Skip to content

"ווא-טויור: הציפורים" – לאה אברהם במוסיקה אתנית מתימן

הזדמנות נדירה לשמוע שירת נשים יהודיות מתימן. לאה אברהם, מוותיקות הרקדניות, הזמרות היוצרות בלהקות ענבל ובת שבע, תגיע לירושלים עם המופע החדש שלה: "ווא-טויור/הציפורים" המוקדש לשירי האהבה והגעגוע של נשות תימן היהודיות. ההופעה ביום חמישי, 31 בינואר 2019, בשעה 20:30, בבית הקונפדרציה בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הופעה נדירה של לאה אברהם עם שירי האהבה והגעגוע של נשות תימן תיערך בבית הקונפדרציה – הבית למוזיקה אתנית ולשירה בירושלים, במסגרת מופעי החורף של בית הקונפדרציה המתמקדים בנשים יוצרות.

לאה אברהם - חוקרת, שרה ורוקדת שירת נשים בתימן במופע "ווא-טויור" הציפורים . צילום: אנוש אברהם נחום

לאה אברהם, הזמרת / רקדנית / כוריאוגרפית יוצאת במופע החדש :"ווא-טויור/הציפורים" המוקדש לשירי האהבה והגעגוע של נשות תימן היהודיות ממחוז חוגריה שבדרום תימן.

לאה אברהם, ילידת דרום תימן, היא מי שחיברה בין מסורת הריקוד התימני ובין המחול המודרני. היא רקדה, שרה ויצרה בלהקת המחול ענבל, ובמסגרת זו אף הקימה את בית הספר לריקוד. בהמשך עברה ללהקת בת שבע, בה מילאה תפקידים מרכזיים.

אברהם חיברה כוריאוגרפיות להצגות בתאטרוני הבימה, הקאמרי ובאר שבע, שיתפה פעולה עם מוזיקאים והרכבים רבים, ביניהם יוני רכטר, בוסתן אברהם, מנחם וינברג, רפי קדישזון ואסתרית בלצן, והוציאה אלבום סולו, "נווה מדבר", המשלב שירה תימנית מקורית ושירי יוצרים ישראלים.

אברהם חוקרת כבר שנים רבות את מורשת שירת נשות תימן, ובמופעה החדש תציג לראשונה שירים ומחולות של נשים ממחוז חוגריה שבדרום תימן. יחברו אליה הזמר עופר כלף והפייטן תום פוגל,  גם הם צאצאים למשפחות ממחוז חוגריה, שיציגו את מסורת שירת הגברים החוגריים לפיוטים של רבי שלום שבזי.

משתתפים: לאה אברהם קולות | תום פוגל קולות | עופר כלף קולות | ירדן ארז  עוד, כינור, ג'ומבוש | דוד דיגמי כלי הקשה

קישור לקטעי וידיאו של לאה אברהם:

https://youtu.be/aDyIGnq393I

לאה אברהם מדברת על רבי שלום שבזי:

https://youtu.be/rLSaGv4KSaI

https://youtu.be/uInKheFffwU

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן