Skip to content

בנט ושקד מקימים ממפלגה חדשה, "הימין החדש". הבית היהודי איבד את כוח ההשפעה

במסיבת עיתונאים תקפו השנים בחריפות את נתניהו: "נתניהו הבין שבחירות זה טוב לו, הוא שכח הכל".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, ושרת המשפטים איילת שקד, הודיעו הערב (שבת) במסיבת עיתונאים מיוחדת בתל אביב על הקמת מפלגה חדשה, "הימין החדש" שמה. מפלגתם תפנה לקהל ימני חילוני ודתי. בנט הסביר כי "אם בעבר הצלחנו למנוע את שחרור המחבלים או את התקדמות המדינה הפלסטינית, כעת איבדנו את כוחנו להשפיע. ראש הממשלה נתניהו הבין שהציונות הדתית יושבת בכיס שלו ושתמיד הם ילכו איתו". בנט תקף בחריפות את נתניהו ואמר כי ראש הממשלה "הבין שהציונות הדתית יושבת בכיס שלו". וכי ארבעה שבועות אחרי שקרא לכל הימין שלא לפרק את הממשלה ופירוקה יהיה "אסון", "נתניהו הבין שבחירות זה טוב לו, הוא שכח הכל", "יש לנו הערכה גדולה לנתניהו", אמרו השניים, "אבל אסור שהימין יהיה שבוי בידי דמות אחת. עם ה"ימין החדש, ישראל תחזור לנצח".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

בנט ושקד הסבירו כי "המפלגה החדשה תהיה שווה עם שותפות אמיתית בין דתיים וחילונים", ואמרו כי "אנחנו מציעים שותפות אמיתית כמו באוהל בטירונות, כמו בליל הסדר בפסח, לא רק שותפות פוליטית". עוד הוסיפו כי המפלגה תהיה "מפלגת הימין החדשה" שתתמוך בארץ ישראל, נגד מדינה פלסטינית ונגד שחרור מחבלים. "אני אומר בצורה הכי ברורה: זו מפלגת ימין, נקודה, לו לפני 13 שנה, הייתה קיימת המפלגה הזו – לא הייתה התנתקות", קרא בנט.

 

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

פעיל המחאה, עו"ד גונן בן יצחק ישב בקהל וקרא לעבר השניים: אתם אפשרתם למושחת לנהל את המדינה ושתקתם". מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא שבבניינה נערכה מסיבת העיתונאים ניסה להוציא את גונן החוצה, אך האחרון רק חייך וסירב לצאת.

"אנחנו יוצאים הערב לדרך חדשה, מסע מפרך וארוך, יהיו קשיים ואתגרים אבל אנחנו מאמינים בדרך שלנו – מפלגת הימין החדש, זה הימין האמיתי", סיכמו השניים. גורמים המקורבים לשניים העריכו הערב כי חברת הכנסת שולי מועלם יו"ר סיעת הבית היהודי עודכנה על ידי השניים מראש וככל הנראה תצטרף אליהם להקמת המפלגה החדשה.

 

תגובות

ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר:"אנחנו מצרים על החלטתם של בנט ושקד לנטוש את רשימת הציונות הדתית והמחנה הלאומי.הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם מפלגות שורשיות עם דרך ואידאולוגיה ברורה  שלא משתנה לפי הלכי רוח, יחד עם תשתית אנושית של שליחי ציבור נאמנים בכל רחבי הארץ. אין לנו ספק שהרוב המכריע של הציבור יבחר בנאמנות לדרך ולערכים ולא יתפתה לטרנד פוליטי או למפלגת אווירה חדשה, הפעם בימין.
אנחנו נשב באופן מידי עם חברי הבית היהודי וכוחות נוספים כדי להוביל רשימה מאוחדת וגדולה שתביא לידי ביטוי את הערכים של הציונות הדתית והמחנה הלאומי שלא מפחד להניף גבוה את דגליו של הכרעת הטרור ללא פשרות וחיזוק ההתיישבות יחד עם שמירה על צביונה היהודי של המדינה".

חבר הבית היהודי הכלכלן ארז צדוק אמר:  "העזיבה של בנט ושקד את הבית היהודי מצערת ומוכיחה שרצונו של בנט להיות ראש ממשלה הביאה אותו לניסיון השתלטות טוטאלית על הבית היהודי והפיכתו לבית כללי/חילוני נגד רצון המתפקדים והפעילים". "משזה לא עלה בידם, הם פורשים. הציונות הדתית חזקה ותמשיך להוביל אידיאולוגיה ימנית ואמונית בראש מורם לטובת מדינת ישראל".

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל: "אני קורא להתאחד עם האיחוד הלאומי ולהקים סיעת ימין חזקה שתוביל את ההנהגה בימין. בעייני זוהי טעות של חבריי נפתלי ושקד אך מצד שני זוהי הזדמנות להקים סיעה חזקה של  הציונות הדתית."

מהליכוד נמסר: "יש מי שלא למד את הלקח של בחירות 92’ כשהימין ריסק את עצמו לרסיסי מפלגות ובכך הביא לעליית ממשלת שמאל ולאסון אוסלו. הדרך היחידה להבטיח את שלטון הימין היא להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו"

משה פייגלין, יו״ר מפלגת זהות: ״בנט ושקד עושים פוליטיקה צינית, בסגנון ציפי לבני. הם השתמשו בציבור הדתי לאומי, וכעת זורקים אותו לכל הרוחות.  זוהי בסך הכל התארגנות מחדש של הימין הישן. התפרקות המסגרות הישנות מייצרת מציאות פוליטית חדשה ומאלצת את הציבור לחשב את בחירתו מחדש. מפלגת זהות היא היחידה שאינה שבויה בתוך המגרות הישנות ולכן היחידה שבאמת מציעה משהו חדש לבוחר הישראלי."

מנגד אמר יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון על מפלגת הימין חדש-ישן: ״בנט זה סמוטריץ ושקד זה בצלאל – אין חדש תחת השמש, אותה הנהגה קיצונית שפגעה בדמוקרטיה הישראלית ונתנה יד לנסיון להפוך את ישראל למדינה חשוכה. בנט ושקד הם קיצוניים עם סמוטריץ או בלי סמוטריץ.״

מיש עתיד נמסר: בזמן שהגוש של נתניהו מתפצל נוצרת פה הזדמנות היסטורית להחליף את השלטון. כפי שהראו הסקרים בשבוע האחרון, יש עתיד היא האלטרנטיבה היחידה להחלפת שלטון נתניהו. אם כל מי שבאמת מעוניין להחליף את השלטון יתייצב מאחורי יאיר לפיד ויש עתיד, אפשר לנצח בבחירות ולשנות את הכיוון אליו הולכת המדינה.  יאיר לפיד מסר: ״לי דווקא אכפת איך מתחלקים המנדטים של נתניהו, מפני שעכשיו ברור שאפשר לנצח את נתניהו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן