Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שישי 25 בינואר 2019

כותרות המהדורה     דריכות שיא בדרום: חשש כי הג'יהאד האיסלאמי יבצע פיגוע נגד חיילים בגבול עזה ו/או יחדש את ירי הרקטות לדרום; בכיר בג'יהאד האיסלאמי: "להערכתי עזה תבחר במלחמה" (בטחוני)     על רקע איום סוריה לתקוף את נתב"ג: משגריה של כיפת הברזל שנפרסה במרכז פונה לעבר הצפון‎ (בטחוני)     ישראל במסר ללבנון: לא נהסס לפעול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דריכות שיא בדרום: חשש כי הג'יהאד האיסלאמי יבצע פיגוע נגד חיילים בגבול עזה ו/או יחדש את ירי הרקטות לדרום; בכיר בג'יהאד האיסלאמי: "להערכתי עזה תבחר במלחמה" (בטחוני)

    על רקע איום סוריה לתקוף את נתב"ג: משגריה של כיפת הברזל שנפרסה במרכז פונה לעבר הצפון (בטחוני)

    ישראל במסר ללבנון: לא נהסס לפעול נגד הצטיידות חיזבאללה בטילים מדויקים (בטחוני)

    אחרי שהואשם כי מכר את ההפגנות בתמורה לדולרים: חמאס מסרב לקבל את הכסף הקטארי (מדיני)

    הפרלמנט האירי אישר בקריאה ראשונה את החוק המאפשר להחרים מוצרים מההתנחלויות ירושלים המזרחית ורמת הגולן (מדיני)

    נשיא ונצואלה: מסכים לקיים דיאלוג עם האופוזיציה בניסיון לסיים את המשבר במדינה (חוץ)

    מנהיג האופוזיציה בונצואלה שהכריז על עצמו כנשיא: אשקול לתת חנינה לנשיא מדורו ובעלי בריתו – במידה ויסייעו להחזיר את הדמוקרטיה למדינה (חוץ)

    "חישמול הרכבת, והקמת גשר להולכי רגל": סדרת חילולי שבת רחבים בפרהסיה מטעם המדינה במהלך השבתות הקרובות (דת ומדינה)

חדשות

רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה בצפון הארץ

רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה אמש (חמישי) סמוך לשעה 22:05 באזור הגליל התחתון, והיא הורגשה בין היתר בעפולה, מגדל העמק, טבריה, נצרת עילית ויישובים נוספים בסביבה. * מוקד הרעש הוא כ-8 ק"מ צפונית לנצרת. * בתוך כך, תושבים באזור עפולה, נצרת ומגדל העמק דיווחו גם על שמיעת פיצוצים חזקים.

הבוקר התקבל במשטרת ישראל דיווח על שריפה שפרצה בבית בכפר קאסם. כתוצאה מהשריפה נקבע מותם של 2 ילדים (3, 5). תינוק בן 11 חודשים וההורים פונו לקבלת טיפול רפואי לביה"ח בלינסון כשמצבם מוגדר קל. לא עולה חשד לפלילים בשלב הזה וככל הנראה מדובר בקצר חשמלי  של תנור חימום

"חישמול הרכבת, והקמת גשר להולכי רגל": סדרת חילולי שבת רחבים בפרהסיה מטעם המדינה במהלך השבתות הקרובות

בליל שבת יחלו עבודות להקמת גשר שנועד לחבר את מזרח תל אביב ומרכזה להולכי רגל ולרוכבי אופניים. העבודות הנרחבות שיתקיימו במשך שישה שבתות ברציפות יחלו בכניסת השבת ויימשכו במהלך כל השבת. במהלך העבודות, יונפו 6 קורות פלדה מאסיביות, שמשקלן הכולל מעל 1000 טון שמהוות את בסיס הגשר. בנוסף, החל מהשבת הקרובה, ובכל שבת עד להודעה חדשה, יבוצעו עבודות תשתית וחשמול במקטע שבין תחנות ההגנה וסבידור מרכז בתל אביב. * העבודות בשבת מתקיימות באישור משרד העבודה והרווחה

נתניהו ניסה לפטר את היועצת המשפטית של משרדו, שהעידה נגדו

רה"מ הסביר כי התערער אמונו בשלומית ברנע-פרגו, המכהנת בתפקיד מאז 2001 * מנדלבליט מנע את הדחתה * בעדותה בתיק המעונות סיפרה שנתקלה ביחס עוין של נתניהו כשדחתה בקשות חדשות לבקרים בסכומים מוגזמים עבור מעון ראש הממשלה (הארץ)

השכם בבוקר התקבל במשטרת ישראל דיווח על קטטה בין נערים ברח' יהודה המכבי בכפ"ס. אחד המעורבים, נער כבן 16, נדקר ופונה לקבלת טיפול רפואי לבי"ח מאיר כשמצבו קשה והוא מורדם ומונשם. חשוד קטין עוכב לתחנה לחקירה

פוליטי

דיווח: גנץ מנהל מגעים עם יו"ר ההסתדרות

יו"ר מפלגת "חוסן לישראל" מנהל מגעים לשיתוף פעולה פוליטי עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. הדיווחים מגיעים שבועות ספורים לקראת סגירת הרשימות לכנסת, וימים לפני שגנץ צפוי לנאום ולהציג את מצעו בפעם הראשונה. * עד כה הוזכר שמו של ניסנקורן כמי שמתלבט בין תמיכה בכולנו לתמיכה במפלגת העבודה

    תיק 4000 | מסמך מאשר: מיזוג בזק yes אושר פה אחד * ברוב הדיווחים בתקשורת בנוגע לתיק 4000 נטען כי מיזוג בזק־yes נתקל בהתנגדויות, ואושר בעקבות מתן סיקור אוהד לכאורה לרה"מ באתר וואלה, אולם מפרוטוקול ישיבת מועצת הכבלים והלוויין שבמהלכה אושר המיזוג עולה כי בזמן אמת לא היו מתנגדים לאישור המיזוג. * לפי הפרוטוקול שהתקבל בעקבות בקשת חופש מידע של התנועה לאיכות השלטון על אף שבדיון השתתפו שלושה בכירים במשרד התקשורת המהלך "אושר פה אחד". (ישראל היום)

    הפרקליטות מבהירה: רה"מ אינו חשוד בתיק 3000 * המדינה הודיעה היום (חמישי) לבג"ץ בשם היועמ"ש כי חקירת המשטרה בתיק 3000 הייתה שיטתית ומקיפה, והובילה למסקנה שלא התגבש חשד סביר נגד ראש הממשלה. ההודעה הגיעה בתגובה לעתירת התנועה לטוהר המידות שדרשה לקיים השלמות חקירה בפרשה, ולכלול את ראש הממשלה נתניהו כחשוד במסגרתה.

בטחוני

במהלך הלילה כוחות צה"ל זיהו שני חשודים שחצו את גדר המערכת מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. כוח צה"ל תפס את החשודים סמוך לנקודת החצייה והעבירם לתחקור כוהב"ט. על החשודים לא נתפס נשק

דריכות שיא בדרום: חשש כי הג'יהאד האיסלאמי יבצע פיגוע נגד חיילים בגבול עזה ו/או יחדש את ירי הרקטות לדרום; בכיר בג'יהאד האיסלאמי: "להערכתי עזה תבחר במלחמה"

כוננות מוגברת סמוך לגדר המערכת מול עזה לקראת ההפגנות הצפויות היום בגבול הרצועה, בוצע אף גיוס מילואים מצומצם. גם בקרב הזרוע הצבאית של חמאס העלו כוננות.

– בישראל מעריכים כי בג'יהאד האסלאמי ינסו לדרדר את המצב בירי רקטות לעבר ישראל בכדי לנקום את נקמתה של איראן על התקיפה הישראלית בסוריה וכן נוכח הסירוב של חמאס לקבל את הכסף הקטרי בשל דרישות ישראל. תרחיש נוסף אליו נערכים הכוחות הוא תגובה בדמות ירי מדויק, על ידי צלף או באמצעות טיל נ"ט, לעבר כוח צבאי שיפעל ליד הגדר – כחלק מהניסיונות לפזר את הפרות הסדר.

– מוקדם יותר אמר בכיר בג'יהאד האיסלאמי לעיתון "אל-חיאת" כי האזור קרוב למלחמה יותר מבעבר. לדבריו, "ישראל לא תסיר את המצור מעל עזה כל עוד יש בה נשק ועל עזה לבחור בין הנשק שלה לבין מלחמה – להערכתי עזה תבחר במלחמה".

על רקע איום סוריה לתקוף את נתב"ג: משגריה של כיפת הברזל שנפרסה במרכז פונה לעבר הצפון

בימים האחרונים משלימים במערך ההגנה האווירית פריסה של סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ. אתמול (חמישי) דווח כי אחת מהן נפרסה בגוש דן, נוכח האפשרות לירי מהדרום שיגיע כתוצאה מלחץ אירני על הג'יהאד האסלאמי. אלא שמלבד המיירטים שפונים לכיוון דרום, נפרסה לראשונה כיפת ברזל גם לכיוון צפון, בין היתר נוכח האיומים המגיעים מסוריה על כוונה לתקוף את נתב"ג אם ישראל תמשיך לתקוף יעדים איראניים בסוריה.

ישראל במסר ללבנון: לא נהסס לפעול נגד הצטיידות חיזבאללה בטילים מדויקים

ישראל העבירה השבוע ללבנון מסרים חריפים באמצעות צרפת, לפיהם המשך המאמצים מצד חיזבאללה להצטייד בטילים מדויקים עלול לדחוק את ישראל לפעולה שמחירה יהיה גבוה. בפני הנשיא הצרפתי הוצגו מפות וצילומים המפרטים את השינויים בהיערכות חיזבאללה. * צרפת מנהלת יחסים קרובים עם לבנון והנשיא מקרון אמור להגיע לביירות לביקור רשמי ולפגישות עם ההנהגה הלבנונית בתחילת החודש הקרוב. (הארץ)

מדיני

אחרי שהואשם כי מכר את ההפגנות בתמורה לדולרים: חמאס מסרב לקבל את הכסף הקטארי

למרות שישראל החליטה לאפשר את העברת הפעימה השלישית של המענק הקטארי, בסך 15 מיליון דולר, לרצועת עזה, הודיע סגן מנהיג חמאס בעזה ח'ליל אל-חיה כי ארגונו הבהיר לשגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי שהוא מסרב לקבל את המענק השלישי. * אתר "פלסטין אל-יום" המקורב לג'יהאד האיסלמי, דיווח כי בישראל רצו להעביר את הכסף בצ'קים ולא במזומן, ודרשו להתערב ברשימת השמות של פקידי חמאס שיקבלו את המשכורות.

– לפי הערכות של גורמים המעורבים בסוגייה, ההחלטה שהביאה את חמאס לסרב לקבל את הכסף מקטאר הנו סיכום מוקדם להעביר את הכסף בסך 15 מיליון דולר לחשבון נאמנות מוסכם מראש, כך שהכסף אכן יועבר כבר ביום חמישי אולם בפועל ישולם בבנקים בעזה החל מיום ראשון. אופציה זו תכלול סעיף עיכוב נוסף, שיופעל במקרה שבו יהיו בסוף השבוע אירועים חריגים בגבול. שיגור רקטות, הפרות סדר וכמובן הרוגים ופצועים – אשר עלולים להסלים ולהפר למעשה את הסיכומים בין ישראל לחמאס, כי העברת הכסף הקטארי תביא לשקט באזור.

– העיתון 'ידיעות אחרונות' מדווח בשם מקורות פלסטיניים כי בחודשיים האחרונים התגלעו חילוקי דעות קשים בין מארגני ההפגנות בגדר לבין חמאס לגבי ניהולן ולגבי הקשר בין המענק הקטארי לריסון ההפגנות. "גורמים בפלגים קשרו בין קבלת המענק לבין ריסון ההפגנות והדבר הוטח בחמאס ולמעשה רמס את כבודו, כאילו הארגון מכר את הההפגנות בתמורה לדולרים, בסירובו כעת לקבלת הכסף והעידוד שהוא מקבל מהפלגים – הארגון משיב את כבודו כלפי שאר הפלגים ובראשם הג'יהאד האיסלאמי".

הפרלמנט האירי אישר בקריאה ראשונה את החוק המאפשר להחרים מוצרים מההתנחלויות ירושלים המזרחית ורמת הגולן

ברוב של 78 תומכים מול 45 מתנגדים אישר הבית התחתון של בית הנבחרים באירלנד את הצעת החוק המאפשר להחרים מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, בירושלים המזרחית וברמת הגולן, * לפי הצעת החוק, שנקראת "חוק הפיקוח על הפעילות הכלכלית בשטחים הכבושים", ייבוא מוצרים או מכירת סחורות שמקורן ב"שטח כבוש" מהווים עבירה פלילית, ויוטל קנס בסך 250 אלף יורו או חמש שנות מאסר על אלו שיימצאו אשמים בפעילות זו. * עד כה ממשלת אירלנד הצהירה מפורשות כי היא מתנגדת לחוק וכמו כן, על פי קביעת היועץ המשפטי לממשלת אירלנד, רק האיחוד האירופי יכול להורות על החלטה כזו.

    דיווח: נתניהו יבקר במרוקו עוד לפני הבחירות * אחרי הדיווח באתר החדשות האלג'ירי "אלג'יר הפטריוטית", גם האתר המרוקאי "לה-דסק" מדווח כי ראש הממשלה נתניהו מתכוון לבקר במרוקו. לפי הדיווח, הצדדים דנים בביקור אפשרי של נתניהו ברבאט, בירת מרוקו כשבוע לפני הבחירות בישראל. על פי הדיווח נתניהו צפוי להביא עימו הצעה אמריקנית למלך מרוקו, חסן השישי, שמטרתה לפתור את הסכסוך המתמשך במערב סהרה, שבו רואה מרוקו חלק בלתי נפרד משטחה. * ממרוקו אין תגובה לפרסום ומלשכת רה"מ נמסר בתגובה שישראל איננה מתייחסת לדיווחים על מגעים עם מדינות שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

חוץ

נשיא ונצואלה: מסכים לקיים דיאלוג עם האופוזיציה בניסיון לסיים את המשבר במדינה

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הודיע אמש (חמישי) כי לאחר קריאתן של מקסיקו וארוגוואי, הוא הסכים לקיים דיאלוג עם האופוזיציה בניסיון לסיים את המשבר במדינה. * מדורו אף הודיע כי יסגור את שגרירות המדינה בארצות הברית וכן את כל הקונסוליות במדינה. זאת יממה לאחר שהודיע על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם וושינגטון בעקבות הכרתה במנהיג האופוזיציה, כנשיאה הזמני של ונצואלה. (רויטרס)

מנהיג האופוזיציה בונצואלה שהכריז על עצמו כנשיא: אשקול לתת חנינה לנשיא מדורו ובעלי בריתו – במידה ויסייעו להחזיר את הדמוקרטיה למדינה

מנהיג האופוזיציה בונצואלה, שהכריז על עצמו "נשיא זמני" וקיבל את הכרת ארה"ב ומדינות נוספות הודיע כי ישקול בדעתו להעניק חנינה למדורו ולתומכיו, אם יסייעו בהשבת הדמוקרטיה למדינה.

– היועץ לבטחון לאומי האמריקני ג'ון בולטון אמר כי ארצות הברית פועלת כדי לנתק את ניקולאס מאדורו ממקורות המימון שלו, וכי משטרו כבר היה תחת סנקציות אמריקניות עוד לפני הארועים האחרונים. ״אנו עובדים מסביב לשעון כדי לחזק את הממשלה החדשה"

– למרות שהאיחוד האירופי נמנע מלהכיר בראש האופוזיציה כנשיא המדינה הם הביעו תמיכה במחאות האופוזיציה, וקראו לרשויות בוונצאולה "לכבד את זכויות האזרח, החירות והביטחון" של יו"ר הקונגרס חואן גוואידו, בהצהרה משותפת של 28 מדינות האיחוד האירופי הם ציינו כי "לעם בוונצואלה יש את הזכות להפגין בדרכי שלום, לבחור בחופשיות את מנהיגיו ולהחליט על עתידו". * נשיא צרפת, מקרון כתב כי "לאחר בחירתו הלא חוקית של ניקולאס מדורו, אירופה תומכת בהחזרת הדמוקרטיה. אני מצדיע לאומץ לבם של מאות אלפי אזרחי ונצואלה שצועדים למען החופש שלהם".

– אמש נשא מדורו נאום לאומה בטקס בבית המשפט העליון במדינה ואמר כי " טראמפ רוצה לשים ממשלה לא חוקית מטעמו בוונצואלה. הוא רוצה להראות שהוא שולט באמריקה הלטינית. שיתוף הפעולה בין האזרחים לצבא מבטיח את האחדות הלאומית".

עלה ל-26 מניין ההרוגים במהומות בוונצואלה

26 בני אדם נהרגו בוונצואלה מאז תחילת העימותים ביום שני ועד אתמול (חמישי), כך מדווחים ארגוני זכויות אדם. * שלשום עמד מניין ההרוגים על 13 בני אדם. העימותים החריפו לאחר שמנהיג האופוזיציה, חואן גוואידו, התייצב מול המוני מפגינים בקראקס והכריז על עצמו כנשיא הזמני של ונצואלה – במקום ניקולס מדורו. המשבר הגיע ביממה האחרונה לשיא חדש, אחרי שארה"ב וקנדה הכירו בראש האופוזיציה כנשיא המדינה.

בשל חשש לבטחונם: ארצות הברית החזירה מספר דיפלומטים מוונצואלה; השגרירות בקרקאס תישאר פתוחה

מחלקת המדינה האמריקאית הורתה הלילה לדיפלומטים ולאנשי צוות שאינם מוגדרים כחיוניים לתפעול השגרירות בוונצאולה- לעזוב את המדינה. לדברי מחלקת המדינה בארצות הברית, הנחייה שהתקבלה מסיבות ביטחוניות. עוד נמסר כי השגרירות בקרקאס תישאר פתוחה. * עוד נמסר בהודעת הממשל כי הם ממליצים לאזרחים המטיילים במדינה או מתגוררים בה, לעזוב במיידית – כל עוד ישנן טיסות מסחריות זמינות וסדירות בין המדינות. (רויטרס)

טראמפ: אם הסנאט יגיע להסכם "סביר" לסיום השביתה – אתמוך בו

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה כי אם מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, ומנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, יצליחו להגיע להסכם שיסיים את ההשבתה החלקית של הממשלה, הוא יתמוך בו – "אם הם יגיעו להסכם סביר, אז כן, אני אתמוך". (רויטרס)

    ארה"ב: חברת מועצת העיר טוענת כי חברת הקונגרס הפלסטינית טרוריסטית שמסוגלת לפוצץ את גבעת הקפיטול * ישראלית המכהנת כחברת מועצת העיר הלנדייל ביץ' שבפלורידה, כינתה את חברת הקונגרס האמריקנית ממוצא פלשתיני "טרוריסטית" וטענה שהיא מסוגלת לפוצץ את גבעת הקפיטול. * בעיירה מתקיימות הפגנות מחאה ותמיכה (ישראל היום)

    גאנה: 16 כורים נהרגו משאיפת עשן בעקבות פיצוץ שערכו במכרה זהב בצפון-מזרח גאנה שבאפריקה.

    סוריה: המועצה האירופית אומרת כי נשיא סוריה אסד השהה ויזות כניסה עבור דיפלומטים של האיחוד האירופי

    – פיצוץ ליד שגרירות רוסיה בדמשק * מכונית תופת התפוצצה אתמול (חמישי) ליד שגרירות רוסיה בדמשק. על פי הדיווח נגרם נזק אך אין נפגעים

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן