Skip to content

אלפי בני העדה האתיופית ותומכיהם: "הדם שלנו כמו של כולם – נלחם"

"צדק, צדק ליהודה. היום זה יהודה מחר זה אנחנו", קראו המפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


למעלה מ 10 אלפי יוצאי אתיופיה ותומכיהם, מפגינים הערב (רביעי) בכיכר רבין שבתל אביב, ששם מתקיימת העצרת המרכזית ונשיאת נאומים. ההפגנה החלה בתהלוכת מפגינים שחסמה את נתיבי אילון לצפון ולדרום, התכנסות ברחוב קפלן מול שער דוד של הקריה ובהמשך בכיכר רבין. שם ההפגנה תמשך עד 22:00. לקראת 18:30 נפתחו שוב נתי התנועה באילון כשהעליות במחלף השלום עדיין היו חסומות מכיוון דרום וצפון.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

לפי המשטרה, ב- 19:00 עדיין חסומים לתנועה הרחובות הבאים: רחובקפלןמדרךמנחםבגיןלאבןגבירול. רחובאבןגבירולממרמורקעדארלוזורובבשניהכיוונים. שד' שאולהמלך  מוויצמןעדאבןגבירול. רחובהנביאיםמהמלךג'ורג' עדאבןגבירול. רחובפרישמןמכיכרמסריקעדאבןגבירול. שד' דודהמלךמוויצמן עד אבן גבירול. רחובבלוךמארלוזורובעדאבןגבירול. כשרחובות דרך בגין, המסגר, יצחק שדה ודרך נמיר נפתחו לתנועת כלי רכב.
העיתונאי, שדרן הרדיו נתן זהבי, קרא למפגינים להפסיק להיות נחמדים. "אני לא קורא חס ושלום לאלימות" אמר זהבי, "אבל אם יש כאלו שרוצים שעולי אתיופיה או אחרים, לא יגורו בחובותיהם, בשכונות שלהם כי זה מוריד את ערך הדירות, צריך לזרוק אותם מבתיהם", אמר השדרן לקול תרועות הקהל.
אחותו של יוסף סלמסה שמצא את מותו לאחר מעצר בשנת 2014, קראה לשוטרים שאינם מסוגלים לקבל את יוצאי אתיופיה בשל צבע עורם, לפשוט מדיהם".  אמו של סלמסה קראה לציבור: "אני  אומרת לכלכם להרים ידים ולהכריז שעד פה. שחור כלבן, כולנו בני אדם".
"הדם שלנו אדום כמו של כולם", קרא אחיו של סלמסה.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

משפחתו של יהודה ביאדגה בן ה-24 שהפגינה הערב עם המפגינים זועמת על המשטרה, לאחר ששוטר ירה בו ברחוב. לפי המשטרה הוא איים בסכין שלופה על שוטרים, אך משפחתו מספרת שהוא לקה בעבר בהלם קרב. הגיס, שמתנדב במשטרה אמר לאחר מותו: "מעכשיו אני מתבייש במדים. עד מתי ימשיכו להתייחס ככה לעדה שלנו?". אטלאי ביאדגה, אביו של יהודה אמר  באמהרית: "לקחו לי את הבן שלי. אני מצד אחד עצוב ומצד שני שמח לראות אתכם ככה. אני מגלה שבני כזה אהוב. מאחל לכם שכולכם תחזרו הביתה בשלום ושלא תחוו את הצער שאני חווה עכשיו. אני מקווה ומאחל לשמוע שהשוטר שירה בבן שלי הועמד לדין".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


"צריך לעשות הכל כדי שהמחאה הזו תהיה המחאה האחרונה", אמר דניאל מהרט. "כולנו מאוחדים, נדרוש את זה בכל מקום. צדק ליהודה, צדק צדק ליהודה. היום זה יהודה מחר זה אנחנו. אני גאה בכם, אתם הלוחמים. מי שלא קופץ שוטר", אמר מהרט – והקהל קפץ. לאחר מכן, המנחה הקריא את שמות "הקורבנות בני העדה" והקהל צעק "נרצח" אחרי כל שם.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן