Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהרים) יום רביעי 16 בינואר 2019

כותרות המהדורה     פרטים נוספים על הפרשה שמרעידה את המערכת המשפטית: מינוי וקידום שופטים באמצעות שוחד; עו"ד נעצר, שופטת נחקרה; החשוד המרכזי מקורב ליועמ"ש; נשיאת בג"ץ תזומן להעיד בפרשה (חדשות)     דיווח: נתניהו עדכן את טראמפ לפני גניבת הארכיון האיראני; משימת החילוץ של הכוח מאיראן הייתה קשה ומורכבת מכפי שדווח בתחילה (בטחוני)     דיווח: הרוגי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    פרטים נוספים על הפרשה שמרעידה את המערכת המשפטית: מינוי וקידום שופטים באמצעות שוחד; עו"ד נעצר, שופטת נחקרה; החשוד המרכזי מקורב ליועמ"ש; נשיאת בג"ץ תזומן להעיד בפרשה (חדשות)

    דיווח: נתניהו עדכן את טראמפ לפני גניבת הארכיון האיראני; משימת החילוץ של הכוח מאיראן הייתה קשה ומורכבת מכפי שדווח בתחילה (בטחוני)

    דיווח: הרוגי המטוס האיראני – מיחידת הברחת הנשק של משמרות המהפכה (בטחוני)

    דיווח: ארה"ב מאיימת כי לא תשתף מודיעין עם ישראל בגלל ההשקעות הסיניות (מדיני)

    דיווח: רוסיה פיתחה פצצת אטום אדירה בעוצמה של 200 מגהטון; תייצר גלי צונאמי בגובה של מאות מטרים שינועו לעומק היבשות ויגיעו עד 1,500 קילומטרים (חוץ)

    דו"ח של הפנטגון חושף: סין מתעצמת צבאית ומתכוננת לעימות אפשרי מול טאיוואן וארצות הברית (חוץ)

    פיגוע בקניה: לפחות 15 הרוגים במתקפה משולבת במלון בניירובי; אחד החמושים נעצר (חוץ)

    תבוסה לראשת ממשלת בריטניה: הפרלמנט דחה ברוב מוחץ את תוכנית הברקזיט של רה"מ; היום הצבעת אי אמון (חוץ)

תחזית מזג אוויר

תחזית מזג האוויר: סערה קשה בדרך, גשמים עזים ברחבי הארץ, יתכן שלג בירושלים

מערכת שלג קצרה אך משמעותית צפויה להגיע לישראל במהלך היום (יום ד'), ולהלבין את פסגות הרי הצפון והמרכז, וכן את צפת וירושלים. המערכת תתחיל בשעות הבוקר בצפון, ובשעות אחר הצהריים והערב תדרים לירושלים, גוש עציון וחברון. * השלג שאולי ירד בשעות הערב בירושלים צפוי להגיע לגובה של סנטימטרים בודדים בלבד – ובעיקר בשכונות הגבוהות של העיר. * בשעות הלילה, לקראת יום חמישי, ייפסק השלג והוא יתחלף ברוב האזורים בגשם, מה שעשוי להביא להפשרה מהירה של השלגים.

– בשירות המטאורולוגי אמרו כי "בשעות אחר הצהריים יתחיל לרדת שלג בהרי המרכז הגבוהים, מעל 1,000 מטר, בהם אזור בית אל, גוש עציון וחברון. השלג באזורים אלה עשוי להיערם עד לגובה של כעשרה ס"מ. בהמשך ייפתח חלון השלג גם בירושלים, בעיקר בשכונות שגובהן מעל 800 מטר, שם עשויים להיערם שלגים לגובה של כ-5 סנטימטר. גובה ההיערמות, תלוי בכמות המשקעים".

– ההיערכות בירושלים בשיאה, עם 150 מפלסות שלג ויותר מ-200 טונות של מלח לפיזור על הכבישים, למניעת החלקה. הלימודים בבירה יסתיימו עד השעה 15:00, והעירייה פתחה את מטה השלג לצורך היערכות וסיוע בזמן אמת.

– גם במועצה האזורית גולן, בגליל העליון ובצפת החלו להיערך לקראת השלג. בתום הערכת מצב של עיריית צפת, בשיתוף הגורמים הפועלים בחירום, הוחלט לסיים את יום הלימודים בשעה 13:30.

– ביום חמישי יהיה מעונן עד מעונן חלקית, עד הצהריים יתכן גשם קל בעיקר במרכז הארץ ובדרומה ולאחר מכן צפויה הפוגה בגשמים והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

– ביום שישי מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות. בשבת צפוי עדיין להיות מעונן חלקית עם עליה נוספת של הטמפרטורות ובשעות הבוקר ינשבו רוחות חזקות בהרי הצפון.

חדשות

פרטים נוספים על הפרשה שמרעידה את המערכת המשפטית: מינוי וקידום שופטים באמצעות שוחד; עו"ד נעצר, שופטת נחקרה; החשוד המרכזי מקורב ליועמ"ש; נשיאת בג"ץ תזומן להעיד בפרשה

התפתחות דרמטית בפרשה שמרעידה את מערכת המשפט: הבוקר עברה החקירה מהשלב הסמוי לשלב הגלוי, אך עם זאת מרבית פרטי הפרשה עדיין נתונים תחת צו איסור פרסום. * מדובר בחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום באמצעות שוחד לפני מספר שנים וכן ניסיון כושל להביא למינוי של שופט שלום למחוזי – גם הוא באמצעות שוחד.

– הבוקר פשטה המשטרה על משרדו של החשוד המרכזי בפרשה שכאמור הינו דמות בכירה במערכת המשפט, וכן על ביתו בצפון תל אביב. החוקרים החרימו את הטלפון הנייד שלו, מחשב נייד ומסמכים רבים. ובהמשך הוא נעצר ונחקר באזהרה ביחידת להב 433. התייצבות החוקרים בביתו של האיש נחשבת לצעד חריג, שכן מדובר באישיות משפטית רמת מעלה. במקביל, המשטרה פשטה גם על לשכת עורכי הדין, וכן היא פועלת בכמה מקומות בארץ ומבצעת חיפושים בכליהם של בעלי תפקידים במערכת המשפט בישראל.

– בנוסף, עד כה זומנו והגיעו לחקירה שתי חשודות נוספות – אחת מהן שופטת שלום באיזור המרכז שבעבר היתה קצינת משטרה, ואחת מהן עורכת דין שבעלה מכהן כשופט שלום באיזור המרכז.

– כל חברי הוועדה לבחירת שופטים יזומנו היום למתן עדות בחקירה, בהם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. שרת המשפטים איילת שקד, ושר האוצר משה כחלון יזומנו לעדות.

– כמו כן, בשל יחסי חברות קרובים בין היועץ המשפטי לממשלה ויחסי עבודה קרובים לבכיר המעורב בפרשה, פסל עצמו מנדלבליט מהחקירה ומי שמפקח על החקירה הוא פרקליט המדינה שי ניצן.

– ברקע הפרשה המשפטית: יו"ר לשכת עורכי הדין שפרש לאחרונה מחברותו בוועדה למינוי שופטים הודיע על נבצרות מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין ומי שמחליף אותו עו"ד אורי קינן. גורם בכיר בלשכת עורכי הדין הביע חשש כי ההתפתחויות האחרונות יפגעו במעמד לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים, ובתהליך בחירת השופטים שהלשכה שותפה לו.

צבא ארה"ב מעוניין לרכוש מישראל סוללות כיפת ברזל

צבא היבשה האמריקני ביקש מהקונגרס לאשר לו תקציב בסך 373 מיליון דולר לרכישת שתי סוללות של מערכת היירוט 'כיפת ברזל'. אך בניגוד לישראל, שבה מוצבת המערכת בתוך גבולות המדינה כדי להגן על אזרחיה מפני ירי מבחוץ, האמריקנים מתכוונים להציב את הסוללות כדי להגן על החיילים שלהם המוצבים במקומות רגישים ברחבי העולם. * על פי דיווחים באתר האמריקני לענייני ביטחון "Inside Defence", צבא ארה"ב מבקש לרכוש במהירות את שתי הסוללות, שיסופקו לו עד 2020, כשעליהן 12 משגרים, שני מכ"מים, שתי מערכות ניהול קרב ו־240 טילי יירוט. (ידיעות אחרונות)

פוליטי

    גבאי: אם אבחר לראשות הממשלה אודיע שאני מוכן לדבר בפני הליגה הערבית על הסדר האזורי * יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הודיע, כי במידה ויבחר לראשות הממשלה הוא "מתכוון להכריז בעברית, ערבית ואנגלית על יוזמה מדינית ישראלית, שתניע משא ומתן רחב ומשולב עם הפלסטינים ועם ארצות ערב המתונות. אני אפנה בקריאה ברורה לעולם הערבי ולמנהיגיו, ואודיע כי אני מוכן לבוא ולדבר בפני הליגה הערבית על הסדר האזורי".

    ניצחון לנתניהו: ברוב של 63% אישר מרכז הליכוד את שינוי שיטת דירוג הרשימה * ברוב של 1,017 תומכים מול 575 מתנגדים אישרו חברי מרכז הליכוד אישרו את הצעת ראש הממשלה לתקנון הפריימריז לקראת הבחירות הקרובות, הכוללת שריון אחד לראש הממשלה ויו"ר התנועה במקום ה-21, וכן הגדלת מספר המקומות הריאליים השמורים למתמודדים ותיקים ברשימה הארצית הנבחרים בפריימריז על ידי המתפקדים. זאת, מאחר שחוקת התנועה אוסרת על ח"כ מכהן להתמודד במחוז מגוריו, ומאפשרת לו להתמודד אך ורק ברשימה הארצית. * אחוז ההצבעה היה נמוך יחסית ועמד על 42.5% גם לאחר הארכה של שעתיים.

    בג"ץ דחה על הסף עתירה שהוגשה אתמול ובה בקשה להורות ליועץ המשפטי לממשלה להימנע מלזמן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לשימוע שלפני כתב אישום בחקירות נגדו, עד לאחר קיום הבחירות לכנסת

בטחוני

דיווח: נתניהו עדכן את טראמפ לפני גניבת הארכיון האיראני; משימת החילוץ של הכוח מאיראן הייתה קשה ומורכבת מכפי שדווח בתחילה

ראש הממשלה נועד עם נשיא ארצות הברית טראמפ ב-4 עיניים בדאבוס, וסיפר לו על התוכנית לגנוב את ארכיון הגרעין האיראני. הסיבה: במידה וחלילה הפעולה היתה מסתבכת, ישראל רצתה גיבוי אמריקאי כדי להוציא את אנשי המוסד. כך נחשף ב'החדשות'. ע"פ הדיווח, אנשי המוסד כמעט נלכדו בטהרן וחילוצם מהרפובליקה האסלאמית היה קשה ולקח זמן, ו"כמעט נגמר אחרת". * אחרי חשיפת הפעולה, פרסם הניו יורק טיימס פרטים על הפעולה, ולפי הדיווח, לפריצה היה חלון זמן של שש וחצי שעות בלבד, במהלכה יכלו הסוכנים להיכנס למבנה, וזאת כדי להתחמק מהאבטחה של האיראנים במתקן שבו הוחזקו סודות הגרעין. בזמן הזה, היה על הסוכנים לפרוץ את שתי דלתות המבנה, ולשלוף את הכספות, שבהן הנתונים על הגרעין האיראני נשמר. כדי לפרוץ את הכספות, השתמשו הסוכנים במבערים שמגיעים לכ-2,000 מעלות והתיכו את דלתותיהן.

אדם חצה את הגבול מישראל ללבנון, החיזבאללה מנהל אחריו מצוד

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי בשעה 15:30 הבחינו כוחות לבנוניים באדם הנושא ארגז עם מסמכים בעברית סמוך לגדר הגבול. הם קראו לעברו קריאות והוא נמלט מהמקום. ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני מדווח כי לאחר שקראו לעברו – הוא השליך במהירות ממסמכים שהיו עליו בעברית, וברח. * בשעות האחרונות כוחות של צבא לבנון ושל חיזבאללה מחפשים אחריו, ובהמשך הצטרפו לחיפושים גם אנשי המודיעין הצבאי הלבנוני. * בערוץ אל גדיד' נמסר כי תעודות ומסמכיו האישיים של האיש נמצאו במקום.

– לפי דיווחים המזוהים עם חיזבאללה האדם לבש מדים ישראלים, אולם מקור ביטחוני בלבנון סתר את הדיווח כי החשוד היה לבוש במדי הצבא הישראלי ומסר לעיתון א-נהאר כי האדם שהתקרב לגדר היה לבוש בלבוש אזרחי.

– בצבא אישרו כי זיהו קרע בגדר וסימנים המעידים על חשד לחצייה של אדם משטח ישראל ללבנון. אולם מבדיקת המצלמות המשקיפות על הגבול לא עלה דבר המעיד על זהותו. בצבא בודקים אפשרות שמדובר באיש צבא דרום לבנון לשעבר שניסה לשוב לביתו בלבנון.

– רוב ככל 135 הקילומטרים של הגבול בין ישראל ללבנון, שמתחילים בראש הנקרה ומסתיימים במורדות המערביים של החרמון בואכה הר דב, פתוחים למטיילים ולחקלאים עד לציר המערכת, דבר שמאפשר גישה מהירה מהגבול לגדר עצמה.

דיווח: הרוגי המטוס האיראני – מיחידת הברחת הנשק של משמרות המהפכה

15 נהרגו בהתרסקות מטוס תובלה בטהרן בתחילת השבוע. על פי דיווח בבלוג המודיעין "אינטלי טיימס", שחשף תמונות חדשות של ההרוגים בהתרסקות המטוס, לפחות חלקם קשורים למערך הברחות הנשק לחיזבאללה * בשעות שלאחר ההתרסקות עשו האיראנים מאמצים לטשטש את שיוכו של המטוס, אולם התמונות מזירת האסון הבהירו כי מדובר בכלי טיס המשמש את חיל האוויר האיראני ובמקביל גם את חברת "שאה אייר" – חברה אזרחית המשמשת מסווה להברחות אמצעי לחימה עבור משמרות המהפכה. (ישראל היום)

דרמה ברצועה | לאחר מצור ממושך על מבנה אונר"א בעזה: חמאס שחרר שלושה מאבטחים האיטלקים שנחשדו כישראלים

בתום דרמה מורטת עצבים, שלושה מאבטחים איטלקים שנאלצו להתבצר במבנה של אונר"א בעזה לאחר שנחשדו כחיילים ישראלים, שוחררו במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי). * מדובר ב-3 אנשי ביטחון איטלקים שנשאו נשק אוטומטי, שנשלחו מן הקונסולייה האיטלקית בירושלים לצורך סידורי אבטחה לקראת ביקורו של השגריר האיטלקי ברצועת עזה, וסירבו להוראת אנשי חמאס לעצור לבירור לעצור באחד ממחסומי הדרך בעזה. * בחמאס חשדו כי שלושת הדיפלומטים שנסעו ברכב עם לוחית רישוי דיפלומטית הם למעשה מסתערבים ישראל במסווה. ואך פתחו לעבר באש. * רק לאחר שהשגריר האיטלקי התערב ושוחח עם ראש המחלקה המדינית של החמאס, איסמעיל הנייה, הסכימו בחמאס לשחררם. * לאחר התקרית, מסר דובר מנגנוני הביטחון בעזה, כי אין קשר בין נוסעי הרכב לתקרית הירי שאירעה במחסום.

    מפקד משמרות המהפכה אמר כי למרות איומי ישראל "איראן תמשיך לשמור את כל כוחותיה והציוד הצבאי שלה בסוריה" 

    חמאס: "לא נקבל עסקת אסירים תמורת שיפור החיים ברצועה" * בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, התייחס אתמול בריאיון לשבויים והנעדרים הישראלים בעזה: "לא נקבל עסקת אסירים תמורת שיפור החיים ברצועה. עסקה תלויה בשחרור כל משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש, וקבלת ערבויות שאינם ייעצרו פעם נוספת". עוד אמר כי "הכסף הקטרי נכנס לעזה ללא תנאים וללא מחיר" (כאן)

מדיני

דיווח: ארה"ב מאיימת כי לא תשתף מודיעין עם ישראל בגלל ההשקעות הסיניות

ארצות הברית מאיימת כי שיתוף המודיעין עם ישראל ייפגע אם בירושלים לא ינקטו צעדים אגרסיביים לבחינת השקעות של מדינות זרות, בעיקר מסין. וזאת בשל חשש מזליגת מידע". * סגן שר האנרגיה האמריקאי המבקר בישראל אמר לכתבים כי "אנחנו יודעים שהאיום גדל כל יום. אנחנו נחלוק את הניסיון שלנו עם סין ונבהיר לישראל שיש לנו חשש לגבי פעילויות שונות היוצאות מסין, במיוחד לגבי חברות מסויימות". * בשבוע שעבר ביקר בישראל היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ועל פי ההערכות דן עם הבכירים בירושלים בחששות לגבי ההשקעות הסיניות והחדירה של הטכנולוגיה הסינית, במיוחד לגבי חברות הסלולר וואווי ו-ZTE, וההשקעה הסינית בנמל חיפה, שמארח לעתים את הצי השישי של צבא ארצות הברית. (מעריב)

מושל פלורידה מאיים להטיל סנקציות על Airbnb עד שתבוטל מדיניותה נגד ההתנחלויות – "מדיניות שפוגעת ביהודים במכוון"

מושל מדינת פלורידה רון דסנטיס קרא אמש (ד') להטלת סנקציות על ענקית השכרת הדירות לטווח קצר Airbnb עד שתחזור בה מהמדיניות האוסרת על פרסום דירות להשכרה בהתנחלויות ביהודה ושומרון. * המושל הרפובליקני, שהביע את דעותיו בנוגע לישראל במהלך ריצתו לתפקיד, ביקר את ההחלטה נגד פרסום הדירות בהתנחלויות ואמר כי היא פוגעת באופן מכוון ביהודים. "יש לנו מחויבות מוסרית להתנגד למדיניות של Airbnb, המכוונת נגד יהודים באופן מובהק" (AP)

– דובר Airbnb אומר בתגובה להודעתו של מושל פלורידה כי לחברה עסקים ענפים בישראל והיא משרתת אלפים מתושבי פלורידה המבקרים בישראל בכל שנה. "אנחנו מחוייבים ליותר מ-20,000 בעלי דירות ישראלים המציעים להשכרה את דירותיהם באתר שלנו", הדגיש הדובר והוסיף כי החברה אינה תומכת בתנועת החרם על ישראל

    אבו מאזן מונה לראש קואליציית G-77 באו"ם * יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קיבל לידיו את תפקיד ראש קואליציית G-77 באו"ם (קואליציה של מדינות מתפתחות). בנאום בניו יורק אמר אבו מאזן כי "הכיבוש הישראלי מכשיל את תוכניות הפיתוח באזור וסותר את החוק הבינלאומי ואת פתרון הסכסוך בדרכי שלום" (כאן)

    הפלסטינים יבקשו שוב חברות מלאה באו"ם * אבו מאזן אומר כי ישוב ויבקש ממועצת הבטחון של האו"ם להעניק לפלסטינים חברות מלאה באו"ם. שר החוץ הפלסטיני, אל-מאלכי, העריך כי הבקשה תוגש בעוד כמה שבועות אף שהסיכוי שתאושר אפסי. ב-2011 לא הצליחו הפלס' להשיג את הרוב המינימלי הדרוש – 9 מ-15 חברות המועצה – אך בכל מקרה היתה ארה"ב מטילה וטו על המהלך (כאן)

חוץ

דיווח: רוסיה פיתחה פצצת אטום אדירה בעוצמה של 200 מגהטון; תייצר גלי צונאמי בגובה של מאות מטרים שינועו לעומק היבשות ויגיעו עד 1,500 קילומטרים

מדענים רוסים יצרו בצעד יוצא דופן, וזאת בלשון המעטה, פצצת אטום אדירה, בעוצמה של 200 מגהטון, שמיועדת להתפוצץ בתוך הים ולייצר גלי צונאמי בגובה של 400 עד 500 מטרים. אלו ינועו לעומק היבשות ויגיעו עד 1,500 קילומטרים מקו החוף. מטרת הפרויקט המפלצתי הרוסי הזה, שפורסם לאחרונה בכלי התקשורת הרוסיים, הוא לאיים על אירופה בהכחדה כללית במקרה שהיא תפעל נגד רוסיה בצורה חריגה. * מדען אמריקני שחקר את הפיתוח הרוסי באתר "business insider". כתב כי "מדובר שנשק שקשה בכלל להבין את ההיגיון שבייצור שלו. זוהי פצצה על גבול השיגעון המוחלט, שתחסל כל מה שבדרך ולא תבחין בין מטרות אזרחיות לצבאיות" (ישראל היום)

דו"ח של הפנטגון חושף: סין מתעצמת צבאית ומתכוננת לעימות אפשרי מול טאיוואן וארצות הברית

דו"ח מיוחד שהוגש לפנטגון טוען כי סין פתחה בשנים האחרונות בשורה של רפורמות צבאיות שמטרתן להתכונן לעימות אפשרי מול טאיוואן וארצות הברית. כך נחשף הבוקר ברשת החדשות האמריקנית CNN. ע"פ הדו"ח "רצונה של בייג'ינג לאלץ את ממשלת טאיוואן לאיחוד מדיני עם סין, היא המניע המרכזי להתעצמות והמודרניזציה שעובר צבאי סין". "בייג'ינג מצפה כי כוח זר ינסה להתערב במלחמה אפשרית בין סין לטאיוואן ופיתחה שורה של יכולות צבאיות שמטרתן להרתיע מפני התערבות שכזו"

פיגוע בקניה: לפחות 15 הרוגים במתקפה משולבת במלון בניירובי; אחד החמושים נעצר

לפחות 15 בני אדם נהרגו ונוספים נפצעו במתקפת טרור שכללה ירי, מחבל מתאבד ומכונית תופת במתחם בתי מלון ומשרדים בניירובי, בירת קניה. בין ההרוגים אזרח אמריקני, יהודי ממייסדי חברת I-DEV הבינלאומית שעבד במתחם משרדים שנמצא בצמוד למלון הוא הותקף ונורה בשעה שעבד על המרפסת. ואזרח בריטי, 11 אזרחים קנייתים ושניים נוספים שטרם זוהו. כמו כן, פצועים רבים עדיין לכודים בזירה. אחד החמושים נעצר. * למרות ההודעה שהאירוע הסתיים, הלילה דווח כי בזמן שהרשויות פינו את הפצועים מזירת הפיגוע, נשמעו קולות של ירי ופיצוצים במקום. * עובדים רבים התחבאו בבניין במשך 12 שעות לפחות, חלקם נפצעו מהיריות והפיצוצים. * מפקד משטרת קניה אמר שהמתקפה החלה בסביבות השעה 15:00 בצהריים (שעון מקומי), עם פיצוץ שכוון לכמה מכוניות מחוץ לבנק ואחריו פיצוץ נוסף של מחבל מתאבד בלובי של בית המלון.

– עדים אמרו לרשת החדשות KTN שארבעה בני אדם זינקו מרכב לבן, פתחו באש בעודם רצים לעבר מחסום הכניסה למתחם, ופרצו פנימה לתוך הבניין. "התחלתי לשמוע יריות, ואז ראיתי אנשים בורחים ומרימים ידיים, כמה נכנסו לבנק להתחבא"

– אחד המתחבאים במלון ציין כי "היה פיצוץ גדול, ולאחריו נשמעו יריות מרובים", כשהוא משתף בהודעה את שגרירות ארה"ב בקניה ואת שירותי החירום הישראלים. דקות אחר כך הוסיף "הם עוברים מחדר לחדר ויורים באנשים, הצילו אותנו".

– ארגון הטרור הסומלי 'א-שבאב', המזוהה עם 'אל-קאעידה' קיבל אחריות על המתקפה, בהודעה מצמררת שפרסם דובר הארגון נאמר כי: "אנו בעיצומו של מבצע בניירובי. צפו להפתעות בהמשך

– התקיפה התרחשה לקראת מתן פסק הדין במשפטם של ארבעה מחברי הארגון שהואשמו בתקיפה דומה בקניון לפני חמש שנים שבה נהרגו 67 אנשים. * אתמול היה גם יום השנה השלישי למתקפת אל שבאב על בסיס קנייתי בסומליה. במהלכו הצליחו מחבלי "אל שבאב" להרוג כ-140 חיילים מצבא קנייה במהלך מארב בסומליה.

סגן נשיא איראן: "אנו מסוגלים להעשיר אורניום מבלי להעתיק טכנולוגיה מאחרים"

סגן נשיא איראן, עלי אקבאר סאלחי, טוען כי ארצו לא זקוקה יותר להנדסה הפוכה, תהליך של העתקת טכנולוגיה זרה, על מנת ליצור צנטריפוגות להעשרת אורניום. "עיצבנו את העשרת הדלק ב-20 אחוזים דרך הנדסה הפוכה בעבר. אך היום אין לנו צורך בכך יותר". (רויטרס)

תבוסה לראשת ממשלת בריטניה: הפרלמנט דחה ברוב מוחץ את תוכנית הברקזיט של רה"מ; היום הצבעת אי אמון

הפרלמנט הבריטי הצביע אמש ברוב מוחץ של 432 מול 202 נגד תכניתה של ראשת הממשלה לעזיבת האיחוד האירופי. עתה, תאלץ רה"מ להציג לפרלמנט תוכנית חדשה עד יום שני אשר צפוי להידחות גם הוא. במקרה כזה, עלולה הממלכה לצאת מהאיחוד ללא כל הסכם – דבר שעלול להיות בעל השפעות קשות על הכלכלה הבריטית.

– ראש ממשלת בריטניה התייחסה לתבוסה הקשה שנחלה ואמרה כי "ההצבעה הערב אינה משקפת את עמדת הפרלמנט הבריטי. הממשלה תציג רעיונות ריאליסטיים לאיחוד האירופי". והודיעה כי עד יום שני תפרסם הצהרה באשר להמשך התהליך.

– יו"ר מפלגת הלייבור מהאופוזיציה, הגיש בקשה להצבעת אי-אמון נגד הממשלה, אשר צפויה להתקיים היום. למרות התבוסה בהצבעה אמש, הסיכוי להפלת הממשלה נמוך, מאחר והשמרנים שהצביעו נגד ההסכם לא ירצו להפיל את הממשלה שבראשה עומדת מיי ולתת לקורבין הזדמנות להרכיב אותה.

גרמניה: מתורגמן בצבא ממוצא אפגני נעצר בחשד לריגול עבור איראן

אזרח אפגניסטן כבן 50, העובד כמתורגמן בצבא גרמניה נעצר בחשד שפעל למען איראן. המתורגמן שהחזיק בגישה למידע רגיש במסגרת תפקידו, חשוד שהעביר במשך שנים מידע לביון האיראני, בעיקר אודות פריסת חיילים גרמנים במדינתו – אך יש חשד כי העביר חומרים סודיים נוספים

ארדואן: סיכמתי עם טראמפ שיוקם אזור מפורז בסוריה בשליטה טורקית

נשיא טורקיה טען כי בשיחת הטלפון עם נשיא ארה"ב, טראמפ הבטיח שעם יציאת הכוחות האמריקנים, יוקם אזור מפורז בעומק הגבול הסורי – מרחק של 32 קילומרים לתוך סוריה, שיהיה תחת אחריות טורקית. לדבריו הוא וטראמפ הסכימו בשיחת הטלפון לשפר את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות.

בית המשפט הבינלאומי בהאג זיכה את נשיא חוף השנהב לשעבר מפשעי מלחמה

מכה קשה לתביעה בהאג: בית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג זיכה את לורן גבאגבו, נשיא חוף השנהב לשעבר, שהואשם בפשעים נגד האנושות. השופטים בהאג הורו על שחרורו המיידי של גבאגבו, שנעצר ב-2011. מאוחר יותר הוא השהה את ההחלטה לקראת שימוע שייערך היום, ובו התביעה תודיע אם היא מתכוונת לערער על הכרעת הדין. * גבאגבו הוא המנהיג הראשון שנשפט בבית הדין הבינלאומי, והוא נתפס בבונקר בארמון הנשיאות, לאחר עימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון שנמשכו מספר חודשים לאחר שסירב לקבל את ההפסד ליריבו במירוץ. במהלך המהומות נהרגו 3,000 איש. * מחוץ לבית המשפט התקבצו עשרות מתומכיו של גבאגבו, רבים מהם הגיעו באוטובוס מפריז. אחרי הזיכוי הם פצחו בשירה וריקודים.

סין וקנדה הוציאו אזהרות מסע הדדיות: "חשש למעצרים שרירותיים"

לאחר ששלשום עדכנה קנדה את ההמלצות הרשמיות לאזרחיה, ופרסמה אזהרת מסע לסין מחשש "לאכיפה שרירותית של החוקים המקומיים", פרסמה אתמול ממשלת סין אזהרת מסע לקנדה, והתריעה בפני אזרחיה לנקוט באמצעי זהירות במהלך טיול במדינה הצפון אמריקנית. משרד החוץ הסיני הסביר כי קיים חשש "למעצרים שרירותיים" של בעלי אזרחות סינית על אדמת קנדה, לבקשתה של "מדינה שלישית", ברמיזה לארצות הברית. * המתיחות הדיפלומטית בין המדינות, שהחלה לאחר מעצרה של סמנכ"לית הכספים של חברת "וואווי", והגיעה לשיאה לאחר שבית המשפט הסיני גזר עונש מוות על אזרח קנדי שנמצא בשטחה (חדשות10)

    מזכיר המועצה הרוסית לביטחון לאומי ניקולאי פטרושב אמר כי "המטרה האסטרטגית של ארה"ב באיראן ברורה – באמצעות הסנקציות הם מנסים לעורר תנועת התנגדות למשטר ולערער לגמרי את היציבות. אנחנו נשארים נאמנים להסכם הגרעין"

    העיתון הלבנוני אל-אח'באר מדווח כי ארה"ב הזהירה את ממשלת לבנון, כי אם תשלח נציגים לוועידה לשיקום סוריה, שהמשטר בדמשק יוזם ותתקיים בשבוע הבא, תטיל וושינגטון עיצומים על ביירות

    ארה"ב: התובע המיוחד רוברט מולר מבקש ארכה של חודשיים כדי שיוכל להמשיך בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב. הסיבה היא בשל העובדה, ששותפו לשעבר של פול מנפורט – מנהל הקמפיין של הנשיא טראמפ. משתף פעולה עם החוקרים.

    ונצואלה: הקונגרס שוקל לבקש ממדינות זרות להקפיא את חשבונות הבנק שבבעלות ממשלת הנשיא מאדורו. בנוסף, הקונגרס שוקל להכריז על מאדורו "פורע חוק" ולבטל את כל ההחלטות שלו * טראמפ שוקל להכיר ביו"ר הקונגרס בוונצואלה כנשיא

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן