Skip to content

פרשה חמורה – בכיר במערכת המשפט נעצר בחשד שפעל למינוי שופטים תמורת מין

על פי החשד עורך הדין בכיר פעל לקדם שופטת שלום וניסה לקדם שופט למחוזי. שופטת השלום ועורכת דין נחקרו בפרשה, ובהמשך היום יזומנו להעיד חברי הוועדה לבחירת שופטים, בהם שרת המשפטים שקד ונשיאתצ העליון חיות. המשטרה פשטה על לשכת עורכי הדין, והחרימה מסמכים בביתו של הבכיר. יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ: "הוועדה למינוי שופטים פעלה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל התירה הבוקר (רביעי) לפרסם פרטים מעטים על התיק פרשת החשדות החמורה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. לפי הודעת המשטרה אושר לפרסם כי במסגרת זאת נחקר חשד למתן שוחד מיני. על רקע זה פשטו היום בלשים על משרדי לשכת עורכי הדין. החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים ועורר חשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני כמה שנים, ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי – שלא קודם.
החקירה החלה ממידע שהתקבל במשטרה, ובהמשך החקירה הגיעו לידי החוקרים הודעות רבות בטלפון של אחד מהחשודים שהעלו את החשד לשוחד מיני ולעניינים נוספים – בהם פגיעה בטוהר המידות באופנים אחרים, ונושאים הקשורים ללשכת עורכי הדין. ברקע הפרשה, יו"ר לשכת עורכי הדין  אפי נוה צפוי לצאת לנבצרות. ממלא מקומו יהיה עו"ד אורי קינן. 

להב 433 צילום: משטרת ישראל
להב 433 צילום: משטרת ישראל

על רקע זה פרסמו בצהרים שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודעה מיוחדת שלפיה: "בימים האחרונים נפוצה חרושת שמועות בנוגע לפרשה הנחקרת ביחידת להב 433 ונוגעת למינוי שופטים. בעקבות פרסום זה ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת. עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שקד כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון, וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין. ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה". שרת המשפטים שקד צפויה אף היא להיחקר בפרשה זו.

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה ומסרה כי "הוועדה למינוי שופטים פעלה תחת טרור והשחתה, בהנהגתה ההרסנית של שרת המשפטים שקד. הסביבה המסואבת והבריתות המקולקלות שיצרה הן הקרקע לפרשה המחרידה הנחשפת היום. השופטים החברים בוועדה, נאנסו לפעול באווירה מזוהמת ומאיימת, ופעלו בזהירות ובאחריות מול השרה וחבר מרעיה, אך כעת אין ברירה, ועליהם להשמיע אזעקת אמת רמה ולהציל את מערכת המשפט מפגיעה חמורה, שכן עננה כבדה תרחף למרבה הצער על כל מאות השופטים, גם מעל הראויים שבהם, שמונו בכהונתה של שקד."

ח״כ מרב מיכאלי, העבודה: ״מהפרסומים עולה תמונה חמורה ביותר של פגיעה בקודש הקודשים, הליך בחירת השופטים. זה חלק מ"מהפיכת המינויים" ששרת המשפטים כה גאה בה. זה קורה כששקד הפכה את הוועדה לבחירת שופטים מועדה מקצועית לוועדה פוליטית ואינטרסנטית. הבריתות ששקד כרתה וההבטחה לרוב כמעט אוטומטי, – לרב בניגוד לעמדת השופטים בועדה – אפשרו את המסחרה המושחתת הזאת״

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן