Skip to content

עיקר החדשות * יום רביעי * ה-12 בדצמבר 2018

כותרות המהדורה     המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בעופרה: מטה משרד האוצר הפלסטיני ברמאללה כותר; במערכת הביטחון עדיין לא יודעים בוודאות מה זהות המחבלים (בטחוני)     חיזבאללה: המנהרה השלישית שנחשפה בגבול לבנון – סמוך ליפתח‎ (בטחוני)     בצבא מעריכים: יש עוד מנהרות בצפון; החשש: הפעילות במובלעות בגבול תוביל לחיכוך מסוכן (בטחוני)     תוניסיה: "לכדנו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בעופרה: מטה משרד האוצר הפלסטיני ברמאללה כותר; במערכת הביטחון עדיין לא יודעים בוודאות מה זהות המחבלים (בטחוני)

    חיזבאללה: המנהרה השלישית שנחשפה בגבול לבנון – סמוך ליפתח (בטחוני)

    בצבא מעריכים: יש עוד מנהרות בצפון; החשש: הפעילות במובלעות בגבול תוביל לחיכוך מסוכן (בטחוני)

    תוניסיה: "לכדנו את מחסלי מהנדס מהנדס המל"טים של חמאס לפני כשנתיים" (בטחוני)

    דיווח: ארה"ב דחתה בקשה ישראלית להטיל סנקציות על לבנון בעקבות מנהרות החיזבאללה (מדיני)

    משבר תעלת הימים: שר המים הישראלי נפגש עם שר המים הירדני (מדיני)

    "הנציב העליון החדש" | בכירים ברשות: "קטאר מנסה להקים מדינה פלסטינית נפרדת בעזה" (מדיני)

    צרפת: פיגוע ירי בשטרסבורג, לפחות 2 הרוגים ו-11 פצועים; כוחות משטרה מכתרים את היורה שמתבצר (חוץ)

    אחרי מעצר דיפלומט קנדי בסין: סמנכ"לית הכספים של וואווי הסינית שחשודה בהפרת הסנקציות האמריקניות שוחררה בערבות של 10 מיליון דולרים; ארה"ב בשיחות עם סין (חוץ)

    טראמפ מאיים: "אם לא יאושר מימון בניית החומה בגבול מקסיקו – אשבית את הממשל" (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד מעונן. בצפון הארץ ירד גשם מקומי ויתכנו סופות רעמים יחידות. משעות הצהרים הגשם יתחזק ויתפשט בהדרגה לצפון הנגב. ינשבו רוחות דרום מערביות ערות. משעות הערב בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח חשש קל משטפונות.

    חמישי: מעונן חלקית עד מעונן. עד שעות הצהרים עדיין יתכן גשם קל. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

    שישי: נאה. תחול עליה בטמפרטורות. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. משעות הערב בהרי הצפון יחלו לנשב רוחות מזרחיות חזקות.

    שבת:מעונן חלקית בעננות בגובה רב. הטמפרטורות יעלו במקצת והלחות תרד. הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בצפון הארץ ובהרים יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות.

חדשות

פלסטיני מוגבל שכלית הלך ברחוב בטול כרם כשהוא נעזר במקל הליכה; חייל ישראלי ירה בו למוות; מצ"ח פתח בחקירה

ארגון "בצלם" פרסם תצלומים מארבע מצלמות אבטחה נוספות שתיעדו את התקרית, בו נורה צעיר פלסטיני מוגבל בשכלו נורה למוות ללא סיבה. לאחר מותו נמסר מהצבא כי הפרת הסדר שאירעה בטול כרם אילצה את החיילים לפתוח בירי אמצעים לפיזור הפגנות ולאחר מכן בירי חי. אולם מתיעודים – שצולמו מזוויות שונות – נראים כמה פלסטינים מתקהלים בצדי כביש וחיילים מתקדמים לעברם. הפלסטיני שנהרג נראה בסרטון כשהוא מתקדם על הכביש כשהוא נעזר במקל הליכה. הוא נראה מתרחק מהחיילים, ואז, כפי שתועד בסרטון נוסף, נופל כשגבו לעבר החיילים. יצוין, כי בצילומים לא נראית הפרת סדר או הפגנה כלשהי, מלבד מספר חד-ספרתי של פלסטינים שעומדים על מדרכה, מבלי שמתועדת אלימות כלשהי מצדם. * מהצבא נמסר כי נפתחה חקירת מצ"ח וכי האירוע מתוחקר

דברים קשים נראו ונשמעו אמש בישיבת מועצת העיר טבריה, במהלך נאומו של רב העיר החל הקהל בקריאות בוז, קללות והפריע לדברי רב העיר, תוך צעקות ואלימות מילולית קשה כנגד נבחרי ציבור ובעיקר כנגד נציגי ש"ס בעיר

חשיפת "ישראל היום" : משרד הבריאות בדרך לאשר השתלת רחם בישראל. מחיר ההשתלה: עד 2 מיליון שקלים. גינקולוג בכיר: "זה מיותר, שיגעון גדלות של רופאים". בתי החולים באיכילוב, בילינסון וזיו רוצים לבצע את ההשתלה הניסיונות. את הדברים מפרסם הבוקר לראשונה, כתב ופרשן הבריאות של ישראל היום – רן רזניק

המשטרה חוקרת אירוע תקיפת מאבטחים על ידי מטופלים ובני משפחתם בבית החולים רמב"ם

המשטרה עצרה 2 מטופלים ו 4 מבני משפחתם בחשד לתקיפת מאבטחים בבית החולים רמב"ם בחיפה.לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד 100 על תקיפת מאבטחים בבית החולים רמב"ם.

מבירור ראשוני עלה כי במהלך הליך השחרור מבית החולים, התגלע ויכוח בין המטופלים לצוות הרפואי אשר גלש במהרה לקטטה בין המטופלים למאבטחים במקום.בהמשך הצטרפו לקטטה עוד 4 מבני משפחתם של המטופלים ובסופה נזקקו 3 מאבטחים לטיפול רפואי.כוחות משטרה אשר הגיעו למקום עצרו את 2 המטופלים , תושבי חיפה בשנות ה 40 לחייהם ובנוסף, נעצרו 4 בני משפחתם אשר סירבו לעיכוב לתחנת המשטרה.

פוליטי

מגעים לקראת הצטרפות? לפיד וגנץ קיימו פגישה פוליטית לקראת הבחירות

יו"ר מפלגת יש עתיד, לפיד, נפגש אמש עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ל"פגישה פוליטית – לקראת הבחירות". גנץ, שכבר החתים 130 אנשים על מסמכי ההקמה של מפלגתו החדשה שכבר נבחר לה שם, טרם שלח את המסמכים לרשם המפלגות. (החדשות)

    תיק 4001: מסתמן התיק נגד רעיית רה"מ יסגר בשל קושי ראייתי * מסתמן שתיק חקירת החשדות החדשים נגד שרה נתניהו ייסגר. זאת בשל קושי ראייתי לסתור את גרסתה של נתניהו. התיק עוסק בחשדות שלפיהם ניסתה רעיית רה"מ להונות את מבקר המדינה בנושא התשלום ליועץ התקשורת ניר חפץ (כאן)

בטחוני

המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בעופרה: מטה משרד האוצר הפלסטיני ברמאללה כותר; במערכת הביטחון עדיין לא יודעים בוודאות מה זהות המחבלים

הפלסטינים מדווחים כי כוחות צבא כיתרו את מטה משרד האוצר הפלסטיני ברמאללה, החרימו קלטות של מצלמות אבטחה מחנויות באזור ועצרו תושבים לבדיקה. * במערכת הביטחון עדיין לא יודעים בוודאות מה זהות המחבלים. * במסגרת המצוד עדיין לא נעצרו חשודים בסיוע

חיזבאללה: המנהרה השלישית שנחשפה בגבול לבנון – סמוך ליפתח

בצבא איתרו אתמול מנהרת טרור התקפית נוספת, השלישית במספר, שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל בגבול הצפון. על פי דיווחים בלבנון, מהנהרה החדשה נמצאה בשטח שמול קיבוץ יפתח שבאצבע הגליל. * בדומה למנהרות האחרות שאותרו, גם התוואי הזה מולכד והצבא ממשיך לחקור אותה: "כל מי שייכנס מצדו הלבנוני מסכן את חייו".

בצבא מעריכים: יש עוד מנהרות בצפון; החשש: הפעילות במובלעות בגבול תוביל לחיכוך מסוכן

אחרי שהותר לפרסום כי אותרה מנהרה שלישית בגבול הצפון, בצבא מעריכים כי המבצע לא תם ויימשך עוד כמה שבועות, ובמהלכם סביר שיימצאו מנהרות נוספות. ערוץ ההסברה של חיזבאללה דיווח כי צבא לבנון מקדם ומתגבר כוחות באזור הגבול הדרומי סמוך לקו הכחול, ליד היישוב מיס אל גאבל. * המבצע שנכנס לשבוע השני מתקרב לנקודה הרגישה שבה הצבא מתחיל לחפש במובלעות. בנקודות הללו אין הפרדה בין הכוחות של הצבא הישראלי לזה הלבנוני. ארגון הטרור טוען כי הפעילות במובלעות, בשטח שכאמור נמצאות על פי האו"ם בשטח ישראל, מתרחשת בשטח הלבנוני. על כן, הפעולות הללו במובלעות מגבירות את הסיכוי להסלמה.

    נתניהו: "אם חיזבאללה יעשה טעות ויפגע בנו – הוא יחטוף מכות שהוא לא יכול לתאר" * ראש הממשלה ביקר אתמול (ג') בגבול לבנון במסגרת מבצע "מגן צפוני" להשמדת מנהרות חיזבאללה שהחל בשבוע שעבר ואיים כי "אם חיזבאללה יעשה את הטעות הגדולה ויחליט לפגוע בנו או להתנגד הוא יחטוף מכות שהוא לא יכול אפילו לדמיין".

    חיזבאללה בסרטון תעמולתי חדש נגד ישראל: "נלחמים בישובים מבוצרים או מאחורי גדרות" * סוכנות הידיעות המקורבת לחזבאללה, "אל-אעלאם אל-חרבי אל-מרכזי", העלתה סרטון תעמולה במטרה ללעוג לעבודות הצבאיות של ישראל על הגדר ובו נכתב בעברית: "הם לא נלחמים בכם ביחד אלא בישובים מבוצרים או מאחורי גדרות"

תוניסיה: "לכדנו את מחסלי מהנדס מהנדס המל"טים של חמאס לפני כשנתיים"

במסיבת עיתונאים של משרד הפנים התוניסאי נחשפו פרטים חדשים על חיסולו של מהנדס התעופה התוניסאי מוחמד אל זווארי, אחד ממובילי פרויקט הכטב"מים של הזרוע הצבאית של חמאס, שחוסל לפני כשנתיים, רגע לאחר שעלה לרכבו והתכוון לצאת מביתו. * על פי משרד הפנים אחד ממבצעי ההתנקשות הוא אוסטרי שמכונה "כריסטופר" ושהגיע לבקר את המהנדס, והציג את עצמו כמי שמתעניין בהמצאה של המהנדס אודות שליטה מרחוק בצוללת. * התקשורת התוניסאית דיווחה כי שני העצורים שתכננו את ההתנקשות במשך שנה וחצי הם בעלי אזרחות בוסנית שנכנסו למדינה שבוע בלבד לפני ההתנקשות בחיי המהנדס התוניסאי, במסווה של נציגי סוכנויות נסיעות. * לפי העיתון "אל-סבאח", שני הבוסנים למדו את המסלול בו ביצעו את ההתנקשות לצאת תוך שהם משתמשים ברכב רנו טראפיק. ביום החיסול, הם המתינו עד שהבחינו בזווארי ואז ביצעו את הירי. ככל הנראה הם עקבו גם אחר הטלפון הסלולרי שלו – אותו קיבל במתנה קודם לכן מאדם מסתורי. לאחר מכן הם נטשו את רכב הרנו במקום מסוים והשתמשו ברכב מסוג קאיה כרכב מילוט.

– משרד הפנים הסביר כי העיכוב בפרסום הפרטים אודות נסיבות ההתנקשות בחיי המהנדס התוניסאי הוא תוצאה של מה שכינו "שתיקה אסטרטגית", במטרה להביא למדינה את אלו שביצעו את החיסול.

– דובר חמאס פאוזי ברהום הודה לשלטונות תוניסיה על פעילותם לחשיפת "הפושעים" המעורבים בהתנקשות בחייו של המהנדס א-זווארי.

מדיני

דיווח: ארה"ב דחתה בקשה ישראלית להטיל סנקציות על לבנון בעקבות מנהרות החיזבאללה

עיתון 'הארץ' מדווח בשם בכיר ישראלי כי ארה"ב דחתה בקשה של ישראל להטיל סנקציות על לבנון ועל צבא לבנון, על מנת שיישאו באחריות לחפירת המנהרות של חיזבאללה לתוך שטח ישראל ולהפרת החלטת האו"ם 1701. לדבריו, ראש הממשלה ביקש זאת משר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו כאשר השניים נועדו בבריסל שעות לפני תחילת חשיפת המנהרות בגבול הצפוני. ע"פ הדיווח, ארה"ב הסכימה לגיבוש חבילת סנקציות קשות מול חיזבאללה, שיקשו על הארגון הנמצא ממילא במצוקה כלכלית, והבהירה כי קשריה עם לבנון חזקים, גם במישור הצבאי, וכי אין לה כוונה לפגוע בהם.

משבר תעלת הימים: שר המים הישראלי נפגש עם שר המים הירדני

לפני חודש וחצי התקיימה בגשר אלנבי פגישה חשאית בין שר האנרגיה והמים לבין שר המים של ירדן, במטרה לנסות ולמצוא פתרון למשבר בין המדינות סביב פרויקט תעלת הימים. שטייניץ הגיע לפגישה באישור ראש הממשלה, כך נחשף בחדשות עשר * בין ההצעות שעלו, עומדת ההצעה שככל הנראה היחידה עומדת על הפרק, וכוללת את ביטול תעלת הימים, והקמת מפעל התפלה בעקבה שיספק לירדנים 60 מיליון קוב מים מותפלים בשנה. לצד זאת, ישראל תעביר על חשבונה לים המלח את ה-"תמלחת" – משקעי המלח שנותרים לאחר ההתפלה. זאת על מנת לנסות ולבלום על תהליך היעלמותו של ים המלח. מדובר בתהליך יקר, אך פחות מהקמת תעלת הימים. * על פי הדיווח, הירדנים הפתיעו את שטייניץ וגילו התלהבות מהצעה זו. כעת ישראל צריכה להשיב לירדן תשובה סופית לגבי התוכנית.

"הנציב העליון החדש" | בכירים ברשות: "קטאר מנסה להקים מדינה פלסטינית נפרדת בעזה"

על רקע המענקים הכספיים מכתר ולאחר ההצעה להקים נמל תעופה ברצועת עזה: בכירים ברשות הפלסטינית האשימו את קטאר בכך שהיא פועלת על מנת להקים "מדינה פלסטינית נפרדת" ברצועת עזה, וקראו לגירוש השליח הקטארי. מספר פקידים אף תיארו את השליח הקטארי כ"מפקד הצבאי של רצועת עזה" וכ"נציב העליון החדש". * יועץ בכיר לנשיא הפלסטיני אמר לג'רוזלם פוסט כי "הפעולות של קטאר נועדו לסלול את הדרך ליישום עסקת המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ". לדבריו, אבו מאזן עוקב בדאגה עמוקה אחר "ההתערבות ההולכת וגוברת של קטאר בענייניהם הפנימיים של הפלסטינים". * בכיר באש"ף, מוחמד מג'דלאני, אמר כי מדובר ב"מתקפה על הריבונות הפלסטינית". הוא האשים את קטאר בהתערבות בעניינים הפנימיים של הפלסטינים. "האחים שלנו בקטאר אינם מודעים להשלכות ולסכנות של התערבות זו בעניינים הפנימיים של הפלסטינים. הם לא מודעים לכך שההתערבות שלהם תעמיק את הפילוגים בין הפלסטינים". (ג'רוזלם פוסט)

חוץ

צרפת: פיגוע ירי בשטרסבורג, לפחות 2 הרוגים ו-11 פצועים; כוחות משטרה מכתרים את היורה שמתבצר

לפחות 2 בני אדם נהרגו ו-11 נוספים נפצעו בפיגוע ירי בעיר שטרסבורג במזרח צרפת. מצבם של שש מהפצועים קשה. מקורות מקומיים, מדווחים על 4 הרוגים * עיתונאי מקומי: נורו תריסר יריות – תחילה בודדות ואז צרור. עדי ראייה נוספים אמרו כי היורה ירה כמה פעמים בכמה מקומות. בעל חנות מקומית הוסיף: "היו יריות ואנשים ברחו לכל מקום. זה נמשך כעשר דקות".

– המחבל בן 29 בעל תיק במשטרה על פעילות איסלאמית קיצונית, שנפצע מירי של חיילים לפני שנמלט, מסתתר ברובע נדורף בעיר. המשטרה מקיפה את מקום המסתור. * לפי המשטרה, מוקדם יותר היום הלכו לעצור את החשוד ומצאו חומרי נפץ בביתו

– שר הפנים של צרפת, כריסטוף קסטנר, התייחס לתקרית כ"אירוע ביטחוני חמור" ואמר כי על הציבור להישאר בבתים. משרד התובע העוסק בלוחמה בטרור פתח בחקירה. * בעקבות הירי הוטל עוצר על מטה הפרלמנט האירופי בעיר

אחרי מעצר דיפלומט קנדי בסין: סמנכ"לית הכספים של וואווי הסינית שחשודה בהפרת הסנקציות האמריקניות שוחררה בערבות של 10 מיליון דולרים; ארה"ב בשיחות עם סין

בית המשפט בקנדה העניק שחרור בערבות בגובה של 10 מיליון דולר קנדי את סמנכ"לית הכספים של חברת "וואווי" שנעצרה בחשד להפרת הסנקציות על איראן. היא תמסור לרשויות את דרכונה ומסמכי הנסיעה שלה וותשהה בביתה שבוונקובר תחת פיקוח אלקטרוני עד למשפט ההסגרה שלה לארה"ב בעוד חודשיים

– מוקדם יותר, עצרה סין דיפלומט קנדי לשעבר, בעת ביקורו בבייג'ינג בסין, שר הביטחון הציבורי הקנדי, ראלף גודייל, אישר את המעצר והביע את דאגתו.

– נשיא ארה"ב טראמפ הודיע כי הוא יתערב בפרשה באם הדבר ישרת את האינטרסים של הביטחון הלאומי האמריקני, או יסייע בחתימת הסכם סחר עם סין. טראמפ אף הודיע כי מתנהל משא ומתן טלפוני עם סין בנוגע להסכם הסחר בין שתי המדינות, וכי במידה שיתעורר הצורך בכך – הוא ייפגש פעם נוספת עם מקבילו הסיני, שי ג'ינפינג

טראמפ מאיים: "אם לא יאושר מימון בניית החומה בגבול מקסיקו – אשבית את הממשל"

במפגש חריג מול המצלמות, שנמשך כחצי שעה, התווכחו נשיא ארה"ב וראשי המיעוט הדמוקרטי בקונגרס על מימון הקמת החומה בגבול מקסיקו. טראמפ הצהיר שבכוונתו להשבית את הממשל אם לא יאושר מימון בניית החומה בגבול מקסיקו. בכירי המפלגה הדמוקרטית האמריקנית צ'אק שומר וננסי פלוסי אמרו כי "אנחנו יכולים להסכים שלא כדאי להשבית את הממשל בגלל אי הסכמה בינינו. אתה כל הזמן מאיים בהשבתה"

– טראמפ: "אם אתם רוצים לראות חומה שעובדת כמו שצריך – תסתכלו על ישראל"

– לאחר פגישתו עם בכירי המפלגה הדמוקרטית אמר טראמפ כי "לא נראה שנגיע היום להסכמה על החומה במקסיקו, מעדיף להימנע מהשבתת הממשל"

בעולם היהודי

    שר העתיקות המצרי: נשיא מצרים א-סיסי הקצה סכום של 1.27 מיליארד לירות מצריות (71 מיליון דולר) כדי לשפץ אתרים הקדושים ליהדות במצרים – "לאזרחים יש חופש פולחן ואם יש אצלנו בני דתות אחרות, אז נבנה להם בתי פולחן. אם יש אצלנו יהודים, אז נבנה להם"

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן