה בעבור לבנון והלבנונים. יש לכנס את הממשלה באופן מידי לאור המצב בדרום"

    שר החוץ הבחרייני, תקף את חיזבאללה על חפירת המנהרות בגבול בין ישראל ללבנון: "האם חפירת מנהרות על ידי הארגון הוא לא איום גלוי על יציבותה של לבנון? מי נושא באחריות כאשר המדינות השכנות לוקחות על עצמן את המשימה להיפטר מהסכנה שמאיימת עליה?"

חודשיים אחר הפיגוע, המחבל מברקן טרם נתפס: "ההנחה היא שהוא חמוש ומסוכן. חייבים לעצור אותו לפני שיבצע פיגוע נוסף"

לפני חודשיים בשעה 7:30 בבוקר הגיע המחבל, תושב הכפר שוויכה בנפת טולכרם, לאזור התעשייה ברקן ורצח 2 מעובדי המפעל שם עבר כחשמלאי. את כלי הנשק הוא החביא מתחת לבגדיו, וככל הנראה הציג אישור עבודה באחת מהכניסות שסובבות את אזור התעשייה. מאז הפיגוע, נמשך המרדף אחרי המחבל, כשלבינתיים מצליח להימלט. גורם המקורב לחקירה אמר ל'ידיעות אחרונות': "ההנחה שלנו היא שהוא מסתתתר באזור יו"ש, אולי בבקעת הירדן. מתנהלים אחריו חיפושים במקומות שהציבור לא מדמיין, ויש התפתחות דרמטית בחקירה. הנחת העבודה היא שהוא חמוש ומסוכן. אנחנו חייבים לעצור אותו לפני שיבצע פיגוע נוסף". * בשבועיים הראשונים התרכז המאמץ בסריקות פיזיות בשטח. בבניינים, במערות, בתעלות ובמקומות מסתור. ובהמשך עבר המאמץ לאחר מכן בעיקר למישור המודיעיני.

פרטים נוספים על הכח המיוחד שנחשף בחודש שעבר בעזה: "חפר בורות בניסיון להתחבר לרשת תקשורת של חמאס. חברי היחידה נחקרו בידי חמאס במשך 40 דקות לפני שהתקרית התפוצצה"

אתר קטארי פרסם אתמול פרטים נוספים על הפעולה הישראלית שהסתבכה בחאן יונס שברצועת עזה בחודש שעבר. לפי הדיווח, אותו העביר מקור ביטחוני ברצועה, הכוח הישראלי חפר בורות כדי להתחבר לרשת תקשורת תת קרקעית השייכת לגדודי הזרוע הצבאית. * לאחר שהכוח, שהתחזה לארגון סיוע הומניטרי, עורר את חשדם של אנשי הזרוע הצבאית של חמאס הם עצרו אותם למשך 40 דקות, במהלכן חקרו אותם, עד אשר שהוחלט להעביר את הכוח לאחד מבסיסי חמאס כדי להמשיך בחקירה, אז התחילו חילופי האש בין הצדדים. * לפי הדיווח, חברים בכוח שכרו דירה סמוכה לחוף באזור חאן יונס וממנה יצאו למשימות הסודיות שבגינן חדרו לרצועת עזה, בהם הרכבת מכשירי ציטוט בעלי טכנולוגיה מדויקת ביותר, ולאחר התפוצצות התקרית. "חיל האוויר הפגיז כל מי שהתקרב לשטח ויצר חגורת אש כדי להגן על הציוד"

    סוכל ניסיון הברחת טלפונים למחבלים בכלא באמצעות רחפן * מספר תושבי ישראל ואיו"ש נעצרו בחשד שניסו להבריח עשרות טלפונים סלולריים באמצעות רחפן לכלואים ביטחוניים בבית הכלא נפחא שבנגב. * באחד מניסיונות ההברחה נמצאו כ-60 טלפונים שייועדו ככל הנראה לגורמי טרור בתוך הכלא. * הטלפונים שנתפסו יועדו לאסירים ביטחוניים שמרצים תקופות מאסר ארוכות, על מעורבותם בפיגועים וקידום פעילות טרור

מדיני

רוב בעצרת או"ם בעד גינוי חמאס; אולם בעקבות קומבינה של כווית ההחלטה לא התקבלה

העצרת הכללית של האו"ם דחתה הלילה את ההצעה האמריקאית לגינוי ארגון החמאס, שהוגשה בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל בחודש שעבר. ההצעה אמנם קיבלה את תמיכת רוב המדינות, 87 תומכות מול 57 מתנגדות ו-33 נמנעות, אך בעקבות דרישת כווית ההצעה נדרשה לתמיכת רוב של שני שליש ממדינות האו"ם, ומשלא עמדה בו היא נדחתה. * בין המדינות שהצביעו נגד הגינוי של חמאס ניתן למנות את רוסיה, סין, סעודיה, בחריין, עומאן, איחוד האמירויות ומצרים. גם ירדן, מרוקו וסודאן הצביעו נגד ההחלטה. לעומת זאת, צ׳אד, שמנהיגה ביקר בישראל בחודש שעבר, לא השתתפה בהצבעה.

– 20 דקות לפני ההצבעה התקיימה הצבעה נפרדת בשאלה איזה רוב יהיה דרוש כדי להעביר אותה. ארה"ב ביקשה שיידרש רוב רגיל בלבד, ואילו כוויית ביקשה בשם מדינות ערב שיידרש רוב של שני-שליש. עמדת כווית התקבלה ברוב דחוק של 75 מול 72 כך שגינוי של ארגון הטרור הצריך רוב מיוחס של חברי העצרת

– ברצועת עזה התקיימו הפגנות נגד הצעת הגינוי לפעילות חמאס שמובילה המשלחת האמריקנית לאו"ם. המפגינים נושאים שלטים ודגלים פלסטינים, ונאמו בו נציגי הפלגים השונים בעזה.

– חמאס הודה למדינות שהכשילו את גינויו באו"ם: "זה כישלון חרוץ להגמוניה של ארה"ב. הכיבוש הציוני הוא הטרור האמיתי ואותו יש לגנות". גם הנשיאות הפלסטינית ברמאללה מברכת את המדינות שהתנגדו לגינוי חמאס ואומרת כי לא תאפשר לגנות את המאבק הלאומי הפלסטיני

שליח ארה"ב למזה"ת, ג'ייסון גרינבלט, ביקר את ההחלטה שלא לגנות את חמאס: "מביש. האו"ם נכשל בניסיון הגינוי אפילו אחרי שנים של פיגועי התאבדות, חטיפות, ירי טילים ועוד. מחיאות הכפיים לאחר ההצבעה אומרות הכל. חמאס פוגע בישראלים, בפלסטינים ובשלום. מתי האו"ם יאמר אמת?"

– שגרירת ארה"ב באו"ם: "אם לא אכפת לכם מישראל תסתכלו על הסבל שחמאס גורם לפלסטינים – האנשים שהכי סובלים מחמאס אלו הפלסטינים. צריך לגנות את חמאס בלי קשר לאיך כל מדינה רואה את הסכם השלום העתידי בין ישראל לפלסטינים"

דיווח: ארה"ב מונעת מישראל למכור מטוסי F16 לקרואטיה

ממשל טראמפ בולם את העסקה למכירת 12 מטוסי ה-F16 הישנים של חיל האוויר לצבא קרואטיה. האמריקנים נימקו זאת בכך שמדובר בכלל במטוסים אמריקנים שישראל כלל לא היתה אמורה למכור לצד שלישי ללא אישור אמריקני – לא כל שכן במכרז שבו התמודדה גם ארה"ב * האמריקנים כועסים על כך שכדי לנצח את ארה"ב במכרז של צבא קרואטיה ישראל הוסיפה למטוסים האמריקנים הישנים מערכות אלקטרוניות מתקדמות מתוצרת ישראל כדי לשכנע את הקרואטים לקנות דווקא ממנה (חדשות10)

חמאס החל בחלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי, בסך 15 מיליון דולרים

בעזה החלו הבוקר לשלם משכורות לפקידי חמאס האזרחיים וקצבאות למשפחות נזקקות ברצועה. מחוץ לסניפי בנק הדואר משתרכים תורים ארוכים והזכאים נדרשים להזדהות ולחתום גם בטביעת אצבע, כפי שסוכם בין ישראל לקטר. שוטרי חמאס במדים ניצבים בכניסה לסניפים ושומרים על הסדר

– שגריר קטאר נועד הלילה עם יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, ועדכן אותו בהעברת הפעימה השנייה של הסיוע הכספי הקטארי לרצועה

– נתניהו: "הכסף הזה עובר בפיקוח יותר גדול ממה שהיה תחת אבו מאזן. הרשימות הן שלנו. אנחנו נותנים את רשימות הפקידים. הפיקוח הוא כדלהלן – מקבלים צילום של חתימה וטביעת אצבע של מי שמקבל את הכסף, והכול חוזר אלינו. יש פיקוח יותר טוב ממה שהיה קודם"

    השר אלקין בריאיון לסוכנות ידיעות המזוהה עם הקרמלין: "ישראל מנהלת מגעים עם עשר מדינות על מעבר השגרירות לירושלים"

    נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במסיבת חנוכה בבית הלבן: "לעולם לא ניתן לאיראן שמאיימת במוות לישראל ולאמריקה להשיג נשק גרעיני"

חוץ

דיווח: צפון קוריאה הפעילה שני בסיסים בהם טילים היכולים לשאת נשק גרעיני

תמונות לוויין חדשות שהתפרסמו אתמול (חמישי) ברשת CNN חושפות כי צפון קוריאה הרחיבה באופן משמעותי בסיסים שלה בהם מאוחסנים טילים ארוכי טווח. התמונות, בהן נראים הבסיסים הממוקמים בשטח הררי בפנים המדינה, מעידות כי צפון קוריאה המשיכה להפעיל ואף שדרגה את בסיס הטילים שלה יאונגג'או-דונג ובסיס נוסף, שלא דווח עליו בעבר, שנמצא סמוך לו. * המיקום הייחודי של האתר מעלה את הסבירות שצפון קוריאה תעביר אליו את טיליה ארוכי הטווח החדשים ביותר – כולל אלו שיכולים לשאת נשק גרעיני ולפגוע בארה"ב (הארץ)

דיווח: טראמפ החליט למנות את דוברת מחלקת המדינה לשגרירת ארה"ב באו"ם

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי למנות את דוברת משרד החוץ האמריקני שתחליף את השגרירה הנוכחית שהודיעה כי תסיים את תפקידה בסוף השנה * פרשנים אמרו כי לנאוארט אין ניסיון פוליטי קודם או מדיניות מובהקת שתוכל להוביל את ניהול כמה מהנושאים הבוערים שעומדים על סדר היום של הארגון העולמי.

איראן: לפחות ארבעה הרוגים ו-19 פצועים בפיגוע בתחנת משטרה

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ו-19 נוספים נפצעו כתוצאה מפיצוץ מכונית תופת בכניסה למטה המשטרה בעיר הנמל האיראנית חאבהאר שבדרום מזרח המדינה. בין ההרוגים, מפקד המשטרה בעיר * הפיגוע התרחש בזמן שמפקד כוחות היבשה של משמרות המהפכה האיראניים מוחמד באבכור סייר בעיר צ'בהאר. הוא הגיע למקום הפיגוע לאחר האירועים * כלי תקשורת איראניים מדווחים כי המחבל פוצץ את המטען לאחר שנעצר בתחנה * המיליציה אנצר אל-פורקן לקחה אחריות על הפיגוע בעיר צ'בהאר. מדובר בארגון סוני הפועל במחוז, ומוגדר על ידי איראן כארגון טרור

    רוסיה: נדון בגורל השבויים האוקראיניים רק לאחר משפטם * שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב אמר כי ברוסיה מוכנים לדון בגורלם של המלחים האוקראינים רק לאחר שמשפטם יסתיים

    בצל איומי רוסיה: ארה"ב במפגן כוח אווירי בשמי אוקראינה * צבא ארה"ב אמר כי הוא ערך טיסה "מיוחדת" במרחב האווירי של המדינה, אחרי התקרית הימית שבה השתלטה מוסקבה על כלי שיט אוקראיניים. לפי ההערכות, הפנטגון בחן את מערכות ההגנה האווירית של רוסיה הפרוסות באזור (וואלה)

    ארה"ב: בניין רשת CNN בניו יורק פונה בעקבות התרעת שווא על פצצה * משטרת ניו יורק הסירה את החשש מפני הימצאות פצצות בבניין אולפני רשת CNN במנהטן, והתירה לעובדי החברה לשוב למקום. מוקדם יותר פונה בנין האולפן במנהטן בעקבות איום טלפוני בגין הטמנת פצצות

    בריטניה: בכיר בריטי: "ההצבעה על הברקזיט בפרלמנט תיערך כמתוכנן ביום שלישי הקרוב"

    ליבריה: משבר אנרגיה חמור במדינה: 60% מהחשמל במדינה – גנוב * מערכת החשמל המקומית קרסה בתקופת מלחמת האזרחים, ומאז המדינה מתקשה להתאושש. תמיכה אמריקנית מספקת את תשתיות והחיבורים, אולם לחברת החשמל אין קיבולת מספקת להגיע לכל האוכלוסייה. (וואלה)

    סוריה: דיווח: לפחות 8 הרוגים בתקיפה אמריקנית בסוריה * שמונה בני משפחה נהרגו בהפצצה של מטוסי הקואליציה הבין-לאומית במחוז דיר א-זור שבסוריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן