Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהרים) יום שני 28 בינואר 2019

כותרות המהדורה הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה בעקבות החלטת משרד החינוך להמשיך ולקיים את מבחני המיצ"ב (חדשות)     מועצת השורא של חמאס החליטה: הסלמה הדרגתית בדרום – שתגיע לשיא לפני הבחירות (בטחוני)     חילופי אש כבדים בין כוחות רוסיה ואיראן בסוריה; האיראנים מאשימים את רוסיה בשיתוף פעולה עם ישראל (חץ)     דיווח: סעודיה הזהירה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה בעקבות החלטת משרד החינוך להמשיך ולקיים את מבחני המיצ"ב (חדשות)

    מועצת השורא של חמאס החליטה: הסלמה הדרגתית בדרום – שתגיע לשיא לפני הבחירות (בטחוני)

    חילופי אש כבדים בין כוחות רוסיה ואיראן בסוריה; האיראנים מאשימים את רוסיה בשיתוף פעולה עם ישראל (חץ)

    דיווח: סעודיה הזהירה את ברזיל: אל תעבירו את השגרירות בישראל לירושלים (מדיני)

    לבקשת האמריקנים: ישראל הכירה בהפיכה בוונצואלה; הנשיא הזמני הודה לישראל; ובכירים בממשל החדש אומרים נחדש את היחסים עם ישראל (מדיני)

    מנהיג האופוזיציה בוונצואלה: "קורא לאזרחים המשיכו להפגין; מקווה שההפגנות הקרובות לא ידוכאו בצורה קשה" (חוץ)

    המפכ"ל לשעבר על חקירות רה"מ: "כל ניסיון לפתות בכל מיני מינויים וסוכריות, לא השפיעו עליי – התקשרתי ללשכת רה"מ והודעתי לו שכל ההבטחות מבוטלות" (פוליטי)

    מנהיגי המפלגות הערביות שוקלים ריצה משותפת בשתי רשימות חדשות (פוליטי)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: גשם מידי פעם מלווה בסופות רעמים יחידות בצפון הארץ ובמרכזה. בחרמון ירד שלג. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ויעשה קר מהרגיל בעונה. חשש קל משיטפונות בנחלי בקעת הירדן, ים המלח ומדבר יהודה. חשש קל מהצפות במישור החוף .בדרום הארץ יתכן אובך. הלילה: גשם מקומי ברובו קל בצפון ובמרכז

    שלישי: מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. בבוקר בצפון הארץ יתכן טפטוף.

    רביעי: נאה עד מעונן חלקית עם עלייה קלה נוספת של הטמפרטורות. בבוקר ינשבו רחות מזרחיות חזקות בצפון הארץ ובהרי המרכז.

    חמישי: מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות ויעשה מעט קר מהרגיל בעונה.

תחזית מזג האוויר – החורף חוזר ליממה: גשם, רעמים, חשש מהצפות ושלג בחרמון

לאחר סוף שבוע חמים, החורף חוזר לביקור קצר: החל מהבוקר (שני) ירדו גשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים בודדות בצפון ולאורך החוף. במרכז הארץ ירד מידי פעם גשם שילווה בסופות רעמים יחידות. בחרמון צפוי לרדת שלג. כמו כן, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ויעשה קר מהרגיל בעונה. קיים חשש קל משיטפונות בנחלי בקעת הירדן, ים המלח ומדבר יהודה. בנוסף יש חשש להצפות במישור החוף ובדרום הארץ יתכן אובך. לקראת הלילה הגשמים ייחלשו. * ביום שלישי יהיה מעונן חלקית. בבוקר ייתכן טפטוף לאורך החוף. תחול עלייה בטמפרטורות שיהיו ממוצעות לעונה. ביום רביעי תחול עלייה בטמפרטורות, אך ייתכן גשם בלילה בצפון. * בבוקר יום חמישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם ירידה קלה בטמפרטורות.

חדשות

אחי הנרצחות בארגנטינה: "הבן אמר – 'החתולים חשובים לי יותר מאימא'"

משה פרג, אחיהן של לילי פרג ופרחיה סרוסי, שגופותיהן נמצאו במנדוסה שבארגנטינה לאחר שנרצחו על-פי החשד בידי גיל פרג, מסר הצהרה: "הבן – גאון שנשתבשה עליו דעתו. הוא פסיכופת. אחיותיי היו נשמות טהורות שרק רצו לעזור לו" (ידיעות)

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה בעקבות החלטת משרד החינוך להמשיך ולקיים את מבחני המיצ"ב, בניגוד לדרישתה. בהסתדרות מציינים כי המבחנים גורמים לפגיעה קשה בתנאים של עובדי ההוראה ומגבירים את העומס על מנהלי בתי הספר.

שוטרי משטרת ישראל שפועלים בכפר מנדא לשמירת הסדר הציבורי וחיזוק ביטחון הציבור, עצרו בשעות הלילה 19 חשודים במעורבות באירועים אלימים.

אמש בשעות הערב, התפתחו בכפר מנדא אירועי אלימות על רקע הבחירות לרשות המקומית. באירועים האלימים בין משפחות בוצע ירי זיקוקים, הושלכו אבנים, הוצת בית ומספר כלי רכב  בנוסף נורו זיקוקים לעבר שוטרים שהוזעקו למקום.

בפעילות שבוצעה לאורך שעות הלילה נעצרו 19 חשודים(15-35 כפר מנדא)ובחיפושים נרחבים שבוצעו ונתפסו כוורות זיקוקים וזיקוקים בתפזורת.

העצורים נחקרו הבוקר ובהמשך תתקבל החלטה על הבאתם לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבימ"ש שלום עכו. כמו כן מבוצעות פעולות למעצר חשודים נוספים שהיו מעורבים באירועי האלימות.
בית משפט השלום בנצרת הרשיע שוטר ששירת בירושלים בגין תקיפת שלושה עצורים באתר בנייה בשכונת פסגת זאב בירושלים. במהלך משימת סיור שמטרתה איתור שוהים בלתי חוקיים, הבחין הנאשם בדמויות חשודות שהחלו במנוסה. השוטר רדף אחריהם, בסיום המרדף, לאחר שהוביל אותם עצורים סמוך לניידת המשטרה, הושיב אותם על ברכיהם כשהם אזוקים תוך שהוא צועק עליהם, מכה בראשם, בהמשך סטר לשניים מהם וניסה לבעוט בעצור אחר.

בהכרעת הדין קבעה כב' השופטת דלית שרון-גרין: "ניכר כי הנאשם היה בעל הכח, שוטר במשטרת ישראל, לבוש מדים, מחזיק בנשק ארוך ובאקדח, אשר הוביל שלושה עצורים, שניים מהם שוהים בלתי חוקיים בארץ אזוקים זה לזה, והיכה אותם בראשיהם. בהמשך, הושיב את שלושתם על הקרקע תוך ששם ידו על כתפיהם, ושעה שכל אחד מהם ישב אזוק על הקרקע שב והכה אותם".

שוטר נוסף הורשע בבית משפט השלום בראשון לציון בגין תקיפת חשוד בתחנת אריאל במהלך חקירתו. החשוד, תושב השטחים נחקר בחשד להשתתפות ביידוי אבנים. על  פי כתב האישום, תשובותיו של החשוד לא הניחו את דעתו של השוטר והוא החל למשוך לאחור את הכיסא עליו ישב החשוד וגרם לנפילתו ארצה ובהמשך סטר לחשוד בפניו. בית המשפט הרשיע את השוטר בעניין גרירת הכיסא והפלת החשוד, אולם לעניין הסטירה הוחלט לזכות את השוטר מחמת הספק.

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: "הכרעות הדין שניתנו היום מבטאות את המחויבות של מח"ש להיאבק בנחישות בעבריינות שוטרים ולחתור לחקר האמת מתוך גישה בלתי מתפשרת כלפי אלימות מיותרת, התעמרות ושימוש לרעה בכוח ובסמכות. כל זאת מתוך הבנה עמוקה לצורך לשמור על אמון הציבור במערכת האכיפה, בפרט כאשר מדובר במתלוננים הנמנים על אוכלוסיות חלשות"

דובר שב״ס:בהמשך להודעת משטרת ישראל בדבר חקירה ומעצר אנשי שב״ס, שירות בתי הסוהר פועל בתוך בתי הסוהר ומבצע פעילות מתמשכת לשמירה על תקינות וטוהר המידות של המשרתים בארגון.

החקירה המדוברת מתקיימת בשת״פ הדוק עם משטרת ישראל ומתבססת על מידע שהגיע ממודיעין שב״ס וכך יימשך.

פוליטי

המפכ"ל לשעבר על חקירות רה"מ: "כל ניסיון לפתות בכל מיני מינויים וסוכריות, לא השפיעו עליי – התקשרתי ללשכת רה"מ והודעתי לו שכל ההבטחות מבוטלות"

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, התייחס במסגרת הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, להבטחה כי יהיה ראש השב"כ לאחר שיתמנה למפכ"ל המשטרה. "ראיתי בזה באותם ימים ניסיון לכפות עליי להסכים" וציין כי "כל ניסיון לפתות בכל מיני מינויים וסוכריות, לא השפיעו עליי. קראתי את פקודת המשטרה פעמיים, התקשרתי ללשכת רה"מ והודעתי לו שכל ההבטחות מבוטלות. מפכ"ל צריך להיות עצמאי". אלשיך הוסיף "ידעתי שאחרי שנה וחצי ככל שתידרש החלטה לא תוארך לי הכהונה ובכל זאת המשכתי לפעול כפי שחשבתי שצריך".

– המפכ"ל לשעבר טוען כי למרות שיש מנעד לפרשנות משפטית, הראיות בחקירות נתניהו ברורות, ומי שמוסמך לקבל החלטות משפטיות יעשה זאת. לדבריו, הוא "מתקשה להאמין שלא יהיה כתב אישום על שוחד". * בנקודה מסוימת, המפכ"ל לשעבר מעד בלשונו ואמר: "במובן מסוים אמינות המשטרה תלויה בהרשעת נתניהו… בחקירת, לא הרשעת. סליחה"

פרקליטי רה"מ הגישו ליועמ"ש תיעוד של 122 הדלפות מחקירותיו; המפכ"ל לשעבר רומז: "ייתכן וההדלפות מגיעות מהפרקליטות"

פרקליטיו של ראש הממשלה, הגישו אתמול (ראשון) ליועמ"ש תיעוד של כ-122 הדלפות שפורסמו באמצעי התקשורת במהלך חקירותיו של נתניהו וכתבו כי "נוכח השטף הבלתי פוסק של ההדלפות, ונוכח זיהום החקירה מיסודה, מתקבל רושם של אימוץ נורמות פסולות שהשתרשו בחקירות אלה. נורמות שבינן לבין שלטון החוק וניהול חקירות תקינות, אין ולא כלום". * המסמכים שהוגשו מהווים תוספת לתלונה החמורה אשר הוגשה לפני מספר ימים ליועמ"ש בגין הדלפות חוזרות ונשנות של חומרי חקירה מתוך התיקים בהם נחקר ראש הממשלה. בתלונה הצביעו פרקליטיו של נתניהו, על אי החוקיות שבהדלפות השיטתיות לתקשורת ועל הנזק החמור הטמון בהתנהלות כאמור, בכל הקשור לטוהר ההליך ולאמון הציבור בתקינות הליכי החקירה והמשפט.

– המפכ"ל לשעבר אלשיך התייחס אתמול בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי להדלפות, והכחיש כי המשטרה פרסמה חומרי חקירה. לדבריו, "הרבה פעמים הדלפה היא לטובת הגחכה של נושא החקירה. עוד יכול להיות – הדלפות כדי להחשיד את המשטרה בהדלפה. אני חייב להודות שבמקרים האלה אני קפצתי. פתאום אתה קורא בעיתון ואתה חושב 'וואו, מי הגיע לפרוטוקול?'. תמיד ביקשתי את הפרוטוקול, וכשראיתי שאין שום קשר לפרוטוקול שהופץ לזה האמיתי הבנתי שמישהו עושה מניפולציה".

– אלשיך אף רמז בדבריו כי ייתכן וההדלפות מגיעות בכלל מהפרקליטות "הפרמטר החשוב יותר הוא שאנחנו בודקים את כולם. אנו עושים מבדקים לשוטרים על מהימנות אם הדליפו או לא. עשינו כבר 18 אלף בדיקות כאלה מאז תחילת כהונתי, עוד לפני הפוליגרף התעסוקתי. שיבואו מהפרקליטות ויגידו אם הם עושים 10% מזה. ביקשתי שייחקרו הדלפות חמורות והתנדבנו גם להיחקר. אני יודע מהיכן יצאו ההדלפות".

מנהיגי המפלגות הערביות שוקלים ריצה משותפת בשתי רשימות חדשות

מנהיגי הרשימה המשותפת שוקלים לרוץ בבחירות במסגרת שתי רשימות נפרדות, האחת של חד"ש ובל"ד והשנייה של תע"ל ורע"ם. שיחות עם פעילים מרכזיים של המפלגות שמרכיבה את הרשימה המשותפת ציינו שההצעה עלתה בדיונים פנימיים, אך טרם הבשילה לתוכנית. * יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, מוחמד ברכה, אישר ל'הארץ' כי עיקר המאמץ של ראשי המפלגות הוא לשמור על איחוד הרשימה, אולם לדבריו "לא יהיה מצב של שלוש מפלגות (חד"ש בל"ד ורע"ם) מול תע"ל" * לפי גורמים שמעורים במהלך, ההצעה הועלתה מחשש שריצה של תע"ל, בראשות אחמד טיבי, בנפרד מהרשימה המשותפת – תפגע במספר המנדטים הכללי של שתי הרשימות. (הארץ)

בטחוני

מועצת השורא של חמאס החליטה: הסלמה הדרגתית בדרום – שתגיע לשיא לפני הבחירות

'חדשות כאן' מדווח בשם מקורות פלסטיניים, כי מועצת השורא של חמאס התכנסה בימים האחרונים להערכת מצב בנוגע להבנות הרגיעה לישראל, ושם התקבלה ההכרעה להוביל הסלמה הדרגתית בשלושת החודשים הקרובים – אך מבלי להיגרר למלחמה. כשההסלמה אמורה להגיע לשיאה לפני הבחירות ב-9 באפריל. * הסיבה לצעד היא ההבנה בחמאס שהתקופה שנותרה עד הבחירות בישראל מהווה הזדמנות טובה עבורו ללחוץ עליה ולרשום הישגים לטובת רצועת עזה. בין השאר, הקמת פרויקטים גדולים שקשורים באספקת החשמל לעזה, מתקני התפלות מים ועוד.

– לקראת חידוש ההפגנות על הגדר שייתכנו מחר, חמאס העלה דחפורים כדי ליישר את אזור העפר שמול גבול ישראל בצפון הרצועה. בשבועות האחרונים הוקפאה הפעילות השבועית של חמאס שכללה הפגנות מול הגדר ומשט ימי באזור, בטענה שמזג האוויר אינו מאפשר זאת

מדיני

דיווח: סעודיה הזהירה את ברזיל: אל תעבירו את השגרירות בישראל לירושלים

העיתון הנפוץ "פוליה" שיוצא לאור בסאו-פאולו דיווח אתמול (ראשון) כי ממשלת סעודיה הזהירה את ממשלת ברזיל מפני העברת שגרירותה בישראל מתל-אביב לירושלים. שגריר ברזיל בסעודיה שיגר מברק מסווג ובהול למשרד החוץ בברזיליה ובו כתב כי בכירים סעודים הבהירו לו כי סעודיה מודאגת מהכוונה להעביר את השגרירות לירושלים וכי לא תראה בעין יפה מהלך שכזה. * תת-שר החוץ הסעודי אמר לשגריר הברזילאי לפני שבוע כי לאור מעמדה המיוחד של ברזיל כמדינה מובילה בתנועת המדינות הבלתי מזדהות ובקבוצת 77 המדינות המתפתחות העברת השגרירות הברזילאית לירושלים עלולה לעודד מדינות נוספות לעשות זאת "דבר ממנו סעודיה מודאגת ומוטרדת מאוד". * השגריר הברזילאי אמר לבכיר הסעודי שהיחסים עם סעודיה חשובים לברזיל וכך גם היחסים עם כל 22 חברות הליגה הערבית וכי היחסים הטובים עם ישראל לא באים על חשבון היחסים עם מדינות ערב.

לבקשת האמריקנים: ישראל הכירה בהפיכה בוונצואלה; הנשיא הזמני הודה לישראל; ובכירים בממשל החדש אומרים נחדש את היחסים עם ישראל

ברקע ההפיכה בוונצואלה: ישראל החליטה אתמול (א') להכיר בנציג האופוזיציה בוונצואלה כנשיאה של המדינה. בהודעת ראש הממשלה נמסר כי "ישראל מצטרפת היום לארה"ב, לקנדה, לרוב מדינות אמריקה הלטינית ולמדינות באירופה, ואני מודיע היטם שאנחנו מכירים במנהיגות החדשה בוונצואלה". * ישראל התלבטה בסוגיה הזו והתעכבה בהחלטה מחשש שהכרה באופוזיציה של חואן גוואידו תפגע בקהילה היהודית הקטנה במדינה.

– לישראל אין יחסים דיפלומטיים עם ונצואלה מאז 2009 והיחסים הידרדרו מאוד בתקופת הנשיא הוגו צ'אווס שכיהן בתפקיד עד למותו בשנת 2013. הנשיא ניקולס מאדורו הכריז אחרי בחירתו כי יפעל לחימום היחסים. ובחודש שעבר, אף נועד עם רבה של ירושלים הראשל"צ הרב עמאר

– חואן גוואידו, מנהיג האופוזיציה בוונצואלה שהכריז על עצמו כנשיא, הודה אמש (ראשון) לראש הממשלה, על ההכרה בו כשליט החדש של המדינה הדרום-אמריקנית. "לפני 74 שנה שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ ודווקא היום, כשהמדינה שלנו נלחמת על עצמאותה, אנו מודים על התמיכה שקיבלנו מראש ממשלת ישראל"

– מריה קורינה מאצ'אדו, מראשי האופוזיציה בוונצואלה, הודתה לראש הממשלה נתניהו על הודעת תמיכת ישראל במפגינים בהחלפת השלטון במדינתה. "תודה ראש הממשלה נתניהו על תמיכתה של ישראל. ונצואלה מתכוננת להצטרף מחדש למאבק הדמוקרטיות המערביות נגד העריצות. בהמשך נחדש את יחסינו עם מדינת ישראל".

– גם הבכיר גוזמן גונזאלס אמר ל'כאן חדשות' כי הממשל החדש ישמח לחדש את היחסים עם ישראל. "מחכים לעבוד ביחד אתכם בשותפות"

קנצלרית גרמניה: "אמרתי לפוטין שהאיראנים צריכים להתרחק מהגבול"

קנצלרית גרמניה מרקל התראיינה אמש לכאן חדשות לרגל יום השואה הבין-לאומי, וגיבתה את פעילות ישראל נגד התבססות איראן בסוריה: "מדינת ישראל חייבת להבטיח את קיומה, והמצב בסוריה הוא כמובן מסוכן ביותר גם לישראל. לכן אנו פועלים לשם כך שלמשל כוחות צבא איראניים לא יתקרבו עד כדי כך לרמת הגולן. שוחחתי בנוגע לכך עם נשיא רוסיה. אני מאמינה שזה חשוב ונכון שישראל תייצג את האינטרסים הביטחוניים שלה. זה נכון שהמדיניות האיראנית מהווה איום על ישראל".

חוץ

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה: "קורא לאזרחים המשיכו להפגין; מקווה שההפגנות הקרובות לא ידוכאו בצורה קשה"

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גואידו, הכריז על עצמו בשבוע שעבר, בתמיכת ארה"ב, כנשיא ממשלת המעבר של המדינה. התראיין ל"גרדיאן" וקרא לאזרחי המדינה להפגין נגד שלטונו של ניקולאס מדורו ביום רביעי ושבת הקרובים. לדבריו, שילוב בין גיבוי בינלאומי, איחוד באופוזיציה ותמיכה עממית, יוביל לסיכוי גבוה במיוחד לכך שוונצואלה תוכל "להשאיר את הכאוס מאחור". והוסיף, כי הוא מקווה שההפגנות הקרובות לא ידוכאו בצורה קשה, כפי שקרה כבר בהפגנות שנערכו במדינה בעבר. * יש לציין, כי ביום שבת הקרובים יפוג האולטימטום שהציב האיחוד האירופי למדורו לקיום בחירות חדשות במדינה, אחרת יכירו בגואידו כנשיא ויצטרפו לשורה ארוכה של מדינות שעשו זאת לפניהם.

– בתוך כך, הנשיא מדורו שידר איום ברור, ואמר כי ארצו מתכוננת לעימות צבאי ברחובות הערים הגדולות.

– גואידו הודה כי למרות התמיכה הבינלאומית ההולכת וגדלה, כדי להדיח את מדורו הוא יצטרך גיבוי מכריע של הצבא במדינה – שלא מוכן לקבל אותו כנשיא. לדבריו, "למרות עריקת הנספח הצבאי של ונצואלה לארה"ב, עוד לא גיבשנו מספיק כוחות כדי שנוכל באמת להשלים את התהליך שיוביל אותנו לממשלת מעבר ובחירות חדשות".

– משיחות עם קצינים בוונצואלה ובגלות עולה כי רבים רוצים בסילוק הנשיא, אך הם חוששים מנחת ידם של סוכני הביון שמענישים את מתנגדיו.

– גואידו הכריז על עצמו בשבוע שעבר כנשיא ונצואלה, ובסוף השבוע נשא לראשונה דברים לאומה. גואידו הודיע כי הוא ישקול להעניק חנינה לנשיא מאדורו ולבעלי בריתו – במידה ויסייעו להחזיר את הדמוקרטיה למדינה

חילופי אש כבדים בין כוחות רוסיה ואיראן בסוריה; האיראנים מאשימים את רוסיה בשיתוף פעולה עם ישראל

העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח אתמול (ראשון) על חילופי אש כבדים שהתרחשו לפני יותר משבוע באזור מחוז חמה, בין כוחות רוסיים לכוחות איראניים המוצבים בסוריה. לפי הדיווח, הרקע לעימותים הוא מאבק שמתנהל בין רוסיה לאיראן על אזורי השליטה בסוריה. עוד צוין כי מיליציות מקומיות, שנאמנות הן למוסקווה והן לטהראן, מנהלות ביניהן קרבות על השטחים שבשליטתן.

– יו"ר ועדת חוץ וביטחון בפרלמנט האיראני, תקף אתמול (ראשון) בחריפות את מוסקבה על התנהלותה בהפעלת מערך ההגנה האווירית הסורי בעת התקיפה הישראלית שבוצעה מוקדם יותר החודש. לדבריו הרוסים דאגו להשבית את מערכות ההגנה האווירת המתקדמות, מדגם אס-300, במהלך ההתקפה האווירית – "נראה שיש סוג מוזר של קורולציה בין המתקפות האוויריות של המשטר הציוני ובין ההשבתה של מערכות ההגנה האווירית של הרוסים"

– כזכור, בסוף השבוע אמר סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבאקוב בראיון לרשת CNN כי רוסיה ואיראן אינן בעלות ברית בסוריה וכי מוסקבה מחויבת לביטחון ישראל

מטוסים אמריקניים וקנדיים הוקפצו כדי ללוות מפציצים רוסיים שנכנסו למרחב האווירי של קנדה

ארבעה מטוסי קרב של צבאות ארה"ב וקנדה הוקפצו ביום שישי כדי ללוות שני מפציצים רוסיים שנכנסו למרחב האווירי הקנדי בעת שטסו סמוך לקו החוף של שתי המדינות בצפון-אמריקה. לא דווח על עימות בין שש המטוסים. ממרכז השליטה להגנה אווירית הצפון-אמריקני נמסר "עקבנו אחריהם באמצעות רדאר, לוויינים ומטוס קרב שסייר באוויר, מטרתנו הגדולה ביותר היא להגן על המרחב האווירי של קנדה וארה"ב

    ברזיל: עלה ל-58 מספר ההרוגים באסון קריסת הסקר. כ-250 עדיין נעדרים. * בעקבות החשש כי סכר נוסף באזור יקרוס גם הוא, קיבלו אלפי בני אדם ביישובים הסמוכים לאזור הוראה להתפנות ופעולות ההצלה אף נעצרו באופן זמני.

    הולנד: מספר בניינים קרסו מפיצוץ בלון גז, לפחות 10 נפגעו * מספר בניינים קרסו בעיר האג שבהולנד כתוצאה מפיצוץ בלון גז ככל הנראה. על פי דיווחים, לפחות עשרה בני אדם נפגעו וכוחות ההצלה סורקים אחר לכודים ונעדרים.* המשטרה המקומית התריעה מפני חומרים מסוכנים שהשתחררו לאוויר ומסוק טראומה הוזעק לזירה

    סוריה: מערך ההגנה האווירי הרוסי יירט תקיפות מל"ט של המורדים ליד בסיס חמיימים * סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דיווחה אתמול (ראשון) כי מערך ההגנה האווירי הרוסי יירט מטרות עוינות ליד בסיס חמיימים בסוריה. על פי דיווחים בתקשורת הסורית, מערכות ההגנה הופעלו נגד מל"ט השייך ככל הנראה למורדים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן